Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen(utenom konsulenter) som vet om dette produktet er et relativt trygt produkt? jeg føler nemlig at de skjuler noe. finner lite om de på nettet bortsett fra at de ikke tester på dyr.

brukte dermalogica før. følte meg litt tryggere da, men vet vel ærlit talt ikke så mye om dem heller...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var med på en fremvisning en konsulent holdt hos min venninne for ikke så veldig lenge siden. Jeg reagerte kraftig på deres produkter, bare etter å ha prøvd de den ene gangen. Jeg fikk også med meg en liten prøve av foundationen deres, huden min taklet ikke den heller :( Så helt trygg på ingredienser er den nok ikke. Konsulenten mente dette var fordi huden ble verre før den ble bedre - dersom det hadde vært i sammenheng med hudpleien hadde jeg skjønt det, men foundation??! Etter det holdt jeg meg ganske enkelt unna Mary Kay!

Ingen av jentene som var med på den fremvisningen endte opp med å kjøpe noe heller. Serien falt rett og slett ikke i smak hos noen av oss :(

Skrevet

Jeg reagerer på parabener, og kan derfor ikke bruke Mary Kay-produkter. MK-produktene innholder flere av parabenene som det advares mot bl.a hos Grønn Hverdag.

Skrevet

Parabener er det i det meste, også maten vi spiser.

Mary Kay har jeg aldri prøvd selv og om det er noe en reagerer på selv så må man vel prøve.

Men farlig er da merkelig ord å bruke..Tviler på de er "farlig"..Men at man kan reagere på dette merket som andre..ja..Hørt veldig mye om at folk har reagert negativ bla på dette merket.

Du kan jo lese ingrediensene og sammenligne med det du tåler og har? :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor mye mengde det er brukt i produktet av denne ingrediensen (parabener). Jeg liker ikke å utsette huden min for det, men jeg har i alle år brukt Matis som inneholder denne ingrediensen. Den står riktignok oppført som aller sist på ingredienslista, men dersom den hadde stått blant de første, hadde jeg blitt meget skeptisk!

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor mye mengde det er brukt i produktet av denne ingrediensen (parabener). Jeg liker ikke å utsette huden min for det, men jeg har i alle år brukt Matis som inneholder denne ingrediensen. Den står riktignok oppført som aller sist på ingredienslista, men dersom den hadde stått blant de første, hadde jeg blitt meget skeptisk!

Det kommer også veldig an på hvilke parabener det er snakk om. Methyl- og ethylparaben er regnet som trygge, og jeg kan fint bruke produkter som inneholder disse to. Alle de andre reagerer jeg på.

Skrevet

Det kommer også veldig an på hvilke parabener det er snakk om. Methyl- og ethylparaben er regnet som trygge, og jeg kan fint bruke produkter som inneholder disse to. Alle de andre reagerer jeg på.

Okei :)

Skrevet (endret)

Hvis alle produkter som noen er allergiske mot hadde vært farlige, så hadde alle produkter vært farlige. For det er så mange forskjellige mennesker her på jorden, med alle mulige allergier. Det er mange som er allergiske mot egg. Det betyr ikke at egg generelt er farlig for alle folk. Man må rett og slett vite hva man reagerer på, og studere ingredienslisten.

Nå har det seg slik at Mary Kay gir deg pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd. Selv etter at du har brukt produktet. Når du får produktet, så står ingredienslisten på pakningen eller flasken/tuben, da kan du jo se hva som er i. Evt. spørre om ingrediensene før du kjøper. Du kan jo si hva du er allergisk mot, og spørre om de har noen produkter uten dette i. Eller mener du at de putter ting i som de unnlater å putte i ingredienslisten? Det har de vel ikke lov til?

Når det gjelder parabener, så hadde du nok bli ganske hormonforstyrret om du hadde fått i deg samme mengden som rottene fikk i seg under testingen. I store mengder er salt også farlig. Det betyr ikke at vi må gå igjennom kjøkkenskapene våre i full panikk og hive alt som inneholder salt, slik mange gjorde når parabenhysteriet begynte (kremt). Parabener er også mye mye mye mindre hormonforstyrrende enn p-piller! Og som noen over nevnte, så er der også parabener i enkelte matvarer. Bl.a. gulrøtter, tomater, jordbær, osv. Det er naturens måte å konservere maten på. Der ble funnet parabener i noe testvev (brystkreft?). Problemet var bare at beholderne uten testvevet hadde like mye parabener i seg. Grunnen var at de hadde konservert testvevet i ... (trommevirvel)... parabener! Har jeg lest, ihvertfall. Grønn hverdag har ihvertfall trukket kreftpåstandene. Der finnes de som er allergisk mot parabener. De bør selvsagt unngå produkter med parabener i seg. Som med alt annet man er allergisk mot. Norge har også retningslinjer for hvor mye parabener som er lov å bruke i kosmetikk.

Endret av Jade
  • Liker 2
Skrevet

Nesten som jeg skulle sagt det selv det Jade skrev. Helt enig. Er hysteri rundt mye uten grunn i disse dager..... :sjenert:

Skrevet

Jepp, det er mye hysteri. Men, det er faktisk en kjennsgjerning at stadig flere reagerer allergisk på parabener i kosmetikk, så spesielt bra kan de jo ikke være? Derfor synes nå i hvert fall jeg at det må være bedre å forsøke å fremstille kosmetikk uten de usikre parabenene.

• Liker 1
Skrevet

Farlige og farlige, fru blom. Produktene er jo proppfull av mineraloljer og parabener, som de andre nevner. Selv bryr jeg meg katten om oljene og parabenene, fordi Mary Kay er et av veldig få merker jeg har prøvd som jeg overhodet ikke har reagert på. Huden blir også merkbart finere når jeg klarer å følge renseopplegget mitt.

Og uansett: vis meg et produkt som er "trygt". Jeg har bøttevis med "trygge", testede produkter som har gitt meg utslett, eksem, hovne øyne, lepper, osv. Folk reagerer på forskjellige ingredienser!

• Liker 1
Skrevet

Farlige og farlige, fru blom. Produktene er jo proppfull av mineraloljer og parabener, som de andre nevner. Selv bryr jeg meg katten om oljene og parabenene, fordi Mary Kay er et av veldig få merker jeg har prøvd som jeg overhodet ikke har reagert på. Huden blir også merkbart finere når jeg klarer å følge renseopplegget mitt.

Og uansett: vis meg et produkt som er "trygt". Jeg har bøttevis med "trygge", testede produkter som har gitt meg utslett, eksem, hovne øyne, lepper, osv. Folk reagerer på forskjellige ingredienser!

hvilke produkter har du reagert på?

Skrevet (endret)

hvilke produkter har du reagert på?

Det er flere enn jeg kan huske, men blant annet ulike Lumeneprodukter, foundation og rens fra Clinique og Clarins, øyesminkefjernere i de fleste merker utenom Mary Kay, ulike håndkremer, det nyeste nå er dusjolje og fuktighetskrem fra Eucerin. Skulle liksom være så bra for tørr og sensitiv hud, jeg var full av utslett på hele kroppen etter noen timer.

Åja, og ulike Avene og A-Dermaprodukter fra apotek har også gitt meg skikkelig tørr og stram, irritert hud.

Endret av Thorn
Skrevet

Det er flere enn jeg kan huske, men blant annet ulike Lumeneprodukter, foundation og rens fra Clinique og Clarins, øyesminkefjernere i de fleste merker utenom Mary Kay, ulike håndkremer, det nyeste nå er dusjolje og fuktighetskrem fra Eucerin. Skulle liksom være så bra for tørr og sensitiv hud, jeg var full av utslett på hele kroppen etter noen timer.

Åja, og ulike Avene og A-Dermaprodukter fra apotek har også gitt meg skikkelig tørr og stram, irritert hud.

Ingen av disse merkene selges hos profesjonelle hudpleiere, så trygghetsskalaen er vel så som så.

Skrevet

Det går jo fint an å reagere på produkter som selges hos hudpleiere også. Det kommer jo helt an på hva man reagerer på. Skal man ha ha produkter som er minst mulig farlige ting i, bør man gjerne heller se seg om i en helsekostforretning?

• Liker 2
Skrevet

Det er jo veldig forskjellig hva man reagerer på, derfor kan man som oftest ikke 'kopiere' andres rutiner!! Det eneste man kan gjøre, er å dele egne erfaringer.

Jeg har ingen god erfaring med Mary Kay, men jeg sier ikke at andre bør holde seg unna bare fordi min hud ikke aksepterte den! Vi er jo alle forskjellige, og den eneste måte å finne produkter som passer en, er å prøve og feile. Det er fint mulig å reagere på produkter som en hudpleier anbefaler. Derfor er det veldig lurt å ikke gå til innkjøp av fullsize produkter med engang, men heller teste små prøver så langt det lar seg gjøre..

Og hva angår ingredienser som parabener og mineralolje tror ikke jeg de er særlig farlige egentlig (i så små mengder), men i fremtiden vil ikke jeg utsette huden min for det når det finnes alternativer. Mineralolje kan ikke jeg utsette huden min for, da den tetter mine porer og trekker aldri inn..

Skrevet (endret)

Ingen av disse merkene selges hos profesjonelle hudpleiere, så trygghetsskalaen er vel så som så.

Å, så ingen reagerer på produkter fra hudpleiere? Morsom du! Jeg sier det igjen, vis meg et produkt som er "trygt". Du har ikke kommet med eksempler, ser jeg. Apotekproduktene skulle vel også være relativt trygge for allergiere og folk med sensitiv hud, selv om du ikke mener det.

Edit: det tar to sekunder med Google, så har jeg funnet folk som har reagert på Dermalogica og Decleor. MD gidder jeg ikke å søke opp en gang, for det har jeg sett resultatet av på lillebroren min. Har jeg glemt noen typiske hudpleierprodukt da?

Endret av Thorn
  • Liker 1
Skrevet

enig, det var det jeg lurte på , for dette er vell ikke trygge merker nei.Apotekprodukter er ikke så bra sies det.

Skrevet

Jeg sier det igjen, vis meg et produkt som er "trygt".

Jeg mener vaselin er ganske trygt. Ikke noe bra for huden, men trygt. Med en gang noe inneholder virkestoffer og ingredienser som faktisk gjør noe for huden, fins det folk som reagerer på det. Enig med deg. :)
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...