Hvitveisen Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Heihei! Jeg er veldig glad i å lese bøker, men siden det er en stund siden jeg har lest så syns jeg det er vanskelig å finne gode bøker å lese.. Det er så kjedelig å lese en bok som man hele tiden venter på at den gode spenningen skal komme, og så gjøre den ikke det.. Jeg er åpen for alle typer bøker! Forslag? Hva leser du nå for eksempel?
Jaenelle Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Leser helst fantasy bøker sjølv, kan anbefale noen der "A Game of Thrones" av George R. R. Martin. Er mye riddere etc, men det som er spesielt bra med denne boken (og resten av bøkene i serien) er måten den er skrevet på "Anita Blake, Vampire Hunter" av Laurell K. Hamilton. Denne serien handler om en verden der alle magiske vesener lever side om side med mennesker. Litt samme opplegg som "True Blood" som går på tv nå, men Anita Blake er litt mer hardcore enn Sookie "Black Jewels" trilogien av Anne Bishop. Skikkelig fantasy med mye magi! En av mine absolutte favoritt bokserie noensinne! Litt sjokkerende btw, sånn at du er obs på det Og så er jo klassikeren "The Wheel of Time" av Robert Jordan helt fantastisk. Sitter med nesa i bok 4 i serien nå, begynte å lese den på nytt igjen for litt siden
Tabris Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 (endret) (Det heter ikke "hvem bok", men "hva slags bøker" eller "hvilke bøker"). On-topic: Jeg har faktisk akkurat begynt på A Game of Thrones selv nå. Er lovende, men det er jo kun hvis du liker fantasy-litteratur. Ellers kan jeg anbefale Harry Potter. På engelsk, selvsagt. Endret 10. desember 2010 av Tabris 1
Jaenelle Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 (Det heter ikke "hvem bok", men "hva slags bøker" eller "hvilke bøker"). On-topic: Jeg har faktisk akkurat begynt på A Game of Thrones selv nå. Er lovende, men det er jo kun hvis du liker fantasy-litteratur. Ellers kan jeg anbefale Harry Potter. På engelsk, selvsagt. Litt off-topic, HBO holder på å lage serie om "A Game of Thrones" som skal komme i løpet av 2011. Ser lovende ut av castingen og teaserene
Tabris Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Litt off-topic, HBO holder på å lage serie om "A Game of Thrones" som skal komme i løpet av 2011. Ser lovende ut av castingen og teaserene I know! Vil ikke se teaseren enda, vil ikke røpe noe. Men gleder meg, ja. Sean Bean skal spille! Ahem, back ånn tåppik. Jeg synes også Discworld-bøkene er utrolig morsomme. Satire på fantasy-litteratur og vårt eget samfunn.
Gjest Silje Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Jeg syns det er fint å lese krim i julen Hva med "Sukkerdøden" av Unni Lindell eller "Dødelig applaus" av Øystein Wiik? De er begge bra. Ellers har jeg ønsket meg en annen krimbok til jul, nemlig "Den som dreper dragen" av Leif G.W. Persson
Hvitveisen Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2010 Hei Igjen! Tusen takk for alle forslag, det blir vanskelig å velge mellom alle. Jeg er forresten veldig glad i fantasy. Til Tabris: Beklager at setningen min ikke falt i smak, har fortsatt litt grendlands dialekt i fingrene.. Takk for forslaget!
Tabris Skrevet 11. desember 2010 #8 Skrevet 11. desember 2010 Kanskje du da an lese "Hogfather" i Discworld-serien? En satire over julen, satt i en parodisk fantasyverden. Blir ikke bedre julelesing enn det.
Gjesten Skrevet 11. desember 2010 #9 Skrevet 11. desember 2010 Tabris kom meg i forkjøpet. Det heter ikke "bok-anbefalinger" heller, det heter "bokanbefalinger" Men jeg vil gjerne anbefale noe, men da trenger jeg å vite hva du liker! Du skriver fantasy, er det alt du leser, eller er det mer du liker?
Minttu Skrevet 11. desember 2010 #10 Skrevet 11. desember 2010 Jeg leser Fyrvokteren av Camilla Läckberg nå, det er den 7 boka hennes og siste som har kommet ut. Likker alle bøkene hennes! Hun har kommet med en kort julebok, Snøstorm og mandelduft, så den skal jeg kose meg med i jula
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 Beklager at setningen min ikke falt i smak, har fortsatt litt grendlands dialekt i fingrene.. Takk for forslaget! Anbefaler deg å gå til innkjøp av denne : http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=121217&rom=MP tror du trenger den langt mer enn eventyr om drager.....
Hvitveisen Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. desember 2010 Jeg tør nesten ikke å svare mer, jeg er redd for å bli rettet på igjen.. Men, så mange flotte forslag! Gjesten: Jeg kan godt like å lese noe krim, kanskje med litt "overnaturlig" spenning.. Om du har sett supernatural på tv? :gjeiper:
Hvitveisen Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. desember 2010 Anbefaler deg å gå til innkjøp av denne : http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=121217&rom=MP tror du trenger den langt mer enn eventyr om drager..... Jeg tror du trenger manerer...
Jill Skrevet 12. desember 2010 #14 Skrevet 12. desember 2010 Jeg liker godt Harlan Coben sine bøker, krim der spenningen kommer ganske tidlig i bøkene:) Ellers har jeg lyst å lese Cecilie Skog sin bok "Til Rolf".
Gjest Rampunge Skrevet 12. desember 2010 #15 Skrevet 12. desember 2010 Anbefaler deg å gå til innkjøp av denne : http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=121217&rom=MP tror du trenger den langt mer enn eventyr om drager..... Kjære robot. Jeg ønsker deg en god jul! "Hvem bok?", "Hvem mobiltelefon?", "Henne har det bra". Noen østlandsdialekter har rare måter å benytte pronomen på. Big deal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå