Gå til innhold

Hvilke hårfrisyrer er hotte nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til frisøren i neste uke, jeg lurte derfor på om noen av dere vet hva som er "in" nå...

Er det pannelugg, oppklipt hår, langt hår etc..

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått inntrykk av at Pixie klippen er tilbake? Ser det er mange kjendiser som tar den værtfall, bl.a Hermina fra Harry Potter, hihi. Veldig skummelt klipp da, siden det ikke er noen vei tilbake. Jeg synes det er pent. Klassisk.

Skrevet

"Pixie klippen" - hva er det for noe?

Skrevet

Pixie.

Ellers er jeg nok ikke særlig oppdatert selv, men ønsker noen tips! Har hatt samme sveisen i årevis, og en forandring hadde nok frydet!

Skrevet

"Pixie klippen" - hva er det for noe?

Google bilder av Emma Watson.

Den sveisen ble skapt av Vidar Sasson i 1960- årene, udødeliggjort av Mia Farrow i filmen Rosemarys Baby.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at bob er veldig hot. Er i hvert fall mange av kjendisene som har latt lokkene falle. Kjenner det frister å korte ned håret selv, men vet ikke om en slik frisyre vil kle meg. Og å spørre frisøren er meningsløst, de sier bare det de tror jeg vil høre uansett.

Skrevet
Og å spørre frisøren er meningsløst, de sier bare det de tror jeg vil høre uansett.

Da har du er dårlig frisør. Jeg ville byttet salong.

Skrevet

Tusen takk for svar, men bare keep it coming hvis dere har flere tips! :D

Skrevet

Da har du er dårlig frisør. Jeg ville byttet salong.

Jeg har ingen fast frisør, nettopp av denne grunn. Spør om de har noen forslag, det er jo tross alt de som er ekspertene og vet hva som passer i forhold til ansiktsform, hårtype osv. Men får aldri noen svar. De jatter bare med i forhold til mine forslag, selv om jeg klart og tydelig sier i fra om at jeg i all hovedsak er ute etter råd og at jeg ikke har peiling.

Skrevet

Jeg har ingen fast frisør, nettopp av denne grunn. Spør om de har noen forslag, det er jo tross alt de som er ekspertene og vet hva som passer i forhold til ansiktsform, hårtype osv. Men får aldri noen svar. De jatter bare med i forhold til mine forslag, selv om jeg klart og tydelig sier i fra om at jeg i all hovedsak er ute etter råd og at jeg ikke har peiling.

Forsøk en salong som ikke reklamerer med "dameklipp til 200 kr".

Eller kanskje det bare er du som er dust og ikke klarer å være tydelig nok, alle frisører "jatter" nemlig ikke med.

Skrevet

Eller kanskje det bare er du som er dust og ikke klarer å være tydelig nok, alle frisører "jatter" nemlig ikke med.

Vel, av alle frisører jeg har prøvd, er det en håndfull jeg har blitt fornøyd med. og jeg vet nøyaktig hva jeg vil ha og ikke vil ha, som jeg sier klart og tydelig fra om. Like fullt klarer de brødhjernene av noen frisører å "tynne ut, for jeg har da så mye hår" - enda jeg har sagt at jeg ikke vil ha det tynnet ut, jeg LIKER faktisk mitt tykke hår.

Nok digresjon. TS: det som er på vei, er en røffere og kortere stil på jenter og mye volum. Pixiefrisyen er veldig in, men har sett jenter med langt hår som har adoptert "pixieluggen", om jeg kan si det sånn

Skrevet

Pixiefrisyren er nok in, men dette er nok en litt vanskelig frisyre... Passer ikke til alle å ha kort hår :sjenert:

Det beste er nok å finne en virkelig god frisør, som tørr å si hva som passer eller ikke til:

-din ansikts-type

-din hårtype

-din livsstil

Skrevet

Jeg har alltid fått best resultatet når jeg gir frisøren "frie tøyler." Hun/han får ikke lage en lugg uten å spørre såklart (!), men jeg går alltid ut med noe skikkelig stilig. Jeg synes det er greit å gå til de samme frisørene også jeg da..Jeg er vel litt kjedelig. Men jeg har sånn hulderhår med krøller, og frisøren vet at det er bare å kjøre på og tynne ut. Jeg er ganske lei av å må motivere friøsrene "joda, kom igjen, ikke vær redd. Det føles like tykt om en måned, tro meg." Bah! Min faste frisør vet jeg setter pris på luft i hårrøttene, hehe.

Det jeg vet er inn innen farger, er den grå hårfargen. Silver. Jeg har hatt den i ca. hele år, og først nå er den kommet sånn skikkelig til Norge. Dette kommer av at jeg lot frisøren få være med å bestemme ;) Er det en god frisør, drar de på motevisninger i London & Paris, og har de nyeste magasinene og oppdaterer seg. Se i stativene deres, så ser dere raskt om de er oppdatert ;) Jeg gikk også med sidecuts i hele fjor, også lenge før det kom til Norge for fult. Frisørene hadde nemlig vært i London og fått lekt seg!

Jeg må innrømme jeg synes det er gøy å være "før" alle andre, for når det kommer til mote er jeg ikke så interesert. Jeg kjøper det jeg liker, og bruker det til jeg er lei. Min indre rockejente jubelet når leopard kom på mote. DA var jeg for en gang skyld med jeg også :P Mote for meg, er å gjøre det som er i hyllene til ditt "eget". Dette gjelder også hårfrisyrer. Gi den klippen du velger en liten vri, så er du plutselig en liten trendsetter selv også :)

Skrevet

Er det en god frisør, drar de på motevisninger i London & Paris:)

De drar på rene frisørkurs, ikke på motevisninger. Det finnes egne frisører som også spesialiserer seg på nye farger og fargeteknikker. For norske frisører er det ofte København og London som gjelder.

Skrevet

De drar på rene frisørkurs, ikke på motevisninger. Det finnes egne frisører som også spesialiserer seg på nye farger og fargeteknikker. For norske frisører er det ofte København og London som gjelder.

Ja! :)

Skrevet

Det er uhyre sjelden jeg er innom den typen salonger, så det er nok jeg som er dust!

Skrevet

Som med alt annet innen hår, makeup og mote: Sats på det DU kler, ikke det som er i vinden.

Pixie kan se bra ut på enkelte, men det krever et visst type ansikt. De kjendisene som klarer å "pull it off" har som oftest feminine ansikter med myke trekk, delikat kjeve- og hakeparti etc. Har du et grovere ansikt, kan det lett se for hardt ut.

Det ideelle er jo en frisyre som både er kledelig, lettstelt og som kan varieres. Et godt tips er å jobbe med hårets naturlige tekstur, ikke mot - å skulle ha en skarp lugg eller en minimalistisk bob når man har fall i håret krever mye jobb daglig.

Om du ikke ønsker å stole på frisørens dømmekraft mpt. hva du kler best, så kan det være lurt å starte forsiktig. Du kan f.eks. starte med lange lag og en myk skrålugg, og så får du kanskje en pekepinn på om du vil kle å ta den enda lenger i neste omgang.

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen <3

Det ble bare stuss og en enkel skrålugg, men setter pris på alle forslag! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...