Siam Skrevet 16. oktober 2003 #1 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vi skal selge leiligheten vår i Oslo og har vurdert mange eiendomsmeglere. Adirekta blir så utrolig mye billigere enn de andre, og derfor lurer jeg på om det er noen som har brukt dem og som har noen kommentarer. Vi hadde uansett tenkt til å holde visningene selv, siden vi har vært på så mange visninger hvor megleren tilstede ikke kunne svare på de enkleste spørsmål om nærområdet (f.eks hvor langt det var til nærmeste dagligvare, barnehage, bussholdeplass osv!!). Men når det blir så mye billigere blir man jo skeptisk også. De andre eiendomsmeglerene vi har snakket med sier at de er så flinke til å dra opp prisen i en budrunde, men jeg vet ikke hvor mye en person som byr på en leilighet blir påvirket av en megler i telefonen? Er det noen som har noen kommentarer eller erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 17. oktober 2003 #2 Del Skrevet 17. oktober 2003 Adirketa kan nok være greit det, har ikke de beste erfaringen med de selv men... Det du må huske på er at de skal ha minimum 25.000 i honorar, så om det er en leilighet til rundt en million du skal selge, så tjener dere ikke noe på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 17. oktober 2003 #3 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har veldig dårlige erfaringer med Adirekta. Annonser var feil gang på gang, papirer ikke i orden etc. Det kan nok hende at vi var veldig uheldig med megleren. Mulig Adirekta er ok, men en må kunne en del om salg av eiendom hvis man veldger de. Vi måtte selv ordne de fleste papirer, ha kontakt med banken vedr. overføring av penger osv. Det er også best at en melgler holder visningene for deg. Folk er ofte redd for å si hva en mener og blir litt reserverte når en holder visninger selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 17. oktober 2003 #4 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vi har brukt DnB og er ikke fornøyd med dem. De gjorde aldeles ikke jobben sin - selv om vi overvåket alt som ble gjort. Og de presset aldeles ikke budene - de klarte ikke en gang å få bud når det var 10 interesserte (og prisen var ikke uvettig og definivt diskutérbar). Det var feil i prospektet, megler kom ikke - men assistent i stedet, assistenten kom 10 min etter at visningen begynte (og jeg skulle ut med bikkjene = bikkjeklær). Megler lovet tidligere overtakelse (1,5 mnd) til kjøper enn praktisk mulig for oss som selgere (husløse i 3 uker). Megler kom ikke på overtakelsen, fordi han skulle på "fjellet med gutta". Så dårlig jobb kan man møte på, selv om man ikke velger å gjøre ting selv. Jeg holder mer enn gjerne visning selv i fremtiden. Lager prospektet også. Kontakten med interessenter tror jeg derimot at en megler faktisk gjør bedre enn meg, så det vil jeg slippe. Husk å få alt skriftlig! Og dobbeltsjekk alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 17. oktober 2003 #5 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vi måtte selv ordne de fleste papirer' date=' ha kontakt med banken vedr. overføring av penger osv. [/quote'] Er ikke dette litt av poenget med Adirekta da???? Det er jo bla derfor de kan gjøre jobben billigere en en tradisjonell megler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zinga Skrevet 19. oktober 2003 #6 Del Skrevet 19. oktober 2003 Vi brukte Krogsveen da vi solgte, og er VELDIG fornøyd! :D De har et minimums honorar på rett under 25.000,- og er tilstede på alle visningene uten ekstra kostnad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 20. oktober 2003 #7 Del Skrevet 20. oktober 2003 Man kan sammenlikne Adirekta litt med H & M, om du handler der så forventer du ikke at betjeningen yter litt ekstra "service", fordi du betaler deretter. Lav pris = lav forventning om service (og kvalitet??) Jeg synes du bør skjekke hva slags tilbud du kan få fra andre meglere. Det er ikke sikkert det blir så mye dyrere. Om du bor i Oslo så er det nok å velge i, og ofte er de de litt "lokale" meglerne som både gir deg best pris, og markedsfører boligen best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 21. oktober 2003 #8 Del Skrevet 21. oktober 2003 Nei, ikke den pakken vi valgte. De skulle ordne alt av papirer, overføring av penger osv., men vi skulle holde visningene selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå