Butterball Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Jeg vurderer å bytte bank, men er usikker på om det egentlig er noen vits. Jeg har vært kunde i den banken jeg er nå siden jeg var liten, og har både bruks, spare og BSUkonto der. Har også hatt et lite lån, men det er innfridd. Grunnen til at jeg vil bytte er først og fremst at denne banken er en lokal bank fra hjemstedet mitt, mens jeg nå bor på andre kanten av landet. Syns rett og slett det er litt frustrerende å ikke kunne møte personlig i banken når jeg har behov for det. Er det noen fordeler/ulemper med å bytte? Tenker da å bytte til en av de landsdekkende bankene, og gjerne en som har gode låneavtaler for unge (med tanke på fremtidig boliglån). Og til sist, hvis jeg ender opp med å bytte, får den nye banken oversikt over min tidligere økonomi? Eller vil de bare ha oversikt over hva som har skjedd på mine kontoer etter at jeg byttet? For banken skjekker vel sånt hvis jeg f.eks. søker om lån?
Østlandet Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Har du tenkt på at du ikke trenger å bytte? Hvorfor ikke bare etablere et nytt kundforhold til en ny bank? Og beholde den gamle. Personlig mener jeg historisk godt kundeforhold ikke har noe å si lenger. Det var før i tiden. Nå er det ren business. Derfor har jeg personlig bare internettbanker (Skandiabanken og dinbank.no). Eneste gangen jeg i det hele tatt har vært i et banklokale de siste 6-8 år, var da jeg tok et mmellomfinansieringslån i fobindelse med bytte av bolig for 2-3 år siden. Det tok jeg i Dnb NOR og avsluttet dette bankforholdetforholdet dit ved innfrielse. Jeg ga banken klar beskjed etter at de spurte at dette ville jeg gjøre. Fikk selvfølgelig likevel lånet. Dette er bare business og sikkerhet de ser på og intet annet. Uansett om du er ganske ny kunde, eller har vært der i 25 år.
mousepad Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Personlig mener jeg historisk godt kundeforhold ikke har noe å si lenger. Det var før i tiden. Nå er det ren business. Sannhet med modifikasjoner og det stemmer nok for enkelte banker , spesielt de store . Mange små sparebanker kan imidlertid være villige til å strekke seg noe lengre når det kommer til lånebetingelser for kunder de kjenner godt , men ofte kommer det litt an på hvem man snakker med i banken også : det finnes gode saksbehandlere og det finnes mindre gode saksbehandlere . Syntes også at rådet om å etablere nytt kundeforhold , uten å si opp det gamle er bra , hvis det ikke er for mange årsavgifter på kundeforholdet du har .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå