Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Ei dårlig søvnnatt igjen i natt, men vi fikk tatt igjen søvnen i formiddag hvertfall. Men jeg hadde null energi da jeg sto opp. Føltes som om jeg ikke hadde krefter i beina og svimla litt. Jeg tror jeg må passe mer på hva jeg spiser. I går kveld spiste jeg ikke kveldsmat, men vi satt og trykka i oss sjokolade og chips. Det har blitt alt for mye sjokolade og chips på kveldene i det siste, og de siste par dagene har jeg tenkt at jeg er nødt til å kutte ned, for jeg blir bare daff og i dårlig humør av det. Er nødt til å spise mat som gir meg energi når jeg likevel så og si ikke trener (fysiotreninga er liksom ikke trening på samme måte). Gjerne kom med tips til sunn snacks om noen er flinke til sånt ;) Så håper jeg at jeg kommer igang med trening også om et par måneder eller noe sånt.

Der våkna vesla fra hvilen sin, så jeg får vel løpe igjen.... :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen skal jeg på tur "hjem" med ungene. Mannen jobber, så jeg drar aleine med de på fly og er mildt sagt spent på hvordan det går. Er meldt masse vind der borte, så nå gruer jeg meg til flyturen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper turen gikk bra! Grudd emeg veldig til første flytur med lille, men det gikk heldigvis fint - til tross for forsinkelser! ;) "Godt" å høre at det er flere som sliter med søvn. Jeg håper det retter seg med kiro-behandling, men hvis lille slekter på meg blir det våkennetter de neste tre årene, i følge mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gikk veldig fint! :) Det blei kuling i stedet for storm, og ikke redde unger under turbulensen + at de oppførte seg eksemplarisk :nigo: Håper hjemturen går like bra. Det er alltid ekstra styr å reise med unger.

På ettermiddagen i går blei jeg en periode i tvil om det kom til å bli noe tur i det hele tatt. Jeg var på fysiotreninga, og da ringte de fra barnehagen... Storebror hadde ramla bakover over tropp trapp stolen og slo seg hardt i hodet. Han kaldsvetta etterpå og klarte ikke å gå beint :( Så jeg stressa avgårde og henta han, hun ene som jobber i barnehagen blei med meg til legekontoret så jeg kunne få med meg begge ungene inn (utrolig snillt!), og mannen kom dit litt etter. Alt såg heldigvis bra ut, vi måtte bare holde han våken et par timer, og han måtte vekkes annenhver time i natt. Uff, det satte en støkk i oss. Ekkelt når sånt skjer med de søte små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss hos mor og far, hvor også yngste tantungen min overnatter siden vi er her. Koselig! Godt å få skravla med venninner igjen også, som jeg ikke har sett på evigheter!

Vesla er veldig forkjøla nå. Det renner fra øyne, nese og munn (sikkel det da..), og hun hoster en del. Jeg regner med at det er derfor hun har nekta å spise de siste to nettene. Hun hyler om jeg kommer med puppen. Hadde vært deilig om hun fortsatte med å ikke spise på nettene, men det tviler jeg på da. Hun spiser så smått litt grøt/smaksprøver på kvelden, og liker det veldig godt.

Det blir godt når hun kan spise hele måltider mat etterhvert, så hun ikke er totalt avhengig av meg lenger. Og jeg har sagt fra til mannen om at han må bli flinkere til å ta vesla mer på kveldene, og ikke bare når jeg skal på do eller er helt utslitt som han gjør noen kvelder... Han skal prøve å skjerpe seg sa han :) At de mennene må ha det inn med teskje... Han vet at jeg blir sliten av å ta henne døgnet rundt, og ser at jeg iblant er så sliten at tårene kommer, så hvorfor kan han ikke da av og til komme på helt selv at han bør ta henne før det kommer så langt? Han er flink til å hjelpe til med storebror, og vil helst vente til vesla blir større med å ta henne virker det som. Det er mer morro når de er større, jeg er helt enig i det. Det har jeg ikke innsett før storebror har blitt større. Men vi må kunne fordele det litt mer, og mannen må kunne løsrive seg fra pcen iblant :)

Vel, vesla våkna igjen og pludrer i senga si, så jeg får snart ta henne igjen. Måtte bare innom og få ut litt tanker ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror menn generelt mener de er bedre med større barn enn babyer. Sånn er det i alle fall her! Håper han husker at han skulle skjerpe seg - her blir mannen litt irritert hvis jeg blir så sliten at tårene kommer.. Han mener jeg bør sove når lille sover (på dagtid, og legge meg kl 19), men mange dager sover jo ikke lille k det hele tatt! Dssuten er det jo alltid 100 ting som må gjøres, enten i huset eller kiropraktor eller tannlege, eller...... Jaja... Det er nok bare det at de er fra en annen planet hvor de snakker et annet språk!

Kos dere på tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er fra en annen planet ja, mayami :fnise: Merkelig at tårene skal komme gang på gang, og mannen blir like overraska hver gang... Jaja, det er vel bare å prøve å si fra innimellom, så går plutselig den babyperioden over, og da forsvinner det problemet (og det kommer andre problemer ;) ).

Siste dag "hjemme" før vi flyr hjem til kjære igjen i kveld. Det blir en familiedag i dag. Vesla holder på å våkne nå etter ei fantastisk natt. Hun sovna noe over ni i går kveld mener jeg det var, og fikk tutten de første gangene hun våkna, har kun spist kl 5, og sovet igjen til nå!!! :nigo: Hun er jo ikke i toppform enda, så jeg regner ikke med at det varer, men jeg skal prøve å gi henne tutt i stedet for pupp litt framover på nettene, for det har jeg omtrent ikke gjort før. Og kanskje den nesten-hele-uka-med-økedøgn lønna seg på den måten at hun spiser så godt på dagtid nå, at hun ikke trenger fullt så mye på nettene? Det er lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En koselig dag i går, og flyturen tilbake gikk også fint. Godt å se kjære igjen også :)

Nok ei fantastisk natt for vesla. Hun har ikke vekka meg hele natta! Det er alt for godt til å være sant. I dag har jeg rydda utav kofferten, og skal snart sette på maskin nr 3 med klær, og innom og hente takkekorta etter dåpen på vei til fysiotreninga. Og så har jeg skrella gulrøtter og poteter som står klar til middagen, og måka hele gårdsrommet! Deilig å få gjort masse i dag, så håper jeg på en mer sløvedag i morgen ;) Merker stor forskjell på å våkne kl 7 og 11 altså, de morgenene vesla og jeg sov til 11, var jeg heldig om jeg klarte å sette på en maskin med klær :ler: Men jeg savner ikke de seine nettene, og tror ikke de kommer like ofte framover hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe vesla har tatt til fornuft nå og lar mamman sin få sove mange netter! :) Lille har i alle fall fått et anfall av empati og bare våknet en eller to ganger om natta nå i det siste. Håper det holder her også! Jeg blir også mye mer effektiv når jeg står opp tidlig, så i dag har jeg allerede vasket to maskiner, skiftet på alle senger og bakt tre brød! Gleder meg til kveldsmat nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Så tøff du er som reiser alene med to så små! Det synes jeg er imponerende. Jeg skal nok reise alene med to til høsten, men da er jo Bolla ett år eldre enn lillegutt.. Kanskje lillegutt hører mer etter enn Bolla.. ;) Hvordan gjorde du det da du skulle gå på flyet? Bæretøy og leie i hånda?

Huff, det fallet i barnehagen hørtes skummelt ut! :( Jeg skønner ikke hvorfor man bruker tripp-trapp i småbarnsavdelinger.. Bolla fikk mange blåmerker etter fall fra sånne. Nå har de heldigvis byttet dem ut med møbler som er mer tilpasset små. Miniatyrstoler med og uten bøyler. Mye koseligere for barna å ha møbler på sin høyde også.. :)

Du, hvilken jakke endte du opp med? Jeg sendte jo tilbake den Madisonjakke og endte opp med å kjøpe en i butikk. Nå er den dessverre ødelagt og jeg kan velge å få pengene tilbake.. Men da er jeg back to square one! :daane: Prøvde du noen gang Canada Goose Kensington? Lurer litt på den eller Trillium nå.. ;)

Håper dere får en god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe vesla har tatt til fornuft nå og lar mamman sin få sove mange netter! :) Lille har i alle fall fått et anfall av empati og bare våknet en eller to ganger om natta nå i det siste. Håper det holder her også! Jeg blir også mye mer effektiv når jeg står opp tidlig, så i dag har jeg allerede vasket to maskiner, skiftet på alle senger og bakt tre brød! Gleder meg til kveldsmat nå! :fnise:

Så flink du var i går! Bake brød har jeg også lyst til å begynne med, og har ofte planer om det, men kommer liksom aldri så langt :sjenert: Og så deilig med bedre netter, det liker vi!! :nigo:

Kveldsmat ja :fnise: Dagene føles iblant veldig lange!! :ler:

Hei hei :vinke:

Så tøff du er som reiser alene med to så små! Det synes jeg er imponerende. Jeg skal nok reise alene med to til høsten, men da er jo Bolla ett år eldre enn lillegutt.. Kanskje lillegutt hører mer etter enn Bolla.. ;) Hvordan gjorde du det da du skulle gå på flyet? Bæretøy og leie i hånda?

Huff, det fallet i barnehagen hørtes skummelt ut! :( Jeg skønner ikke hvorfor man bruker tripp-trapp i småbarnsavdelinger.. Bolla fikk mange blåmerker etter fall fra sånne. Nå har de heldigvis byttet dem ut med møbler som er mer tilpasset små. Miniatyrstoler med og uten bøyler. Mye koseligere for barna å ha møbler på sin høyde også.. :)

Du, hvilken jakke endte du opp med? Jeg sendte jo tilbake den Madisonjakke og endte opp med å kjøpe en i butikk. Nå er den dessverre ødelagt og jeg kan velge å få pengene tilbake.. Men da er jeg back to square one! :daane: Prøvde du noen gang Canada Goose Kensington? Lurer litt på den eller Trillium nå.. ;)

Håper dere får en god natt! :klem:

Jeg følte meg litt som en supermamma som reiste med de to små ja :ler: Jeg tenkte at det var verdt et forsøk, og det gikk kjempefint. Lillegutt hadde lyst til å fly i går igjen han! Hehe. Jeg fikk ha med meg kjære og far min gjennom sikkerhetskontrollen på begge flyplassene, så egentlig så var det bare å gå inn på flyet aleine og sitte på flyet aleine med de, og ha med nok av kjeks og diverse som lillegutt kunne holde på med og spise :)

Barnehagefallet var skummelt ja. De som jobba der da sa at det var et hardt smell som satt igjen i hodene på de, og de var tydelig oppskaka de også når jeg henta lillegutt, så jeg er veldig glad for at det gikk så godt som det gjorde. Han går forresten ikke på småbarnsavdeling, for barnehagen vår har avdelinger med unger i alle aldre, så da bruker alle like stoler (bare de aller minste har bøyle). Lillegutt er fæl til å bare skyve seg fort ut fra bordet når han er ferdig med å spise, og nå fikk han erfare at det ikke er lurt...

Jeg endte kun opp med ei skogstad dunkåpe kjøpt på en sportsbutikk. Men vurderer canada goose etterhvert, men da må jeg spare meg litt opp til det er planen. Jeg prøvte aldri den kensington-jakka nei. Vet det er en butikk her i byen som skal ha canada goose, så jeg får innom og prøve en gang, om de har kensington inne. Men den trillium-jakka er også kjempefin!! Jeg får ta det neste vinter eller noe tror jeg, for nå har jeg handla meg så mye klær i det siste, at jeg har ikke samvittighet til å kjøpe noe så dyrt før alle de store regningene kommer rundt mars ;)

Vesla er ikke i form. Hun var veldig smilende og i bra form på formiddagen og dagen i går, men i 3-tida så snudde det, og hun grein mye og fikk feber på kvelden. Hun nekta også å spise, så hun spiste ingenting mellom kl 13 og 20 i går :( Jeg forventa ei slitsom natt i natt, men den har heldigvis vært bra. Vesla hadde feber i natt også, men er fin i formen i dag så langt.

Nok en ganske effektiv dag så langt, siden vesla sov til kl 11, og jeg sto opp 9. Har satt på dagens 2.maskin med klær og bretta masse klær fra i går (da vaska jeg 4 maskiner, og nei, det tar aldri slutt... ;) ). I tillegg har jeg laga system for regninger, så vi skal ha ett fast sted å legge de, for vi har ikke hatt et skikkelig system før, og det trenger vi...

Uff, klarer ikke å slappe av når jeg har mulighet jeg. Setter meg jo litt foran pcen iblant, eller finner meg en kopp te, men å bare sløve en halvtime i sofaen mens vesla sover, det skjer jo ikke... Vanskelig å slappe av når det er så mye som bør gjøres. Men nå føler jeg at det ser okei ut i huset, så neste gang vesla sover, så skal jeg prøve å sette meg littegrann ned med sy- eller strikketøyet tror jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En koselig dag i dag. Først hadde jeg fysiotime, og så hadde jeg lunsj med hun ene i barselgruppa, og deretter gikk vi + 2 til fra barselgruppa på babykino :) Og jeg fikk trilla litt i det fine været :sol:

Nå har svigers vært og henta lillegutt, kjære er på noe jobbgreier i natt, og vesla og jeg er alene hjemme til i morgen ettermiddag.

Jeg blir litt sprø av megselv om dagen. Hver dag går jeg og tenker på ting jeg har lyst til å få gjort i huset, og jeg kommer stadig på nye ting. Men vi får jo ikke gjort noe, så hvorfor skal jeg bare bygge på med nye ting jeg har lyst til hele tida? Jeg må nok bli flinkere til å komme meg ut og trille på dagtid, og overse ting hjemme. Nå skal vi uansett kjøpe oss dusjkabinett + at garderobemannen kommer på gratis hjemmebesøk i morgen formiddag for å få satt opp skyvedører. Men så kom jeg på en ting i går, er at der hvor skyvedørene skal opp (i gangen), har vi nå ei midtlist på veggen, og jeg fikk egentlig mest lyst til å få bort den lista midt på veggen og få opp ferdigmala plater med panel først. Gangen hadde blitt så mye finere, og om vi gjør dette seinere, så passer kanskje ikke skyvedørene lenger? Uff, klarer ikke helt å få tanken bort fra det. Men jeg får få hjemmebesøket i morgen og få et tilbud, så får vi heller ta en diskusjon her hjemme etterpå.

Vi kommer til å få gjort litt i vår tror jeg (håper jeg), ting vi har snakka om lenge, så jeg må bare slutte å bruke tid på å tenke på nye ting hele tida. Fy honning! :fnise:

*Dagens sukk* ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld rulla vesla over fra rygg til mage for første gang! :nigo: Jeg kikka selvfølgelig ikke på henne mens hun gjorde det da, typisk... ;)

Fikk henne i seng kl 20:15, og har sortert i barneklærne i et par timer nesten etterpå... Fikk kasta noen poser med klær som jeg syntes var så stygge at jeg ikke vil gi de til venner, så de går til fretex i morgen. Og en pose går til ei venninne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å få ryddet opp og gitt bort! Kjenner til det der med å ville mer enn man får gjort - slik er jeg også! Mannen er enda verre her, så det har vært jeg som har måttet være "fornuftig" her. Det kan jo godt hende at det går an å legge plater på veggene selv om de nye dørene er der, hør med garderobemannen du! Det jeg prøver å fokusere på i slike stunder, er hvor mye vi faktisk har fått gjort, og hvor fint det ble. Ikke så lett alltid, men nødvendig! ;)

Hurra for vesla som ruller! :pasha: Jeg fikk heller ikke med meg at han gjorde det første gangen, tror de ikke vil ha publikum i begynnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har en mann som også er ivrig på å få gjort ting, Mayami. Men man må kunne bremse også ja, er greit å se sine begrensninger og ikke ta på seg for mye om gangen ;)

Vi har ikke fått gjort mye her i det hele tatt, men nå er vi for en gangs skyld igang med flere ting, og da hjelper det veldig!! Huset vårt er fra 1999, så det er lite som må gjøres (siden vi ikke er handy og siden vi er treige med å få ting gjort, så kunne vi ikke kjøpt noe oppussingsprosjekt ;) )

Ei helt ok helg så langt. Det som drar ned er lite søvn.. Vesla sov ikke bra natt til i går, mens natt til i dag har bare vært elendig. Jeg endte med å kaste kjære ut på gjesterommet i 5-tida, så jeg skulle slippe å ligge med vesla kliss oppi meg og få mer bekkenvondt. Men det blei ikke mer søvn likevel..

Og der var vi igang igjen.. Første gang hun våkna for natta.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, det høres slitsomt ut!! Vi hat vært oppe en gang i timen siden kl 2 i natt, og jeg fikk kjære til æ stå opp med lille halv sju.. Lurer på hvor lenge det skal gå før de begynner å sove skikkelig igjen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang i timen er jo grusomt, Mayami :( Håper det kommer seg snart hos deg! Jeg hadde faktisk ei ganske normal/bra natt igjen i natt, og det var den beste morsdagsgaven :fnise:

I dag fikk jeg tegning av storebror :nigo: Og så fikk jeg en bukett med roser, og gulrotkake. Og om et par timer skal vi ut og spise middag med svigersfamilien. Hadde jeg fått like lite søvn i natt som forrige, så tror jeg at jeg måtte holdt meg hjemme.. Hvis ikke hadde jeg vel sovna med maten eller begynt å grine av ingenting ;)

Nå har vesla sovna for en liten dupp, og jeg skal komme meg i dusjen :)

God morsdag til alle mødre!! Håper dere blir skjemt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig start på morsdagen! :hjerte:

Kjekt å slippe å lage middag uansett! ;) Kos deg resten av morsdagen!

Håper du får sove litt mere i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig start på morsdagen! :hjerte:

Kjekt å slippe å lage middag uansett! ;) Kos deg resten av morsdagen!

Håper du får sove litt mere i natt!

Takk for det Miss I.W. :klemmer:

Veldig greit å slippe å lage middag ja, bare synd at middagen var kald der vi spiste (buffet), så vi var vel ikke overbegeistra verken kjære eller meg. Og storebror ville ikke spise og har ikke vært helt i humør/form i dag, håper ikke han holder på å bli syk.

I dag fikk jeg nesten bakoversveis! Kjære foreslo å rydde og ordne i ett og ett rom framover nå, og ha som mål å bruke ei uke på hvert rom :sjokkert: Jeg er fremdeles i sjokk :fnise: Ikke minst er jeg glad for at han har ønske om det nå, og at jeg ikke måtte mase meg til det! Og den ryddinga inkluderer å rydde i skaper, skuffer og kott som tilhører rommene. Jeg tviler vel på at vi kommer til å klare ett rom i uka sånn egentlig da, for vi har ikke mye ledig tid til å rydde og ordne, men jeg håper at vi klarer å gjennomføre det hvertfall :) Og oppussing er vel ikke en del av det da, da måtte vi hvertfall ha brukt mer enn ei uke om gangen + at vi har ikke behov for å pusse opp noe sted egentlig (selv om det er noen ting vi kunne tenkt oss å gjøre). Jeg er veldig fornøyd med akkurat den samtalen der i dag altså :nigo:

Nå skal jeg kikke litt gjennom et interiørblad i fred og ro, og så gå og legge meg. Deilig med litt alenetid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide å sette "tidsfrist" for seg selv sånn! Og det beste er jo hvis dere slipper å pusse opp men kan få rett til den morsomme delen med interiør og innredning! :) Heldiggris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...