honning Skrevet 19. august 2012 Forfatter #561 Del Skrevet 19. august 2012 Hei Pusilus! Klokka 11 er ei mye bedre tid å komme seg i seng på, og det er målet i dag (skal bare skrive her først ). Det er jo ikke uvanlig å gå opp nærmere 20kg, og av gravidbildene av deg så såg det absolutt ikke ut som at du kunne ha klart å gå opp så mye heller, så fin høygravidmage du hadde Regner med at jeg går opp et par kilo til før hun er ute da, men noe særs mer enn det rekker jeg kanskje ikke? Da var nok ei helg snart over. Det har vært en varm og flott dag, men jeg orka ikke å pine meg noe særs i sola nå, og har tatt det med ro mye i skyggen eller litt inne. Blei vekka halv 11 i dag, men jeg kjennte at jeg kunne ha tenkt meg å sove mer, så det blir godt i morgen når jeg kan sove så lenge jeg vil igjen Ryggen er fremdeles vond, men så er det fysiotrening igjen i morgen som kommer til å gjøre bra for meg, men det blir grusomt å komme igang med treninga igjen nå kjenner jeg, det er jo nesten 4 uker siden sist, og nå er jeg mer sliten + at alt er mye tyngre. Så da forsvinner nok hele morgendagen i soving, trening, dusj og så henting av lillegutt etterpå, og da er det nesten kveld igjen. Nei, nå er det leggetid! Gleder meg til å legge meg ned igjen (har jo bare ligget på sofaen hele kvelden omtrent ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. august 2012 #562 Del Skrevet 20. august 2012 Håper treningen gjør deg godt! Ta øvelsene forsiktig og ikke slit deg ut, tenk velvære for kroppen! Om mulig. Ha en god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. august 2012 Forfatter #563 Del Skrevet 20. august 2012 Det hørtes ut som en bra plan, Pasjonsblomst, å ta øvelsene forsiktig Jeg har fått på meg treningstøy og er vel så klar som jeg kommer til å bli nå Har mista deg fra mine innlegg forresten, skal komme innom og skrive hos deg Ha en god dag du også! En time til trening, så jeg får kanskje komme igang med sykehusbagen mens jeg venter på å trene. Utrolig tiltak å begynne å pakke den bagen altså, og jeg hadde jo egentlig som mål å gjøre det i løpet av forrige uke, men det blei visst aldri noe av Ifølge min egen termin så er jeg 38 uker på vei i dag (eller i går?), så det er vel greit å ha pakka litt nå hvertfall Det er rart hvor fort tida går syns jeg! Men jeg er veldig glad for at jeg faktisk har begynt å bli klar den siste uka, for 2-3 uker siden trodde jeg aldri at jeg kom til å bli klar for noe fødsel eller å ha to unger i hus Det jeg gruer meg til denne uka, er at lillegutt sin barnehage har planleggingsdag på fredag. Kjære har spurt om han skal ta seg en fridag da, men jeg syns det blir litt for dumt at han må ta seg en fridag når jeg likevel er hjemme. Men på den andre sida så kommer det til å bli en hard dag for meg tror jeg. Er nesten så jeg håper at fødselen starter før det, så jeg slipper å bekymre meg for fredagen og at svigermor må ta seg fri fra jobb. Uff, hehe, det går nok greit. Er jo helg etterpå, og om dagen blir for ille så kan jeg jo bare ringe til kjære og få han litt tidligere hjem. Det ordner seg nok på en grei måte, jeg vet bare hvor fraværende overskuddet mitt er for tida, og da er det sånne ting jeg bekymrer meg over. Ei venninne av meg har unger i samme barnehage, så vi snakka litt om å være sammen med ungene den dagen også, så det går sikkert fint Nei, nå får jeg komme igang med den bagen! Plutselig bare litt over en halvtime til jeg må gjøre meg klar og komme meg avgårde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. august 2012 #564 Del Skrevet 20. august 2012 Håper du fikk pakket bagen og at treningen gjorde deg godt. Enn at du bare har to uker til termin og du rekker garantert ikke noe mer enn et par kilo til nei Her har lårene fått sin del ekstra flesk og det vises på buksene som stopper midt på lårene Håper det ordner seg med den planleggingsdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. august 2012 Forfatter #565 Del Skrevet 20. august 2012 Håper du fikk pakket bagen og at treningen gjorde deg godt. Enn at du bare har to uker til termin og du rekker garantert ikke noe mer enn et par kilo til nei Her har lårene fått sin del ekstra flesk og det vises på buksene som stopper midt på lårene Håper det ordner seg med den planleggingsdagen. Det ekstra flesket renner nok av litt etter litt i forbindelse med amming og litt trilleturer. Men det er kjedelig med en sånn overgangsfase når de gamle buksene ikke passer lenger, og gravidklærne blir for store igjen. Jeg kom faktisk igang med pakking av bagen Ting som lader til mobil og sånt må jo tas i siste liten uansett, men jeg fikk pakka en del andre ting hvertfall, og er veldig fornøyd med å ha kommet så langt. Men vi må vel kanskje ha klar en bag for lillegutt også, for plutselig ender han opp med overnatting hos farmor og farfar og må ha klær og sånn med seg Treninga gikk ikke så aller verst. Men vi danser litt magedans og lignende som oppvarming, og da fikk jeg kynnere hele tida, så jeg er litt usikker på om jeg skal kutte ut de treningene framover fra nå av, eller om jeg skal prøve å gå på de og stoppe opp hele tida når jeg får kynnere? Fysioterapeuten sa til oss at for oss som nærmer oss termin så må vi bare se an formen og dagsformen og bare droppe treningene mot slutten om vi ser at det er best for oss, men jeg syns likevel at det er vanskelig å vite når jeg bør stoppe eller ikke Jeg får ta meg et kvarter på sofaen nå, så er det ei kjapp handling før henting av lillegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. august 2012 #566 Del Skrevet 20. august 2012 Åh, jeg husker den tiden det tok hele dagen å komme seg på trening! Ufattelig hvor lite en kan gjøre på en dag, og så er det liksom fullt opp! men det er jo ikke rart med under to uker igjen! Godt å ha fått pakket bager da! Greit å ha sånt nogenlunde klart. Spennende framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. august 2012 Forfatter #567 Del Skrevet 20. august 2012 Åh, jeg husker den tiden det tok hele dagen å komme seg på trening! Ufattelig hvor lite en kan gjøre på en dag, og så er det liksom fullt opp! men det er jo ikke rart med under to uker igjen! Godt å ha fått pakket bager da! Greit å ha sånt nogenlunde klart. Spennende framover! Ja, for en del uker siden syntes jeg det var dumt at treninga var kl 13-14, fordi jeg gikk på en måte og venta på å trene. Men nå syns jeg det er perfekt tidspunkt, for da får jeg sovet nok før trening (men får ikke noe annet utav dagen enn å sove og trene da ). Litt FOR spennende framover nå ja Tror jeg kommer til å få sjokk når ting begynner å skje Nå gjør jeg noe jeg aldri har gjort før. Jeg farger ulltøy! Lillegutt hadde så mye helt lyst ulltøy som blei flekkete og stygt pga bæsjebleier. Så jeg googla litt hvordan man kan farge ull, bestilte konditorfarge på eBay, og den kom i posten i dag. Så nå skal alle de stygge bodyene bli lilla og forhåpentligvis fine *krysser fingrene*. De ligger i vann nå, så jeg er spent på hvordan det går. Da får lille snuppa "nye" bodyer til vinteren (om alt går som det skal) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 21. august 2012 Forfatter #568 Del Skrevet 21. august 2012 Den ulltøy-farginga i går gikk ikke helt som den skulle. Klærne blei ikke jevnt lilla, men flekkete lilla/blå... Så nå er jeg igang med å farge en gang til, og etter det har jeg ikke mer farge igjen (og da gir jeg opp også) Morro å prøve sånt, men ikke fullt så morro når jeg såg at resultatet ikke blei vellykka Jaja,, de var stygge og flekkete de bodyene jeg skulle farge, og jeg ville prøve meg på farginga før jeg går til innkjøp av ulltøy. Så nå spørs det bare om det går bedre denne gangen, eller om det er like stygt om noen timer Dagen i dag har jeg ingen planer for. Det er meldt veldig fint vær, så jeg får nok sette meg ut etterhvert om jeg orker å sitte i sola. Skulle vel også ha gjort noen ærend, men får se om jeg gidder, det er ingenting som haster. Godt å bare ta dagen litt som den kommer også. De siste dagene (som regel om kvelden når jeg har lagt meg) er det så masse aktivitet i magen at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er noen voldsomme harde spark, og iblant er jeg usikker på om det er sparka som er vonde, eller om jeg har kynnere. Jeg klarer faktisk ikke å kjenne helt forskjellen, for det er så voldsomt, og jeg ligger der og rykker til. Sannsynligvis er det spark, eller kanskje en kombinasjon? Bare ikke lillejenta prøver å snu på seg, så er det greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. august 2012 #569 Del Skrevet 21. august 2012 Husker Lita var veldig aktiv på kveldingen/natten også, jeg ble nesten kastet rundt i sengen når det var skikkelig ille Spent på hvordan det gikk med ullen etter 2. gangs farging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 21. august 2012 Forfatter #570 Del Skrevet 21. august 2012 Husker Lita var veldig aktiv på kveldingen/natten også, jeg ble nesten kastet rundt i sengen når det var skikkelig ille Spent på hvordan det gikk med ullen etter 2. gangs farging. Ja, jeg kjenner til hvordan den følelsen er. Jeg tror farginga nå gikk bedre, klærne er i vaskemaskina på ullprogram nå for å få ut en del overskuddsfarge, og jeg ser vel ikke skikkelig hvordan resultatet blei før klærne er tørre. Men denne gangen tror jeg at jeg blanda ut fargen bedre i vannet først, og jeg tenkte mer på hvordan jeg la klærne nedi vannet + at jeg brukte mer vann så det ikke blei så "trangt". Jeg kunne ikke se de samme blåflekkene lenger, så nå kommer det sannsynligvis bare an på om lillafargen er jevn. Håper og tror at ullklærne er brukbare nå hvertfall, kan oppdatere mer senere I dag har jeg virkelig sovet bort hele dagen, og nå som det er så strålende fint vær også. Jaja, jeg hadde sikkert ikke orka å sitte i sola hele dagen uansett. Det tok tid før jeg sovna igjen i morres, og så ringte helsesøster og vekka meg, for jeg skulle egentlig på helsestasjonen i morgen tidlig med lillegutt, men hun skulle i begravelse da, så vi fant ut at vi bare droppa den timen (var en ekstra-time satt opp for premature unger). Men jeg skal jo snart på helsestasjonen med vesla uansett, og jeg kan bare si fra om det er noe etterhvert da som jeg lurer på eller lignende Det var igrunn godt å slippe den timen i morgen syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 21. august 2012 #571 Del Skrevet 21. august 2012 Sovet bort dagen jeg også! Og jeg er ikke gravid en gang (eller forhåpentligvis...) Håper farginga av ulla gikk bedre andre gangen. Det var et godt tips, hvis det funker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 21. august 2012 Forfatter #572 Del Skrevet 21. august 2012 Sovet bort dagen jeg også! Og jeg er ikke gravid en gang (eller forhåpentligvis...) Håper farginga av ulla gikk bedre andre gangen. Det var et godt tips, hvis det funker! Forhåpentligvis ja...! Krysser fingrene for deg jeg Farginga av ulla gikk mye bedre i dag. Noen av bodyene var nok såpass ødelagte fra i går, at lillafargen ikke blei helt jevn, mens andre bodyer blei helt fine! Jeg tror nok at det hadde gått bedre om jeg hadde vært litt mer forsiktig på hvordan jeg gjorde det i går. De har tilbud på ull på sparkjop.no nå, og bodyer som passer til lillegutts størrelse i vinter har de kun i rosa/lilla-stripete. Kjedelig. Eventuelt har de gensre, men jeg kunne godt tenke meg hele bodyer i stedet, for det er mer praktisk syns jeg. Så nå har jeg jo tenkt tanken på å kjøpe rosa/lilla og prøve å farge de veldig mørke (mørke grå eller svarte), men det spørs jo om det er verdt det da?? 70kr for en ullbody kommer jeg ikke til å få tak i andre steder hvertfall, og fargen jeg kjøpte på nettet kosta vel litt over 30kr... Får sove på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. august 2012 #573 Del Skrevet 22. august 2012 Flink du er som farger klær og greier! Kommer aldri på å gjøre slikt, jeg.. (hehe, kaller deg flink selv om det ikke ble helt vellykket.. flink som går i gang, og ordner opp). Masse fine farger og velge i? 100 kr for ullbody er vel ikke så verst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. august 2012 Forfatter #574 Del Skrevet 22. august 2012 Hei Pasjonsblomst! Vet ikke helt om jeg skal si at jeg var flink med den farginga Men morro å prøve noe nytt og se om det funka 100kr for ullbody er ikke så verst nei, og egentlig blir det billigere enn det også, for den fargen kan brukes på mange bodyer. Jeg spurte mor i dag om hun kunne tenke seg en tur på spar kjøp-butikken "hjemme" for å se om de hadde samme tilbudet i butikken som på nettet. Hun dro rett etter jobb, og der var det enda bedre tilbud men tydeligvis enda mindre utvalg også. Hun fikk kun kjøpt en ullbody til lillegutt, for 27kroner! Veldig dumt at jeg ikke har kommet på det før, men pytt.. Ikke så mye å gjøre med det nå uansett. I dag var det soving til 11, og så har jeg sydd litt, og vært på fysiotreninga. Det var mye roligere trening i dag enn mandag, så det kom også mye færre kynnere. Og jeg som hadde kommet til konklusjonen at jeg skulle på trening for at kynnerne forhåpentligvis kunne gå over til rier Men den gang ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 22. august 2012 #575 Del Skrevet 22. august 2012 Hei Honning! Herreminhatt, du er 38 uker på vei!! Nå var det en stund siden jeg hadde vært her inne.. Nå blir det spennende tider fram over. Tror jeg må skjerpe meg og følge med litt mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. august 2012 Forfatter #576 Del Skrevet 23. august 2012 Hei Honning! Herreminhatt, du er 38 uker på vei!! Nå var det en stund siden jeg hadde vært her inne.. Nå blir det spennende tider fram over. Tror jeg må skjerpe meg og følge med litt mer! Hei siebaeo! Ja, her hos meg går tida fort Akkurat nå på slutten går ikke tida fort nok da, men generelt så syns jeg at det har gått veldig fort. Alt for lenge siden jeg har vært inne hos deg også nå, så det går begge veier I dag prøvte jeg å bare sove videre uten å stå opp og spise, men det gikk ikke. Siden jeg først måtte opp, så lagte jeg meg arme riddere som jeg sitter og spiser på nå Jeg har bestemt meg for å kose meg så mye som mulig disse siste ukene Vi har funnet ut hvordan vi skal gjøre det i morgen også, når det er planleggingsdag i barnehagen. Kjære skal være hjemme og stå opp med lillegutt sånn at jeg kan sove ut, så skal jeg stikke ut med lillegutt når jeg har sovet noen timer, så kan kjære jobbe hjemmefra resten av dagen. Nå stresser jeg ikke sånn over morgendagen lenger, for bare tanken på å orke være med lillegutt aleine hele dagen akkurat nå og i tillegg ikke være uthvilt stressa meg litt merka jeg. I går kveld satt jeg faktisk og sydde hele kvelden, og blei ferdig med et dynetrekk til lillejenta! Jeg er jo veldig fersk på syinga, så jeg bruker ekstremt lang tid på forberedelser og finne ut hvordan jeg skal gjøre det, og til dette dynetrekket hadde jeg jo ikke oppskrift å følge engang. Det er vel sikkert noe av det enkleste man kan sy, men jeg hadde flere stoffer som jeg brukte sammen som gjorde at jeg syns det blei litt mer avansert (Og så er jeg igang og skal sy vimpelrekke i samme stoffene, tror det blir bra) Nå får jeg komme meg i seng igjen så jeg rekker å sove litt før jeg skal på fysiotime:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 23. august 2012 #577 Del Skrevet 23. august 2012 Synes det høres ut som en utrolig god idè å kose seg før lille jenta kommer! Det blir vel nok å henge fingrene i etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. august 2012 Forfatter #578 Del Skrevet 23. august 2012 Synes det høres ut som en utrolig god idè å kose seg før lille jenta kommer! Det blir vel nok å henge fingrene i etterpå! Ja, da blir det mer enn nok å henge fingrene i! Utrolig så fort dagen går når man bare skal bake kake. Etter fysiotimen dro jeg innom jysk for å kjøpe noen småting jeg har tenkt på å kjøpe ei stund, og så innom matbutikken for å handle litt. Så satte jeg meg ned og spiste, gikk ut og plukka epler, og satte igang med å bake eplekake (som jeg tenkte å bake forrige uke). Og først nå er kaka ute av ovnen og kjøkkenet rydda! Håper virkelig at den er god nå da Jeg har forbereda litt til middagen også, for det er greit å ha begynt med før henting i barnehagen. Håper på å få bakt ei til langpannekake i løpet av de nærmeste dagene, for det er greit å ha litt i frysa til vi kommer hjem fra sykehuset og det kommer litt besøk + at både lillegutt og jeg har bursdag i september også, så det er greit å slippe å gjøre all bakinga da, for det er det ikke sikkert at jeg får mulighet til heller Gleder meg til prøvesmaking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. august 2012 Forfatter #579 Del Skrevet 23. august 2012 Eplekaka blei kjempegod, om det er lov å si selv Jeg fikk den til like bra som mor, og da er jeg fornøyd Jeg innser nå at jeg følger et gammelt kjerringråd for å få satt igang fødsel: kanel. Det er kanel i eplekaka og i teen jeg drikker inntil! Og så hadde jeg jo kanel på arme ridderne jeg spiste i morres også. Jeg har vel ikke helt trua på at fødselen setter igang med det første likevel da, men det kan jo ikke skade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. august 2012 #580 Del Skrevet 23. august 2012 Mmmm-- eplekake er egentlig genialt godt Jasså ja, du begynner å bli fødeklar?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå