Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente i starten av 20-årene. Jeg vil si jeg er normalvektig og normalt aktiv. Har hund så er utrolig mye ute på tur med den, men trener ikke noe spesiellt annet for tiden. Har ikke råd til treningssenter, og synes det fort blir kjedeli å trene på stuegulvet.

Jeg vil si jeg har et ganske normalt kosthold, og spiser som regel frokost, lunsj, middag og evt. noe til kvelds. Men jeg sliter litt med lite energi og tretthet, har vært hos lege ang dette uten å finne noe spesiell årsak. Jeg har begynnt å lure på om det kan ha sammenheng med at jeg rett og slett ikke får i meg nok næring tidlig på dagen. Spiser alltid en god frokost (enten havregryn, egg, eller bare vanlig brødskive med pålegg), men til lunsj blir det gjerne bare et par knekkebrød og en frukt. Føler liksom ikke at jeg får tid til å spise mer iløpet av arb. dagen og er da veldig sulten når jeg kommer hjem, som gjerne fører til at jeg får vondt i hodet, blir slapp og uvell.

Det jeg lurte på var om noen av dere har litt kunnskaper i forhold til å ta tillskudd i form av proteiner? Kunne det ha hjulpet meg å få et bedre og større inntak av næringsstoffer tidlig på dagen slik at jeg ikke blir oversulten når jeg kommer hjem? Har dere evt. andre tips til hva jeg kan gjøre for å endre på dette? Har prøvd å ta med middagsrester og liknende som lunsj på jobb, men det går litt for fort om morgenen og da er det lettere å bare rive med seg noen knekkebrød.

Jeg kunne også tenkt meg å gått ned et par kilo slik at klærne sitter litt bedre og for å føle meg litt bedre i min egen kropp. Vil proteintilskudd være gunstig da tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd å ta med middagsrester og liknende som lunsj på jobb, men det går litt for fort om morgenen og da er det lettere å bare rive med seg noen knekkebrød.

Vil bare si at dette kan du jo ordne kvelden før. Lag dobbel porsjon til middag, og sett restene i kjøleskapet i en god lunsjbeholder. Så er det bare å ta den med deg ut døren om morgenen - går faktisk fortere enn å smøre knekkebrød. :)

Skrevet

Tabris har et godt poeng :)

Om du mot formodning skulle ende opp med at pulver er et godt alternativ, ville jeg ikke kjørt på med bare proteiner. Da ville jeg valgt en måltidserstatter eller en gainer, som det heter, der er det også karbohydrater og noen ganger litt fett. Sjekk ut disse:

http://myrevolution.no/nettbutikk/gainer-maltid

Begge fra myrevolution er knallgode (i den grad pulver kan være det).

Klart mat er det beste alternativ, men jeg kjenner meg igjen i tidspresset enkelte dager har. Derfor har jeg alltids en shake med meg i tilfelle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...