honning Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #921 Del Skrevet 14. desember 2012 Får håpe det kommer seg når dere får økt grøtmengden ja, pusilus Gleder meg til å begynne med smaksprøver til vesla om noen uker Nå har jeg fått shoppa meg ny bluse og svart "skinnbukse". Så da bruker jeg hvertfall den buksa i kveld, og får prøve hva som passer best til. Er så deilig å ha kjøpt litt nytt i det siste, for jeg har hatt behov for det etter to graviditeter. Prøver å få inn en mer tøff, men også mer klassisk stil i skapet mitt. Vil prøve å tenke mer på at ulike klær passer sammen enn jeg har gjort før, så jeg skal prøve å handle mer bevisst og mer kvalitet nå er planen Det gjør godt å tenke på segselv og ikke bare handle til ungene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 14. desember 2012 #922 Del Skrevet 14. desember 2012 Å, høres godt ut med en liten razzia i klesskapet! Har bare olabukser og svarte topper jeg! Får se på januarsalget - da er det greit å ha mammaperm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #923 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg er også klar for januarsalget, Mayami Har kun ei dongeribukse i skapet mitt, og den går glidelåsen ned av segselv på, så det er ikke veldig praktisk Nye bukser må handles på salg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 14. desember 2012 #924 Del Skrevet 14. desember 2012 Hørest tøft og klassisk ut med "skinnbukse"! Den kan jo brukes til nesten det meste. Godt med en liten fornying av garderoben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #925 Del Skrevet 16. desember 2012 Det gjør godt med fornying av garderoben ja, Miss I.W. Når vi får sprinkelsenga ut av vårt soverom, så skal jeg kjøpe en kommode som skal stå der i stedet og få mer plass, for jeg har ekstremt lite skapplass til klær Helga har vært fin så langt. Fredagskvelden med jentene var utrolig kos! Nydelig dekka bord, nydelig mat og det beste selskapet. Lillegutt sov hos svigers natt til i går, så vi fikk en rolig morgen i går, og jeg fikk rydda en del før småen kom hjem. Og så var jeg en tur på butikken helt alene! Det er så nydelig å være alene litt! De 3 hjemme hadde duppa av alle sammen på tida jeg var borte Godt at det var så rolig hjemme, så ikke mannen var skremt av å være aleine med de to små, for det følte jeg at han var etter forrige fredag. Og så laga jeg hjemmelaga pizza i går kveld. Det må hvertfall være et år siden sist tror jeg... Dagen i dag har vi ingen planer for. Jeg må få bestilt dåpskake hvertfall. Og vaske noen maskiner med klær Får kanskje snart stå opp. Ikke verst å få tatt seg en kg-runde på mobilen før jeg står opp i dag. Får dra opp vesla også. Jeg vil begynne å dra henne opp rundt 9, for det er på tide at vi starter dagen da, og det forskyver kanskje ting så hun kan begynne å legge seg tidligere (forhåpentligvis). God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. desember 2012 #926 Del Skrevet 16. desember 2012 Høres ut som en veldig koselig og avslappende helg! Godt når alt er harmoni sånn! Hjemmelaget pizza er kjempegodt!!! Bruker å lage en gang i løpet av julen, for vi blir så lei av julemat etter noen dager! Ha en superduper søndag, Honning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #927 Del Skrevet 16. desember 2012 Takk for det, mayami! Skjelden jeg føler at alt er i harmoni her i heimen skal jeg si deg Deilig med rolig helg da Nå er mannen og lillegutt på butikken, og vesla spiser.. Jeg har fått bestilt dåpskake, og vasker på klær. Og så gikk jeg en liten tur med lillegutt for å få han til å sove ute. Det blei den korteste runden jeg kan gå her, for det var veldig glatt ute med regn på snøen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #928 Del Skrevet 19. desember 2012 En kjapp tur innom.. Vaskedama har akkurat vært her, så nå er det deilig og reint Det er egentlig dyrt å ha vaskedame når jeg er i permisjon, for jeg stikker jo ut og shopper mens hun er her I dag har jeg kjøpt oppbevaringskurv til å ha på rommet til lillegutt, pyntepute til sofaen (kjære kommer vel til å bli gal av enda ei ny sofapute ), et skinn til å ha i senga til vesla, svibler og bittelitt smådill til. Det er alt ting jeg har tenkt på da, om det er en grei unnskyldning? Straks fysiotrening, så jeg får pakke på oss og komme oss ut igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. desember 2012 #929 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg vil ha penklær det går an å amme i, lite praktisk å måtte trekke opp kjolen... Skal ha meg noe på januar jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 19. desember 2012 #930 Del Skrevet 19. desember 2012 Vaskedame er dyrt ja! Jeg orker aldri å reise noe sted når min er her, for hun kommer så utrolig tidlig! Så for min del blir det billigere...! Jeg vil ha finklær som jeg ser fin ut i.....synes jeg ser ut som en dass uansett hva jeg har på meg om dagen jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #931 Del Skrevet 19. desember 2012 Der sier du noe, pusilus.. Jeg trenger også finklær som jeg kan amme i. Det hadde jeg helt glemt av. Har kjoler og tunikaer, men det tar seg ikke ut å dra de opp for å amme nei Kjenner meg igjen, mayami. Jeg føler at jeg går i de samme klærne absolutt hele tida, og aldri får pynta meg siden jeg ammer. Først mange måneder med kjedelige gravidklær, og så mange måneder med klær som må være ammevennlige. Da er det godt når man er ferdig med amminga etterhvert og kunne handle litt nytt + bruke flere ting i skapet. I kveld har jeg vært på strikkeklubb, veldig koselig som alltid. Det er akkurat passe å ha det annenhver uke, så jeg kommer meg ut av huset. Jeg strikker jo ikke noe særs for tida da, for vesla er mitt håndarbeid I morgen får jeg besøk av ei venninne på dagen, og så skal jeg hente lillegutt tidligere i barnehagen for å dra på juletrefest på jobben min. Det blir koselig Håper jeg får til å time amminga så jeg slipper det der, for da må jeg dra med lillegutt også inn på en liten do for å amme. Det gjør jeg bare ikke blant alle mennene jeg jobber med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. desember 2012 #932 Del Skrevet 20. desember 2012 Hihi... tenker mennene på jobbene våre godt kunne tenkt seg at en og annen ammende dame kom innom! Men den gleden skal de nok ikke få av meg nei! Jeg har ikke en gang amming å skylde på når det kommer til garderobe, bare shopping-fobi og kjøpesenter-vegring! Liker tanken på å handle på nett, men alle de fine klærne jeg finner er fra utlandet, og da er det så mye styr med toll og greier... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. desember 2012 #933 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg vil også ha kler jeg ser bra ut i, jeans og ammesinglet med ull utpå. Vel ikke akkurat spæsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #934 Del Skrevet 20. desember 2012 Mayami og pusilus Det er ikke enkelt å finne fine klær nei. Aller mest har jeg lyst på en personlig shopper som vet akkurat hva som passer meg, og som finner fram de klærne jeg bør ha så jeg slipper å tråle rundt i butikker og ikke vite hvor jeg skal begynne Det er jo lov å drømme Nå er det straks avgårde på juletrefest på jobb. Vesla har ikke bæsja på 4 dager, så den store bleia kommer vel der har jeg med meg min vanlige flaks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. desember 2012 #935 Del Skrevet 20. desember 2012 Åh, personlig shopper (med min smak, selvfølgelig!) og ubegrenset budsjett (og klesskap) hadde vært noe ja! Når jeg "ble ny" fikk jeg to antrekk som kunne matches med hverandre, og så kjøpte jeg til noen småting som passet. Tror ikke jeg brukte noe mye mere den sommeren. Det var så deilig! Tror nesten det er en idè å kjøpe noen hele klassiske antrekk samtidig, men det er da så vanskelig! Håper du slapp megableie og amming på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 24. desember 2012 Forfatter #936 Del Skrevet 24. desember 2012 Virkelig ikke dumt å kjøpe to antrekk samtidig hvor man kan mikse og matche. Jeg er for dårlig til å be om hjelp i butikker til å finne antrekk, kanskje prøve å få gjort det over nyttår en gang? Jeg slapp både megableie og amming på jobb. Bleia kom etter 5 dager den... Ønsker alle en gooooood jul!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. desember 2012 Forfatter #937 Del Skrevet 25. desember 2012 Vi har hatt ei koselig julaften (selv om jeg verken fikk pinnekjøtt eller riskrem ), og i dag hadde vi hele familien til kjære på besøk. Så nå er alle familieplikter overstått, og vi kan gjøre ting i eget tempo og forsøke å unngå kaker og snop og en sukkerhøy 2-åring Lillegutt holdt ut hele kvelden han, til vi dro hjem halv elleve. Og sov helt til 8 i morres, som er fantastisk til å være han. Men det skulle jo bare mangle etter en så lang dag også Skriver mer når jeg kommer meg på dataen etterhvert. God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #938 Del Skrevet 27. desember 2012 Endelig bittelitt datatid. Kjenner det er slitsomt å ALDRI ha alenetid altså... Jula har vært fin. Julaften blei ikke så mye stress som jeg hadde sett for meg, utenom at vi hadde superdårlig tid før vi skulle dra, hvor jeg bytta bleie og kledde på ungene, skulle ordne med de siste gavene, dusje, amme, kle megselv, og "stakkar" kjære hadde plutselig liten tid til å dusje og ordne segselv... Hvorfor kan kan ikke de mennene av og til tenke at de kan begynne litt tidligere, og i tillegg hjelpe bittelitt mer til? Jaja... Vi klarte faktisk å være hos svigers klokka 17, maten var god, selv om det er ikke skikkelig jul for meg uten pinnekjøttet Ribbe smaker mer som en vanlig søndagsmiddag syns jeg da Og der kava vesla seg så mye opp igjen at jeg får bare legge fra meg pcen... *Sukk* Jeg fikk hvertfall begynt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #939 Del Skrevet 27. desember 2012 Prøver igjen... Vesla krever mye oppmerksomhet, og jeg merker at jeg sliter litt med det når hun sover så lite. Hun er våken 2-3 timer om gangen, og sover ikke mer enn en halvtime i strekk på dagtid, uten at vi er ute på en lengre trilletur, og det har vi ikke rukket de siste dagene. Hun kan ligge litt i babygymmen og leke, men ikke så lenge om gangen, så det blir litt sutring og holding. De korte periodene hun sover, så må jeg skynde meg å spise selv, sette på en vaskemaskin, eller så leker jeg med lillegutt, skifter bleie på han eller skal få han til å sove, så akkurat nå i ferien så merker jeg at jeg absolutt aldri har alenetid. Mannen hjelper jo til, men ikke sånn at det merkes. Om han tar vesla litt, så er jeg jo opptatt med storebror, eller omvendt. Og på kveldstid kaver hun masse, og den klaginga hennes da har virkelig mannen vanskelig for å takle. Egentlig så går det greit altså, men jeg ønsker meg virkelig ei jente som sover litt mer i strekk på dagtid, for hun sliter meg ut, og da kommer tårene. Sånn som nå nettopp... Lillegutt ligger ute og sover nå, og kjære er ute en tur, og siden vesla sover litt akkurat nå, så har jeg faktisk bittelitt alenetid. Men jeg vet at det ikke varer lenge. Dagene rett før jul var egentlig tøffest for min del, for jeg lengta så vannvittig hjem til hjemstedet mitt. Det er så lenge siden sist jeg var der nå, og ikke engang dra hjem i jula kjennte jeg var tøft nå i år. Det er veldig mye mer tiltak å dra bortover med to unger, hvertfall om jeg må dra aleine mens kjære jobber. Så da lurer jeg på om jeg skal bare ta med vesla (kommer i tilfelle til å savne lillegutt masse masse!!), eller om jeg skal prøve å fly med begge to (selve flyturen er ikke sååå lang, men mer stress med alt rundt det). Vi prøver å dra om ikke for lenge alle 4 har vi egentlig tenkt da, men nå har kjære fått ny jobb, og vet ikke helt når det passer enda. Men nå er det bare litt over 2 uker til dåp også da, så får vi hvertfall hele familien min på besøk Uff, klageinnlegg dette. Hadde jo egentlig tenkt å skrive litt koselig rundt jula, men jeg måtte heller få ut litt følelser. I ettermiddag kommer svigers og skal dra med seg lillegutt i en juletrefest (tror jeg det var?), så da får vi et par timer med kun én unge hvertfall. Og i morgen tenkte jeg å be kjære om å kjøre en litt lengre kjøretur med ungene mens lillegutt skal sove, så kan de sove i bilen på dagen, mens jeg får litt fritid hjemme til å kanskje både slappe av og få gjort ting Om noen har tips til dåpsforberedelser så tar jeg forresten gjerne imot tips! Har ikke fått tid til å tenke så mye på det enda. Må få laga bordkort, vil gjerne brette serviettene litt fint, og bake ei kake eller to på forhånd som kan fryses ned og tas opp i siste liten. Har litt lite tid til å tenke på det for tida, men har fått googla littegrann hvertfall. Til lillegutt sin dåp så bretta jeg serviettene som skjorter med slips, og det blei kjempefint. Så jeg har lyst til å gjøre litt ekstra nå også. Jeg har sett at man kan brette serviettene som hjerter eller blomster, så kanskje jeg skal teste ut noe av det en dag snart, og se om jeg får det til? Nå skal jeg koke meg en kopp te, og satse på at jeg rekker å drikke litt av den i fred og ro Ha ei fin romjul til dere som titter innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. desember 2012 #940 Del Skrevet 27. desember 2012 Få det ut! Det er bare godt det! Håper du får litt fritid i morgen, og at veslas kaving ikke varer lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå