Beauté Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Dere som har slitt med søvnproblemer, har dere prøvd å ta på mp3 spilleren i sengen? Jeg har lagt og hørt på et par sanger jeg aldri har tenkt på før. Den ene får meg til å sovne før den er slutt. Helt fantastisk. Noen som har gjort dette?
madison rose Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 ja, det funker litt sånn 50/50. noen ganger blir jeg bare liggende å tenke på takten og fokusere på noe ved musikken, andre ganger ligger jeg bare og hører på helt til jeg er borte vekk. problemet er bare at jeg ofte våkner, enten av at musikken slo seg av, noe i musikken kom "brått" eller at jeg ligger på en av øretelefonene slik at det gjør vondt.
Independent_ Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Når sambo er på jobb bruker jeg å sovne til iPoden På ZZzzZzz spillelista ligger det for det meste Coldplay, Sivert Høyem, og Daughtry.
Beauté Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2010 ja, det funker litt sånn 50/50. noen ganger blir jeg bare liggende å tenke på takten og fokusere på noe ved musikken, andre ganger ligger jeg bare og hører på helt til jeg er borte vekk. problemet er bare at jeg ofte våkner, enten av at musikken slo seg av, noe i musikken kom "brått" eller at jeg ligger på en av øretelefonene slik at det gjør vondt. Ja jeg forstår. Men selv har jeg tatt bort spilleren når jeg har følt meg døsig. Samtidig har jeg våknet noen ganger med spilleren stikke inn i ryggen.
Beauté Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2010 Når sambo er på jobb bruker jeg å sovne til iPoden På ZZzzZzz spillelista ligger det for det meste Coldplay, Sivert Høyem, og Daughtry. Herlig.
fruBeist Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Jeg har egentlig i alle år foretrukket musikk når jeg skal sove. Men så absolutt IKKE med ørepropper. Det kan være farlig faktisk. Vikle ledninga rundt halsen i søvne? Neitakk... Men når jeg da ikke sover alene lenger blir det lite musikk til leggetid. Hender jeg har på radioen en liten stund, men skrur den av når jeg merker at det er tett på å sovne. Av sovemusikk foretrekker jeg Pink Floyd. Så mye utrolig behagelig musikk!
Beauté Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2010 Jeg har egentlig i alle år foretrukket musikk når jeg skal sove. Men så absolutt IKKE med ørepropper. Det kan være farlig faktisk. Vikle ledninga rundt halsen i søvne? Neitakk... Men når jeg da ikke sover alene lenger blir det lite musikk til leggetid. Hender jeg har på radioen en liten stund, men skrur den av når jeg merker at det er tett på å sovne. Av sovemusikk foretrekker jeg Pink Floyd. Så mye utrolig behagelig musikk! Mmmmm pink floyd. Nydelig. Men ledning rundt halsen? Hvor lang er din? Og hvor godt stikker den inn i spilleren. Her tar det en eneste hodebevegelse og den er ute.
fruBeist Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Mmmmm pink floyd. Nydelig. Men ledning rundt halsen? Hvor lang er din? Og hvor godt stikker den inn i spilleren. Her tar det en eneste hodebevegelse og den er ute. Nå har ikke jeg brukt øreplugger på evigheter, så husker ikke hvor lang ledninga er. Men den er nok litt lang. Dessuten er mp3-spilleren min på størrelse med en liten lighter, så den ligger neppe på plass til at pluggen i ledninga spretter ut. Har en liten høytaler det går an å bruke da, i stede for øreplugger. Men da må jo kona være enig i musikken ved sengetid.
Independent_ Skrevet 12. desember 2010 #9 Skrevet 12. desember 2010 Legger til noen flere: Lifehouse, Dido, Katie Melua, The Fray og Goo Goo Dolls.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Jeg sverger til klassisk musikk. Noe rolig. Gjerne strykere.
MissStiles Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 Jeg har pleid å høre på Roxette - The Ballad Hits når jeg ikke får sove.
Beauté Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2010 Jeg har faktisk hørt på Michael Jackson med Stranger in Moscow. Da sover jeg søtt.
Gjest Thefainter Skrevet 28. desember 2010 #13 Skrevet 28. desember 2010 Jeg hører på klassisk musikk når jeg skal legge meg. Helst noe fredelig pianogreier som Satie
Kløftfrid Skrevet 28. desember 2010 #14 Skrevet 28. desember 2010 Å ta med ipoden i senga er eit must
Independent_ Skrevet 28. desember 2010 #17 Skrevet 28. desember 2010 Jeg er også litt avhengig av lydbøker. Det er en utrolig måte å lese en bok på samtidig som man slapper av i øynene og hodet. Å ligge i sengen å bare lytte til en god lydbok kan være himmelsk. I hvert fall hvis historien er god Og det er godt for dem som har problemer med å sove, for man slapper jo av i kroppen mens man lytter. Det er bare ørene og sinnet som er litt skjerpet.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #18 Skrevet 29. desember 2010 Musikk gjør ikke at jeg får lettere for å sovne, men den gjør tiden jeg er våken litt hyggeligere i hvert fall Kan ikke bruke headset, da blir jeg enda mer våken (jeg er litt overspent i nervesystemet, kan man si, så det å høre på musikk kan gjøre meg utrolig stressa enda musikken er rolig), men setter av og til på en playlist på pc'en og har på veldig lav lyd, nesten bare en summing i bakgrunnen, og så leser jeg til øynene mine glir igjen. Hvis jeg våkner opp igjen er musikken fortsatt på, og da er det ikke så vemmelig/trist (i motsetning til når man våkner opp i stummende mørke og blir liggende og høre på stillheten og alle smålydene..).
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #19 Skrevet 29. desember 2010 Min sovemusikk: De rolige sangene til Hooverphonic, Imogen Heap, Björk, Suzanne Vega, Tori Amos, Enya, Vangelis og Roxette, m.m. Anbefales!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå