Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Jeg håper også det, pusilus :) For at det skal bli bedre, så må jeg være flink til å trene, og holde det vedlike... Jeg må rett og slett bli strengere med megselv, som ikke alltid er enkelt ;)

Grunnen til det dumme bekkenet i dag er så teit. Vesla og jeg sovna under amminga i natt, og jeg blei liggende i samme stilling for lenge som igjen førte til at jeg stivna og fikk vondt. Så jeg gikk og småhalta noen timer tidligere i dag. Fikk gjort noen få ryggøvelser igjen i dag, og i morgen er det ny fysiotrening :)

Vesla sovna før halv ett, som er halvtidlig til å være henne for tida ;) , så jeg får benytte meg til å sove. Får ikke sove utover formiddagen i morgen heller, siden jeg må opp med lillegutt uansett før helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Advent :hjerte:

Huff, vasking av utelykter er det vel eit visst behov for her også. Men det fristar heller lite i denne kulden. Termometeret på soverommet seier -17,4 nå, så eg kjem meg berre ikkje ut av senga... :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advent :hjerte:

Huff, vasking av utelykter er det vel eit visst behov for her også. Men det fristar heller lite i denne kulden. Termometeret på soverommet seier -17,4 nå, så eg kjem meg berre ikkje ut av senga... :fryser:

Brrrrr! Uff, kaldt her også ja. Jeg tok av alle glasskuplene og vaska de inne. Hadde ikke orka å stå ute med det :)

I går var vi på 2 års-kontroll med lillegutt og 3 måneders-kontroll med vesla samtidig. Det gikk veldig bra. Lillegutt er normal for sin alder, og vesla fikk vaksine stakkar, og var blitt 60cm lang og ca 5700gram mener jeg at det var :) Etterpå dro jeg og vesla til et senter og handla julepynt og julegaver, så nå ligger vi (jeg) veldig bra an i gavehandelen syns jeg. Mangler bare noen få. Vurderer å ta en tur ut igjen nå og handle mer for å omtrent bli ferdig med det :) Vi har et par stykker som vi ikke aner hva vi skal gi til da...

I går kveld var jeg i strikkeklubb. Veldig koselig, utenom at vesla kava sånn med magen sin stakkar at jeg blei stående og bære på henne. Men så kom det ei svær bleie mens vi var der, som var så stygg at jeg valgte å klippe av henne bodyen for å slippe å dra all driten over hodet på henne mens vi var på besøk :ler: Så da har vi en ullbody mindre til henne (men jeg hadde tatt på henne en stygg en etter lillegutt siden jeg visste at det snart måtte komme ei svær bleie, og det er så kjedelig å ødelegge den fine ullen).

Nå har jeg hatt en lang frokost, og skal bare gjøre meg klar til en tur ut og så vekke vesla som sover enda! Sliten etter vaksina den jenta tror jeg, hun sov masse i går også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usjda!! Klippe av bleien episoden... epic!! Du er litt av en heltemamma som ofrer både ullbodyer og skåner babyens renslig såder ;)) Taklet hun vaksina bra? Fælt det å stikke i de små babyene, synes det var mye greiere nå når hun var 6 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun takla vaksina bra ja, pasjonsblomst. Men hun hadde vondt når jeg kom borti der hun blei stukket, og i dag har hun vært veldig sutrete (men hun har også sovet veldig lite i dag).

I kveld har jeg vært på julebord. Første gang jeg har vært hjemme halv 9 :fnise: Det begynte klokka 17, fordi den restauranten har to bordsettninger. Veldig koselig å treffe kollegaer igjen, og kjempegod mat! Men vesla kava sånn her hjemme og ville ikke ha flaske, så jeg måtte bare dra hjem etter maten. Var godt at jeg hadde bestemt meg for å være edru, for det var jo første gang jeg var borte fra henne også. Kjære prøvte i det lengste, og var oppriktig lei seg for at jeg måtte dra fra julebordet når jeg endelig kom meg ut en kveld aleine.

Vi skal prøve igjen med flaske en kveld til uka, og se om det går bedre da, for svigers skal sitte barnevakt neste fredag. Jeg skal ut med jentene, og kjære skal på den årlige juleølsmakinga med gutta. Om det absolutt ikke går med flaske, så får jeg heller dra med vesla og være edru. Håper hun bare hadde en dårlig dag...

Nå sover hun forhåpentligvis for natta. Hun har aldri sovna så tidlig før, men jeg vil prøve å forskyve leggetida hennes til å bli litt og litt tidligere nå (har vært slitsomt de nettene hun ikke har sovna før ett, to eller tre..

Nå vil hu mor også sove;) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bæsjebleier har vi noen av også, nesten slik at jeg ikke går noen plass når hun ikke har bæsja på et par dager ;) Håper det ble en god natt for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trur det har vore ein dag i pjokken sitt liv utan bæsjebleie. Godt å ha ein "jevnbæsjar", og dermed sleppa unna dei stoooore bleiene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilus: det blei ei god natt hvertfall ja :)

Freis: en "jevnbæsjer" har jeg også lyst på :fnise: Nå har hun ikke bæsja igjen siden forrige storbleie, og det er 4 dager siden :(

Miss I.W.: Håper veldig på snill pike til helga ja. Vi får hvertfall teste med mme en av de nærmeste dagene igjen (eller pumping), og håpe det går bra. Om hun absolutt nekter, så får jeg heller ta henne med og være edru. Bedre det enn å måtte dra hjem til barnevakta etter et par timer og få ødelagt hele kvelden ;)

Rolig, men litt slitsom dag i dag. Det blir veldig intenst å ha vesla så mye oppå meg, om hun endelig sover på sofaen eller noe, så tar lillegutt all oppmerksomhet. Jeg har så mye småting som nesten ikke tar noe tid som jeg skulle ha gjort, og orker ikke med skriking i øret. Håper hvertfall at vesla får ut den bleia i kveld...

Mannen fikk innsett på fredag hvor travelt det er å ha begge ungene samtidig, og prøver å være flinkere til å ta lillegutt enda mer føler jeg. Vesla sliter han mer med å takle når hun kaver. Han sa til meg at han ikke forstår hvordan jeg orker å ha de aleine litt hver dag, men har jeg noe valg da? :ler: Stort sett pleier det å gå greit da, og det er jo ikke midt i legginga heller. Men det merkes at de er små begge og ikke selvstendige noen av de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det kan være travelt med to så tette, men det er enda godt mannen har begynt å innse det og kan avlaste deg. Får håpe han blir "bedre venner" med vesla etterhvert også. Du får passe på å la han væer alene litt med dem i ny og ne sånn at han ikke glemmer seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det kan være travelt med to så tette, men det er enda godt mannen har begynt å innse det og kan avlaste deg. Får håpe han blir "bedre venner" med vesla etterhvert også. Du får passe på å la han væer alene litt med dem i ny og ne sånn at han ikke glemmer seg. ;)

Ja, han må få "lov" til å være alene med de begge iblant, det tror jeg er viktig. Det trenger ikke å være lenge om gangen heller for at han merker hvor slitsomt det er tror jeg :fnise:

I kveld kom endelig storbleia til vesla, og nok en gang lo hun høyt på stellebordet. Begynner å bli en vane det med svære bleier og hun ler når hun får de bort :) Hun fikk seg et bad i samme slengen, og det er jo så koselig å bade henne :hjerte: De siste par gangene har hun begynt å sprelle en del når hun bader også, så nå er det jammen ikke lenge til det lille badekaret hennes er for lite når hun er så livlig.

Kjenner at jeg er veldig sliten etter denne helga, så det er synd å si at det blir godt å få mann i jobb i morgen og lillegutt i barnehagen :sjenert: Da får jeg hvertfall noen små perioder helt for megselv når vesla sover, om ikke annet :) Håper bare at hun snart begynner å sove mer enn smådupper, som hun har gjort i det siste.

I dag er vesla 3 måneder forresten :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for vesla! :strix:

Jeg hadde gledet meg til å få "fri" jeg også, men snuppa har kastet opp i natt igjen, så det blir hjemmedag på henne.

Kos deg med "mandagsfri"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med mandag ja, uansett hvor koselig det er med familie-lykke i helgene! :fnise: Gratulerer med vesla! :hoppe: Håper hun sover en del i dag - det løser seg vel ved tre måneder, har jeg hørt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra for vesla! :strix:

Jeg hadde gledet meg til å få "fri" jeg også, men snuppa har kastet opp i natt igjen, så det blir hjemmedag på henne.

Kos deg med "mandagsfri"!

Uff, så dumt da :( Håper snuppa er i bedre form i dag, og at dagen din har vært grei :klem:

Godt med mandag ja, uansett hvor koselig det er med familie-lykke i helgene! :fnise: Gratulerer med vesla! :hoppe: Håper hun sover en del i dag - det løser seg vel ved tre måneder, har jeg hørt! ;)

Vesla sovna hvertfall før kl 23 i går kveld, og det er var rekord, og i kveld har hun stort sett sovet på fanget mitt siden 9-tida, og jeg la henne omtrent nettopp opp i senga si, så jeg håper hun er iferd med å snu døgnrytmen nå ja. Får håpe det hjelper på på dagtid også snart ;)

En veldig kavete dag med vesla i dag, så det blei ikke noen rolig dag. Kjenner at jeg blir sliten av at hun skriker så fort jeg legger henne fra meg. Jeg går for å vaske klær, henger opp klær, setter ting i oppvaskmaskinen for å sette på den, finner fram vogna og klær for å gå ut, og alt det mens hun griner. Det er slitsomt å høre på :( Så det er en grunn til at jeg får kommentert så lite i andres dagbøker for tida... Håper det gir seg nokså snart, for det er spesielt de siste dagene det har vært så "ille" syns jeg. Tidligere har det bare vært kveldene som har vært veldig slitsomme. Hun fikk ut masse luft fra magen i kveld da, etter det var hun blid, og etter det igjen har hun bare sovet.

Nå har jeg skrevet på masse konvolutter til julekort og takkekort, og skal få sendt avgårde i morgen. Deilig å få gjort! Men nå er det leggetid... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for takkekort og julekort!

Lov å være sliten med 2 små i hus.. en baby på 3 mnd er jo enda krevende, men forhåpentligvis går det bare bedre og bedre fremover. Hvordan var gutten når han var liten?

Håper dere har en god dag idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: pasjonsblomst

Lillegutt sov masse på dagtid da han var baby. Og lenge om gangen. Men han skulle ha mat ofte på nettene, og brukte ca en time på det hver gang, så det blei lite sammenhengende søvn på meg, og jeg var generelt trøtt konstant i månedsvis da. Men, han var jo prematur og liten, så det er jo ikke rart at det var sånn. Denne gangen føler jeg meg mye mer uthvilt, men utslitt til tider av å aldri få tid for megselv. Den timen etter at jeg la vesla i går kveld, mens jeg holdt på med jule-/takkekort, bare nøyt jeg ;)

I dag starta dagen tidlig. Vesla våkna ca 6. Vi låg i senga til 7, så fikk jeg dusja og ordna meg, og gikk tilbake til senga og ga vesla mat, og da sov hun ca en time til etterpå. Jeg gikk for å spise frokost og drakk en kopp te mens hun sov. Deilig!

En iskald dag ute, for kaldt for turgåing. Så da spørs det om jeg skal dra og traske på noe senter for å komme meg litt ut av huset, eller om jeg skal være hjemme og gjøre litt småting og prøve å slappe av innimellom. Vanskelige valg i hverdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blei hjemmedag. Eneste vi har vært på posten og henta pakke + sendt julekort/takkekort. Godt å ha gjort. Jeg har faktisk fått rydda litt og slappa av i dag, ikke verst ;) Beste dagen jeg har hatt på lenge :)

Siden jeg var så sliten i går, og ga beskjed til mannen om det, så rydda han og la sammen klær uten at jeg måtte be om det. Og jeg rydda på kjøkken og i spisestua, så jeg slapp å våkne til et bomba hus i dag, og bli stressa over alt jeg burde gjort. Tror jeg skal bli flinkere til å få gjort ting på kveldstid, så ikke dagene bare blir masete og fulle av stress. Jeg føler større behov for struktur i hverdagen som tobarnsmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Struktur er veldig vikig når man har flere barn, også når de blir eldre! Hadde ikke funnet noe som helst her hvis jeg ikke hadde et strengt regime på hvor vi legger tin og når de legges dit! Jeg orker aldri å gjøre noe om kvelden, så jeg tar heller en økt etter tassene har dratt før jeg spiser frokost. Da kan jeg koooose meg lenge med kaffekopp og blad eller avis mens lille sover morgenduppen sin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke til at jeg heller får gjort så mye på kvelden, Mayami, selv om planene er der. Tror jeg må begynne å få opp både megselv og vesla tidligere. Da sover hun kanskje en lenger dupp på dagen så jeg får en lengre pause og mulighet til å gjøre litt. Lang frokost er virkelig heller ikke å forakte ;)

I kveld skal jeg på jentekveld med den forrige barselgruppa mi og får servert pinnekjøtt. Gleder meg masse!! Så jeg skulle nettopp legge klar klær å ha på meg, men jeg hadde jo ikke nor skjørt som passa til toppen jeg skulle ha på, og den svarte finbuksa mi var for liten :( Kjole blir tungvint i forhold til amming, så det gidder jeg ikke. Egentlig skulle jeg ut aleine og drikke rødvin i kveld, men etter at vesla nekta for flaska forrige fredag, så vil jeg ikke risikere å måtte dra hjem tidlig og avbryte hele kvelden. Da er det bedre å være der så lenge jeg vil og heller være edru.

Må kanskje ut på klesshopping her nå... Tiltak i dag kjenner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en koselig kveld i vente, selv om vesla blir med :)

Slitsomt når disse små griner, her har Lita hatt det på kveldene igjen de par siste ukene- håper det ordner seg når vi får økt grøtmengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...