Cata Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Er det bare mine maskiner som er vrange eller er det iPhone4 som er usedvanlig kranglete? Da jeg byttet telefon i høst så landet jeg på iPhone4 siden jeg har iMac hjemme og tenkte at da må vel kommunikasjon mellom de to gå som smurt. Tok feil der, gitt. Det viser seg å være skvett umulig å få "parret" iPhone'n og iMac så de kan snakke sammen via blåtann. Jeg vet iMac fungerer med blåtann, for jeg hadde ingen problemer med å få min gamle Nokia E65 til å kommunisere med PC'n. Det rare er at iPhone ser også ut til å fungere. Den snakker nemlig greit med min blåtannbaserte handsfree. Der var det ingen problemer. Men iMac og iPhone er altså skikkelig uvenner. Har flere erfart dette, eller er det bare mine to som ikke tåler å se skjermen til hverandre ? (Har naturligvis endevendt bruksanvisningen, men klarer ikke se jeg gjør noe feil når jeg prøver å kople sammen de to. ) Får fint opp "kontrollnummeret" på iPhone når jeg prøver å sette opp blåtannforbindelsen, men i det øyeblikk jeg trykker "fortsett" så blir begge enheter stående der og lete etter hverandre til de gir opp.
Henkie Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Er det bare mine maskiner som er vrange eller er det iPhone4 som er usedvanlig kranglete? Da jeg byttet telefon i høst så landet jeg på iPhone4 siden jeg har iMac hjemme og tenkte at da må vel kommunikasjon mellom de to gå som smurt. Tok feil der, gitt. Det viser seg å være skvett umulig å få "parret" iPhone'n og iMac så de kan snakke sammen via blåtann. Jeg vet iMac fungerer med blåtann, for jeg hadde ingen problemer med å få min gamle Nokia E65 til å kommunisere med PC'n. Det rare er at iPhone ser også ut til å fungere. Den snakker nemlig greit med min blåtannbaserte handsfree. Der var det ingen problemer. Men iMac og iPhone er altså skikkelig uvenner. Har flere erfart dette, eller er det bare mine to som ikke tåler å se skjermen til hverandre ? (Har naturligvis endevendt bruksanvisningen, men klarer ikke se jeg gjør noe feil når jeg prøver å kople sammen de to. ) Får fint opp "kontrollnummeret" på iPhone når jeg prøver å sette opp blåtannforbindelsen, men i det øyeblikk jeg trykker "fortsett" så blir begge enheter stående der og lete etter hverandre til de gir opp. Hvordan vil du de skal snakke? Apple lar deg nemlig ikke overføre bider, musik osv mellom tlf og mac vi bluetooth
Cata Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2010 Det var jeg ikke klar over faktisk. Trodde blåtann virket som for enhver annen enhet, slik at jeg kunne synkronisere kalender og adressebok uten å måtte vimse med den der kabelen. Greit nok for overføring av større datamengder som bilder og musikk, men tungvint for bare nevnte synkronisering. Hva er vitsen med blåtann på begge enheter hvis den ikke skal kunne brukes? :klø:
Henkie Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 (endret) Det var jeg ikke klar over faktisk. Trodde blåtann virket som for enhver annen enhet, slik at jeg kunne synkronisere kalender og adressebok uten å måtte vimse med den der kabelen. Greit nok for overføring av større datamengder som bilder og musikk, men tungvint for bare nevnte synkronisering. Hva er vitsen med blåtann på begge enheter hvis den ikke skal kunne brukes? :klø: Enig i at dette er irriterende. Fryktelig irriterende. Tror det har med kopieringsrettigheter å gjøre. På maskinen: til trådløse tastaturer, skrivere, mus, headset (skype feks). På Mac funker jo faktisk bluetooth supert - i motsetning til feks på pc. På telefonen: til headset/handsfree Endret 11. desember 2010 av Henkie
aluminium Skrevet 11. desember 2010 #5 Skrevet 11. desember 2010 Du kan vel bruke blåtann for koble Macen opp via 3G på iPhonen. Ellers ser jeg ikke helt vitsen jeg heller. Jeg ser virkelig frem til Apple finner ut at de skal ha wireless sync via WLAN eller blåtann...
Cata Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2010 Enig i at dette er irriterende. Fryktelig irriterende. Tror det har med kopieringsrettigheter å gjøre. På maskinen: til trådløse tastaturer, skrivere, mus, headset (skype feks). På Mac funker jo faktisk bluetooth supert - i motsetning til feks på pc. På telefonen: til headset/handsfree Sant nok, bruker den til handsfree på telefonen, men alle remedier tilkoplet iMac har jeg faktisk kabel på. Du kan vel bruke blåtann for koble Macen opp via 3G på iPhonen. Ellers ser jeg ikke helt vitsen jeg heller. Jeg ser virkelig frem til Apple finner ut at de skal ha wireless sync via WLAN eller blåtann... Ja, det kan jeg i grunnen. Lite aktuelt med iMac så lenge jeg er hjemme (den er jo stasjonær og tilkoplet nettet), men kan ta den hvis jeg mot formodning er et sted uten nettdekning og har med den noe eldre macbook'en.
Henkie Skrevet 11. desember 2010 #7 Skrevet 11. desember 2010 Du kan vel bruke blåtann for koble Macen opp via 3G på iPhonen. Ellers ser jeg ikke helt vitsen jeg heller. Jeg ser virkelig frem til Apple finner ut at de skal ha wireless sync via WLAN eller blåtann... Ja, det er riktig. Internettdeling bruker jo også BT (eller usb om man vil) ...og ja; jeg er møkk lei den kabel løsningen. Før hadde man jo faktisk programmet "synkronisering", og det funket helt bra på min gamle Motorola Razr V3. Selv har jeg Exchange, og det tar jo mail, avtaler, kontakter men ikke musikk/iblder. Apple vil nok tvinge oss over på MobileMe.
Christiane_W Skrevet 11. desember 2010 #8 Skrevet 11. desember 2010 Har vel erfart det samme med både iPhone 3Gs og iPhone 4 opp mot både MacBook Pro og iMac - de "snakker" ikke sammen. Erfarer imidlertid at trådløs mus og tastatur via bluetooth funker kjempebra på alle Mac'ene jeg har eid. Det morsomme er at jeg fikk iPhone 3Gs til å "snakke" med en HP laptop, internettdeling funka som bare det via bluetooth, det har jeg aldri fått til med Mac'en min.
Cata Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2010 Og så jeg som valgte iPhone framfor HTC fordi jeg regnet med at den ville kommunisere så lett med hjemme-mac'en min . Så feil kan man ta. Jaja, er fornøyd med hjemme-Mac, og isolert sett er ikke iPhonen så gal at jeg ikke skal holde ut med den noen år. Takk for svar alle sammen, da er det i allfall bevist at det ikke er bare mine to enheter som er "sprø", men en familiesvakhet innen Apple-verdenen. Alltids noe.
Henkie Skrevet 11. desember 2010 #10 Skrevet 11. desember 2010 Har vel erfart det samme med både iPhone 3Gs og iPhone 4 opp mot både MacBook Pro og iMac - de "snakker" ikke sammen. Erfarer imidlertid at trådløs mus og tastatur via bluetooth funker kjempebra på alle Mac'ene jeg har eid. Det morsomme er at jeg fikk iPhone 3Gs til å "snakke" med en HP laptop, internettdeling funka som bare det via bluetooth, det har jeg aldri fått til med Mac'en min. Internettdeling funker finfint via BT på iPhone4/MacBookPro det - som feks nå, bare for å teste :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå