Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Rolig dag :hjerte: her skal jeg prøve og legge snuppa i vuggen slik at jeg får meg litt søvn jeg også. Spørs om det går for på denne tiden av dagen trenger hun nærhet.

Kos deg med bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres akkurat passe slitsomt ut med badekar og bok! Jeg får også sånne tegn i posten - spar 300kr her og 40% der - hver dag er det noen som prøver å fortelle meg noe! :fnise: Av og til går jeg på også...! Men er det et tilbud og det er ting man skal ha uansett, er det jo ikke noe å vente med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig dag :hjerte: her skal jeg prøve og legge snuppa i vuggen slik at jeg får meg litt søvn jeg også. Spørs om det går for på denne tiden av dagen trenger hun nærhet.

Kos deg med bok :)

Håper du fikk sovet litt. Det gjør godt å utnytte tida de små sover iblant :)

Høres akkurat passe slitsomt ut med badekar og bok! Jeg får også sånne tegn i posten - spar 300kr her og 40% der - hver dag er det noen som prøver å fortelle meg noe! :fnise: Av og til går jeg på også...! Men er det et tilbud og det er ting man skal ha uansett, er det jo ikke noe å vente med!

Det var akkurat passe slitsomt ja :Nikke: Hehe, ja de tegnene må man iblant ta til seg, og nå var det veldig lenge siden sist jeg har gjort det, så det var på tide ;) Og ikke minst passa det så bra siden jeg hadde tenkt å bestille og fikk jakka til 500 i stedet for 1000, sånt liker vi! :nigo:

Ja, det har vært en bra og avslappende dag, akkurat hva jeg trengte i dag! :) Jeg leste lenge, tok en dusj, og satt litt i sola før jeg henta lillegutt i barnehagen. Og så blei det enkel middag i dag også: tomatsuppe som lillegutt er så glad i. I kveld har vi lagt til flere navn i navnelista vår, så nå har den jo blitt kjempelang igjen :( Sukk!!

I morgen skal vi få besøk av et vennepar og deres to jenter, det blir koselig! Kjære skal lage sin fantastisk gode is med iskremmaskina si til de kommer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over, og jeg har kommet meg i seng. Måtte liksom bare sjekke innom kg og facebook før jeg legger meg til å sove :sjenert:

Helga har vært bra med besøk, og heldigvis er det ikke sånt besøk som må underholdes, men de hjelper til med mat og lillegutt og alt mulig. Sånt liker vi! Det var knallvær i går, så vi var mye ute her, og ungene bada i plaskebassenget i hagen og koste seg, men jeg tror det blei litt mye med de to jentene for lillegutt også, for de er ekstremt aktive og har et høyt lydnivå, så han blei ofte bare stående og se på de :) Godt vi ikke har et høyt lydnivå hjemme til vanlig - enda! Det kommer nok med en til unge og om et år eller to ;)

Ellers har er vi forkjøla alle 3 også, men ser ut som at det begynner å gå over nå. Kjedelig å ha enda mindre energi enn vanlig kjenner jeg, så det blir godt å få de andre avgårde på jobb og i barnehage igjen i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart henting i barnehagen, så jeg nyter de siste minuttene aleine på sofaen med musikk. Jeg sto opp når kjære og lillegutt reiste i dag, spiste frokost og surfa en del, gikk opp og la meg igjen og sov til kvart over 12. Ettermiddagen har jeg stort sett brukt på klesvask og ordne ting på nettet (la ut et par annonser på finn.no for å få bort ting vi ikke trenger og sånt). Jeg har også kjøpt spotify premium i dag så jeg kan begynne å høre på musikk derfra på mobilen også, spesielt etterhvert som jeg skal gå litt mer trilleturer igjen :)

Ca en måned igjen til termin nå!! Rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å få litt fri på dagene mens kjære og lillegutt er på jobb og i bhg! Det trengs på slutten det! Skal du noe tilbake i jobb før permisjonen?

Enn at det bare er en mnd igjen, og at du har kommet så langt uten store komplikasjoner! :strix: Godt å lese at den lille i magen legger på seg som hun skal. Krysser fingrene for at hun kommer ut stor og sterk, og ikke minst helt ferdig! ;)

Leser gjerne i bloggen din også.... :sjenert:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Miss I.W. :)

Det blir ikke mer jobb før permisjonen nå nei, er fullt sykemeldt (tom for energi + at ryggen og bekkenet sliter med å sitte foran pcen som er hva jobben min går ut på). Så det er avslapping hjemme i stedet :)

Veldig godt at det ikke er tegn på svangerskapsforgiftning denne gangen ja, og at alt ser ut til å gå som det skal enda hvertfall. Ikke føler jeg meg stressa heller, ikke mer enn normalt tror jeg ;)

Du har tilgang til bloggen nå, er ikke så veldig flink til å oppdatere der alltid, men det går i rykk og napp ;)

Nå vil jeg legge meg og lese litt. Natta :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til å legge til nye lesere på bloggen din du? Når jeg prøver på min får jeg bare feilmeldinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til å legge til nye lesere på bloggen din du? Når jeg prøver på min får jeg bare feilmeldinger..

Jeg har faktisk fått det til ja, og tror ikke jeg har gjort så mye annerledes fra tidligere? Er ikke alltid så stabilt etter endringer her på kg har jeg inntrykk av..

I dag har jeg hatt nok en sove-formiddag. Så dro jeg til legekontoret og henta siste sykemeldinga, henta babybox på apoteket, dro til jobben med sykemeldinga og satt der og skravla i nesten halvannen time (så folk ikke fikk jobba, hehe), og så var det innom og handle litt mat + henta pakka fra ellos. Så var det rett hjem og pakke opp, kjempespent på hvordan klærne var. Jeg er utrolig fornøyd med skinnjakka jeg kjøpte!! Den virker til å passe perfekt, og var veldig fin/kul!! Prøvte ikke å lukke den igjen nå da, men passer veldig bra over skuldrene, på armene og jeg får den igjen over puppene, så den ser ut til å være bra størrelse. De andre klærne var også fine, er kun i tvil om ei til jakke (litt mer dressjakke-aktig), for den virka stor, og jeg fikk igjen knappene nå når jeg er 8 måneder på vei uten problem(!), og den bør være ganske tettsittende normalt sett, så jeg tror det blir retur på den. Tviler litt på at formen på den er perfekt når magen er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Regner med at du krymper litt om en måneds tid, så klør som passer lå kan trygt returneres til avsender! Alltid stas med sånne pakker fra Ellos (eller andre steder!) - særlig de med innhold til MEG! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Regner med at du krymper litt om en måneds tid, så klør som passer lå kan trygt returneres til avsender! Alltid stas med sånne pakker fra Ellos (eller andre steder!) - særlig de med innhold til MEG! :fnise:

Ja, jeg bør krympe noen kilo hvertfall, så klær jeg klarer å knappe igjen over magen nå må nok returneres :fnise: Nå spørs det bare om jeg skal finne noe å erstatte det med, eller få pengene tilbake. Tipper at det blir det første alternativet ;) Og helt enig, pakker med innhold til MEG er absolutt de kjekkeste!! :nigo:

I kveld har jeg hatt besøk av ei god venninne og skravla. Det var veldig koselig :) Morgendagen har jeg absolutt ingen planer for enda, får se om jeg finner fram litt ammeklær, kanskje vasker babytøy i str 62, eller begynner å lage liste over hva som skal med i sykehusbagen. Tips til den bagen tas gjerne imot med takk forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en sovedag (til 12), men likevel tom for energi. Skal man ikke plutselig få masse overskudd på slutten? I tilfelle så håper jeg det kommer snart ;) Jeg har fått satt på oppvaskmaskinen og et par maskiner med klær i dag hvertfall, men vet ikke om jeg orker å legge sammen klærne nå etterpå, eller å ta utav oppvaskmaskinen igjen. Hehe.

Jeg setter meg sånne korte overkommelige lister over ting å gjøre om dagene, men får som regel ikke gjort alt likevel. Meninga er jo å ta det med ro for tida, men jeg har så lyst til å få gjort litt! Kommer noen frustrasjonsbølger over meg... :scorpis:

I ettermiddag kommer det sannsynligvis en snekker innom her for å se på platting som skal bygges. Kjære er absolutt ikke nevenyttig til å gjøre sånt, så jeg har bestemt meg for å bare kontakte en til å gjøre det (etter å ha snakka om å bygge platting noen år). Jeg har innsett at det blir ikke gjort om vi ikke får noen til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du gjøre så mye den siste tida da? Under en mnd igjen jo, babyen kan komme neste uke ;)

Ha heller en plan om å hvile deg mest mulig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig godt poeng, Pasjonsblomst :) Og det er egentlig førsteprioritet å sove masse.

Jeg har egentlig sovet og slappa mye av i det siste, men de siste par nettene og dagene har jeg ikke klart å sove nok, og nå føler jeg meg som et vrak. Så jeg håper ikke at det fortsetter sånn som dette i mange uker til, for jeg er så ekstremt avhengig av å sove nok, og spesielt nå for tida ;) Kjære har hvertfall sagt at han skal gjøre en ekstra innsats i helga så jeg kan slappe en del av, men så må vi i bursdag til svigerfar med åpent hus og mye styr i morgen da, så etter det kan jeg slappe av tenker jeg ;) Uff, for en negativ holdning jeg har til at vi "må" i selskap, for det blir helt sikkert veldig koselig altså, det bare tærer litt på kreftene som jeg ikke helt har for tida. Sånn, det var dagens klagesang!

Egentlig har jeg ikke mye å klage over, for lillegutt er jo bare herlig for tida, og kjære er stort sett veldig hjelpsom. Og formen min er absolutt ikke ille så lenge jeg gjør ting i mitt tempo. Etter ei nålestikking hos fysio for noen uker siden så har bekkenet vært mye bedre også, for da traff hun skikkelig bra. Så jeg vurderer faktisk å komme meg ut og gå en bitteliten tur i dag. Det blir litt for mye innesitting på meg for tida.

I går kveld begynte jeg på to nye syprosjekter faktisk. Jeg skal bruke de samme stoffene til å lage et dynetrekk og vimpler til lillejenta, så jeg satt og målte og klippa opp det meste jeg trenger til de to tingene, og det tar mye tid for uerfarne meg ;) Det blir spennende å se hvordan det blir etterhvert! Men, burde jeg egentlig ha vaska stoffet før jeg begynner å sy bitene sammen (til dynetrekket)? Nå er det jo ferdig oppklippa også, og hvordan er det da å hive det i maskina tro? Om noen kan dette, gjerne kom med tips :) Jeg har noen få forskjellige stoffer som er klippa opp i remser i ulike bredder som skal sys sammen, og da er det litt ulik stoffkvalitet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som verdens dårligste mor akkurat nå. Lillegutt våkna før 6, min tur til å stå opp, og nå tåler jeg virkelig ingenting lenger. Holdt på å skikkelig klikke på lillegutt for ingenting, og endte med å sette på Timmy på tv (før frokost engang) for å legge meg på sofaen og grine. Stakkar liten gutt forsto jo ingenting og har bare kikka rart på meg. Kjære fikk ut og drikke litt i går kveld en siste gang før fødsel, så jeg skal prøve å la han sove ei stund til, så tror jeg han må få overta det å stå opp først i helgene framover, for det funker tydeligvis ikke for meg lenger. Jeg fungerer rett og slett ikke uten søvnen min, i det hele tatt. Kjære hadde helt sikkert overtatt for meg med en gang hadde han sett meg, men nå må jeg ha frokost uansett, så får jeg bare se etterpå hvordan jeg holder ut.

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: tilbake Miss I.W.

Det går litt bedre nå, vi sitter og leker, og jeg klarer å la være å grine ;) Får se om jeg holder ut en time til før det er på tide med vaktskifte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Du kan trøste deg med at lillegutt sikkert syntes det var helt topp med Timmy, selv før frokost! ;) Håper det går bedre med deg utover dagen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mayami og pusilus :klemmer:

Uff, gravidhormoner er jeg lei av nå altså. Det har heldigvis gått bedre utover dagen, etter jeg fikk meg mer søvn. Kjære sa at han hadde tenkt å stå opp med lillegutt han, men det sa han jo ikke noe om til meg på forhånd om.. Jaja, nå er det hans jobb de neste helgene framover har vi avtalt hvertfall :)

Det verste av alt er at jeg sliter med å være positiv til at det er så kort tid igjen av graviditeten, for jeg vet at når vesla kommer så er det opp om nettene i stedet. Snakk om å være egoistisk i forhold til å få sove nok :sjenert: Gleder meg ekstremt masse til å møte henne nå da, men det hele virker så fjernt, at det er rart å tenke på å få en til unge i hus.

Ellers har det vært en nydelig dag med strålende sol. Mannen har endelig klippa plenen, lillegutt har lekt med vann i bøtter og kosa seg, og jeg har slappa av ute en del. En stort sett ganske rolig søndag uten de store sprellene igjen ;)

I kveld skal jeg ut og plukke epler fra epletreet vårt, så skal jeg prøve å få bakt eplekake og/eller eplepai i morgen. Har aldri laga noen av delene før, men skal få gode oppskrifter av mor, og gleder meg til å spise det allerede! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...