Gå til innhold

Å drikke foran voksne barn/foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er ok at voksne barn drikker seg full foran sine foreldre eller at foreldre drikker seg ful forran sine voksne barn? Synes du det er greit at voksne drikker seg fulle i det hele tatt? Er det mer ok å drikke seg full sammen med jevnaldrene enn med folk i generasjonen over og under deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt må voksne få lov til å drikke seg fulle de også. (Strengt tatt er det ikke lov i Norge å drikke i det hele tatt om man ikke er voksen). Om voksne barn og deres foreldre ønsker å drikke sammen, så ser jeg ikke noe problem i det. Faktisk hadde vi en fest forrige helg hvor far og (voksen) sønn var invitert. Alle drakk hele kvelden, men ingen ble sørpe full og alle hadde det morsomt.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt må voksne få lov til å drikke seg fulle de også. (Strengt tatt er det ikke lov i Norge å drikke i det hele tatt om man ikke er voksen). Om voksne barn og deres foreldre ønsker å drikke sammen, så ser jeg ikke noe problem i det. Faktisk hadde vi en fest forrige helg hvor far og (voksen) sønn var invitert. Alle drakk hele kvelden, men ingen ble sørpe full og alle hadde det morsomt.

Det jeg egentlig lurte på var om folk synes det var ok å se sine egne foreldre/barn fulle. Snakker selvsagt om alle over 18.

Skrevet

Jeg synes det er litt ukomfortabelt hvis de er direkte fulle, men det er det sjelden jeg har opplevd.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Synes du det er ok at voksne barn drikker seg full foran sine foreldre eller at foreldre drikker seg ful forran sine voksne barn? Synes du det er greit at voksne drikker seg fulle i det hele tatt? Er det mer ok å drikke seg full sammen med jevnaldrene enn med folk i generasjonen over og under deg?

jeg hadde syntes det var litt flaut

Skrevet

Gjør meg ingenting. Flirer bare litt siden vi bare blir litt hyggelig full.

Skrevet

Fylla er for voksne, uten barn.

Samtidig så hadde mamma en del gjester som var dritings. Og det syns jeg var morsomt. Ingen var noe stygg, slem eller ekle. Mamma var aldri full da jeg var barn.

Har ingen dårlige minner.

Skrevet

Var det ikke snakk om voksne barn her da?

Vi snakker ikke om hjemmeboende tenåringer.

Skrevet

Fylla er for voksne, uten barn.

Samtidig så hadde mamma en del gjester som var dritings. Og det syns jeg var morsomt. Ingen var noe stygg, slem eller ekle. Mamma var aldri full da jeg var barn.

Har ingen dårlige minner.

Vi snakke om voksne barn, ikke barn, så jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn hvordan du hadde det som barn.

Skrevet

Jeg beklager. Litt rask i svingene.

Skrevet

Jeg har da vært full sammen med både mamma og pappa. Jeg er 22. Det er jo dødsvittig. Fy faen så mange idioter det finnes her inne på KG. Skjønner ikke helt problemet.

Skrevet

Regner med at ganske mange har sett sine barn fulle, og ganske mange ahr sett sine foreldre fulle. Man feirer jo mange dager sammen, som bryllup, bursdager (og da spesielt runde dager) ol, og ser ikke på det som negativt at mine foreldre drikker seg godt brisne. Nå har jeg aldri sett min mor full, men har sett min far flere ganger og det gjør meg ikke noe. Han er voksen, og klarer fint å passe på seg selv.

Skrevet

Jeg har da vært full sammen med både mamma og pappa. Jeg er 22. Det er jo dødsvittig. Fy faen så mange idioter det finnes her inne på KG. Skjønner ikke helt problemet.

Er folk idioter fordi de mener noe annet enn deg? Eller misforsto jeg nå? :klø:

Jeg trives ikke sammen med fulle folk uansett, så da betyr det at jeg ville følt ubehag også sammen med foreldrene/barna mine om de var fulle. Men å ta et par glass vin eller noe sånt sammen er ikke noe problem. Lett beruselse er ok, fyll er ikke ok. Men som sagt, for meg gjelder det uansett hvem man snakker om.

Men hva er egentlig forskjell på beruset og full? Det er jo individuelt, så det blir vel en ny diskusjon.

Skrevet

Jeg drikker meg ikke full de gangene jeg er på noe sammen med mamma og pappa. Tilbyr meg ofte å være sjåfør, så slipper jeg å tenke på det i det hele tatt (også kan de kose seg med noe til maten). Har aldri sett de fulle heller. Kommer fra et hjem der alkohol til maten i helgene, evt et-to glass i sofaen på kvelden er helt vanlig, og jeg tror det har gjort at jeg har fått et lignende forhold til alkohol selv. Er glad i å ta meg en fest selv altså, for all del, men det å bli stupfull er ikke noe for meg.

Er forresten 25 nå, og liker ikke å komme hjem på natta etter å ha vært ute og føle meg litt vel berusa. :P Er greit å ha noen grenser i forhold til de syns jeg, pappa måtte støtte meg fra bilen og inn en gang rett etter jeg ble 18 og det var flaut nok til at jeg ikke vil havne i den situasjonen igjen..

Skrevet

For min del, hadde det å drikke seg full med foreldrene mine vært helt feil, fordi foreldrene mine er relativt måteholdene. Det hadde bare vært forferdelig unaturlig å drikke mye, når de holder seg til et par glass. (Nå drikker jeg veldig sjeldent mye i det hele tatt da...)

Men det er jo anderledes i andre familier der det er mer kultur / stemning for å drikke mer. Jeg har veninner som gjerne tar en fest med foreldrene sine, og ser absolutt ikke noe galt i det.

Skrevet

Ja,det er mange idioter her :filer:

og du er en av dem:)

Skrevet

Liker ikke fulle folk...ingen får medlidenhet her i huset hvis de er fyllesjuk...har aldri sett forldrene mine fulle, men sett svigerforeldre temmelig påseila noen ganger. Ungene her har aldri sett meg full, men faren har nok vært på kanten noen ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...