AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Er det noen her som har prøvd slike veldig billige spinningsykler som man finner på feks. Finn.no? Tenker mest på disse to: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20277134 Fra Don Trading, pris kr. 1290,- http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20432547 Fra Inbao, pris kr. 1395,- Den første her er av merket Black Dragon (produkt). Den andre er av merket HouseFit (nettsiden til merket ser ut til å være nede, så jeg fant bare Inbao sin side). Begge har faktisk 19 kilos svinghjul! Det er jo ikke så lite? Tidligere hadde vi en Abilica-sykkel til rett i underkant av 4000 kroner, og den hadde også 19 kilos svinghjul. Likte den ganske godt, jeg kjente jo at den kanskje ikke var verdens beste spinningsykkel, men den var grei både til å sitte og stå på. Til sammenligning vil jeg si at jeg ikke likte noen av Meridas billigste sykler (her og her) da jeg prøvde dem såvidt på XXL. Den billigste virket veldig ustabil, og jeg følte ikke at jeg fikk nok motstand på hjulet og at det gikk litt i rykk og napp. De to billigsyklene jeg linket til ser ut som de har samme bremse/motstandssystem som det var på den Abilicaen vi hadde, så den gir kanskje nok og forholdsvis jevn motstand? Så ja, er det noen som har prøvd? Aller øverst på ønskelisten står nok en proffsykkel fra BodyBike eller lignende, men vi er studenter nå og får heller kjøpe det om noen år, etter ferdige studier. Eller kjøpe det brukt, men det er ikke så lett å finne en som er i nærområdet (har ikke bil) og som er i grei stand (og med grei pris). Kjøper vi en sykkel nå så er det som et substitutt for å slippe å dra på treningssenteret hver gang det skal trenes... :gjeiper: Må nok forresten legge til rundt 300 kroner i prisen for å bytte ut pedalene med klikkpedaler, hvis det ikke er på sykkelen fra før av (det er ikke spd på billigsyklene). Har noen prøvd slike sykler? Innspill ,tips, ideer?
Kjersti 94 Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Trur begge to er ganske greie :gjeiper: Har noen lignende på treningssenteret, men er nok sikkert litt bedre kvalitet der Men trur dei er ok!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Jeg tror nok de syklene de har på treningssentrene er av bedre kvalitet enn de billigsyklene jeg linket til. :gjeiper: En slik sykkel ville sannsynligvis aldri overlevd en en sesong på treningssenter, da belastningen er stor med flere timers (til dels svært intensiv) trening hver dag. Alle treningssentrene jeg har vært innom de siste årene har BodyBikes, men det er sikkert noen som har sykler i samme segment fra andre leverandører. Flere som har innspill?
alCaldazar Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Jeg har veldig lyst på en slik! http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31106 Fordrer selvfølgelig at du har en sykkel, men det ser jo veldig utfordrende ut, også er den billig
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Skulle gjerne hatt en sånn jeg også! Har en bra sykkel, men det er ikke en racersykkel (snarere tvert imot, det er en fulldempet terrengsykkel), så jeg tror ikke jeg skal sette den på rulla Bakhjulsrulle hadde også vært fint å ha i vinterhalvåret, men det tror jeg bråker for mye i blokka mi... Som "voksen" skal vi kjøpe hus og ha begge typer ruller, og racersykkel! Men enn så lenge blir det nok ikke mer enn en spinningsykkel i tilfelle. Takk for svar uansett. :-)
Lassie Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Jeg har den fra Inbao, men akkurat fått den (er egentlig julegave til meg, hehe) - veldig spent på å prøve den!!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Så bra!! Du får ikke prøvd den før på julaften da tenker jeg? Fint om du legger ut erfaringer her når du har fått prøvd den
Rabadamtimtim Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 du må over 2-3 000 om du ønsker at den skal vare!! biligsykler er for jojoslankere som ikke vet hva de skal med dem og som kjøper uten tanker!!
Lassie Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 For man må være slanker for å ha en slik?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 Ja, jeg vil ha en sykkel som varer i noen år, men bryr meg lite om den er ødelagt om for eksempel fire år. Det blir nok mye rolig trening på den og mest i vinterhalvåret, men jeg vil også ha mulighet til å ta i en del. Om tråkket blir litt ujevnt når jeg står på den er det ikke noen stor krise, men jeg vil at den i hvertfall skal tåle det og ikke knekke sammen hvis jeg prøver... Er ingen proffsyklist akkurat, men trener jevnlig og er langt fra noen jojoslanker. Men hvordan kan du så bastant hevde at disse syklene ikke holder? Dette er jo ikke-merke-sykler, og jeg tipper man betaler litt for merket (og distribusjon, butikkpåslag osv) slik at kvaliteten på disse kanskje er noe høyere enn feks den Meridasykkelen som XXL selger for et par tusen kroner? Har du erfaring eller tester å vise til? Det er jo dessuten stor forskjell på en sykkel som blir brukt i gjennomsnitt under en time daglig, og en sykkel som står på treningssenter og blir brukt kanskje fem timer daglig, med alt fra 4x4-intervall (eller verre) til 120kg kilo tunge menn som tråkker alt de har å gi... Så, hva er det som underbygger din påstand om at "biligsykler er for jojoslankere som ikke vet hva de skal med dem og som kjøper uten tanker!!" (rent bortsett fra at det kanskje er flest "opp fra sofaen, jeg skal begynne et nytt liv NÅ!!!"-personer som kjøper billige treningsapparater og ikke bruker dem lenger etter noen få uker - det trenger ikke si så veldig mye om holdbarheten, altså). TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå