Miss I.W. Skrevet 4. september 2012 #641 Del Skrevet 4. september 2012 Det var en kjempefin mage ja! Kos deg med KG-fri dag! Lurt å si ifra om det på forhånd egentlig, så slipper vi å lure så fælt! ;9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 5. september 2012 #642 Del Skrevet 5. september 2012 Fiine honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 5. september 2012 #643 Del Skrevet 5. september 2012 Heia Honning!! Håper du har hatt en fin KG-fri dag (ikke bare KG men alt baby-relatert!) og st du får sove godt i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. september 2012 Forfatter #644 Del Skrevet 6. september 2012 Åh, tusen takk alle sammen, dere er så søte! Og så er det ekstra godt med komplimenter når man er høygravid merker jeg Satte meg akkurat med pcen i senga her nå for å oppdatere, og så kom det krypende en stor edderkopp rett ved sida av meg! Jeg fikk den ut, men klarer liksom ikke heelt å slappe av likevel her Vel, gårsdagen klarte jeg å holde både kg-fri, facebook-fri og msn-fri!! Det var virkelig lenge siden sist jeg ikke engang åpna pcen en dag, uff, man blir så alt for fort avhengig Tirsdagskvelden kjennte jeg at jeg var veldig sliten og begynte med litt hodeverk og tett i nesa, og det hadde jeg fremdeles i går, men ikke så veldig ille altså, bare sånn at jeg følte at jeg kom til å bli skikkelig forkjøla om jeg ikke tok det rolig. Så planen var å ta det rolig i går, og jeg kutta ut fysiotreninga også. Etter å ha vært våken et par timer i forbindelse med at lillegutt våkna og han og kjære dro på jobb og i barnehage (dagen starta forresten med at lillegutt lekte i doen før halv 7 om morgenen, jeg var sliten og endte opp med å grine av trøtthet), så la jeg meg til å sove igjen og sov til halv 12 Det gjorde godt, for jeg sleit veldig med å sovne kvelden før også. Jeg fikk laga meg god frokost (igjen) da, og deretter en svær kopp med kakao som jeg koste meg med lenge sammen med boka mi. Jeg satt egentlig veldig lenge med boka mi og gjorde svært lite, såg på mobilen at jeg fikk et par mailer av mor, men gadd ikke å svare. Jeg har ikke lyst til at hun skal være vant til at jeg svarer henne på mailer og meldinger med en gang jeg får de, for da blir hun bare mistenkelig med en gang jeg bruker bittelitt tid på å svare Men, når klokka var nærmere halv 3, så var mor ferdig på jobb og ringte til meg, og da måtte jeg jo nesten ta telefonen. Da var hun så bombesikker på at noe var på gang at hun måtte ringe og høre, for hun hadde jo sendt meg mail uten å få svar, og hadde ikke hørt noe fra meg på evigheter (les: hun fikk sms fra meg dagen før(!)). Så hun begynte å forhøre seg om jeg hadde begynt å kjenne noe, om jeg var hjemme, osv. Jeg klarte å holde meg rolig, men jeg holdt rett og slett på å klikke på henne!! Og jeg fikk gitt henne beskjed om at hun måtte roe seg ned, at jeg ikke alltid sjekker mailen hele tida, og at jeg heller ikke alltid VIL svare på mailer eller meldinger med en gang Jeg tror og håper at hun tok hintet da, for om det gjentar seg, så kommer jeg ikke til å ta telefonen mer når hun ringer før det faktisk har skjedd noe. Så det var det for en dag uten å tenke på fødsel og baby-relaterte ting liksom... Jeg var sinna lenge etter at jeg hadde snakka med henne, måtte få ut frustrasjon til kjære og til søstera mi (de var jo begge på jobb, så det blei litt smser bare), og stakk ut og gikk meg en tur for å lufte vettet. Som om jeg ikke har nok å tenke på selv, så skal jeg liksom roe ned mor hver dag når hun tror noe er på gang? Uff, mora mi er så følsom også, så jeg hørte jo at hun grein i telefonen da hun trodde noe var på gang, for hun er jo så klar for å bli mormor igjen, og det er nok ikke enkelt å bo så langt borte, så jeg er glad at jeg klarte å holde roen hvertfall. Men hun trengte uansett å få høre at hun må roe seg ned Etter lufteturen min så roa jeg meg litt ned hvertfall, slappa av noen minutter til før jeg henta lillegutt, og ettermiddagen og kvelden var som vanlig: leking med duplo, middag, Timmy på tv, leggetid av lillegutt (som ikke var like enkel som kvelden før), og sofasløving og tv-titting på kjære og meg. I natt har jeg vridd og vrengt på meg og vært en del våken, og klokka 5 fant lillegutt ut at han ville opp. Han slappa litt av i senga vår, men ville stå opp alt for tidlig, til frustrasjon for både kjære og meg, så vi gjorde noen iherdige forsøk på å få han til å ligge lenger, men måtte bare gi oss til slutt. Jeg er glad for at jeg kan legge meg til å sove igjen nå, og håper jeg får sovet ei stund. Og jeg har ingen planer for i dag heller heldigvis + at jeg laga så mye middag i går at vi har rester i dag (hvorfor gjør jeg ikke det oftere?) Alt i alt var vel ikke akkurat dagen i går helt som jeg hadde håpa på, men jeg kommer nok til å ta meg flere sånne dager om fødselen drøyer, og håper på at de går bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. september 2012 #645 Del Skrevet 6. september 2012 Hei Det er nok kjempelurt å ha nettfrie dager innimellom ja! Siste helga (viste jo at han skulle ut på mandag ) ga vi beskjed til alle at nå måtte vi være i fred, og vi ringte om det skjedde noe, hvis ikke skulle ALLE holde seg unna! Ikke at det hjalp noe på fødselen, men jeg var jo så frynsetet at det var utrolig deilig å ikke bry seg med alle som lurte. tok meg skikkelig i det her om dagen da jeg spurte hvor du var.. Må jobbe igjen her. Vil bare ønske deg en fin dag! Oppfordrer deg til å gå på kafe, ta med en venninne eller en avis og spis en svææær kanelbolle! Og har dere så fint vær som vi har ville jeg gått en tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. september 2012 Forfatter #646 Del Skrevet 6. september 2012 Hei Det er nok kjempelurt å ha nettfrie dager innimellom ja! Siste helga (viste jo at han skulle ut på mandag ) ga vi beskjed til alle at nå måtte vi være i fred, og vi ringte om det skjedde noe, hvis ikke skulle ALLE holde seg unna! Ikke at det hjalp noe på fødselen, men jeg var jo så frynsetet at det var utrolig deilig å ikke bry seg med alle som lurte. tok meg skikkelig i det her om dagen da jeg spurte hvor du var.. Må jobbe igjen her. Vil bare ønske deg en fin dag! Oppfordrer deg til å gå på kafe, ta med en venninne eller en avis og spis en svææær kanelbolle! Og har dere så fint vær som vi har ville jeg gått en tur Kjenner til det der med å være frynsete ja Og jeg tror det er lurt å bare gi beskjed til folk om å holde seg unna, for da MÅ de jo bare ta hintet. De fleste utenom mor spør litt mer vanlig hvordan det går og sånn, mens mora mi er litt ekstrem til tider syns jeg, så det er henne jeg takler minst i akkurat denne situasjonen dessverre. Hun klarer ikke å la være å si ting som de fleste kanskje bare tenker. Men jeg blir ikke irritert om noen spør hvordan det ligger an her inne da, her får jeg liksom snakka ut om sånt, og det blir ikke mas på samme måten Her sov jeg igjen til halv ett i dag, sto opp og dusja, og hadde meg en lang frokost. Og så har det blitt litt pc-tid, men jeg må snart legge bort den så jeg får litt tid til andre ting før jeg skal hente lillegutt. Det er deilig å kunne sove så mye på formiddagene, men syns det er kjedelig at hele dagen forsvinner. Tror jeg må høre om noen venninner har tid til kafetur på dagen i morgen, sånn at jeg har det avtalt på forhånd og heller får ha på vekkerklokka, for jeg har behov for å komme meg ut av huset og være litt sosial også. Denne uka har vært ekstremt usosial, og jeg har jo ikke gjort noen ting. Det har skya til her utover dagen, men jeg tror jeg skal komme meg ut og gå en tur nå hvertfall, for litt luft trenger jeg i løpet av dagen, og skambeinet har blitt litt bedre nå, så jeg skal klare å gå en liten tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. september 2012 Forfatter #647 Del Skrevet 6. september 2012 Da var vi ei natt unna termin, og alt tyder på at det blir overtid på meg. Jaja, det er jo ikke så mye å gjøre med det. Jeg har ikke fått tak i noen som har fri dagtid i morgen enda, men jeg skal uansett til byen og hente pakke (klær til lillegutt), og tenkte å handle litt lyng å pynte med utfor her samtidig. I kveld har jeg blitt ferdig med lua og skjerfet jeg strikka til jenta, og så smått begynt på uggsa som Belle var så snill å dele oppskrifta til. Jeg kan ikke lese hekleoppskrifter, men satt med videoer på nettet samtidig og kom et stykke på vei hvertfall. Spørs bare hvor mange feil jeg har gjort Nå er det leggetid her, og jeg krysser fingrene for ei ok sovenatt både på meg og lillegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. september 2012 #648 Del Skrevet 6. september 2012 Bare innom en rask tur, hvilke kondittorfarge var det du brukte til å farge ullklærene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 7. september 2012 Forfatter #649 Del Skrevet 7. september 2012 Bare innom en rask tur, hvilke kondittorfarge var det du brukte til å farge ullklærene? Hei pusilus Jeg brukte wilton konditorfarge, denne Tror nok jeg kommer til å prøve meg igjen, nå som jeg vet hva jeg gjorde feil forrige gang I dag er det TERMIN!! Skal jeg da juble eller ikke?!? Det er vel bare nok en dag i venteland tenker jeg. Nå har jeg hatt meg frokost, så jeg får komme meg i seng igjen. Brukte et par timer på å sovne i går kveld, og lillegutt våkna grytidlig i dag igjen, så mer søvn trengs! Jeg håper de grytidlige morgenene på han i det siste + en del ekstra sutring, stort sett skyldes tenner. Han har fått alle 4 hjørnetennene gjennom nå på ca 2 1/2 uke, så det er ikke så rart at han har klaga litt. De må jo fremdeles presse seg helt opp før det slutter å gjøre vondt sikkert, men jeg tror og håper at det verste er over, og det er jo bra å ha unnagjort før lillesøster kommer til verden, for da blir det kanskje andre reaksjoner å ta tak i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. september 2012 #650 Del Skrevet 7. september 2012 Får håpe dere slipper "de store reaksjonene" når lillesøster kommer! De reagerer så forskjellig, så jeg håper dere slipper så mye sjalusi! Du får prøve å huske hvor heldig du er som får gå så lenge og at lillesøster får komme når hun faktisk er ferdig! Men jeg skjønner at du begynner å bli litt utlåmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 7. september 2012 #651 Del Skrevet 7. september 2012 Termindagen!!!! Kommer til å tenke på deg i dag - og i morgen og dagen etter, hvis det trengs! Er sikker på at det er kjempekjedelig å gå sånn og vente! Sikkert sånn det føles for barna når de må vente på julegaveåpning på julaften! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 7. september 2012 #652 Del Skrevet 7. september 2012 Kjenner at hjertet dunker litt ekstra hver gang det er nytt innlegg i boka di nå, dette er så spennende! Håper du slipper å gå lenge over, jeg gikk de fulle 11 dagene, men det gikk bra det og. Håper lillesøster er her i løpet av helgen! Ønsker deg en fin dag og sender en klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 7. september 2012 #653 Del Skrevet 7. september 2012 Hei, Honning Bare innom for å abonnere på dagboka di. Spennende dager fremover nå. Ønsker deg masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. september 2012 #654 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Gratulerer med termindatoen! Hvis man kan si det Håper du har en fin dag! Endret 7. september 2012 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. september 2012 #655 Del Skrevet 7. september 2012 Nå er det i alle fall ikke lenge til lillesøster kommer Godt du får slappet litt av og sovet, du trenger å være utvilt! Jeg fikk ikke sove da jeg la meg dem kvelden før vannet gikk, hadde heldigvis hatt en kveldsdupp. Lykke til honning Gleder meg til å lese om lillesøsteren ankomst når jeg kommer hjem fra tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 8. september 2012 Forfatter #656 Del Skrevet 8. september 2012 Så koselig med masse hilsener her inne. Er bare på mobilen nå, så jeg får ikke svart skikkelig akkurat nå. Nå skjer det ett eller annet her, men jeg vet ikke helt hva. I halv 7 tida begynte jeg med magevondt som ikke føltes som noen sammentrekning, men mer vondt nedpress. Så kom det et par til av de etterhvert, og etter det igjen begynte de å bli vondere. Varer i kanskje litt over 1 minutt hver gang, og med 15-20 minutters mellomrom. Lasta ned en rie-app for å enklere følge med på hvor ofte det kommer, men det føles femdeles ikke som sammentrekninger, så jeg vet ikke helt hva som skjer. Får følge litt ekstra med hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 8. september 2012 #657 Del Skrevet 8. september 2012 Spennende Honning! Håper du har baby i armene og ikke i magen snart nå. Sånn venting kan man jo bli smårar av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 8. september 2012 #658 Del Skrevet 8. september 2012 Ooo, her blir det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 8. september 2012 #659 Del Skrevet 8. september 2012 Åh, så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 8. september 2012 #660 Del Skrevet 8. september 2012 Høres lovende ut!! Masse lykke til med det som kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå