Gå til innhold

Fuktighetskur eller proteinkur?

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hva er det man trenger å legge mer penger i? Fukt eller proteinkur?

Valget er mellom Joico K-pak Deep Penetrating Reconstructior For Damaged Hair

Eller Joico Moisture Recoverty Treatment Lotion For Fine/Normal Dry hair

Jeg har vel typisk asiatisk hårtekstur (bare at det er brunt), noe som dette

Jeg har hatt både langt og kort hår, men nå er det på tide å spare igjen, og da vil jeg gi håret mitt det "umfhet" det trenger for å holde seg sterkt og sunt mellom stussene.

Jeg har prøvd Aussie 3 Minute Miracle fuktighetskur for langt hår, og vurderer å bruke den ved siden av en proteinkur ettersom håret mitt ikke trenger så mye fukt som det typisk nordiske håret, men hva bør jeg legge mer penger i av fukt og protein? Er det fy-fy å kjøpe billige fuktighetskurer når man sparer? Synes Aussie sin funker fin, fint jeg, da... :sjenert:

Hvordan påvirker proteinkurer håret i forhold til fuktighetskurer? Og hvor ofte bør jeg ta Joico K-pak i håret mitt?

Håper noen frisører eller hårentusiaster der ute kan svare meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis håret ditt er bleket, ville jeg brukt en proteinkur et par ganger i uka en stund etter at bleking, og deretter gått over til en gang i uka, sammen med jevnlig fukt enten i form av en god balsam eller eller kur.

Dersom håret ditt ikke er bleket, er det vel liten vits med en proteinkur? Da ville jeg heller lagt penger i en skikkelig god fuktighetskur og brukt ved behov, i tillegg til gode varmebeskyttende produkter, dersom du bruker føner/glattejern/krølltang.

Så er jo hår forskjellig, dette er utfra mine erfaringer med mitt hår. Slenger ved en link med en enkel test for å finne ut om håret ditt trenger proteiner eller fukt :)

Endret av Thorn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...