Gå til innhold

Hvordan blokke ip adresser ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet en egen hjemmeside med ".com" Jeg bruker da Wordpress 3.0.1. Jeg vet hvordan man blokker ip adresser fra å kommentere, men vet om andre som bruker wordpress som klarer å blokke ip adresser fra å i det hele tatt komme seg inn på nettsiden.

Er det noen her som vet hvordan man gjør det ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener blokkere på en måte som ikke er latterlig enkel å omgå med f.eks. TOR? Nei, ingen anelse.

Skrevet (endret)

Du mener blokkere på en måte som ikke er latterlig enkel å omgå med f.eks. TOR? Nei, ingen anelse.

hæ? :P

Endret av Heidila
Skrevet

hæ? :P

det finnes mange programmer og endel brannmurer som lar brukere surfe på nettet med skjult IP adresse. Brukes ofte av folk som er litt paranoide angående personvern osv..

Det er altså bare for plageånden din å installere et slikt program, eller evt låne internett hos noen andre..

Skrevet

TOR er et system hvor brukere i stor grad surfer via hverandre i flere ledd, slik at når f.eks. bruker A trykker inn vg.no i nettleseren blir det sendt kryptert til bruker B, som sender det videre til bruker C, som sender det til bruker D, som laster data fra vg.no, og så sendes det ledd for ledd tilbake, D-C-B-A. vg.no får kun opp IP-adressen til bruker D, hvis bruker D får Stasi/AP på døren og de undersøker dennes nettrafikk får de kun opp at vg.no er lastet inn og at noe kryptert er sendt til C, samt alle andre forbindelser D har hatt. Når TOR da går over flere ledd og med en ny rute for hver gang blir det i praksis umulig å følge hvem som ser på hva.

TOR er veldig greit fordi det kan installeres som plugin til Firefox, så får man en liten knapp i Firefox hvor man kan slå det av og på med få sekunders responstid.

Hva dette betyr for deg i praksis er at du kan glemme å blokkere IP-adresser fra å se på bloggen din med mindre du begynner å kreve innlogging for å overhode se bloggen. Det samme gjelder kommentarer, men siden kommentarer gjerne er mer forpliktende er terskelen lavere for å slå på påkrevd innlogging for disse. TOR og innlogging er ikke venner.

Skrevet

Jeg har startet en egen hjemmeside med ".com" Jeg bruker da Wordpress 3.0.1. Jeg vet hvordan man blokker ip adresser fra å kommentere, men vet om andre som bruker wordpress som klarer å blokke ip adresser fra å i det hele tatt komme seg inn på nettsiden.

Er det noen her som vet hvordan man gjør det ? :)

Her er en artikkel om hvordan blokke ip adresser fra å i det hele tatt kunne se bloggen din:

http://www.techmynd.com/how-to-block-any-ip-for-wordpress-blog-or-any-website/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...