Gå til innhold

Sjablong eller stempel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å male lerret i en hel bakgrunnsfarge (akryl eller vanlig veggmaling, vet ikke helt?), for så å trykke favorittsitatene mine på i sort eller noe. Men vil det være best å bruke sjablonger eller stempel?

Selv tipper jeg kanskje det vil funke å kjøpe inn hele alfabetet i stempel, så har jeg om jeg kunne tenke meg å lage flere slike i framtida (og det vil jeg jo sikkert). Men har ikke så mye erfaring med sjablonger!

Hvor kan man evt skaffe slikt billigst og best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler fungerer nok fint :) personlig ville jeg har gått for sjablonger. Det har man mer kontroll over, pluss at man kan gjøre de litt mer "personlig". Kan bruke to farger (f.eks sort og grå på hvit osv) for å lage mer skygger. Dette er enklere å gjøre enn på stempel.

Etter min erfaring av sjablonger må jeg si at jeg er veldig glade de.. :sjenert: de er moro å holde på med

- og ikke minst så kan du lage de selv, og det er jo ihvertfall billigst!

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Takk for svar :) Hvordan lager du de selv da? Bare skjærer ut med tapetkniv i kartong eller noe? Det slo meg også akkurat at jeg kan jo i grunnen male selv.. Men det vil selvfølgelig kreve mye mer presisjon (og tid?) fra min side!

Skrevet

Enkel papp med tapetkniv ja :) trenger ikke å være veldig tykk papp, bare så lenge den tåler f.eks. tynne kanter om du skal ha noen veldig tynne områder.

Det trenger ikke å ta så veldig mye tid ;) hvis du har det moro med det så vil det gå fort og fint!

Skrevet

Takk for forslag :jepp:

Dette vil jeg prøve på!

Skrevet

Så bra du ble inspirert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...