Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

To netter på rad med helt elendig søvn, så jeg håper ikke at den gode trenden er iferd med å snu. I dag får jeg ikke mulighet til å slappe av utover dagen heller siden huset skal bli rent og pent. Nå må jeg få meg en dusj, få vogn og poser med klær som skal kastes til fretex ut i bilen, skrape bilen (æsj), og ordne med alle småting i siste liten før jeg kommer meg ut. Det tar tid, men jeg har god tid på meg også heldigvis. Jeg har 3 gaver jeg er nødt til å bli ferdig med i dag, og har fått noen ønsker, så jeg tror det skal gå greit å finne noe. Og så må jeg innom og hente de klærne som jeg ikke burde ha bestilt :fnise:

Jeg tenkte også å gi adventskalender til kjære, på kveldstid, sånn at lillegutt ikke får det med seg når han er våken. Har handle inn litt ting (70% sjokolade, peanøtter og litt sånn digg), og kan jo gi gavekort på massasje og sånn også (av meg altså :wink:). Får se om jeg finner noe mer i dag. Og så er det jo farsdag på søndag. Har noen av dere kjøpt noe til mennene deres til farsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så gøy med adventskalender! har lyst på selv jeg, muligens jeg kjøper en til meg selv i år ;)

Forloveden er i utlandet på farsdagen, men jeg tenkte å sende et videoklipp av meg og pusen iallfall. Han er uansett ikke noe stor fan av den type feiring.. (med mindre det endrer seg nå som han selv er blitt far da.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:haar: Strykelapper kommer ikke inn her i huset, da hadde jeg heller brukt tusj. Jeg kjøper klisterlapper, og enn så lenge har de til og med holdt på hekleluen i ull jeg lagde til A, og de hjemmelagde strikkesokkene hun har fått av mamma. :tommelsmil:

Så koselig med adventskalender. Gleder meg til neste år og til A skal få sin egen. :rodmer: Farsdag, ja. Her er jo ikke mannen hjemme på farsdag, men jeg tenkte å pynte A i kjole og sende en video til ham den dagen. Han fyller 30 år en drøy uke etterpå så vi får feire det da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig med kalender til mannen! :hjerte:

Her har mannen bursdag mellom farsdag og julaften, så her er det tett med :gave: framover. Har kjøpt både ny toalettmappe, boxer, 3 skjorter (en dyr finskjorte, og to jobbskjorter som var så billige at jeg bare måtte kjøpe dem), ny barbermaskin og ribbevegg (av alle ting), så det er bare å spre gavene utover. :fnise: Synes det er så koselig å kjøpe ting til kjære, for han kjøper bare verktøy, hus-og bilting selv. Og så kan jeg ha litt bedre samvittighet for min shopping! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita og jeg har laget kort til kjære til farsdag (håndavtrykk av Lita i håndmaling), er foreløpig ikke sikker på om vi kjøper noe eller bare baker muffins til han (evt kjøper yndlingskaken hans som jeg ikke vet hvordan lages)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy med adventskalender! har lyst på selv jeg, muligens jeg kjøper en til meg selv i år ;)

Forloveden er i utlandet på farsdagen, men jeg tenkte å sende et videoklipp av meg og pusen iallfall. Han er uansett ikke noe stor fan av den type feiring.. (med mindre det endrer seg nå som han selv er blitt far da.. hehe)

Ja hvorfor ikke kjøpe til degselv? ;) Veldig koselig å sende videoklipp på farsdagen da, det må være en kjempebra gave det :) Vi pleier ikke å gi så mye til farsdagen vi heller, jeg fikk lillegutt til å tegne i fjor (blei jo bare veldig få streker på et ark da) og kjøpte sikkert en liten ting. Og jeg har vel fått bok i morsdagsgave.

:haar: Strykelapper kommer ikke inn her i huset, da hadde jeg heller brukt tusj. Jeg kjøper klisterlapper, og enn så lenge har de til og med holdt på hekleluen i ull jeg lagde til A, og de hjemmelagde strikkesokkene hun har fått av mamma. :tommelsmil:

Så koselig med adventskalender. Gleder meg til neste år og til A skal få sin egen. :rodmer: Farsdag, ja. Her er jo ikke mannen hjemme på farsdag, men jeg tenkte å pynte A i kjole og sende en video til ham den dagen. Han fyller 30 år en drøy uke etterpå så vi får feire det da. :jepp:

Jeg visst ikke at klistrelappene kunne sitte så godt på klær? Jeg har omtrent ikke brukt noen av klistrelappene fordi jeg ikke har visst hva jeg skulle bruke de til :)

Å så koselig med video, det blir han nok veldig glad for :) Koselig å feire på 30-års dagen hans da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempekoselig med kalender til mannen! :hjerte:

Her har mannen bursdag mellom farsdag og julaften, så her er det tett med :gave: framover. Har kjøpt både ny toalettmappe, boxer, 3 skjorter (en dyr finskjorte, og to jobbskjorter som var så billige at jeg bare måtte kjøpe dem), ny barbermaskin og ribbevegg (av alle ting), så det er bare å spre gavene utover. :fnise: Synes det er så koselig å kjøpe ting til kjære, for han kjøper bare verktøy, hus-og bilting selv. Og så kan jeg ha litt bedre samvittighet for min shopping! :lur:

Da er det masse gaver framover hos deg ja, og du har vært flink til å handle syns jeg! Er ikke alltid lett å finne på noe til de mennene... :sjenert:

Lita og jeg har laget kort til kjære til farsdag (håndavtrykk av Lita i håndmaling), er foreløpig ikke sikker på om vi kjøper noe eller bare baker muffins til han (evt kjøper yndlingskaken hans som jeg ikke vet hvordan lages)

Hm, kanskje jeg skulle ha laga noe lavkarbo-snop-lignende til farsdagen til kjære? Det var ingen dum idé når du skriver å bake muffins. Men tror ikke jeg kommer meg på butikken, så det må være om vi har alt vi trenger hjemme i tilfelle... Veldig koselig med egenlaget kort og hjemmebaka muffins! :)

På torsdag var jeg i byen og spiste lunsj med ei venninne, og deretter var det til gynekologen for å sjekke stinga, ta kreftprøva og sette inn spiral samtidig. Godt å bare få alt gjort i samme slengen, for det er jo ikke akkurat morro.... Og da jeg skulle hente lillegutt i barnehagen så slo han seg heeelt vrang, snakk om at trassalderen plutselig slo inn!! Jeg brukte en time fra jeg dro hjemmefra til jeg var hjemme igjen (tar 5 minutt å kjøre hver vei). Han hylte og skreik på golvet der, og det er ikke enkelt å bære han med med makt heller siden jeg må bære vesla i bilstolen også.. Til slutt så skulle hun som var igjen på jobb der på vei til å kle på seg og han siste som var igjen i barnehagen (resten dro jo mens jeg var der) for å hjelpe meg til bilen med ungene mine, men da snudde heldigvis plutselig humøret til lillegutt igjen og han skulle gi kos og var klar for å dra :eeeh:

I dag har vi en rolig dag. Kjære er på butikken og handler nå, vesla sovna i vippestolen som vi akkurat har funnet fram igjen, og lillegutt leker med grytene sine :) Da jeg sto opp i dag, klokka 12 (etter mating av vesla og dusja megselv), så låg lillegutt og sov på golvet i stua og kjære sov på sofaen :fnise: Koselig syn da ;) Lillegutt våkna halv 5 i dag!!! Så ikke rart han slokna på stuegolvet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jeg så fornøyd med å få vesla og meg i seng klokka ti, hun sov klokka 11, og jeg tenkte at jeg kanskje kunne få noen timer søvn, men det tok under en halvtime før hun våkna igjen, og her sitter vi enda i mørket og jeg håper inderlig på litt søvn snart. Gleder meg til ungene blir litt mer samkjørte, for nå har vi ei natteravn som sovner kjempeseint, og en som er oppe leeeenge før sola, og selv er jeg verken natteravn eller morgenfugl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sove "helt" til halv 6 i dag, da våkna begge ungene. Vesla spiste bare og sovna igjen, så sto jeg opp med lillegutt og lot kjære få sove videre på farsdagen. Fordeler med å stå opp grytidlig: jeg gjorde ryggøvelser før kl 7 (har vært elendig til å få gjort de ryggøvelsene :sjenert: ), lillegutt har tegna farsdagskort og klistra på masse klistremerker :fnise: , jeg har begynt å pakke inn julegaver, og vi har allerede spist to frokoster. *gjesp*

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er D-menneske du også? :fnise:

Håper veslejenta snar sovner tidligere for natta.

De derre ryggøvelsene ja :flau: , jeg må skjerpe meg.

Her har kjære farsdags-helg, han dro før ti i går morges og når han kommer hjem i dag må gudene vite - muffins utgår i allefall.

Håper dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-menneske her også ja ;):fnise:

Ikke noe spesielt koselig farsdagsfeiring her så langt hvertfall... Lillegutt våkna halv 6, kjære var sur og irritert på han, jeg ga vesla mat og så sto jeg opp med han. Vi kosa oss vi, og i 9-tida fikk jeg lagt meg og kjære sto opp. Etter at jeg sto opp igjen har det bare vært sur stemning i heimen. Mannen har ikke hatt tålmodighet overfor lillegutt i det hele tatt i dag. Det var bare hyling når han skulle hvile på dagen, og en mann som var mer og mer irritert. Så skulle vi til svigers i ettermiddag, og jeg sa til mannen at jeg hadde mest lyst til å legge meg under dyna og bli der resten av kvelden (pga lite søvn, dårlig stemning og vondt bekken). Men, lillegutt sovna i bilen hvertfall, så han fikk seg en liten hvil likevel i dag. Han hadde ikke noe god dag uansett da, for han trassa noe helt ekstremt når vi var på besøk, så det var bare styrete der. Nå er vi hvertfall hjemme igjen, og alle er faktisk i godt humør, så jeg håper på en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden tok seg opp i går. Først ringte jeg til far for å gratulere med farsdagen, og fikk samtidig spørsmål om vi vil bli med på cruise i middelhavet til sommeren :nigo: Det er egentlig samtidig med da vi hadde tenkt oss til danmark sammen med noen venner, men da tenker jeg vi dropper den danmarksturen ;) Nå håper jeg at svoger sier ja til turen også, han skulle tenke på det til i dag. Og så må jeg også få et endelig svar fra kjære (han blei hvertfall veldig glad da jeg fortalte det i går). Det blir ingen tur om ikke alle blir med.. ;)

Og så satt vi og såg litt serier vi følger med på i går kveld, og prøvte oss på den første sexen etter fødselen, men blei avbrutt av vesla... ;)

I kveld får vi besøk av tantene til kjære som skal komme og se vesla. Tiltak å få besøk av de må jeg si, men det blir nok koselig. Mitt krav var at de skulle komme en kveld kjære er hjemme, for jeg orka ikke å være aleine med de, det er jo hans tanter! :fnise: Svigermor kommer jo også da, så det er ikke kun tantene... De samme damene var hos søskenbarnet til kjære som fikk en gutt dagen etter oss, og da spurte svigermor om jeg også kunne invitere de. Hun pleier å blande seg veldig lite, og det er ikke ofte hun spør meg om noe sånt, så jeg følte det var greit å si ja til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket gikk veldig greit i går kveld, mens natta blei verre. Jeg følte at jeg sto opp med vesla hele natta, ga henne mer mat, prøvte å rape henne og prøvte å få henne til å sove. Klokka 4 var vi oppe og styra igjen, og det endte med ei stor bæsjebleie, og halv 6 sovna hun endelig og sov til ca halv 11, fikk pupp, og sov igjen til halv 2! Snakk om å forskyve døgnet. Så jeg har vært ganske trøtt i dag. Klarte ikke å sove videre etter halv 11, men jeg fikk noen timer egentid i strekk, og det var også vel etterlengta ;)

Lillegutt har faktisk sovet til halv 7 og 7 de to siste morgenene, som var utrolig bra i forhold til de siste par ukene som han har vært oppe i 5-tida (pluss/minus).

I morgen kommer barselgruppa hit på dagen, det blir koselig. Nei, jeg får prøve å legge meg og håpe på ei ok natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, jeg hadde lett droppet Danmark til fordel for et Middelhavscruise! :Nikke: Lett!

Håper du får mere sammenhengende søvn snart og at du er opplagt til dagens barseltreff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg hadde lett droppet Danmark til fordel for et Middelhavscruise! :Nikke: Lett!

Håper du får mere sammenhengende søvn snart og at du er opplagt til dagens barseltreff!

Da har vi takka ja til Middelhavscruise :nigo: Og jeg sa til kjære også i går kveld at vi hadde jo vært direkte dumme om vi sa nei til det :fnise:

Natta har vært mye bedre i natt. Vesla roa seg og sovna klokka ett og sov til kvart over 6, fikk kjapt pupp og sovna igjen og sover enda. Jeg klarte ikke å sovne igjen, og teit som jeg er blei jeg liggende og tenke på jobbgreier som irriterer meg (og så i permisjonen da!!) :)

Så jeg sto opp for en halvtime siden og tok meg en dusj, og nå sitter jeg med frokosten og kg samtidig :) Det er litt godt å få spist frokost i fred uten ei lita jente som ligger ved sida og klager samtidig ;)

En liten statusoppdatering på ungene:

Lillegutt (jeg bør endre dette til Storebror kanskje? :) ):

Han er snart 2 år og 2 måneder nå. Idet han fyllte 2 år, så kom virkelig språket hans for fullt. Nå sier han masse nye ord hele tida, og stabler de sammen på et vis. Han har stort sett mi dialekt så langt, men snart ramler det vel inn mer og mer østlandsord (til min store fortvilelse :ler: ). Han har begynt å si "se meg", som i "se på meg" på østlandsk, som tydeligvis er noe han har fra barnehagen. Og ordet hund sier han både på min dialekt og på østlandsk, så det er tydelig at han er forvirra og ikke vet helt hva han skal si. Han er veldig flink til å uttrykke hva han mener og vil syns jeg. Og... den siste uka har virkelig trassalderen kommet. Jippi... Det begynte med at han absolutt ikke skulle hjem fra barnehagen, og han la seg på golvet der og skreik og sparka. Ikke enkelt å bare ta han med makt heller når jeg har ei lita i en bilstol som må bæres samtidig... Et nytt trassanfall kom hos svigers på søndag. Jaja, det er heldigvis en periode, og jeg håper ikke den blir for lang ;)

Han er også veldig glad i å pusle. Han har fått et ole brum-puslespill som han pusler minst 20 ganger hver dag, om og om igjen. Og han liker godt å se i bøker, ikke at vi leser for han, men han vil se på bildene og si hva som er der. Å bli lest for har han ingen tålmodighet til enda. Duplo kan han sitte lenge med også, og biler er mer og mer stas, og tog. Og hoppe og løping er utrolig morro. Det blir mye "nei" fra vår side angående hopping i sofaen... Og han som har vært ganske pysete og forsiktig av seg, plutselig så sto han på kanten av senga vår og hoppa ned, og det er høyt for en 2-åring! Men han har hele kontrollen.

Han er en veldig tillitsfull gutt som ikke er redd for å være hos nye mennesker, og er veldig glad i å få besøk og reise på besøk. Men å dele sine egne leker er ikke så enkelt alltid, for de er han vant til å ha for segselv.

Han har fått seg en god kompis i barnehagen som han leker veldig godt sammen med, og det er så koselig å se de sammen. Han liker seg veldig godt i barnehagen, og vil helst ikke dra hjem. Slitsomt å tvinge på han klærne på ettermiddagen, samtidig som at det er godt å vite at han trives så godt. Han er flink til å gi klemmer både i barnehagen og hjemme.

Og så er han veldig glad i lillesøstera si, og har de siste dagene begynt å si navnet hennes, så nå er hun ikke bare "babyen" lenger. Hun får mye kos fra han, men samtidig så er det vanskelig å forstå at hun ikke liker så godt hele kroppsvekta hans, en finger i øyet eller å bli pirka i når hun sover.

Vesla er det ikke like mye å si om enda. Hun er 9 1/2 uke nå. Sover stort sett veldig bra på nettene, gjerne 5-6 timer i strekk, som er luksus for mora som virkelig ikke var vant til det med storebror. Hun spiser ca hver 3.time på dagtid, og oftere på kvelden. Hun skravler MASSE, og vi har fått kommentarer på at hun er så våken og følger så mye med. På en måte virker hun så stor. Hun har store, mørke øyne, så det kan godt være at hun får brune øyne som broren sin og meg (jeg håper det ;) ).

På dagtid sover hun ikke så mye, og ikke så lange perioder om gangen. Og går jeg tur med henne, så ligger hun og bare kikker det første kvarteret cirka før hun sovner. Og setter jeg vogna ute når vi kommer hjem igjen, så våkner hun selvfølgelig. Men i bilstolen kan hun sove videre ganske lenge iblant, spesielt etter at vi har henta storebror i barnehagen.

Hun er mye våken på kvelden, og vil som regel ikke legge seg til å sove før tolv - ett - to - halv tre.... Og i perioder hvor storebroren våkner mellom halv 5 og halv 6, så er det ikke fullt så morro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre hvordan ungene er. :rodmer:

Jeg forstår forresten veldig godt at Middelhavscruise går foran Danmarkstur. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til Miss I.W., Belle og pusilus :)

De to siste nettene har vært bra, i går sov vi helt til halv 12 :nigo: Men hun er litt av en natterangler den lille snuppa vår, skal ikke legge seg tidlig på kvelden hun nei ;)

Nå får vi snart besøk av søstera mi og familien. Det blir så koselig, jeg gleder meg masse! De har ikke sett vesla enda, vi bor alt for langt borte fra hverandre..! Nå er de bare på butikken i nærheten her og handler litt mat med seg, så kommer de :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen nå er det første gang søsteren min og hennes familie ser lita :) Kjempekoselig er det og Lita er vilt begeistret for kusinene sine :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...