Gå til innhold

Fett år - sjampo/balsam anbefaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei av at håret mitt blir så fort fett, er det noen som har noen tips til en god sjampo og balsam som motvirker fett hår? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe Wella professional sin shampoo som er mot fett hår, men jeg husker ikke hvor den er kjøpt. Er så lenge siden, men søsteren min slet mye med fett hår, og syns den var god.

Nå har hun heller lagt om kostholdet, og har ikke fett hår lenger. Det er som sagt viktig å ta roten ved problemene ... :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg kan anbefale deg å vaske håret skjeldnere. Det høres faktisk litt merkelig ut, men hyppigheten av hårvask påvirker hvor fort håret ditt blir fett. (på samme måte som vann faktisk virker uttørrende på huden, selv om det også er ulogisk)

Det eneste abret med rådet mitt er at du må lide deg gjennom et par uker med ekstra fett hår, siden du ikke merker resultater etter første uke.

Anbefaler deg å vaske håret tredjehver dag eller skjeldnere (det er et råd jeg har fått av flere, uavhengige frisører, bare for å komme hylekoret "jamen det er urenslig" i forkjøpet)

Gjest strykebrett
Skrevet

Kjøp deg en tørrsjampo som du kan bruke mellom hårvasker, det hjelper når man skal prøve å vaske håret skjeldnere. Jeg syns den grønne serien fra KMS er veldig bra for mitt flate og fort fettete hår.

Skrevet

Redken sin shampo for fett hår har jeg vært veldig fornøyd med, og hadde også mange kunder som var fornøyd med den da jeg jobbet som frisør. http://www.redken.no/_no/_no/products/product.aspx?catcode=AXE_HAIR^F1_Haircare^F2_Scalp_Relief&topcat=F2_Scalp_Relief&prdcode=234

Ellers kan det hjelpe å prøve å vende håret av med å bli vasket hver dag (lettere sagt enn gjort, jeg vet!), og ellers passe på å ikke bruke produkter som tynger håret. (Ikke bruke balsamer med masse fuktighet i helt inn til hodebunnen osv.. )

Skrevet

Noen har fett hår pga overprodksjon i hodebunn. Akkurt som noen har fet hud og andre ikke. Det å vaske det mer sjeldent går gjerne for noen, men ikke alle. Jeg er en av de det ikke funker på å vaske det sjeldent. Noen sier gå en uke uten vask eller annenhver dag i begynnelsen osv..Dette har ikke gjort noen forskjell på meg.

Jeg fulgte dette et par år siden jeg var hjemmeværende og kunne gjemme håret bort under lue eller noe og det det forandret ikke noe. Så det er sånn at jeg vasker håret hver dag når jeg skal feks på jobb. Jeg har akseptert at sånn er det for meg.

Jeg kan etter shampoo bytte gå fint en dag uten at det så veldig fettet og ekkelt. Med feil shampoo var det begynt å bli livløst og fettet før halve dagen var gått. Jeg er glad i shampoo fra Green people. Når jeg unngår shampoo med feks SLS i så blir håret mitt friskere og ikke så fort fettet som før. :sjenert:

Skrevet

jeg anbefaler deg først og ikke bruke balsam i hodebunn, kun i lengdene og tuppene. Men når det gjelder shampoo anbefaler jeg Big Sexy Hair extra big voulum shampoo! den gjør underverker for mitt hår hvertfall! Men da MÅ du bruke balsam da den gjør håret "trått". av balsam anbefaler jeg Joico K-pak sin, men kun i tuppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...