AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Del Skrevet 10. desember 2010 Ja, hva er det? Noen som kan forklare meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #2 Del Skrevet 11. desember 2010 Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann23 Skrevet 11. desember 2010 #3 Del Skrevet 11. desember 2010 En ingeniør er ofte en person med svak autisme som er naturlig anlagt for å regne ut mattematiske nøtter. De får oppdrag fra ledere med solide nyttige utdanninger f.eks. statsvitere som kommanderer dem til å anvende matematikken til å regne ut budsjetter og kvalitetsikre viktige meningsmålinger for dem. Noen ganger assisterer de prosjektledere når ting skal regnes ut på viktige offshoreprosjekter, men dette bruker de helst folk med doktorgrad i fysikk til. De hjelper også folk med datalappen i IT prosjekter Sivilingeniør er en ingeniør som er bare litt flinkere enn en vanlig ingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #4 Del Skrevet 11. desember 2010 Knis Svak autisme... Jeg visste det var noe rart med meg! Ingeniør er en teknisk rettet 3årig bacholergrad, og du kan gjøre utrolig mye, avhengig av hvilket fagområde du tar. Det er en del realfag, og generelt en del tunge fag med endel beregninger. Sivilingeniør er da påbygning på bacholeren, og en mastergrad. Du kan begynne rett på 5årig masterstuide, men da har du ofte ikke en bacholergrad etter 3år, så da må du gå 5år for å få en tittel. Du går mer i dybden av fagene iforhold til ingeniørgraden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bttb Skrevet 11. desember 2010 #5 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg har inntrykk av at sivilingeniør er mer teoretisk, mens ingeniør er mer praktisk rettet. Arrester meg om jeg tar feil... På noen masterprogram må du begynne i 3. klasse om du har en ingeniørgrad fra en høyskole, og vil da bruke totalt 6 år på å få en master. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #6 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg har inntrykk av at sivilingeniør er mer teoretisk, mens ingeniør er mer praktisk rettet. Arrester meg om jeg tar feil... På noen masterprogram må du begynne i 3. klasse om du har en ingeniørgrad fra en høyskole, og vil da bruke totalt 6 år på å få en master. Det stemmer! Men når ingeniøren tar master så ender han opp som sivilingeniør han og Har ikke hørt om masterstudier der du må starte på 3året? Men det har vel med at jeg ikke akkurat har sjekket så nøye utenfor mitt fagfelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #7 Del Skrevet 11. desember 2010 Men tjener de bra? Hva er forskjell på bio, data, elektro, osv osv ... -ingeniør? Er alle disse bachelorgrad? Og kan man bli sivilingeniør innen alle gradene om man tar 2 år ekstra med master? Ville dere anbefalt å bli ingeniør, eller skal jeg satse på tannlege, ernæringsfysiolog eller medisin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #8 Del Skrevet 11. desember 2010 Ingeniør er bacholer og sivilingeniør er master. Bacholer er 3år og master er enten 5år eller bacholer +2år =5år. Så ja, man kan bli sivilingeniør med master på alle bacholergrader. Dog kan man også bygge på med master som ikke er teknisk, da blir man ikke sivilingeniør. Et eksempel er master i teknologi og ledelse ved Tøh (trondheim økonomiske høgskole). Og så vidt jeg vet så kan ikke bioingeniører bli sivilingeniør. Om man har en bacholergrad og skal ta master, er det mest vanlige å komme rett inn på 4året på masterstudiet. Jeg studerer selv elektroingeniør, og synes det er gøy. Anbefaller det Jeg hadde ikke studert bioingeniør da det er dårlig betalt, og man jobber ikke så mye med det tekniske. Lønnsmessig så ville jeg valgt medisin, tannlege eller ingeniør. Hva du skal velge må du jo tenke ut ifra interesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 11. desember 2010 #9 Del Skrevet 11. desember 2010 Men tjener de bra? Hva er forskjell på bio, data, elektro, osv osv ... -ingeniør? Er alle disse bachelorgrad? Og kan man bli sivilingeniør innen alle gradene om man tar 2 år ekstra med master? Ville dere anbefalt å bli ingeniør, eller skal jeg satse på tannlege, ernæringsfysiolog eller medisin? Ekte ingeniører tjener jevnt over bra, selv om det sikkert er mulig å tjene dårlig dersom man får en kommunal jobb man er overkvalifisert til. Det jeg mener med "ekte" er ca alle ingeniørutdanninger unntatt den som heter "bioingeniør". Bioingeniør er en pussig tittel, da utdanningen ikke inneholder en rekke fag som er felles for alle andre ingeniørutdanninger. Kanskje skulle de heller vært kalt "biotekniker" eller "biolaborant". Bioingeniører tjener som regel ikke særlig bra. Bioingeniører kan normalt ikke bli sivilingeniører, men de har egne mastergrader. På grunn av alle fagene som er felles på tvers av linjer (bortsett fra bio) er det mulig for alle ingeniører å bygge på til sivilingeniør. Jeg vet ikke hvorfor du skulle ønske å bli ernæringsfysiolog, men hvis du har gode nok karakterer til medisin/odontologi klarer du nok også å bli en god sivilingeniør. Leger og tannleger tjener kanskje litt bedre (riktignok blir noen sivilingeniører ledere, som tjener svært bra), men sivilingeniører slipper å forholde seg til menneskeskjebner og gørr i samme grad, dessuten vil jeg tro at jobbmulighetene er mer varierte for sivilingeniører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 12. desember 2010 #10 Del Skrevet 12. desember 2010 "Ingeniør" er egentlig et relativt gammeldags begrep. Du kan si at en "ingeniør" jobber med teknikk på et høyere og mer administrativt plan enn en "gammeldags tekniker" (maskinoperatør, for eksempel). Du må ikke være noen matteekspert, for man sitter langt ifra å gjør beregninger hele dagen, men man må være interessert og nysgjerrig på teknologi og tekniske ting. Gjerne ha et hode som liker å forholde seg til tall og logikk. Derunder struktur. Noe som da sammenfaller med matematikk og andre realfag fordi disse fagene jo handler om logiske utredninger. Og det er mange ingeniørjobber der man også får jobbet mye med andre mennesker, så det betyr langt ifra at man nødvendigvis blir noen kontorrotte. Go for it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå