Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Lykke til med dåp!! Håper dere får en koselig dag alle sammen, med lite stress! Risgrøt til middag er jo ikke så dumt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med dåp!! Håper dere får en koselig dag alle sammen, med lite stress! Risgrøt til middag er jo ikke så dumt! :fnise:

Det blei en veldig koselig dag :Nikke:

Lykke til med dåpen :)

Forsinka takk, hehe ;)

Jeg skreiv egentlig en del her i går, men alt forsvant... Så jeg får gjøre en kjapp oppdatering nå før jeg legger meg :) Det blei en koselig dag på søndag. Vesla var rolig og fornøyd i kirka, men blei utålmodig helt på slutten. Lillegutt løp fram og tilbake og var over alt i kirka han... Og da vesla fikk vann på hodet, så sa han "jeg også sånn" flere ganger. Han ville også få vann på hodet av presten :ler:

God mat og gode kaker, og godt selskap, og vi syntes det var en vellykka dag. Lillegutt var umulig å legge både lørdag og søndag, litt mye godsaker og litt for mye som skjedde + besøk, så det var godt å være tilbake i hverdagen igjen på mandag for han. Og vesla blei for godt vant til å bli byssa i søvn av diverse besøk i løpet av helga, så hun er heller ikke enkel å legge på dagtid nå... Jeg som akkurat hadde begynt å få til å legge henne i vogna så hun skulle sovne av segselv. Jaja, er ikke noe å gjøre med det nå (utenom å begynne på igjen med å få henne til å sove selv).

I morgen har jeg planer om å dra og bade med vesla og ei venninne. Gleder meg masse! Og til helga er vi invitert på god mat og drikke til noen venner, så vi blir 4 vennepar der. Så vi fikk ordna barnevakt til lillegutt, men må ha med vesla da, for hun vil jo ikke ta flaske (gjorde nytt forsøk igjen i kveld), så jeg må være sjåfør igjen. Det blir godt å komme igang med fast føde etterhvert... I går fikk hun forresten sin første smaksprøve og fikk smake på gulrotmot. I dag fikk hun smake på brokkolimos (altfor utvanna) blanda med litt sviskesaft og tran. Det er tydelig at hun liker det, og vil absolutt holde på skjea (hun vil holde på alt for tida da, og putte i munnen).

I dag er jeg igang med å innføre "normale" leggerutiner for vesla. Jeg har funnet ut at hun ikke skal få lov til å sove lenger enn til kl 9 på morgenen lenger, så hun kan komme seg i seng tidligere i stedet. Så i dag la jeg henne kl 21, som er veldig tidlig til å være henne. Hun våkna bare etter en halvtime og fikk mer mat (som vanlig), og sovna igjen etter det. Så så langt går det fint i kveld hvertfall. De siste dagene har jeg følt at hun er klar for å legge seg tidligere og er trøtt på kveldene.

Nå får jeg komme meg i seng selv også. Planen er å dra noenlunde tidlig og bade i morgen, så da har jeg litt å ordne i morgen tidlig før vi kommer oss ut av huset :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en trivelig dag på søndag! Typisk at rutiner blir ødelagt av sånne "ekstremsitiasjoner" men min teori er at det går lettere å få dem tilbake i rutinen enn det gjorde å få til rutinen i utgangspunktet! Sånn fungerrer det i alle fall med tassene, så får vi se om det blir det samme med lille!

Kselig med bading -det burde vi også gjort igjen snart. Llle elsker jo vann! Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dåpshelg! Godt at det ble hyggelig!

Håper dere kommer tilbake i rutine snart!

Tror det blir bading for oss i helga. Det er så deilig og kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en trivelig dag på søndag! Typisk at rutiner blir ødelagt av sånne "ekstremsitiasjoner" men min teori er at det går lettere å få dem tilbake i rutinen enn det gjorde å få til rutinen i utgangspunktet! Sånn fungerrer det i alle fall med tassene, så får vi se om det blir det samme med lille!

Kselig med bading -det burde vi også gjort igjen snart. Llle elsker jo vann! Ha en fin dag! :)

Jeg hadde nesten klart å få til en rutine med vesla før de kom, det begynte å gå seg til, så hun hadde ikke helt rutiner i utgangspunktet. Men det kommer nok snart igjen. Jeg har ikke vært så flink til å legge henne i senga/vogna hver gang når hun blir trøtt nå etterpå, men er nødt til å ta med i nakken og prøve i dag. Gjorde et forsøk i formiddag, men det endte opp i så mye skriking til slutt, at jeg ga opp (men det var rett før det gikk før hun kava seg for mye opp). Får prøve igjen til neste hvil.

Så koselig dåpshelg! Godt at det ble hyggelig!

Håper dere kommer tilbake i rutine snart!

Tror det blir bading for oss i helga. Det er så deilig og kos!

Bading er kjempekos ja. Jeg må bli flinkere til å dra og bade litt oftere :)

Gårsdagen var veldig koselig. Vesla koste seg med badinga, og vi dro på et senter i nærheten etterpå og spiste lunsj. Og så handla jeg meg et par kjempekule sko på salg, 70%, så jeg MÅTTE bare ha de. Og etter det igjen så dro jeg på salg på en barnebutikk og handla klær til ungene. Og så var det bare å hente lillegutt i barnehagen, og denne gangen klarte jeg å kjøpe risGRØT som jeg heiv i mikroen når vi kom hjem (til et nyvaska hus :strix: ) :fnise:

Da jeg sa til kjære at jeg hadde handla klær til ungene, så fikk jeg litt beskjed om å ikke handle så mye nå siden det kommer mye store regninger framover. Så da turde jeg ikke å fortelle om skoa :ler: Lurer på når jeg kan begynne å bruke de nå da... Hehe. Blir kjøpestopp framover nå da, og det hadde jeg tenkt selv også, for jeg har handla mye i det siste. Men mannen min har handla seg litt skjorter og sånn han også da, så det er ikke bare jeg som trengte nye klær.

Nå sover vesla en av halvtimes-hvilene sine, og jeg satte meg ned foran pcen med en kopp te og litt godt attåt ;) Må nok snart få satt på en maskin med klær også.

I kveld er kjære invitert på middag hos en kompis (som er kokk, så det er alltid kjempegod mat der). Så da er det visst guttekveld der. Jeg tror jeg skal ut og handle meg sushi i ettermiddag, så kan jeg ha det til lunsj eller middag eller noe. I morgen kveld er vi invitert til et vennepar, det blir kjempekoselig. Vi blir 4 par der + vesla. Om få uker skal jeg prøve å innføre drikking av tutekopp for henne, siden hun nekter flaska. Hun må jo snart kunne ta annet enn pupp syns jeg. Lurer bare litt på hvor enkelt det blir å få barnevakt for begge ungene framover. Jeg tror at svigers helst vil ha en om gangen om de kan velge, de er ikke så unge lenger... Jeg føler behovet for å komme meg litt bort fra de en gang iblant, bare få tatt en kveld med jentene eller noe snart. Jeg vet at dette gjelder jo en veldig kort periode av livet mitt, men jeg er likevel så egoistisk at jeg vil ha en frikveld snart... ;)

Nå er vel snart halvtimen over allerede... Får vel hive på den maskina med klær da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei fin helg er over, og en god start på uka i dag. Vi hadde det superkoselig på lørdagskvelden. Fikk kjempegod mat, og for en god gjeng vi var sammen med. Vi var 4 par og ei singel, og har avtalt å ha middager og rullere på hvor vi er sånn jevnlig framover :nigo: En slags 4 stjerners middag uten å stemme eller ha underholdning :fnise:

Gårsdagen var rolig. Innelek, god middag, og vesla la seg kl 21, så det var faktisk mulig å slappe av litt uten henne og rydde litt før leggetid. Hun spiste kun en gang i natt, og sov nesten til kl 8 i dag :strix:

I dag har jeg laga ukesplan for middager til denne uka (jeg gjør det ca 2 ganger i året, hehe), handla inn mat for uka, vaska klær, og nå skal vi dra på fysiotrening og deretter foreldresamtale i barnehagen. Dagen går i ett, men det er deilig å få mye utav dagen, noe som ikke er så vanlig her siden denne snuppa sover så lite på dagtid. Det hjelper jo å stå opp på ei normal tid da ;)

Nei, vi får komme oss avgårde her. Skal ta med det ny-sydde leketeppet til vesla som jeg har sydd (med lommer til bleier til leker, og så kan det brettes sammen og har hanker til å bære med seg, utrolig praktisk på fysiotreningene). Er veldig fornøyd med det selv, selv om jeg ser maaange dårlige syferdigheter i det. Det er det praktiske som er det viktigste (og jeg måtte få det ferdig før hun blir for stor for det også) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig imponerende ut med et sånt leketeppe, i alle fall for meg som synes det er utfordrende nok å sy putetrekk! :fnise: Godt med esånn fin helg! Satser på en sånn her også snart, når alle blir friske igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayami: jeg syns egentlig også at det er utfordrende nok å sy putetrekk jeg også. I fjor vår var første gangen jeg brukte symaskin siden barneskolen :ler: Prøver å utfordre megselv iblant nå da, men det er ikke ofte jeg får tid til å sy noe.

Foreldresamtalen i barnehagen gikk fint. Storebror er en ordentlig barnehagegutt som trivs veldig godt. Nå er det sauen shaun på tv her, og snart bading av hvertfall en unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at vi er et sånt "til helga kanskje"-par. Nå har vi sittet og sett på lamper som vi kunne tenke oss på nettet, og snakka om kule tapeter og diverse. Og vi snakker ofte om hvordan vi kunne tenke oss å ha det ulike steder i huset, men vi har jo ikke gjort noe i huset etter at vi flytta inn for 5 år siden (vi har bytta ut noen lamper og gjort bittesmå ting da). Men, vi får ikke gjort større ting som krever enten litt ekstra penger, eller litt ekstra tid. Joda, vi har to unger nå, jeg har vært gravid et par ganger, og vi er jo inne i en hektisk periode, så jeg kan ikke forvente meg all verden. Blir bare litt oppgitt iblant :) I løpet av våren må vi gjøre noe med soverommene her uansett da. Vesla må få seg et rom som må gjøres klart, storebror må få seg stor seng om ikke så alt for lenge, og jeg har lyst til å bytte vårt soverom med gjesterommet (det betyr at vi kan få walk-in closet, men ikke direkte dør til badet som vi har nå). Og da er det bedre plass til kontorplass for meg på gjesterommet. Så jeg har sittet litt og planlagt Ikea-løsninger til et walk-in closet de siste par dagene, og skal vise til kjære når jeg har det helt klart. Han er på gli, for han ser også at vi har alt for lite skapplass. Det var dagens ønske/klage :) Ingenting haster da, men det er ikke så lett når jeg får idéer i hodet mitt :fnise:

I dag er en vond-rygg-og-bekken-dag, og det har bare blitt verre utover dagen også. Et par minutter ekstra bæring på ungene er ikke bra for meg.. Men det er ikke enkelt å hente storebror i barnehagen når han bare somler og ikke vil gå til bilen, og med ei lita i tung bilstol samtidig. I går måtte jeg plukke han opp og bære under ene armen mens jeg hadde vesla i andre armen et stykke. Såg sikkert lurt ut :ler:

Nå må jeg visst legge meg her. Nyter sånn bittelitt alenetid nå endelig at jeg ikke får lyst til å sove ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bære den tunge bilstolen er jo drepen i lengden. Og når du må bære lillegutt i tillegg skjønner jeg godt at bekkenet og ryggen protesterer. Huff, håper du blir bedre snart! :klem: Nå er snuppa eldre, men jeg har allerede kjøpt adapter for å sette bilstolen på vognunderstellet for å slippe å bære så mye ved spesielt levering/henting i bhg.

Jeg sitter å drømmer om å gjøre mye med huset jeg også, men her er det fullt med prosjekter og oppussing. Og det jeg virkelig burde ha begynt å kikket på og planlagt, greier jeg ikke å ta tak i... Ei heller alle malingsprosjektene (det er jo egentlig så lett å male vegger), kommer jeg ikke i gang med... Dørstokkmila er stri der også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss I.W.: ja, jeg fikk tips av ei mor i barnehagen også om å ha ei lett trille i bilen å bruke inn og ut av barnehagen, men skjønner ikke helt hvordan hun mente at jeg skulle ha vesla i den, for hun er jo for lita for trille enda. Jeg har også tenkt på bæresjal eller bæresele, men det er også veldig knotete med boblejakka mi nå i kulden liksom. Det hørtes lurt ut å kjøpe adapter :)

Dørstokkmila er lang ja... Vi har ingen oppussingsprosjekter på gang engang.. :sjenert: Nå tror jeg snart at vi skal få gjort litt, jeg har troa på våren ;)

Ei slitsom natt med vesla som har våkna ca hver time tror jeg. Tungt å løfte henne mellom vår og hennes seng så mye kjente jeg... Og når hun heller ikke sover på dagen omtrent, og det er for kaldt til å gå ut, så daler humøret mitt et hakk kjenner jeg. Er nødt til å komme meg på fysiotreninga i dag hvertfall, i håp om at det hjelper på ryggen, og i morgen har jeg fysiotime som jeg gleder meg til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trille med adaptor til bilstolen og klikker bare stolen på trillen :tommel: Mulig det var det moren i barnehagen mente? Slipper å ta vesla ut av stolen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trille med adapter var en veldig god idé! Kanskje det var det hun mente ja :) Hvor mye koster ei sånn trille? Finnes det noen rimelige versjoner? Dette må jeg sjekke opp merker jeg ;)

Nå har vi hatt 3 slitsomme netter hvor snuppa har våkna ca en gang i timen, og fått pupp for å sovne igjen. Hun har ikke vært våken lenge om gangen altså, men det er jammen slitsomt å stå opp så mye i løpet av ei natt. Om jeg gir opp og ikke legger henne tilbake i senga si igjen, så sover hun litt lenger om gangen, men da våkner jeg og har veldig vondt i rygg og bekken, så det er ikke lett å vite hvordan man skal prioritere :) Håper at hun sover bedre i natt :Nikke:

I går var vi på babykino og såg Les Miserables. Jeg kjenner ikke til storyen fra før, har aldri vært på en musical og er ikke vant til den type filmer, så jeg syntes det var litt rart med en gang, men det var jammen en bra film og en bra story! Og nå er jeg helt hekta på mange av sangene :fnise: Mye av musikken er jo veldig kjent fra før for meg da.

I dag har storebror hatt feber og vært hjemme fra barnehagen. Feberen har vært oppi over 40, og han har vært veldig slapp og blank i øynene hele dagen stakkar. Har blitt mye sauen shaun her i dag for å si det sånn... Men nå har jeg levert han til svigers hvor han skal være i helga (ikke så morro å levere han bort når han er syk). Kjære er dratt på guttetur, så da er det enklest å slippe å være hjemme aleine med 2 små. Svigermor skal ringe i kveld og si fra om hvordan det går med syke gutten vår, håper han er mye bedre i morgen. Jeg har sendt med termometer og febernedsettende hvertfall.

Avslapping resten av kvelden her (håper jeg), og det blir tidlig kveld på meg i dag kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten! Håper det går fort over! Han får sikkert god behandling hos bestemor også! ;) Kjenner forøvrig til problemet med babyer i senga. Er på besøk nå, og har bare en smal seng på 120 cm. Lille bråker og vekker hele huset hvis han ikke får ligge oppi med oss, og med bare en dyne på deling på tre, blir det hele ganske ubehagelig! Jaja... Blir godt å komme hjem til sin egen seng i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte zero2four breeze på barnas hus til 1500,- Den er litt dårlig på snøføre, men det går. Ville egentlig ha en med full liggestilling, men de var utsolgt for eller det var tre uker leveringstid og det hadde ikke jeg tid til å vente på. Da vi var på tur brukte vi bilstolen med kjørepose når vi var på gåturer ettersom lita ikke sitter selv helt enda og er vant til å være vent mot meg når vi triller og hun stortrivdes og sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars liten! Håper det går fort over! Han får sikkert god behandling hos bestemor også! ;) Kjenner forøvrig til problemet med babyer i senga. Er på besøk nå, og har bare en smal seng på 120 cm. Lille bråker og vekker hele huset hvis han ikke får ligge oppi med oss, og med bare en dyne på deling på tre, blir det hele ganske ubehagelig! Jaja... Blir godt å komme hjem til sin egen seng i alle fall...

Lille gutten er på bedringens vei ja, heldigvis :) Han hadde ikke hatt feber da de la han i går kveld!

Uff, 3 stykker i ei smal seng på 120 hørtes slitsomt ut!! Babyer ligger ikke akkurat fint heller, de tar jo så mye plass!

Vi kjøpte zero2four breeze på barnas hus til 1500,- Den er litt dårlig på snøføre, men det går. Ville egentlig ha en med full liggestilling, men de var utsolgt for eller det var tre uker leveringstid og det hadde ikke jeg tid til å vente på. Da vi var på tur brukte vi bilstolen med kjørepose når vi var på gåturer ettersom lita ikke sitter selv helt enda og er vant til å være vent mot meg når vi triller og hun stortrivdes og sov godt :)

Takk, pusilus! Jeg må sjekke mer opp dette, kanskje jeg skal kjøpe meg ei sånn nå snart :)

Nok ei hard natt. Jeg trodde at vi var igang med økedøgn igjen tidlig i uka, men nå har vi hatt 5-6 netter med opp-hver-time-for-å-sovne-ved-puppen-igjen. Slitsomt! En positiv utvikling er hvertfall at snuppa legger seg tidligere nå. Har fått henne i seng i 21-tida i det siste, og i går sovna hun kl 20! :hoppe: Lurer bare på hva jeg skal gjøre med den stadige oppvåkninga på nettene dersom det fortsetter. Sutten er ikke god nok, det har jeg prøvd... Har hatt henne en del i vår seng også da, for å slippe å stå opp hele tida, og så sover hun ofte litt lengre strekk om gangen i vår seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i seng alt, og krysser fingrene for ei ok natt :)

Reagerte litt på en ting i kveld jeg... Da jeg pakka bagen til storebrors overnatting hos svigers i helga, så tellte jeg opp 15 bleier som jeg la ved. Det burde jo holde. Jeg leverte han ca kl 16 på fredag, og henta han kl 14 i dag. Og da jeg kikka i bleiepakken i kveld, så var det hele 10 bleier igjen!! Å kun bruke 5 bleier på nesten 2 døgn er jo alt for lite!! Jeg sa fra til mannen om det, og han sa at de hadde kanskje noen bleier liggende hos seg fra forrige gang, og det virka ikke som han bekymra seg mer over det. Joda, jeg skal ikke påstå noe annet jeg heller, det kan jo være at det er grunnen. Vi pleier alltid å få bleier i retur, og de pleier ikke å ha bleier liggende hos seg, men det kan jo ha skjedd. Jeg har flere ganger følt at få bleier har blitt brukt når han er der, og gjorde egentlig en ekstra sjekk denne gangen, men hadde ikke trodd på dette resultatet likevel. Jeg skal jammen følge litt med fremover nå hvertfall... Jeg er sikker på at svigermor ikke gjør det med vilje i tilfelle, hun tror kanskje at det ikke er nødvendig med oftere bleieskift?

Måtte bare få ut dagens frustrasjon. Nå skal jeg prøve å sove ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånn er ikke helt enkelt. De gjør det forhåpentligvis ikke av latskap, men det er kanskje noen år siden de hadde ansvar for bleiebarn. Og kanskje de tror det er fryktelig dyrt for bleier sånn som det var før...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånn er ikke helt enkelt. De gjør det forhåpentligvis ikke av latskap, men det er kanskje noen år siden de hadde ansvar for bleiebarn. Og kanskje de tror det er fryktelig dyrt for bleier sånn som det var før...?

Det tror jeg du har helt rett i, Miss I.W. Svigermor blir 70 neste år, så hun er nok ikke akkurat helt oppdatert. Jeg tar det som en selvfølge at folk vet hvor ofte bleier bør skiftes, men det er tydeligvis ikke en selvfølge for alle. Uff, det er ikke enkelt nei. Jeg får få kjære til å ta det opp med henne når jeg får bekrefta det neste gang, for det syns jeg blir hans jobb å si fra om...

Endelig ei bra natt for vesla. Hun har bare vært våken to ganger i natt :hoppe: Bare synd at jeg låg våken fra ca 3:30-7:00...!! Teit gjort av meg ;) Heldigvis fikk jeg sovet ei god stund etterpå igjen. Nå får jeg gi vesla litt mat, så skal vi stikke innom jobben en tur så jeg får levert fra meg skattekortet (har tenkt på det i mange uker nå, så jeg må bare få det unnagjort). Deretter er det på fysio, en kjapp dusj, og så henting i barnehagen. Syns det er travelt å ha permisjon jeg... Rekker jo skjelden å gå trilleturer for tida, det er jeg nødt til å bli flinkere til å prioritere i vår!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...