Betina Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Vet ikke helt hvor dette passet inn, men prøver meg her. Var på besøk hos min kjære farmor i dag, hvor hun forteller hun hadde en veldig slitsom selger fra Lux Norge på besøk. Farmor er vanligvis et sterkt oppegående menneske men har den siste tiden slitt en del på det private plan. Denne slegeren ringer på hos henne og sier han skal sjekke en støvsuger hun kjøpte av dem for noen år siden. Han ser ikke på støvsugeren i det hele tatt, men setter seg ned og begynner og plapre i vei (slik bare selgere kan) om en luftrenser. Farmor stakkar, forstår at hun ikke blir kvitt denne mannen så lett, og går med på å kjøpe denne luftrenseren til den nette sum av 10 000 kr!! Herregud vanlige luftrensere ligger på et sted mellom 1000 og 3000.. Hva i alle dager kan vi gjøre? Angrefristen gikk selvsagt ut denne uken.. Noen andre som har erfaring med dette selskapet?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Jeg vil anse det som lureri. Hun følte seg presset til å si ja. Angrefristen. Går den ut i morgen?
Betina Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2010 Takk for svar! Nei, angrefristen gikk ut på onsdag. Skal sjekke opp med forbrukerrådet!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Gi oss tilbakemelding på hvordan det går med saken da. Kan fort skje at noen andre har besteforeldre/foreldre som sikker i samme klemme.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Tja, mamma har nå jobbet som selger av både støvsugere og luftrensere i Lux Norge--og de har faktisk veldig bra produkter. MEN, det finnes "ordentlige" selgere og det finnes selgere som kun er ute etter å selge mest mulig. Farmoren din støtte vel på den siste typen tenker jeg... Personlig synes jeg faktisk at man bør greie å si nei til å kjøpe noe man ikke har lyst på, men greier man ikke det så bør man ihvertfall greie å reversere kjøpet FØR angrefristen går ut. Synes det blir feil å skylde helt og holdent på selgeren, uansett hvor innpåsliten han/hun måtte være. Men, er det sånn at farmoren din ikke er så oppegående som hun en gang var, så ville jeg i det minste tatt en telefon til Lux Norge sitt hovedkontor og forklart saken FØR man kobler inn forbrukerrådet...
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Sjekk om det kan falle inn under avtalelovens kapittel om ugyldige viljeserklæringer? Det hele kommer vel an på hvor dårlig farmoren din er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå