Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En skje til hver var et godt tips, siebaeo! :)

Nå er det drømmehagen og amming her, etter middag og leking med duplo ;) Jeg føler at dagen i dag har vært ganske effektiv. Jeg har vært på fysiotrening og gjort en del husarbeid, og vært på butikken. En fornuftig dag...

Og jeg føler at jeg har et lite hakk mer energi nå enn på lenge. Jeg har kutta ut/ned på chips og sjokolade på kveldene, og spiser generelt litt sunnere, har hatt smoothie noen dager + at jeg har bevega meg litt mer de siste dagene (ikke mye mer). Og det er så deilig å kjenne forskjellen allerede! Jeg begynte å føle meg så daff av å trykke innpå med så mye usunt hver eneste kveld, og siden mannen likevel skulle igang med lavkarbo igjen, så var det en grei anledning for meg også å gjøre noe. Og på onsdag har jeg en treningsdate med ei venninne, det tror jeg blir hardt :fnise:

Men i morgen har jeg planer om å ha en mindre fornuftig dag ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig klart å få laga meg tickere på ungene, som jeg bare har tenkt på i... eh... noen måneder... (storebror har jeg jo tenkt på lenger enn det også). Her skjer ikke ting alltid når jeg tenker på det nei ;)

Har hatt en ellers ganske bra dag, etter ei litt mindre bra natt. Har ikke vært ei helt elendig natt altså, men måtte opp noen ganger, og jeg er så i ørska på nettene, at jeg husker ikke hva som skjer når, og hvor ofte. Så jeg vil prøve å få lagt meg tidlig i kveld. Etter å ha spist nybakt brød til frokost igjen (jeg håper at jeg klarer å få det til å bli en trend), og satt på en maskin med klær, så dro jeg og vesla til et kjøpesenter og fikk handla litt ting vi trengte, og litt ting jeg vel ikke akkurat var nødt til å ha. Man kan ikke alltid være fornuftig :fnise:

Etter ei bra handleøkt, dro vi hjem igjen og forberedte litt middag og slappa litt av før henting av storebror. Vesla sov forresten på vei til senteret, på vei hjem fra senteret, og på vei hjem fra barnehagen (og fortsatte å sove litt i bilstolen i gangen etterpå), det var hennes dupper i dag, bare i bilen = ingen egentid for hu mor ;) Storebror og jeg fikk lekt litt sammen med duploene før middag, og etter middag blei det drømmehagen igjen.

Kjære har bakt ei kjempegod lavkarbokake i kveld. Han er så ekstremt søtsugen, og nå som han er igang med lavkarbo så må han dekke søtbehovet med lavkarbosnop/kaker. Jeg klarer nok enklere å kutte helt ut søtsaker hvis jeg "må" enn han.

Vesla har begynt å legge seg i 20-tida på kvelden, og spiser littegrann grøt før kveldsamminga. Og i går klarte hun å drikke fra tutekopp for første gang også :nigo: Det var jeg veldig glad for, siden jeg har ei jente som ikke tar flaske. Nå er det jo faktisk sjanse for at andre kan gi henne mat iblant! Hun har drukket litt vann fra tutekopp både i går og i dag, men hun får ikke så mye da (selv om hun vil ha mer), for jeg vil heller fylle på med melk på kvelden. Rart hvor fort tida går. Jeg klarer ikke helt å huske hvordan vi gjorde det med storebror, hvor fort man øker til hele måltider, hvor fort man øker til flere måltider, hvor mye vann skal man gi, når man bør/kan slutte med nattamming, osv. Tips tas gjerne imot med takk ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og gru-gleder meg til trening om en times tid :fnise: Det er "skummelt" å trene et nytt sted, og siden jeg ikke er i form, så er jeg veldig spent på hvordan det kommer til å gå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treninga, og ikke minst barnepassen, gikk fint i dag :danse: Jeg kjenner allerede at jeg kommer til å bli kjempestøl, for jeg var på en styrketime. Bare 30 minutter da, men det er lenge nok for meg nå ;) Vesla bare kosa seg og lekte på barnepassen, grein ingenting :nigo: Utrolig deilig!!! Dette skal jeg virkelig fortsette med i permisjonen altså. Og nå drikker jeg blåbærsmoothie mens vesla fremdeles sover i bilstolen, og sola skinner ute! Virkelig en bra dag så langt :sol:

Tidligere i formiddag begynte jeg på et lite prosjekt med å lime inn alle julekort, takkekort og lignende som vi har fått (og tatt selv) i en egen album. Jeg har tenkt på det i flere år, men nå er jeg så smått igang! Har en sånn ringpermalbum hvor jeg kan legge til ark selv, og flytte på arkene, så jeg kan få bildene i noenlunde riktig rekkefølge (og takkekort har jeg liggende ulike steder, så det kommer nok til å dukke opp flere med jevne mellomrom tipper jeg, og da kan jeg bare lime inn etterhvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med trening!! Blir ofte sånt at man gruer seg bittelitt før man går igang med noe nytt, men trening kjennes oftest bare godt(vondt) ut. ;) Jeg er også nytrent med lunsjtrening nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du helt rett i, pasjonsblomst! Trening er bare godt, og samtidig littegrann vondt. Men man får mer energi, blir i bedre humør, osv. Så i bunn og grunn er det bare positivt! Er fremdeles imponert over den lunsjtreninga di. Hvor ofte trener du i lunsjen? Kanskje jeg også kan klare å begynne med det når jeg begynner å jobbe igjen, for det senteret jeg skal begynne på nå, bygger nytt senter like ved jobben også, så jeg kan trene begge steder. Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, pasjonsblomst! Trening er bare godt, og samtidig littegrann vondt. Men man får mer energi, blir i bedre humør, osv. Så i bunn og grunn er det bare positivt! Er fremdeles imponert over den lunsjtreninga di. Hvor ofte trener du i lunsjen? Kanskje jeg også kan klare å begynne med det når jeg begynner å jobbe igjen, for det senteret jeg skal begynne på nå, bygger nytt senter like ved jobben også, så jeg kan trene begge steder. Genialt!

Jeg har jo bare trent der 3 ganger, så det har vel blitt ca 1 gang i uka nå siden jeg startet. Kanskje få det opp til 2 ganger? Vi har også en skog like ved som jeg kan løpe i i lunsjen når det blir litt finere vær. (kan jo løpe nå også, men det frister ikke). Det går litt tid til lunsjtrening da, men det kommer jo an på hva man vil trene, hvor effektivt. Du kan jo bygge noen intense økter, og evnt trene kortere/hyppigere økter. Trener vel ca 30-45 min, så en dusj. Går iallfall en time borte fra kontoret. Men jeg styrer mye min egen hverdag, så er greit det. Fleksitid osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig praktisk med fleksitid og kunne styre dagene selv :) Ikke verst å ha muligheten til å jogge også etterhvert, det tenker jeg å gjøre litt her hjemme iblant, for vi har ei skogsløype like ved huset nesten.

Jeg innsåg i dag at jeg leverte fra meg vesla på barnepassen på treningssenteret før svigers i det hele tatt har passa henne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med trening :strix: og flinke vesla som lekte og koste seg.

Her er det vel ingen som har passet Lita sånn på ordentlig, mamma har hatt henne på noen trilleturer når jeg har sovet og svigermor på en. Både pappa og svigerfar har lekt med henne når jeg har vært i dusjen ( ikke begge på en gang da :fnise: )

Kanskje på tide? Hun spiser jo grøt, grønnsaker og frukt og drikker av tutekopp - og faktisk fra flaske :daane: her om dagen da jeg tenkte at det er verdt et forsøk. Jeg trodde jeg skulle dette i bakken når hun svelgte unna som bare det, det var riktignok sviskedrikk og svisker er jo en stor favoritt :)

Jeg sliter også med matmengde, vannmengde og hvor raskt man kan øke til flere måltid, jeg er helt grønn... Hun er ikke akkurat en storspiser denne tuppa vår når jeg hører hva de andre vi kjenner har i barna sine, hun gir beskjed når nok er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag kjenner jeg godt at jeg trente i går ;)

Når det gjelder barnepass her, så har jeg vært ute litt et par kvelder mens kjære har vært hjemme, hvor ingen av kveldene var noe suksess. Første gangen skulle jeg på julebord, og kjære prøvte å få henne til å ta flaske, det endte med at jeg måtte komme hjem. Neste gang var i helga som var, og da skulle jeg bare ut litt på lørdagskvelden mens ungene sov, men hun våkna og ha klarte ikke å roe henne, og sovna et kvarter før jeg kom hjem. Foreldrene mine har også hatt henne et par ganger vi stakk ut en liten tur en gang, kun et par timer. Ellers har jeg bare vært på butikken noen ganger. Men jeg syns det er greit å få andre til å ha henne litt mer etterhvert, så vi begge to blir litt mer vant til det :)

I dag var jeg hos fysioterapeuten, og bekkenet mitt begynner å bli klart bedre. Hun sa at nå er bekkenet mitt bedre enn det var etter 6 måneder med bekkentrening etter at storebror var født, og jeg kjenner selv også at jeg er veldig mye bedre enn på lenge :nigo: Så nå er planen å komme godt igang med trening på treningssenteret, og avslutte fysiotreningene gradvis. Deilig med så bra framgang nå altså!! Tenk om jeg kan komme tilbake på jobb og ikke ha noe særs vondter, det håper jeg :)

Var på babykino igjen i dag. Jeg var ikke så gira i utgangspunktet, for jeg hadde sett traileren på filmen, og filmen var som forventa (såg filmen Beautiful Creatures). Det var ikke noe for meg, men det var litt deilig å komme seg bort fra klesvasken likevel da ;) Og så handla jeg meg et skjørt som jeg har sett på lenge... Jeg skulle liksom kutte ned på shoppinga mi, men har jeg klart det? Nei.. :sjenert: I mange år nå har jeg ikke hatt noe særs fine klær, men nå har jeg plutselig funnet meg flere favorittbutikker, og funnet meg klær som jeg er skikkelig fornøyd med. Jeg har hatt veldig behov for fornyelse, men syns jo selv også at jeg har tatt litt av, så nå MÅ jeg roe ned ;) Føler meg nesten som en shopoholiker jo! Jeg er nok langt unna det altså, for jeg har kjøpt mye ting jeg har hatt behov for, og kommer ikke til å fortsette i det tempoet :) Men, det er dyrt å være i permisjon, for jeg er ikke flink til å bare gå turer i naturen og unngå butikker/kjøpesenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv dag hjemme i dag, så langt hvertfall. Utrolig hvor mye mer jeg får gjort når vesla tar tidlig morgen enn da hun våkna i 11-tida ;) Har vært på matbutikken, laga klar middagen til i dag, limt ferdig inn takkekort/julekort i en egen album, rydda kjøkkenet et par ganger og vaska klær. Og så har jeg laga sviskemos til vesla, som hun likte og ville hatt mer av. Frøys ned litt i isterningformer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man finne på i dag tro? Kjære må jobbe overtid, og sitter her hjemme og jobber. Storebror er hos svigers mens kjære jobber, så da er det hvertfall enklere for meg og vesla å komme oss ut litt og finne på noe. Dumt at det er så glatt i nærheten her, så det er ikke enkelt å gå tur, og nå snør det litt også, så det er ikke mulig å se hvor det er glatt under snøen. Gleder meg veldig til våren og kunne gå tur på bar asfalt! Det er litt tiltak å kjøre et sted for å gå tur, hvertfall med den tunge vogna!

I formiddag har jeg sittet og skrevet litt handleliste til ikea-tur. Trenger litt praktiske oppbevaringsløsninger og lignende, og akkurat nå prøver jeg å finne ut en bra løsning for kildesortering, men finner ikke det jeg trenger på ikea ser det ut som, så det får jeg handle et annet sted. Skal ikke dra dit før om halvannen uke da, men det er greit å få en oversikt over hva som trengs. Nå skal jeg bruke penger på OSS, og ikke MEG(/ungene) litt ;) Vi har jo et ryddeprosjekt på gang, og da følger det med litt innkjøp av diverse.

Kjære har flytta ned kontorpulten sin i gangen, så nå skal vesla overta kontoret hans snart. Men fremdeles så er rommet fullt av dataduppeditter som må ut derfra, og de vil jeg ikke ha i gangen. Så vi skal få inn et hyllesystem i ei bod, og få orden på ting som skal være der inne. Da tenker jeg at mye av hans ting blir flytta inn dit. Gleder meg til å få vesla på eget rom, selv om det blir styr å gå inn til henne for å amme. Men nå våkner hun av storebror eller vekkerklokka til kjære nesten hver morgen, og det er litt irriterende syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også mos i ulike varianter nedfrosset, sviske, aprikos, sviske/aprikos, pære, eple og avocado- dette blir blandet i ulike varianter, eller så er det bare en type.

Herlig med nye klær, jeg kan bli litt mer spesj i klesstilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som har laga så mye mos, pusilus! Håper jeg blir flinkere til å lage mer babymat til vesla enn jeg gjorde til storebror...

Ja, jeg har selv alltid hatt en kjedelig og nøytral klesstil, og ikke vært flink til å bruke de litt finere klærne mine. Jeg har en plan om å bli flinkere til å pynte meg på jobb, gå i skjørt iblant osv. :) Og jeg vil ikke kjøpe klær bare fordi det er på salg, men fordi det sitter fint på og jeg er fornøyd med det :)

Var på en snarvisitt hos ei kollega for litt siden, koselig det :) Vi fikk sett på vm og de suverene damene, og nå sitter jeg og ser på mennene, men får snart hente storebror hos svigers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk - det tok litt av her i januar da jeg kokte litt mye sviske og aprikos. Jeg hadde jo ikke peiling på hvor mye det ble :ler: Og det nyter vi godt av enda og i desember hadde vi en haug med epler som ble kokt opp til litt tynn mos og blir til "saftis" i babyfeederen når gommene klør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter ti år med hvit uniform på jobb, treningsklær pga sykkling til jobb og trening flere ganger i ukenså følte jeg meg pyntet når jeg hadde på meg dongeribukse og vanlig genser jeg ;) Nå derimot nå det er hverdagsantrekket mitt kunne jeg tenkt meg en litt annen stil men det er litt tiltak mens jeg ammer synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ha masse på lur i frysa :) Skjønner godt du følte deg pynta i dongeribukse jeg. Og det er noe styr med klær mens man ammer ja, er lei av å bare tenke ammevennlig når jeg kler meg, og gleder meg til å kle meg ikke-ammevennlig ;) Jeg får ikke handla så mye klær mens jeg jobber (ungene er ofte ikke like tålmodige å ha med i butikker når de blir større dessverre), så da benytter jeg meg av å handle en del mens jeg har permisjon i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig at jeg skreiv her i går, men glemte sikkert å poste. Men det var ikke så mye å skrive om fra helga uansett ;) Storebror var hos svigers på dagen på lørdag en del timer, mens kjære jobba overtid hjemmefra, og vesla og jeg dro en tur på spontanbesøk. Og i går var vi hos svigers en tur, I dag har jeg kommet meg på trening igjen, deilig! Vesla gliser til hun som har barnepassen på treningssenteret med en gang hun ser henne, men er skeptisk til svigers, og jeg må jo innrømme at jeg syns det er litt komisk :fnise:

Nå får jeg komme meg i dusjen, kanskje gå en tur i det nydelige været (det er dessverre tiltak når det er glatt ute, så jeg kan ikke få sagt ofte nok at jeg gleder meg til å gå tur på bar asfalt ;) ). Jeg har også planer om å kanskje vaske litt vinduer innvendig i løpet av denne uka, de er så alt for skitne ser jeg nå som sola skinner... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, som jeg gleder meg til bar bakke! :skya: Synes også det er et tiltak å komme ut på tur på isen, tross piggsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...