Gå til innhold

~ Min venninde er frustrert ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gjøre en lang historie kort:

En venninde av meg har vært samboer med en kar i 4 år, hvorav det siste året ikke har gått så bra. Hun har nå tatt avgjørelsen om å flytte for seg selv, og var for et par uker siden på visning i en 2-roms leilighet i en blokk i et boligstrøk som ligger veldig sentralt. Hun forteller "typen" sin om dette, og legger inn bud på leiligheten, og ender opp med å få den. Hun flytter inn i november en gang, og ser frem til å starte på nytt.

En uke etterpå forteller han at han har vært på visning i det samme boligstrøket, i blokken vedsidenav. Og igår fikk han jammen meg leiligheten. Min venninde lurer på om hun har grunn til å bli irritert, noe jeg absolutt mener. Hun ser for seg at de kommer til å se hverandre daglig, samt at det er lettere for ham å "tilfeldigvis gå forbi hennes leilighet for å se om hun er hjemme eller om hun har besøk".

Jeg synes iallefall at dette var et utrolig teit "påfunn" av ham. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, tilfeldigheter?? Norge er et lite land, med små byer og med det boligmarkedet som er nå....

Høres vel psycho ut at han valgte den leiligheten bare fordi det er naboblokka til eks'en.

Mener dere at han skulle avstå fra kanskje drømmeleiligheten sin fordi eks'en bor i nærheten?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er jo ikke sikkert at han vil bo der for å kontrollere henne eller noe.

Om man bor i samme strøk betyr det ikke at man treffes daglig !

Jeg treffer ikke naboene daglig en gang og vi bor i rekkehus.

Vil gjerne at du forteller senere hvordan dette går jeg !

*Nysgjerrig*

Gjest Anonymous
Skrevet

Var han i utgangspunktet på jakt etter en ny leilighet da?

Eller bestemte han seg for å flytte etter at hun hadde funnet leligheten?

Synes det høres litt merkelig ut,,,, det finnes jo så mange andre boligblokker og ta av gjør det ikke :roll:

Skrevet
Synes det høres litt merkelig ut' date=',,, det finnes jo så mange andre boligblokker og ta av gjør det ikke :roll:[/quote']

Ja, det er det det gjør. Han ville ikke bo i "deres" leilighet alene, og bestemte seg for å flytte han også. Og husk at han kjøpte leiligheten ETTER at hun sa at hun hadde lagt inn bud der!

Skrevet

Det hørtes vel noe snålt ut ja.

Men på den annen side, falt han for leiligheten, ville det jo blitt litt for dumt om han skulle holde seg unna å kjøpe den bare fordi eksen bor i naboblokka.

Det er jo et fritt land..

Skrevet

Om det hadde vært en fjern eks, så ok.

Men det blir for dumt når de holder på å flytte FRA hverandre!

Gjest Anonymous
Skrevet

Spør du meg, synes jeg det var din venninne som utviste dårlig skjønn når hun innviet exen i bolig-planene sine....................

Nå kan hun bare skylde seg selv. :klaske:

Dessuten, det er vel STOR forskjell på å bo sammen, og å bo i naboblokka,,,,,,,det hadde ikke plaget MEG i utgangspunktet!

Syns ikke hun har noen som helst grunn til å vise han sin irritasjon, men hun kan jo irritere seg i all hemmelighet.........

Skrevet
Spør du meg, synes jeg det var din venninne som utviste dårlig skjønn når hun innviet exen i bolig-planene sine....................

Nå kan hun bare skylde seg selv. :klaske:

Javel? De er jo ikke akkurat uvenner. Derfor tenkte hun vel ikke over at hun ikke burde ha sagt det. Hadde vel aldri trodd at han ville flytte etter.

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er vel et desperat forsøk på å få henne tilbake? Synes litt synd på fyren, jeg!

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv, Gamle Alex!

Skrevet

...Ja for det finnes jo aldri noen naturlig årsak til noe her i verden.... :roll:

Alt MÅ ha en baktanke.

Gjest Anonymous
Skrevet
...Ja for det finnes jo aldri noen naturlig årsak til noe her i verden.... :roll:

Alt MÅ ha en baktanke.

Det er klart det gjør det , men av alle boligblokker hvorfor akkurat nabo gården?

Skrevet

Joda, jeg er enig i at det virker noe snålt, men det trenger ikke være et ønske om kontroll på hennes liv fra hans side, det kan være helt årsaker også, uten at noen av oss vet noe mer om det.

Vi har jo også bare hørt en side av saken.

Skrevet

Jeg ville selv ha sytes at det var rart.

(Poirot må imidlertid innrømme at hun har gjort noe liknede, da hun sa ja takk til å flytte til en leilighet en venn hadde skaffet billig. Og den viste seg å ligge i kvartalet ved siden av der hun flyttet ut... Men vi så hverandre aldri.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror aldeles ikke han vil vinne henne tilbake. :-? Han ville vel velge selv hvor han vil bo antar jeg. Kanskje det er et attraktivt bosted, hva vet vel jeg.......... :roll:

Tror folk får slutte å over-analysere alt mulig jeg..........er vel ikke akkurat verdens største problem dette.......? :wink:

Skrevet

Huff, det der var nesten litt komisk for en som står på utsiden... :ler:

• 2 måneder senere...
Skrevet

En liten oppdatering... Han fikk ikke leiligheten, da en annen kar dukket opp og brukte forkjøpsretten sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...