Gå til innhold

Babyer har ingenting i offentligheten å gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest Thrillseeker
Skrevet

Mer en ofte har jeg opplevd mødre reise på samme fly som meg. Uten unntak har babyene begynt å hyle og skrike, uten at moren gjør noe tiltak for å stoppe skrikingen. På flyet sitter 100 irriterte passasjerer som ikke bare får ødelagt søvnen, men må høre på konstant hyling og skriking, gjerne i flere timer. Hva er det egentlig som feiler slike mødre? Klarer de ikke å holde ungen i ro, får de finne seg andre måter å reise på. Disverre tenker mødre vanligvis at alle de 100 passasjerene skal ta hensyn til henne og ungen, og ikke omvendt. Ja, slik er disverre logikken til mødre flest.

Det er ikke noe unntak hvis man er på cafe, resturant, kino, hotell eller andre steder, hylingen til disse ungene er overalt. De ødelegger stemningen, filmen, nattesøvnen osv. fordi mødre ikke har vett nok til å ta hensyn til andre mennesker. Et annet eksempel på mødres manglenes evne til å ta hensyn til andre mennesker, er barnevognmafiaen. De kjører rett frem uansett, og nekter plent å flytte seg for andre. Alle skal flytte seg for henne, noe jeg bevisst ikke gjør lenger.

Det virker som når mødre får en unge, så skal hele verden ta hensyn til henne. Når ungen setter igang å skrike på fly, kinoer o.l. så virker det nesten som mødrene tror at folk rundt synes det bare er søtt å høre på hylingen og skrikingen. Det kan jeg trygt fortelle at folk ikke synes, og jeg har mer en ofte endt opp med å skjelle ut mora på fly fordi hun ikke klarer å få ungen til å holde kjeft.

Det er helt klart, utifra hensynet til allmennheten, at unger burde forbys i mange offentlige områder. Mødre klarer ikke selv å vise hensyn ovenfor andre, og da må det klare regler og retningslinjer til for å løse probemet.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Det er helt klart, utifra hensynet til allmennheten, at unger burde forbys i mange offentlige områder.

Jeg vil heller si at grinebitere, ut fra hensynet til allmenheten, burde forbys fra alle offentlige områder...

• Liker 24
Skrevet

Jeg er i all hovedsak enig i dette. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte gå omveier i butikkene pga kvinner med barnevogn, og når jeg endelig har kommet meg rundt x antall hyller så står de samme menneskene og sperrer for veien der også.

Jeg skjønner ikke hvorfor de på død og liv skal ha med barna overalt, spesielt når barna skriker som gale. Jeg vet at det ofte er vanskelig å få barnevakt til alt, men du trenger strengt tatt ikke å gjøre alt hele tiden. Skal du på restaurant, skaff barnevakt! Barnet har ingen glede av å være med deg, du har neppe det og vi andre har definitivt ikke det!

• Liker 7
Skrevet

Du Thrillseeker, du må kjede deg noe enormt om dagen?

• Liker 4
Skrevet

Og minst ikkje så burde alle feite folk holdast vekke frå allmennheten, for de tar så stor plass på bussen! :roll::ironi:

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Mer en ofte har jeg opplevd mødre reise på samme fly som meg. Uten unntak har babyene begynt å hyle og skrike, uten at moren gjør noe tiltak for å stoppe skrikingen. På flyet sitter 100 irriterte passasjerer som ikke bare får ødelagt søvnen, men må høre på konstant hyling og skriking, gjerne i flere timer. Hva er det egentlig som feiler slike mødre? Klarer de ikke å holde ungen i ro, får de finne seg andre måter å reise på. Disverre tenker mødre vanligvis at alle de 100 passasjerene skal ta hensyn til henne og ungen, og ikke omvendt. Ja, slik er disverre logikken til mødre flest.

Det er ikke noe unntak hvis man er på cafe, resturant, kino, hotell eller andre steder, hylingen til disse ungene er overalt. De ødelegger stemningen, filmen, nattesøvnen osv. fordi mødre ikke har vett nok til å ta hensyn til andre mennesker. Et annet eksempel på mødres manglenes evne til å ta hensyn til andre mennesker, er barnevognmafiaen. De kjører rett frem uansett, og nekter plent å flytte seg for andre. Alle skal flytte seg for henne, noe jeg bevisst ikke gjør lenger.

Det virker som når mødre får en unge, så skal hele verden ta hensyn til henne. Når ungen setter igang å skrike på fly, kinoer o.l. så virker det nesten som mødrene tror at folk rundt synes det bare er søtt å høre på hylingen og skrikingen. Det kan jeg trygt fortelle at folk ikke synes, og jeg har mer en ofte endt opp med å skjelle ut mora på fly fordi hun ikke klarer å få ungen til å holde kjeft.

Det er helt klart, utifra hensynet til allmennheten, at unger burde forbys i mange offentlige områder. Mødre klarer ikke selv å vise hensyn ovenfor andre, og da må det klare regler og retningslinjer til for å løse probemet.

Jeg vil tro det er verre for mora enn for alle dere andre. Kan hende de febrilsk prøver å stoppe skrikinga men greier ikke. Må være ganske frustrerende

• Liker 1
Gjest Ikke mor
Skrevet

Tuller du? Skal man ikke få ha med seg barnevogna i butikken engang? Da blir det rimelig vanskelig å legge opp dagen som småbarnsforelder tror jeg.. Og hvis man ikke skal kunne reise med barn? Mener dere seriøst at man ikke skal kunne forflytte seg fra A til B på mange år da, fordi man har småbarn? Hva om man bor i Oslo, har foreldre i Bergen og ikke har førerkortet for eksempel? Jeg syns dere høres veldig strenge ut hvis dere ikke kan tåle litt babylyder så andre folk kan få leve livet sitt. Når det gjelder kino blir det selvfølgelig en annen sak, men det er vel ikke så veldig vanlig å ha med seg unger på voksenfilmer? Ikke det jeg har opplevd i hvert fall. Og når det gjelder kvinner med barnevogn generelt så sier det seg selv at man må flytte seg hvis hun ønsker å komme forbi, eller mener dere at hun skal måtte stå og vente i timer pga trassen deres? Er det så vanskelig å ta et skritt til siden? Det er litt mere bal å rygge flere reoler fram og tilbake med en barnevogn, og jeg syns egentlig det er triveligst hvis man kan tenke litt praktisk og være litt samarbeidsvillige. Og jeg er som sagt ikke mor selv, jeg bare eier litt empati.

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil heller si at grinebitere, ut fra hensynet til allmenheten, burde forbys fra alle offentlige områder...

Akkurat det samme tenkte jeg :5:

• Liker 1
Gjest Thrillseeker
Skrevet

Er det grinete å ville bevare sin egen hørsel? Barneskrik når fint opp i 120 desibel, som er nok til å påføre hørselen momentant og permanent skade. Skal jeg da tvinges inn i en flygenes sardinboks og høre på slike støynivåer i flere timer i strekk, med kilden sittendes rett vedsiden av meg, mens jeg helst kunne tenkt meg å sovet...? Det er ikke snakk om å være grinete, det er snakk om et problem som påvirker alle i flyet og andre offentlige plasser.

• Liker 9
Skrevet

Barn som skriker er da ikke mer plagsomme enn voksne mennesker som skal kjefte på alt og alle? Eller voksne mennesker som klager på alt? Voksne mennesker som sniker i køen? Voksne mennesker som hele tiden dulter borti en? Voksne mennesker som absolutt føre en samtale med personer på motsatt side av rommet/butikken/flyet?

På en dårlig dag finnes det mange irriterende mennesker der ute, men vi nekter dem da ikke adgang i samfunnet av den grunn?

Hold deg heller hjemme dersom du ikke tåler mennesker som ikke smiler fra øre til øre den aktuelle dagen.

• Liker 10
Gjest gurimalla
Skrevet

Det er ikke snakk om å være grinete, det er snakk om et problem som påvirker alle i flyet og andre offentlige plasser.

Hvis det er et problem for deg bør du ikke fly, men kjøre bil.

• Liker 3
Skrevet

For meg er dette med skrikende unger veldig relativt. Det er stor forskjell på mødre som prøver å roe barna sine, og de som er mer opptatt med å lese Cosmopolitan når ungen deres begynner å skrike på t-banen. Førstnevnte har jeg all sympati for.

• Liker 3
Skrevet

Enig med TS, hold styr på ungen din, eller hold deg unna offentligheten.

• Liker 4
Gjest Thrillseeker
Skrevet

Barn som skriker er da ikke mer plagsomme enn voksne mennesker som skal kjefte på alt og alle? Eller voksne mennesker som klager på alt? Voksne mennesker som sniker i køen? Voksne mennesker som hele tiden dulter borti en? Voksne mennesker som absolutt føre en samtale med personer på motsatt side av rommet/butikken/flyet?

På en dårlig dag finnes det mange irriterende mennesker der ute, men vi nekter dem da ikke adgang i samfunnet av den grunn?

Hold deg heller hjemme dersom du ikke tåler mennesker som ikke smiler fra øre til øre den aktuelle dagen.

Les svaret mitt til personen over. Forøvrig kan jeg nevne at jo, babyer er mere plagsomme en voksne som skal kjefte på alt og alle. De kan man fint be holde kjeft. De er mere plagsomme en voksne som klager på alt, man trenger ikke høre på dem hvis man ikke vil. De er mere plagsomme en voksne som sniker i køen, for de kan man lett sette på plass. De er mere plagsomme en voksne som dulter borti en, et uskyldig uhell sammenlignet med timer med barneskrik? Gå og legg deg.

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

For meg er dette med skrikende unger veldig relativt. Det er stor forskjell på mødre som prøver å roe barna sine, og de som er mer opptatt med å lese Cosmopolitan når ungen deres begynner å skrike på t-banen. Førstnevnte har jeg all sympati for.

Signerer. Er jo ikke mora sin feil at ungen hyler men er selvfølgelig plagsomt hvis mora ikke gidder å prøve å roe ned ungen og bare lar den skrike.

Skrevet

Enig!

Irriterer meg over babyer i offentligheten. Skriker, bråker og er bare ekle og i veien.

Og jeg er ingen gammel grinebiter, er 20 år gammel jente og håper selv jeg aldri får en sånn skrikemaskin!!

• Liker 2
Gjest Thrillseeker
Skrevet

Hvis det er et problem for deg bør du ikke fly, men kjøre bil.

For det første: Hvor er logikken i at 100 mennesker som plages av en unge skal kaste seg i bilen og kjøre, så den ene ungen kan få fly? For det andre: Ikke alle, inkludert meg, har den luksusen at vi kan kaste oss i bilen og kjøre. Du skjønner mange av oss har en jobb som krever at vi tar fly fra a til b.

• Liker 3
Gjest Halkatla
Skrevet

Er det grinete å ville bevare sin egen hørsel? Barneskrik når fint opp i 120 desibel, som er nok til å påføre hørselen momentant og permanent skade. Skal jeg da tvinges inn i en flygenes sardinboks og høre på slike støynivåer i flere timer i strekk, med kilden sittendes rett vedsiden av meg, mens jeg helst kunne tenkt meg å sovet...? Det er ikke snakk om å være grinete, det er snakk om et problem som påvirker alle i flyet og andre offentlige plasser.

Så ikke reis da. Vær hjemme, så slipper du problemet. Støy er det over alt, enten du vil eller ikke!!! Hjelpe meg, du snakker om å være i trassalderen...

Legger også merke til at du kun nevner mødre. Hva med alle fedrene???

• Liker 3
Skrevet

TS babyer skriker... get over it! Det er ikke akkurat en mors drøm og sitte med en skrikende baby på et fly heller. Jeg kan vedde alt jeg har på at hun ikke syns det er så veldig kjekt heller, men hun må da også få lov til å ha et liv.

Skal hun sitte hjemme dag ut og dag inn fordi enkelte sure personer ikke tåler litt baby gråting?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...