Gå til innhold

Er man for gammel

Fremhevede innlegg

Skrevet

...når man er over 40 år?

F.eks sykling, svømming, skigåing etc.

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Ja, etter man er fyllt 40 er livet over. Man kan kun sitte i en stol og stirre tomt ut i lufta og vente på å dø.

Hvor gammel er du, TS?

• Liker 1
Skrevet

Ja, etter man er fyllt 40 er livet over. Man kan kun sitte i en stol og stirre tomt ut i lufta og vente på å dø.

Hvor gammel er du, TS?

Jeg er 40 år og synes det er helt herlig å lære nye ting! Men de fleste er jo liksom utlærte når de er 20..eller deromkring. Jeg har imidertid oppdaget gleden ved å fortsatt lære og det at jeg faktisk har nye ting å oppdage og å lære er helt fabelaktig!! Regner da med at jeg fortsatt vil leve i 40 - 50 år. :-))

Skrevet

Flirer godt her. Jeg er over 40 og lærer stadig nye ting, våger nye ting og har nye opplevelser. I mitt hode er du for gammel den dagen du ikke klarer å komme deg ut av din eget hjem.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er 40 år og synes det er helt herlig å lære nye ting! Men de fleste er jo liksom utlærte når de er 20..eller deromkring. Jeg har imidertid oppdaget gleden ved å fortsatt lære og det at jeg faktisk har nye ting å oppdage og å lære er helt fabelaktig!! Regner da med at jeg fortsatt vil leve i 40 - 50 år. :-))

I 40-50 år til, mener du vel? :fnise:

Skrevet

Man er ikke eldre enn man føler seg selv ;)

Og som 40åring er du såvidt halvveis i livet, man lærer noe nytt hver dag selvom man ikke tenker over det. :) Så kjør på, prøv noe nytt og gled deg over det! Bruk hver eneste lille sjanse du har i livet. Det er viktig å nyte det fullt ut ;)

Skrevet

Og jeg som trodde jeg var for gammel til å lære Tysk. :fnise:

Gir meg skikkelig motivasjon å vite at man faktisk kan lære nye ting når man har passert 40år.

Men jeg tror at enkelte ting er enklere å lære når man er yngre. Man sier jo det at hvis man skal lære språk er det best å begynne som barn, men det betyr jo ikke at en ikke kan lære det som voksen heller. Det er bare litt vanskeligere å få inn.

Skrevet

Og jeg som trodde jeg var for gammel til å lære Tysk. :fnise:

Gir meg skikkelig motivasjon å vite at man faktisk kan lære nye ting når man har passert 40år.

Men jeg tror at enkelte ting er enklere å lære når man er yngre. Man sier jo det at hvis man skal lære språk er det best å begynne som barn, men det betyr jo ikke at en ikke kan lære det som voksen heller. Det er bare litt vanskeligere å få inn.

TS: Jeg har jo egentlig lært det meste, men det er faktisk gøy å oppdage at det man trodde var for sent å lære likevel ikke er det...faktisk får det meg til å føle meg ung og at jeg "lever". Og det er herlig!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Tror det er for sent å bli verdensmester i en sportsgren etter fylte 40.

Men jeg tror absolutt ikke det er for sent å lære seg å ro, spille et instrument, et nytt sprøk, en fritidsaktivitet eller lignende.

Skrevet

Flirer godt her. Jeg er over 40 og lærer stadig nye ting, våger nye ting og har nye opplevelser. I mitt hode er du for gammel den dagen du ikke klarer å komme deg ut av din eget hjem.

Langt ifra! Min gode venninne på 87 som ikke engang kommer seg opp av stolen uten hjelp har nylig lært seg å bruke data. Nå surfer hun rundt og nikoser seg! Jeg har nettopp introdusert kvinneguiden for henne, så kanskje hun snart lar høre fra seg. :)

• Liker 2
Skrevet

...når man er over 40 år?

F.eks sykling, svømming, skigåing etc.

Nei hvorfor i all verden skulle man være det? Veldig merkelig spørsmål :sukk:

Skrevet

Nei hvorfor i all verden skulle man være det? Veldig merkelig spørsmål :sukk:

Det er vel ikke så merkelig. Det virker jo ofte som livet er over når man er 30 minst...helst skal man jo ha gjort og lært alt før man er 20 ihvertfall. Og er man kvinne ja da er virkelig løpet kjørt ved 40. Men det blir faktisk bare bedre og bedre, "gutta" gir meg også mer oppmerksomhet. Hehe.

Skrevet

Det er nok av dem som studerer efter å ha nådd pensjonsalder, så nei, men er slett ikke for gammel til å lære seg noe nytt når man er førti(men klart, noe tar det lengre tid å lære seg en det gjorde da man var tyve, men så har vi til gjengjeld langt mer livserfaring enn hva tyveåringene har ;) ).

Skrevet

Man blir ALDRI for gammel til å lære noe nytt! :nei:

Så sant hjernen ikke er alvorlig skadd for eks. av demens.

Selv er jeg 40 år og mastergradsstudent.

Skrevet

Er aldri for sent, men er litt misunnelig på en venninne som tidlig ble treningsinstruktør i 25 årsalderen. Greit å trene, men å bli instruktør og trene som en jobb når jeg er over førti, er ikke noe jeg tror jeg vil nå hvis jeg ikke bruker tid på det, kanskje år og da er jeg straks femti.

Musikk er også noe man bør begynne med før man fyller ti år, for å utvikle evnene sine optimalt.

Ellers er vi vel ganske frie. Jeg skal begynne på språkkurs etter nyår.

Skrevet

Musikk er også noe man bør begynne med før man fyller ti år, for å utvikle evnene sine optimalt.

Ellers er vi vel ganske frie. Jeg skal begynne på språkkurs etter nyår.

Skal man bli musiker på toppnivå er det nødvendig å starte tidlig. Likevel går det an å lære å spille brukbart i voksen alder.

Jeg var tidligere med på en oppsetning at et klassisk musikkverk hvor vi som deltok hovedsaklig kom fra kor og orkester for for amatører. En av fiolinistene fortalte at hun begynte å spille samtidig som datteren hennes fikk fiolinundervisning.

Skrevet

Jeg tar et valgfag i kunsthistorie på universitet og der er det en mann som er rundt 80 år gammel som studerer.

• Liker 2
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg tar et valgfag i kunsthistorie på universitet og der er det en mann som er rundt 80 år gammel som studerer.

Imponerende!

Skrevet

Nevahhh. Men veldig kjekt å bruke som unnskyldning for å ikke lære meg ting jeg ikke har noen interesse av å lære meg. Eller for å utsette å lære meg ting jeg burde lære meg. Avanserte duppeditter og snurrepiperier f.eks. I tillegg kommer min velutviklede allergi for bruksanvisninger (egner seg best til opptenning).

Skrevet

Tror det er for sent å bli verdensmester i en sportsgren etter fylte 40.

Men jeg tror absolutt ikke det er for sent å lære seg å ro, spille et instrument, et nytt sprøk, en fritidsaktivitet eller lignende.

Det er litt synd...føler virkelig at jeg kunne oppnådd mye her. Men er det ikke noe som heter "old boys", for min del "old womens"...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...