Pasjonsblomst Skrevet 27. august 2012 #601 Del Skrevet 27. august 2012 Tipper 30.08! Og det er ikke lenge til... ))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. august 2012 Forfatter #602 Del Skrevet 27. august 2012 Da er tippinga i full gang jo Pasjonsblomst: 30.august Miss I.W.:1.sept Mayami: 3.sept Belle: 4.sept Honning og siebaeo: 5.sept Pusilus: 6.sept Blåmor: 8.sept 71 grader nord, hekling og ost og kjeks her nå Oppdaterer litt mer straks, for nå er reklamen slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. august 2012 Forfatter #603 Del Skrevet 27. august 2012 Huff, det er så vondt med sånne raserianfall! Spesielt når en ikke får trøste eller hjelpe. Kan jo være litt trass i tillegg til lavt blodsukker? Dèt er en dårlig kombinasjon det! Kjære er også litt dårlig på å ordne mat når det er hans morgen. Han vil så gjerne at vi skal spise sammen, men da har jo snuppa vært oppe og i aktivtet i mange timer. Litt slitsomt med sånt mas ja! Heldigvis godt ment, men det må kanskje være lov til å si ifra? Tipper 1.sept. Spennende! Det er godt mulig at det var litt trassing igang ja, i tillegg til lavt blodsukker. Ikke akkurat den beste kombinasjonen nei Og kjære vil også vente til vi spiser alle sammen når jeg har stått opp, men det blir lenge å vente for lillegutt fra 7-tida til 11, han som pleier å kreve 2 frokoster i barnehagen Ja, jeg må kunne si fra om det maset. Men egentlig så er det ikke så mye som blir sagt, det er bare jeg som føler det sånn og sikkert overreagerer. Har ikke fått en eneste sms, mail eller telefon av mor i dag, så hun har nok slitt litt med å holde seg i dag Tipper 30.08! Og det er ikke lenge til... ))) Jeg håper du har rett Jeg satt her og tenkte på hvor heldig jeg er. Ikke har jeg noe særs vondt for tida, ikke er jeg svær og tung, og jeg klarer å sove godt om nettene og hele formiddagen så jeg blir skikkelig utsoven i ukedagene. I dag våkna lillegutt 5:40, da hadde jeg sovet hele natta uten å gå på do, så var jeg våken i over to timer, sovna igjen i 8-tida, og sov til 12. Da var det bare å stå opp og ta på treningstøy og spise litt, og komme meg avgårde på fysiotrening. Dro rett i garnbutikk etterpå og bytta noe garn så jeg kan gjøre ferdig oldemorteppet mitt, hjem og dusje, slappe av litt, og så hente lillegutt. Dagene går jammen fort når man sover så mye! Det er en typisk dag her på hverdagene, så jeg kan virkelig ikke klage. I morgen har jeg tenkt å bake surmelkskake/krydderkake, så jeg har mer å fryse ned. I tillegg er det fysiotime kl 14. Så da går den dagen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 28. august 2012 #604 Del Skrevet 28. august 2012 Man må bare nyte det om man ikke har plager eller vondter! Husker jeg tenkte at jeg gledet meg veldig til å kunne ligge i senga om kvelden og ikke ha vondt noe sted! Skulle ønske jeg også hadde bakt flere kaker til å ha i fryseren, for nå er det tomt! Og det er vel jeg som har spist mesteparten, tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. august 2012 Forfatter #605 Del Skrevet 28. august 2012 Man må bare nyte det om man ikke har plager eller vondter! Husker jeg tenkte at jeg gledet meg veldig til å kunne ligge i senga om kvelden og ikke ha vondt noe sted! Skulle ønske jeg også hadde bakt flere kaker til å ha i fryseren, for nå er det tomt! Og det er vel jeg som har spist mesteparten, tenker jeg! Ja, jeg setter veldig pris på å ikke ha for mye vondt. Så lenge jeg ikke sitter for lenge om gangen og gjør ting i mitt eget tempo, så er formen veldig fin Kjenner til det med å spise mesteparten selv. Jeg frøys ned dagens kake nå i kveld, og da hadde både kjære og jeg gått og forsynt oss flere ganger. I kveld har jeg vært på foreldremøte i barnehagen, og da de kom til punktet med å velge nye foreldrekontakter satt jeg bare og prøvte å gjøre meg usynlig. Ingen foreslo meg heller, sannsynligvis siden jeg er høygravid Er ikke akkurat godt å si hvordan de neste månedene blir, så akkurat dette året syns jeg hvertfall det er godt å slippe det. Og da jeg kom hjem hadde kjære rydda masse her hjemme (huset blir vaska i morgen), så jeg slipper så og si å rydde i det hele tatt denne gangen. Deilig!! I morgen er det jordmortime kl 11:30, så får jeg surre rundt en times tid før det er fysiotrening kl 13, og etter det igjen så kommer jeg hjem til nyvaska hus. Det er like fantastisk hver gang! Og så er det strikkeklubb også i morgen kveld, som alltid er koselig! I kveld har jeg hatt en sånn feste-tråder-kveld, utrolig kjedelig, men godt å ha gjort her hjemme så jeg kan gjøre noe annet i morgen kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 29. august 2012 #606 Del Skrevet 29. august 2012 Høres ut slm en bra dag, håper det går bra hos jordmor! Jeg meldte meg frivillig som foreldrekontakt i klassen til storetass i år. Lille er jo 2,5mnd alt, og det ser ut til at ting går bra! Alle er nødt til å stille en minst en gang, så da er hvertfall jeg ferdig! Blir like overbevist om vaskehjelp hver gang jeg ser at du kommer hjem til nyvasket hus!! Kjære har bestemt at vi skal ha en vaskehjelp en gang i mnd så lebge jeg har permisjon og oftere senere. Jeg liker ikke tanken på å MÅTTE ut av huset (heller ikke å være hjemme med vaskehjelpen tilstede), men når "premien" er ferdig nyvasket hus, kan jeg nok komme over det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 29. august 2012 Forfatter #607 Del Skrevet 29. august 2012 Høres ut slm en bra dag, håper det går bra hos jordmor! Jeg meldte meg frivillig som foreldrekontakt i klassen til storetass i år. Lille er jo 2,5mnd alt, og det ser ut til at ting går bra! Alle er nødt til å stille en minst en gang, så da er hvertfall jeg ferdig! Blir like overbevist om vaskehjelp hver gang jeg ser at du kommer hjem til nyvasket hus!! Kjære har bestemt at vi skal ha en vaskehjelp en gang i mnd så lebge jeg har permisjon og oftere senere. Jeg liker ikke tanken på å MÅTTE ut av huset (heller ikke å være hjemme med vaskehjelpen tilstede), men når "premien" er ferdig nyvasket hus, kan jeg nok komme over det! Ja, det er godt å bare bli ferdig som foreldrekontakt. Jeg tenker at jeg melder meg neste år, siden jeg ikke vet hvordan vesla kommer til å være nå i år, om hun tar flaske osv. De sa at det er veldig lite jobb også, så det hadde sannsynligvis ikke vært noe problem i år heller Jeg skryter kanskje litt mye av vaskedama mi? Er bare så utrolig takknemlig over å komme hjem til rent hus, like fornøyd hver gang Jeg liker heller ikke det med å være nødt til å dra ut når hun kommer (og jeg kan jo egentlig sitte nede når hun vasker oppe og omvendt), men jeg liker heller ikke å være her når hun er her. Syns at hun skal få lov til å jobbe i fred, og ikke føle at jeg følger med. Vi hadde vaskehjelp ei stund når jeg var i permisjon med lillegutt også, og det gikk heldigvis veldig bra å stikke ut den tida da, så jeg håper det kommer til å gå like fint i denne permisjonen også. Er ikke så lett i forhold til amming og sånn i starten.. Nei nå får jeg komme meg avgårde til jordmor, Skal være der halv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. august 2012 #608 Del Skrevet 29. august 2012 Vaskedame høres digg ut... vi har snakket om å få det vi også, men vi har liksom tenkt at siden jeg går hjemme nå så kan jeg ta litt nå og da.. evnt pappaen når han er hjemme da. Skjønt det blir ikke alltid mest tid til husarbeid, så hele greia kan nok revurderes. Iallfall se på priser og slikt, og vurdere. Håper alt stod bra til på jordmorkontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 29. august 2012 Forfatter #609 Del Skrevet 29. august 2012 Vaskedame høres digg ut... vi har snakket om å få det vi også, men vi har liksom tenkt at siden jeg går hjemme nå så kan jeg ta litt nå og da.. evnt pappaen når han er hjemme da. Skjønt det blir ikke alltid mest tid til husarbeid, så hele greia kan nok revurderes. Iallfall se på priser og slikt, og vurdere. Håper alt stod bra til på jordmorkontroll! Jeg fikk gjort svært lite husarbeid i forrige permisjon (prioriterte heller gåturer og lignende), og kjære har alltid vært veldig dårlig til å hjelpe til med sånt, så heldigvis blei vi enige om vaskehjelp da begge to. Jeg syns det er klart verdt pengene, men om kjære hadde vært flink til å dra fram støvsugeren og sånn, så vet jeg ikke om det hadde vært like aktuelt Jordmorkontrollen gikk veldig fint! Alt var bare bra, og det var ikke noe å si på noen ting. Hun satte opp ny time til meg til 10.september (som jeg håper at jeg ikke trenger å gå på), for da kan hun få ordna en eventuell overtidskontroll på sykehuset til meg til fredagen den uka, som er ei uke etter termin. Så nå har jeg egentlig begynt å innstille meg på at jeg kommer til å gå på overtid, og håper at jeg klarer å holde på den innstillinga. Jeg tenkte den tanken at siden jeg forrige gang ikke engang rakk å bli klar eller begynte å vente, så må jeg sikkert vente ekstra lenge denne gangen Etter kontrollen hadde jeg en time å bruke mens jeg skulle vente på fysiotreninga, så jeg gikk ned til byen og inn i en butikk som har både interiørting og barneklær, og de hadde posesalg, så jeg endte opp med en stappfull pose med barneklær til 500kr Det var ikke veldig mye utvalg der, og veldig varierende hvilke størrelser de hadde inne, men jeg handla faktisk litt til tantebarn også som kan få noe klær i bursdagsgave eller julegave(!) + litt klær som vesla og lillegutt kan bruke til neste år og lignende. Syntes jeg endte opp med å gjøre en god deal hvertfall, for det er ikke billige merker i den butikken, og bare den ene tunikaen jeg kjøpte (til hun ene tantungen) hadde tidligere kosta 750kr Nå har jeg nettopp kommet hjem fra strikkeklubb, og kjære hadde lagt sammen et par maskiner med klær UTEN at jeg hadde bedt han om det eller tatt det ut av vaskerommet! Tror det er første gang det har skjedd, så jeg blei veldig glad. Han kan fint hjelpe til med å legge sammen når jeg finner det fram ellers, men tar aldri initiativ til det selv. 39 uker i dag..... Maks 2-3 uker igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 30. august 2012 Forfatter #610 Del Skrevet 30. august 2012 Angrer litt på at jeg skreiv for et par dager siden at jeg ikke har særs vondt, for i dag har jeg fått veldig vondt i skambeinet eller rundt der et sted. Så nå går jeg med musesteg. Men, jeg har jo ikke fått det før nå da, og nå er det ikke lenge igjen, så jeg skal klare noen dager/uker med litt vondter på slutten. Det er vel sånn det skal være I dag har jeg vært innom jobben en tur, og hun ene på jobben er så flink til å strikke, så vi fikk en kjempefin hjemmestrikka kjole med gode sokker til + en koseklut som hun hadde strikka, alt til lille jenta vår Gleder meg til å bruke det på henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 30. august 2012 #611 Del Skrevet 30. august 2012 Utrolig koselig med hjemmestrikkede ting! Her har vi fått mye som er så fint at vi nesten ikke kan bruke det... Litt dumt å få gulp utover fana-mønster og knøttsmå broderier! De siste dagene med vondter er jo "bare kos" for man vet jo at det går over fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 30. august 2012 Forfatter #612 Del Skrevet 30. august 2012 Utrolig koselig med hjemmestrikkede ting! Her har vi fått mye som er så fint at vi nesten ikke kan bruke det... Litt dumt å få gulp utover fana-mønster og knøttsmå broderier! De siste dagene med vondter er jo "bare kos" for man vet jo at det går over fort! Ja, det er mange ting man får som man blir redd for å bruke, for det er ikke noe gøy å ødelegge flotte hjemmestrikka klær. Brukte ikke så alt for ofte det fineste vi fikk til lillegutt heller nei. Hihi, ja de siste dagene med vondter er faktisk nesten bare kos Det er så deilig å vite at det snart forsvinner uansett I dag har jeg vært litt irritert. Jeg stakk en tur innom jobben pga at en av "mine ansatte" skulle komme fra Sverige-kontoret, så jeg tenkte det var koselig å hilse på. Hele opplegget rundt at hun skulle komme har ei kollega/venninne av meg arrangert, og hun har ikke nevnt det for meg i det hele tatt (noe jeg hadde tatt som en selvfølge at hun skulle gjøre, hvertfall siden vi har en god del kontakt utover jobb i tillegg). Men jeg fikk tilfeldigvis høre det av ei annen på jobb for et par dager siden. Og da jeg kom innom jobben, så var det jo planer om at hele kontoret skal ut og spise i kveld, og jeg er ikke invitert engang! Jeg og ei til som er ute i permisjon har ikke blitt invitert, og jeg syns det er dårlig gjort å ikke engang invitere oss. Hun som har arrangert dette har normalt sett sterke meninger om at de som er ute i permisjon selvfølgelig også være med på sånt, og det er derfor jeg er litt ekstra skuffa over henne akkurat nå. Det har jo ikke mye å si da, og jeg er ekstra følsom for tida, så dermed blir jeg vel litt mer irritert enn jeg ellers ville ha blitt og var bare nødt til å få ut noe frustrasjon her. (Men jeg snakka med de andre på mi avdeling, da de fortalte at alle skulle ut og spise, og de var også irritert på det og syntes at jeg burde ha blitt invitert hvertfall. Så det er ikke bare min mening) Da jeg hadde henta lillegutt i barnehagen så var han i litt dårlig humør. Jeg holdt på å lage klar middag til han, han holdt på å gjøre ting han ikke fikk lov til, og midt i dette ringte mor og far. De ville høre stemmen til lillegutt, så jeg ga han bare mobilen, og han gjorde ikke annet enn å klage og grine i telefonen fordi jeg konstant måtte ta fra han ting han ikke fikk lov til, noe som bare gjorde han enda sintere, og han var ikke interessert i å snakke med mormor og morfar siden han var så sinna heller, så jeg bare tok telefonen etter litt og var kort i telefonen og sa at han fikk spise i stedet, så la vi på. Jeg kjente bare hvor sliten jeg blei av så masse greier på en gang, og humøret til lillegutt blei jo bedre når han fikk mat. Jeg orka ikke å ringe eller melde tilbake til foreldrene mine, de forsto vel at det var et dårlig tidspunkt de ringte på. Og da kjære kom hjem litt etterpå satt lillegutt så rolig på sofaen, og jeg låg strekk ut med tårer i øynene. Bittelitt for lite søvn = ei honning som tåler lite Nå har jeg alene-hjemme-kveld med tv, chips og brus og hekling, og morgendagen har jeg heldigvis ikke en eneste plan for. Kjenner at jeg trenger en dag uten en eneste plan nå, for jeg syns jammen dagene går i ett når jeg sover bort halve dagen og bruker den andre halvdelen før de andre kommer hjem til fysiotrening, fysiotime, jordmortime, småærend, osv... Kanskje jeg skal ta meg en dag med lesing i badekaret igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. august 2012 Forfatter #613 Del Skrevet 31. august 2012 I natt var jeg sikker på at fødselen var igang. Like over klokka 2 våkna jeg av ei rie (det er det nødt til å ha vært), og det kom flere av ulike lengder og styrker på noenlunde kort tid. Da jeg begynte å skulle ta tida og følge litt med etter en halvtimes tid, så avtok styrken mer og de forsvant helt. Så da blei det ikke mer som skjedde i natt. Det tok litt tid før jeg klarte å roe meg ned og sovne etterpå, for jeg blei så innstilt på at vi var igang. Men jeg rakk jo aldri å vekke kjære engang, for jeg tenkte at jeg skulle vente litt med å vekke han og stresse han opp Så nå spørs det da, om det kommer til å ta lang tid før vi faktisk er igang. Det kan vel ta både timer og dager nå? Siden det ikke har skjedd noe på flere timer, så regner jeg hvertfall med at det kan ta tid igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. august 2012 #614 Del Skrevet 31. august 2012 Så spennende at noe er på gang! Har du skravlis? Forstår deg veldig godt med det jobbgreiene altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. august 2012 Forfatter #615 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg har ingen skravlis, så det er bare å melde seg frivillig om noen har lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. august 2012 #616 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg kan godt være skravlis jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 31. august 2012 #617 Del Skrevet 31. august 2012 Spennende! Det må skje noe snart hvis jeg skal tippe riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 31. august 2012 #618 Del Skrevet 31. august 2012 Oi, så spennende! Håper det snart er i gang! Jeg tippet jo 5 men du må gjerne føde før det altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 31. august 2012 #619 Del Skrevet 31. august 2012 Oi, oi så spennende!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. august 2012 Forfatter #620 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg kan godt være skravlis jeg. Supert Belle! Sender deg en pm jeg Spennende! Det må skje noe snart hvis jeg skal tippe riktig! Ja, håper du tipper riktig! Oi, så spennende! Håper det snart er i gang! Jeg tippet jo 5 men du må gjerne føde før det altså Jeg HÅPER på at det skjer noe i løpet av helga nå, men prøver samtidig på å ikke få for høye forhåpninger Oi, oi så spennende!!! Ja, det blei plutselig litt for spennende nesten Jeg la meg igjen etter at jeg skreiv her tidligere, og sov igjen til 11, så nå er jeg igrunn uthvilt og klar for å føde Nei, jeg husker en kollega av meg kom på jobb etter at kona hans hadde begynt med rier sånn, men så avtok det og dermed kom han på jobb, og hos de tok det dagevis før det faktisk skjedde noe. Så jeg prøver å innstille meg på at det blir sånn her også. Kjære sitter og tripper på jobb, så jeg har prøvt å si til han også at det kan ta tid selv om det skjedde litt i natt. Nå skal jeg snart legge meg i badekaret og begynne på boka "Potensgiverne", og bare slappe av. Skal visst være ei kjempemorsom og koselig bok. Og så såg jeg nettopp denne artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article689248.ece, så da skal jeg hvertfall sette meg i badekaret og slappe av Alt for lenge siden jeg har hatt en avslappingsdag nå, og gikk og gleda meg til det i hele går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå