Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på mitt første "ordentlige" jobbintervju på onsdag. Et på siste året på master og har virkelig lyst på denne stillingen.

Hadde frem til og med oktober studierelevant deltidsstilling, men fikk ikke fortsette pga lite arbeidstrykk. Hadde i tillegg mast litt vdr dårlig kontrakt/arbeidsrettigheter. Jeg tror vel kanskje at jeg ikke fikk fortsette fordi de gjerne ville ha de som ikke brydde seg om kontrakt og rettigheter, altså ikke meg, i tillegg til at den mengden arbeid jeg ønsket ikke var mulig. Men det er greit for meg. Jeg gikk med hodet høyt hevet og fikset meg raskt en ny jobb, dog ikke studierelevant. Forøvrig så trives jeg veldig godt der og sjefen elsker meg! God referanse der :)

Spørsmålet er nå hva gjør jeg i forhold til min tidligere arbeidsgiver i forbindelse med intervjuet. Jeg har ikke listet opp min tidligere sjef som referanse (bedriften ønsket de i forkant). I utgangspunktet har ikke min tidligere sjef noe å utsette på arbeidet jeg utførte, og jeg fikk så lenge jeg var der bare positive tilbakemeldinger om selve arbeidet. Men til tross for det så kvier jeg meg for å nevne henne. Jeg har en dårlig magefølelse på hva hun kan si om meg. Vi "klikket" liksom ikke helt.

Kanskje et veldig rotete spørsmål. Men hva skal jeg si dersom de lurer på hvorfor jeg ikke brukte henne som referanse? Man skal jo ikke snakke nedlatene om tidligere arbeidsgiver på intervju. Så hva skal jeg si? Forøvrig så er ikke de stillingene særlig sammenlignbare, så det er den beste forklaringen jeg har klart å komme opp med til nå...

-matguruinnen-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...