Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

:klem: Miss I.W.

Jeg stakk en tur på romjulssalget nå i kveldinga, så jeg fikk lufta meg litt. Senteret jeg egentlig skulle på, hvor de har muligens min nye favorittbutikk nå, stengte akkurat da jeg kom, så jeg måtte snu i døra. Typisk.. Så det blei en halvtimes kjøring til ingen nytte. Så da stakk jeg videre til neste senter, og fikk handla bittelitt hvertfall :) Typisk at jeg handla kun klær som ikke var ammevennlige da. Men jeg kjøpte en fin jobbkjole da (har bestemt meg for å prøve å kle meg litt finere på jobb når jeg begynner å jobbe igjen) :)

Humøret er mye bedre nå etter å ha kommet meg litt ut, og vesla har sovet hele tida hun. Jeg ga henne mat da vi kom hjem, og sovna igjen. Lurer på om jeg skal vekke henne nå, så hun kanskje kan være litt våken før hun tar helt kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en sløvedag uten at vi har gjort stort. Mannen sovna på sofaen for ei stund siden, og vesla har sin 2. hvil for dagen(!). Hun har sovet en halvtime tidligere i ettermiddag... Jeg trodde at babyer trengte mer søvn enn det..? Nå i jula har hun lagt seg til et par stygge vaner, som at hun må ha pupp eller bysses i søvn uansett. Ingenting annet funker. Og så har hun plutselig begynt å bli sinna når vi gir henne tutten... Det har vært så greit ei stund når hun har vært våken et par timer, så har jeg gitt henne tutten og lagt et teppe over henne, så har hun sovna (kanskje litt klaging først). Men det går seg nok til igjen.

I morgen skal vi til svigers en tur. Kjære skal hjelpe til med noe data-greier hos de. Og på søndag får vi besøk av noen venner og ungene deres. Det blir koselig :)

Nå skal snart storebror i seng, så skal jeg lage sviskesaft og teste å gi til vesla. Er spent på om det hjelper for henne :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er en blanding av hjemmelaga sviskesaft og tran inntatt, og hun likte det veldig godt ;) Håper bare det får en effekt på magen også, så hun slipper å ha så vondt og kan begynne å bæsje oftere. Nå er det 3 dager siden sist igjen, og det har vært mye grining i dag stakkar (sannsynligvis en kombinasjon av overtrøtt og magevondt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei til å skrive her i går, men så skar det seg gitt.

Alenetid er så utrolig viktig, og jeg ser godt at det blir for lite av det på meg - kjære har plenty av det.. I tillegg sliter jeg med å slappe av de stundene jeg har for meg selv...

Håper magen til lillesøster blir bedre på sviskesaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilus: jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Her har også kjære plenty av alenetid, og jeg sliter også med å slappe av de gangene jeg har det. Da vet jeg at det aldri varer mer enn en halvtime, og at jeg må prioritere å spise eller dusje, vaske klær eller rydde, eller prøve å bare slappe av. Det siste er jeg dårligst på. I kveld har jeg bretta hele 2 servietter, og det er det jeg har fått gjort uten vesla i fanget...

Planen er å testbrette servietter på ulike måter for å se hva jeg ender opp med til dåpen. Vil gjøre noe litt ekstra siden det blei så fint til lillegutts dåp, og helst hvor jeg kan brette klar serviettene på forhånd så alt er klart til å ta med (skal være på et lokale som vi får leie gratis).

I dag har vi hatt koselig besøk av venner. Storebror har kosa seg masse masse. Besøket reiste ei stund etter det som pleier å være hans leggetid, så han var overtrøtt og nekta å sove. Klokka blei over ti da han sovna. Er spent på om vi får han til å sove når vi er på besøk i morgen kveld, men slår han seg helt vrang, så får vi heller dra hjem. Trenger ikke å være der til klokka er over 12 for enhver pris bare fordi det er nyttår.

Nå har vesla og jeg lagt oss. Hun sovna vel for snart en halvtime siden, så jeg venter litt til med å legge henne over i si seng, i håp om at hun sover videre i kveld. Skulle ønske denne snuppa sov litt tyngre altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!!!

Vi hadde ei veldig koselig feiring hos venner i går. Lillegutt la vi på et rom og hadde med oss laptop med Sauen Shaun på som han såg i senga til han sovna (ellers hadde vi styra med han leeenge). Og vesla er jo partyjente og sov to små dupper mens vi var der.

Og i dag har vi hatt sløvedag/ryddedag. Har ikke gjort noe spesielt, men jeg har rydda ut jula, og vi har rydda huset siden vaskedama kommer i morgen. Godt å ha gjort :)

I morgen er jeg nødt til å begynne å planlegge dåpen. Har begynt å tenke altså, men det er jo allerede neste helg plutselig! Tenker meg en tur ut for å handle servietter og pynt og sånn hvertfall, men føler ikke at jeg har hele kontrollen. Hvor mye må egentlig gjøres? Hvor mange kaker skal vi ha tro? Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er i allefall sikkert, du trenger ikke en kake på en og en halv person slik som svigermor tror. Vi endte opp med å måtte kaste halvparten omtrent og det er fremdeles mye i fryseren... Vi ble totalt overkjørt der selv om vi hadde en plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i allefall sikkert, du trenger ikke en kake på en og en halv person slik som svigermor tror. Vi endte opp med å måtte kaste halvparten omtrent og det er fremdeles mye i fryseren... Vi ble totalt overkjørt der selv om vi hadde en plan.

:fnise: Det hørtes nesten ut som mora mi, men bare nesten ;) Jeg er vokst opp med at man har ALDRI for lite mat. Tenker å prøve å begrense det litt ja :Nikke: Ikke så morro å kaste masse kaker, og ikke morro å bli overkjørt!

En fantastisk start på dagen her. Vesla SOVER! Det vil si, hun sto opp rundt halv ni, som er tidlig til å være henne, og når hun sovna igjen til hvilen sin, så våkna hun etter en halvtime som vanlig, men så sovna hun av segselv igjen etterpå og har sovet til nå :nigo: Så må jeg få gitt henne litt mat og skifte bleie, så får vi ut og handle litt til dåpen, og så er vi nødt til å gå tur litt ute også, for været er helt nydelig i dag :sol:

Jeg har brukt formiddagen til å rydde mer i huset. Det har stått masse rot i gangen som jeg har sett på i månedsvis, og det tok liksom 10-15 minutter å rydde... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt formiddagen til å rydde mer i huset. Det har stått masse rot i gangen som jeg har sett på i månedsvis, og det tok liksom 10-15 minutter å rydde... :sjenert:

Åh, det er jeg fæl på også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slikt har jeg planer om å ta med en gang fra i dag, ikke utsett når man har en ledig stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss I.W: Godt å høre at det ikke bare er meg :fnise:

Pusilus: Jeg tror at jeg halvveis hadde et sånt nyttårsforsett i fjor.. Men jeg tror jeg skal prøve igjen i år også ;)

En veldig bra dag i dag. Helt fantastisk å endelig ha en dag med egentid, det var lenge etterlengta :) Jeg fikk shoppa pynt, lys og servietter til dåpen + litt annet som jeg også trengte. Og så var jeg flink og gikk ikke inn i en eneste klesbutikk selv om det er salg :nigo:

Nå har vi levert lillegutt på overnatting hos svigers hvor han skal være til fredag. Kjære drar grytidlig til Oslo i morgen tidlig og skal være til fredag, så jeg skal få slippe å være aleine med begge to (spesielt godt siden det er planleggingsdag i barnehagen på fredag).

Nå vil vesla ha oppmerksomhet igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentid....?? Hva er det??! Tror jeg må få kjære til å forklare meg det begrepet........ :plystre:

Usj ja, de er ikke så flinke alltid de mannfolka dessverre...

Bare en kjapp oppdatering... I dag er snuppa her 4 måneder! Vi skal i dåpssamtale om 40 minutter, og dåp til helga som kommer, så det er litt å ordne med. Jeg ligger etter skjema... ;) Mot slutten av forrige uke hadde vesla 2-3 økedøgn, som tar på for mora... Og elendig med søvn den ene natta i helga i tillegg. I dag og i går er ikke lillegutt i form, og er hos svigers i stedet for barnehagen. Håper han er frisk igjen i morgen, for da kan ikke svigers passe han. Selv er jeg ikke helt i toppform selv i dag, ikke syk, men sånn tung i hodet og på grensa til slapp, sånn at jeg ikke har så mye energi, og muligens på vei til å bli syk. Så jeg skal ta det så mye med ro som mulig i dag, ikke stresse med dåpsgreier (utenom den samtalen da), og fokusere på å ta det med ro for å ikke bli syk, for det har jeg rett og slett ikke tid til nå. Nei, jeg får kanskje få opp farten her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, håper du holder deg frisk og får deg litt mer søvn. :kose:

Får satse på det ja. Det ordner seg sikkert :)

Dåpssamtalen gikk bra, men det var jammen en prest som hadde mye på hjertet og skravla i en hel time. Vesla begynte å bli utålmodig til slutt, og da tok han hintet :fnise:

Litt klesvask i heimen i dag, ellers gjør jeg ingenting. Måtte handle middag mens jeg var ute da, og gjør det veldig enkelt med grøt som bare skal varmes i mikroen :ler: Lillegutt er kjempeglad i grøt, det er alltid en sikker vinner.

Nå har forresten vesla begynt å bli litt roligere på kveldene, deilig! Hun kaver mye mindre, og gliser mye mer. Det er så mye mer gøy framover nå syns jeg. Mer respons, hun ligger og leker i babygymmen korte perioder om gangen, tygger masse på giraffen sin, og skravler og ler. Og det er ikke lenge til hun snur seg over fra rygg til mage heller ser jeg.

Vel, utålmodig lita jente her igjen nå, så jeg får gi henne litt oppmerksomhet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg frisk, Honning! :klem:

Microgrøten er genial innimellom. :tommel: Snuppa er også veldig glad i grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lita begynte å rulle som bare det da hun var 4 mnd, hadde en da hun var 3 mnd- men det var bare flaks sammen med enorm lykke for at pappa'n kom fra jobb :hjerte:

Spreke disse jentene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg noenlunde frisk her heldigvis, noe som er utrolig etter de siste to travle nettene. I går kveld/natt var jeg skikkelig sur og lei, for de to ungene har hatt elendige sovemønster. Håper at natta blir bedre...

Ikke uvanlig at de jentene er tidlig ute nei. Men det kan jo også være at vesla bruker tid på å snu seg helt også, selv om jeg syns hun er nære ved iblant :)

Microgrøten er enkel og god ja, Miss I.W. Problemet på onsdag var bare at når jeg skulle sette den i mikroen så fant jeg ut at det var riskrem jeg hadde kjøpt :ler: Makan til svimete honning for tida ;)

I dag kom foreldra mine på besøk, veldig koselig. Jeg har bakt en marengs-nøttebunn til ei kake til dåpen i kveld (har bakt den kaka en gang før, og den var utrolig god om det er lov å si selv :fnise: ). I morgen skal vi dekke og pynte bord, kjære skal lage ei kake, vi må handle inn brus, bade ungene, og helst lage ferdig bordkorta også. De er ikke avanserte da, men man skal jo ha tid til det likevel.

Nå sover snuppa, og jeg krysser det jeg har for at hun har tatt kvelden og ikke skal ha en kaveperiode om litt. Nå vil jeg også sove :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...