Mayami Skrevet 9. juli 2012 #481 Del Skrevet 9. juli 2012 Å, det høres bra ut! Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #482 Del Skrevet 10. juli 2012 Takk Mayami! Det var veldig koselig Konserten i går var veldig bra, og vi stakk ut en tur etterpå så jeg fikk slitt ut ryggen og bekkenet litt Men det var verdt det. Så var det opp til god hotellfrokost i dag, og masse shopping før vi dro hjem så vi rakk å se ungene våre før leggetid Jeg fikk endelig kjøpt noen plagg til lillejenta i magen, ei "mobilveske" (sånn med snor til å ha hengende rundt halsen), og ei vanlig veske som jeg syntes var veldig kul (og den var dyrere enn noen av mine andre vesker...). Er veldig fornøyd med disse par dagene da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 10. juli 2012 #483 Del Skrevet 10. juli 2012 Fint med litt shopping! og greit å slite ut bekkenet litt når det er verdt det! Sånne husmorferier burde vært subsidiert av staten - med offentlig godkjent barnevakt så lenge det trengs! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. juli 2012 #484 Del Skrevet 12. juli 2012 gratla med nye vesker osv Gøy det! Sånn mobilveske tror jeg er veldig praktisk når man har små barn, så har man alltid mobilen med seg (tenker særlig inne i huset). Bruker du den inne? Jeg drømmer også om ny(e) veske®.. og da skikkelig dyre. Så det blir med drømmen foreløpig. Tida flyr, du er jo godt på vei mot målet nå Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 13. juli 2012 #485 Del Skrevet 13. juli 2012 Så deilig med husmorferie! Er helt enig med Mayami! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. juli 2012 #486 Del Skrevet 13. juli 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #487 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg kunne heller ikke vært mer enig, Mayami!! Pasjonsblomst: jeg har ikke kommet helt igang med å bruke den mobilveska enda, for jeg fikk beskjed om at det var lurt å smøre den inn med sånn krem til skinn, så det fikk jeg endelig handla meg i går. Men jeg tror at jeg kommer til å bruke den mest ute i stedet for vanlig veske, og legge visakortet oppi samtidig Veldig deilig med husmorferie ja, Miss I.W. Siden sist har jeg vært på UL, og alt såg bare bra ut Selv om magen ikke er så stor som de fleste er på denne tida, så er lillejenta så stor som hun skal være sa gynekologen, og da er jeg fornøyd!! Ny UL igjen om et par uker uker, så da får jeg bekrefta at veksten er som den skal, så vi forhåpentligvis unngår ei så lita jente som lillegutt var da han blei født (og et uforberedt keisersnitt) Dagen etter UL dro vi på hytta og var der noen dager, og fikk oss faktisk noen dager med sol. Ikke alle dagene var bikinidager da, men det var hvertfall bedre enn mange andre landsdeler. Og nå har vi vært hjemme noen dager og fått rydda litt, slappa av, var en dag på hytta til svigers hvor svigerinne og ungene var, og ellers ikke gjort så mye. Men jeg kjenner at jeg er sliten av å ha ferie, for nå må jeg stå opp tidlig med lillegutt annenhver dag, og jeg sliter med å sove på dagtid, og i tillegg sliter jeg med å sovne igjen etter at kjære står opp tidlig sine dager. I dag våkna lillegutt halv 6 og ville opp, vi tok han inn i senga vår som vi pleier (må ligge og slappe av litt til og drøye å stå opp så mange minutter som mulig ), og så har han blitt så fæl til å dra i bleia si og vil ta den av og stikke hendene nedi, så senga blei våt av tiss også. Ikke den beste starten for dagen for ei sliten mamma i utgangspunktet. Men nå kan vel dagen bare bli bedre?? Jeg håper det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #488 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Jeg fikk meg en 4-timers hvil for et par dager siden etter forrige innlegg, og følte meg som et annet menneske etterpå. I dag fikk vi besøk av foreldrene mine som blir her et par dager, og dermed blir det også mer søvn på meg siden de tar lillegutt på morgenen Kjære er jo veldig flink han også, spesielt når han ser at jeg er helt utslitt, det er bare dumt at jeg blir så sliten før jeg gir beskjed eller bare begynner å grine uten videre... Men generelt så går det jo bra da. Bekkenet har ikke vært ille i det siste, ryggen litt verre når jeg sitter i bil eller sofaen, halsbrannen var mye verre forrige gang så jeg kan ikke klage på den, ikke er jeg tung enda (gått opp ca 5kg totalt så langt), og lillegutt er ei solstråle for tida (stort sett) Får legge meg til å sove nå jeg, brukte lang tid å få sove i går natt og lillegutt våkna 5:30 som vanlig, så det blir godt å sove nå kjenner jeg Endret 22. juli 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #489 Del Skrevet 23. juli 2012 I natt sov jeg godt, var på do en gang, og lillegutt våkna 6:30. Han kosa litt hos oss, så sendte vi han inn til mormor og morfar og sov videre. Deilig! Da småen hvilte på dagen, fikk vi hjelp til litt opprydding hjemme og fikk kasta masse papp stort sett, far rydda litt ugress ute og stussa en tujahekk, og kjære satte opp sprinkelsenga til vesla. Merkelig å ha ei sprinkelseng på vårt soverom igjen :rødme: I ettermiddag var vi i byen og fikk gjort litt ærend og vaste litt, og taco til middag/kvelds. Dagene går utrolig fort når vi har besøk syns jeg. Nå er det leggetid på meg, får lese litt i boka mi før jeg sovner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 24. juli 2012 #490 Del Skrevet 24. juli 2012 Høres ut som en koselig dag! Alltid stas med sprinkelseng på soverommet.. Var skikkelig merkelig å se på vogga før lille ble født og tenke at noen snart skulle sove nedi der! Ikke så lenge igjen for deg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #491 Del Skrevet 25. juli 2012 Nå går det virkelig fort ja, Mayami Jeg er egentlig litt skremt for tida over at det går så fort. Jeg er ikke helt klar for fødsel enda, verken selve fødselen eller å ha det kjempetravelt med to unger og samtidig lite søvn. Lurer litt på hvordan jeg klarer å fungere i hverdagen Men selvfølgelig gleder jeg meg veldig også, jeg syns bare at tida går litt for fort.. Kjære stakk akkurat ut et par ærend og sa på vei ut at jeg bare måtte ringe om det var noe, om vannet går eller noe. Jeg gå klar beskjed tilbake om at det skulle det hvertfall ikke, og han bare flirte tilbake siden han sa det mest på spøk i utgangspunktet I morres dro foreldrene mine tilbake til hytta igjen, etter noen koselige dager med masse hjelp både med lillegutt og utendørsarbeid. Far sto i timevis i går og renska opp mellom steinene i gården vår (masse ugress), sprøyta, spylte og kosta, og klippte plen og tok kanter med kantklipperen. Fantastisk å få så masse hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #492 Del Skrevet 26. juli 2012 Nå er vi midt i navnediskusjon her. Vi sitter med et delt google-dokument med jentenavn og stryker ut etterhvert (det er da man skjønner at vi begge er datanerder ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. juli 2012 #493 Del Skrevet 26. juli 2012 Haha!! Så lenge dere ikke sitter ved siden av hverandre i sofaen og snakker via Facebook så går det enda an! Navnediskusjoner er aldri enkle.. Syntes det var mye enklere med jentenavn enn guttenavn jeg da! Får håpe jeg får bruk for jentenavnene neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 26. juli 2012 #494 Del Skrevet 26. juli 2012 Hei honning! Jeg er helt ute av oppdateringer for tiden, men når er det du har termin? Er på telefonen, så ser ikke en eventuell ticker. Moro at vi begge skal ha småfrøkner denne gangen. Jeg er en uke forbi termin i dag, har vært på overtidskontroll, og har 3 cm åpning. Håper det blir spontan fødsel snart, ellers blir det igangsetting på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #495 Del Skrevet 26. juli 2012 Haha!! Så lenge dere ikke sitter ved siden av hverandre i sofaen og snakker via Facebook så går det enda an! Tro det eller ei, men vi gjør det iblant Men ingen seriøse diskusjoner der da, blir mer tull Ja, jeg er enig i at det er enklere med jentenavn enn guttenavn så langt. Men favorittnavnet mitt er dessverre strøket, for det er veldig likt navnet til eksen til kjære... Så jeg skjønner jo godt det da. Hei honning! Jeg er helt ute av oppdateringer for tiden, men når er det du har termin? Er på telefonen, så ser ikke en eventuell ticker. Moro at vi begge skal ha småfrøkner denne gangen. Jeg er en uke forbi termin i dag, har vært på overtidskontroll, og har 3 cm åpning. Håper det blir spontan fødsel snart, ellers blir det igangsetting på mandag. Hei Blåmor! Er elendig på å oppdatere meg jeg også for tida, har klart å stikke innom et par dagbøker i det siste føler jeg, orker ikke å sitte så mye på KG/dataen for tida. Utrolig så spennende det er hos deg for tida! Alt for spennende kan jeg godt tro! Jeg kommer innom dagboka di nå etterpå og sjekker status Jeg har forresten termin 7.september (min termin er 4. eller 5.), så 34+1 på vei i dag I dag er bursdagen til kjære. Han bakte selv ostekake i går (noe han faktisk liker å gjøre), og så fikk han iskremmaskin av meg i dag og har laga en helt nydelig vaniljeiskrem. Han fikk iskremboka til Hellstrøm samtidig, og måtte begynne å teste oppskrifter. Jeg følte det blei litt urettferdig fordeling i dag da, for han har bursdag, og han har ordna med kaker og is, måtte selv gå og hente gaven sin fordi den var så tung, har rydda masse på kjøkken, og har vært på tur med lillegutt mens jeg fikk sove. Han har vært kjempeflink til å ta hensyn til meg i det siste uten at jeg ber om det, og jeg er veldig takknemlig for det. Vi fikk pumpa opp et plaskebasseng til lillegutt også i dag, og lillegutt storkosa seg og bada lenge to ganger i ettermiddag. Svigers var på besøk, og en kamerat av oss med sin gutt som er noen måneder yngre enn gutten vår. De leka godt sammen og kosa seg. Om et par år så har vi nok også unger som kan leke sammen og underholde hverandre (og søskenkrangelen begynner vel også ). Jeg ser for meg at det blir et par veldig veldig travle år nå, men det blir utrolig koselig med en liten baby i hus igjen. Håper lillegutt ikke blir alt for sjalu og kommer til å syns at det er stas med ei lita søster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #496 Del Skrevet 26. juli 2012 Jeg finner ikke noe dagbok som du oppdaterer lenger, Blåmor? Stemmer det, eller er det jeg som bare ikke klarer å finne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 26. juli 2012 #497 Del Skrevet 26. juli 2012 Det er bare jeg som er treg, skal oppdatere Lykkeland nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #498 Del Skrevet 27. juli 2012 Enig i at det er veldig tiltak å oppdatere i perioder, og spesielt fra mobilen I dag var det min tur til å stå opp først med lillegutt, og han lot meg sove helt til halv 8! Det var helt fantastisk! Her har han vært oppe ca 5:30 store deler av ferien, og har begynt å gi han havregryn på kvelden nettopp, og da har det variert mellom 4:30 (ei natt) og 6:30 (flere morgener). I går spiste han lite pga varmen og åt bare litt middag til kvelds, så jeg regna med at det kom til å bli grytidlig i dag. Han er vel sliten av varmen, og mye bading og løping ute i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. juli 2012 #499 Del Skrevet 27. juli 2012 Bading og løping høres veldi fint ut! Her lurte tassene på om de skulle ha på seg lue da de skulle ut i dag tidlig! Deilig å sove lenger om morgenen, 4:30 er natt - ikke morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #500 Del Skrevet 27. juli 2012 4:30 er virkelig natt ja!! Helt grusomt når han vil opp så tidlig, og da tvinger vi han til å ligge i senga vår ei stund før vi klarer å stå opp med han, og så blir det Timmy på tven mens vi halvsover/sover på sofaen tidlig på morgenen, for noe annet enn det klarer vi ikke Hihi, får håpe det ikke var så kaldt at tassene måtte ha på lue i dag ja Nå sitter jeg og tenkte på å nettshoppe litt. Jeg har begynt så smått å vaske babytøy og ser at det er mye guttete klær. Så jeg,fant ei nettside hvor det var tilbud på litt ullklær som kan være greit å ha til vinteren, for det var noe vi fikk lite av forrige gang (tror lillegutt fikk èn ullbody i barselgave, og jeg brukte nesten bare ulltøy på han hele vinteren, så mye av det han fikk blei lite brukt). Men fy søren så dyrt det er likevel da, Til jenta har jeg nå funnet 2 ullbodyer, 1 ullstrømpebukse, 1 ull-elefantlue, og ei bukse til neste vår/sommer (ikke ull), og til lillegutt har jeg funnet 1 ullbody og ei bukse som ikke er ull. Totalprisen er på 938kr. Sukk... Har ikke trykka for å betale enda, for jeg lurer på om det er dumt av meg å kjøpe ullklær til henne allerede, for om hun får klær som uansett må byttes (er jo ofte man f.eks. får sommerklær i størrelser som passer til vinteren e.l.), så kan det jo heller byttes i ulltøy siden det er å få tak i på de fleste kjedebutikkene (hvertfall cubus og lindex om det kommer noe derfra). Litt teit i å spekulere på hva man får altså, men jeg har litt lyst til å ha litt kontroll på hva vi trenger og samtidig prøve å tenke økonomisk og handle på salg om det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå