HopelessFear Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Noen anbefalinger på engelske bøker for noen som ikke er så veldig flink i engelsk, men er veldig glad i kreativ skriving og spenning? Helst ikke fantasy sjangeren.
Gjesten Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Du kan jo prøve deg på the curious incident of the dog in the night-time? Nå vet ikke jeg hvilket nivå du er på eller hva slags bøker du liker, men den er ikke så lang, og er i grunnen en historie om en søt liten gutt med asperger
Tabris Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Bøkene til Nick Hornby. Stilen hans kan minne litt om Erlend Loe, og han har ikke spesielt vanskelig språk. "How To Be Good" og "Long Way Down" synes jeg er veldig bra. 1
Gjesten Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Bøkene til Nick Hornby. Stilen hans kan minne litt om Erlend Loe, og han har ikke spesielt vanskelig språk. "How To Be Good" og "Long Way Down" synes jeg er veldig bra. a! Og "never hit a jellyfish with a spade". Det er også ham, om jeg ikke husker feil.
Tabris Skrevet 11. desember 2010 #5 Skrevet 11. desember 2010 Hm, den hørtes ikke kjent ut, og jeg trodde jeg hadde lest alt av ham. :klø:
Chiyo Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 (endret) Jeg begynte med Benjamin Rabbit da jeg gikk i andreklasse. Ellers er (som Tabris sier) Nick Hornby sine bøker veldig grei. Jeg vil anbefale A Long Way Down på det sterkeste. Det handler om fire personer som ikke kjenner hverandre som møtes på et tak på nytårsaften for å ta selvmord. Høres deprimerende ut, men det er en av de morsomste bøkene jeg har lest. Jeg likte også Slam av Nick Hornby veldig godt. Han skriver på en veldig enkel måte og er ikke sånn veldig engelsk som velger masse kompliserte ord. Så det er veldig greit å begynne med hans bøker. Endret 11. desember 2010 av Chiyo
Gjest Tipo Skrevet 11. desember 2010 #7 Skrevet 11. desember 2010 Prøv bøkene til Douglas Adams, han skrev dem for radioteater så det er veldig lettlest og med grei dialog. Enkelte kapitler er bare en side lange og det er mye lydeffekter, noe som jeg synes hjelper mye på opplevelsen når man ikke er så flink til å lese. Det er også god linjeavstand og og korte avsnitt, det hjelper for å fokusere på teksten og ikke bli tynget ned av stoffet.
HopelessFear Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2010 Jeg er ikke på et veldig høyt nivå. Har lest en engelsk bok i hele mitt liv, samt. all engelsken opp gjennom grunnskolen. (Tilpasset engelsk, riktig nok.)
Gjesten Skrevet 11. desember 2010 #9 Skrevet 11. desember 2010 Hm, den hørtes ikke kjent ut, og jeg trodde jeg hadde lest alt av ham. :klø: Haha, jeg blandet. Men nå ble jeg nysgjerrig på karen, for jeg vet jeg har lest noe av ham :klø:
Karmosin Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Et triks: finn en bok du synes ser interessant ut på norsk (og gjerne Nick Hornby, han er et godt sted å starte). Lån/kjøp den på både engelsk og norsk. Les den på engelsk først, og hvis det blir kronglete leser du tilsvarende passasje i den norske oversettelsen også. Det vil hjelpe til å få med deg helheten i det som skjer, så du ikke så lett blir stående fast i engelsken. 1
Wonders Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 oh yes do I have a treat for u!! House of Night-serien http://no.wikipedia.org/wiki/House_of_Night-serien http://www.houseofnightseries.com/ Dette er en ungdomsserie, men jeg er 30 åå å digger den mer enn Twilight. For TL er så trassig i forhold! Lett og fresht språk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå