Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Deilig å ha fått tatt igjen litt søvn, jeg er på vei til køyen nå i håp om at jeg får sove litt. Jeg føler meg som en gammel vaskefille nå.

Herlig med tid til å ta vare på seg selv og bekkene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig å ha fått tatt igjen litt søvn, jeg er på vei til køyen nå i håp om at jeg får sove litt. Jeg føler meg som en gammel vaskefille nå.

Herlig med tid til å ta vare på seg selv og bekkene :klem:

Det gjør godt å ta igjen litt søvn ja, jeg merker at det har vært behov for det i det siste :) Uff, ikke noe særs å føle seg som en gammel vaskefille...

Nå er jeg endelig så smått igang med en liten dagbokrunde, men har noen igjen. Jeg er alene med lillegutt noen dager nå, så jeg har kjørt han i barnehagen og spist frokost, og nå skal jeg testbake cupcakes for første gang. Ei kollega/venninne feirer 40-års dagen sin i slutten av måneden og ville at jeg skulle lage cupcakes, så jeg advarte henne om at jeg ikke har gjort det før, men må nesten teste litt på forhånd nå. Tror jeg skal prøve å fryse ned noe av smørkremen på toppen også og ta opp igjen om noen dager og ta på et par muffins for å se om det funker greit å lage på forhånd og fryse ned (og gjøre det samme med muffinsa). Det jeg bekymrer meg mest for er å frakte cupcakes uten å ødelegge de, for jeg har jo ikke noe utstyr for det (og gidder heller ikke å bruke mange hundre på å kjøpe det heller, for jeg har ikke planer om å lage og frakte cupcakes så ofte ;) ).

Jeg får komme igang med bakinga, så kan jeg slappe av utover dagen. I kveld får jeg besøk av strikkeklubben, vi skal på hyttetur lørdag til søndag, og i kveld må vi planlegge hva vi skal spise på hytteturen, veldig viktig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så gøy med muffinsbaking. :nigo: Det er ikke så vanskelig altså, særlig ikke dersom du har et muffinsbrett. Da kan du fylle formene (bruker papirformer oppi brettet) helt fulle og muffinsene blir store og fine. Toro sin ferdigrøre er faktisk den jeg foretrekker å bruke dersom jeg skal lage vaniljemuffins. De blir svææære. :fnise:

Et tips til frakt: kjøp deg en sånn liten langpanne med lokk og håndtak. Har prøvd å finne link, men jeg finner den ingen plass. Vet at de har på europris og andre kjøkkenbutikker til 99 kroner. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Belle :)

Jeg har to muffinsbrett, og nå står første brettet i ovnen (lukter kjempegodt her nå!). Selve muffinsene har jeg laga før, men den smørkremen og pyntinga har jeg aldri testa før, så jeg lurer på om den delen blir vellykka :fnise: Planen er å lage sjokolademuffins, ha vaniljesmørkrem (denne, og pynte med noe sjokoladepynt på toppen av kremen igjen. Tror ikke jeg kan sprøyte på fullt så mye smørkrem da, for da blir det for høyt i forhold til frakting. Skal forresten leite litt her, for jeg har egentlig ei sånn lita langpanne med lokk, den er litt ødelagt i det ene festet av lokket, men er brukelig tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning! Takk for besøket hos meg, jeg måtte lete opp boka di, men fant deg ;) Nå har jeg sittet å lest de siste 10 sidene!

Gratulerer med lillesøster i magen! :nigo: Så koselig :rodmer:

Og helt på egenhånd også. Ikke dårlig med to tette eggledere :ler: Men det sies vel at nr 2 sitter lettere/raskere enn nr 1 ofte? Håper det gjelder meg også, når den tid kommer :filer:

Håper formen blir litt bedre med riktig sykemeldings-grad. Ikke så greit å være utslitt hele tiden.

Lykke til med muffins-bakingen - I'll be back ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning! Takk for besøket hos meg, jeg måtte lete opp boka di, men fant deg ;) Nå har jeg sittet å lest de siste 10 sidene!

Gratulerer med lillesøster i magen! :nigo: Så koselig :rodmer:

Og helt på egenhånd også. Ikke dårlig med to tette eggledere :ler: Men det sies vel at nr 2 sitter lettere/raskere enn nr 1 ofte? Håper det gjelder meg også, når den tid kommer :filer:

Håper formen blir litt bedre med riktig sykemeldings-grad. Ikke så greit å være utslitt hele tiden.

Lykke til med muffins-bakingen - I'll be back ;)

Hei Line, og takk takk! :) Ja det er ikke verst å bli gravid på egenhånd med to tette eggledere :fnise: Det er bra at kroppen kan forandre seg så det ble mulig for oss, og deilig å slippe prøverørsprosessen om igjen. Får håpe det klaffer kjappere for deg også neste gang :Nikke:

Jeg hadde liksom tenkt å lage en link til dagboka mi i signaturen (og korrigere terminen), men jeg får jo aldri gjort de småtinga jeg tenker på for tida, selv om det bare tar et par minutter. Til helga kanskje? ;)

Muffins-bakinga gikk veldig bra igrunn. Alt smakte godt, og jeg fikk til og med til pyntinga så de såg fine ut, så jeg fikk skryt av besøket jeg hadde i kveld også ;) Og nå har jeg endelig fått tatt meg en dagbokrunde, og hadde jo gått glipp av at Belle var gravid igjen. Flaut! :sjenert:

I dag har jeg også vært og handla en benk til å ha i gangen, og skal til en naboby i morgen og kjøpe vegghylle med knagger som er lik benken, men de hadde ikke den inne her i byen. Siden jeg likevel skal på tur dit, så har jeg avtalt kafétur med ei venninne som bor der i nærheten samtidig. Har ikke sett henne på lenge, så det blir koselig.

Og sist men ikke minst, jeg har vært hos jordmor i dag. Alt ser fremdeles bra ut, magemålet følger kurven sin, som er litt under normalen, men ingen grunn til bekymring. Magen vokser, og babyen spreller masse for tida så jeg ser det utenpå magen hver dag for tida. Det er så herlig!

Vel, jeg får komme meg i seng nå jeg. Har ikke slappa av så mye i dag, så jeg får prøve å sove litt i morgen etter levering i barnehagen i morgen. Kjenner jeg gleder meg til fredag når kjære kommer hjem igjen (lillegutt spør etter pappa, han har blitt så flink til å si masse ord for tida, og ser på bilder av kjære og sier "der pappa!" :rodmer: ).

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk jeg lyst på muffins :spise:

Godt at magen vokser som den skal og lillesøster gir liv fra seg hver dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er nok en skikkelig sjarmør, høres det ut som! :) Bra muffinsene ble suksess - jeg lagde kokosbollemuffins til storetass sin bursdag, og de var kjempesuksess hos både voksne og barn. Masse jobb, men hallo så gode!! :fnise:

Håper du får slappet av i morgen, det er min plan også etter levering i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på muffins :spise:

Godt at magen vokser som den skal og lillesøster gir liv fra seg hver dag :hjerte:

Muffins er veldig godt ja :Nikke:

Det er en deilig trygghet med masse spark hver dag. Ikke lenge igjen for deg nå :nigo:

Lillegutt er nok en skikkelig sjarmør, høres det ut som! :) Bra muffinsene ble suksess - jeg lagde kokosbollemuffins til storetass sin bursdag, og de var kjempesuksess hos både voksne og barn. Masse jobb, men hallo så gode!! :fnise:

Håper du får slappet av i morgen, det er min plan også etter levering i barnehagen...

Kokosbollemuffins hørtes veldig godt ut! Det tror jeg aldri jeg har smakt :)

28 uker i dag! :hoppe: Uff, jeg må få fiksa den tickeren min... Skal prøve å gjøre det i dag :)

Jeg syns tida går så utrolig fort, og må bare nyte de neste ukene med "bare" en unge, for det kommer til å bli veldig hektisk når lillesøster kommer, og jeg kommer til å være utrolig sliten sannsynligvis. Men det blir veldig koselig da, tenk så heldig å få to unger på under to år når vi har hatt problemer med å bli gravide :rodmer:

I går kveld fikk jeg såvidt testa sykunnkapene mine. Jeg fikk symaskin til kjære til jul, og de første ukene og månedene etter jul så var jeg jo så sliten at jeg ikke hadde overskudd til å prøve meg på den. Og i det siste har jeg leita etter bruksanvisninga til symaskinen uten å finne den, så jeg har ikke kommet igang. Men nå har jeg vært innom butikken og spurt etter ny bruksanvising, men de kunne ikke hjelpe så mye, og til slutt sendte jeg en mail og fikk link til bruksanvisning på engelsk. Så i går kveld satte jeg meg ned med symaskina og gikk gjennom bruksanvisninga steg for steg, fikk tråd over på underspole, fikk tredd maskina med både vanlig tråd og undertråden, og testa å sy på et prøvestoff med et par ulike sømmer og sånn. Morro! Nå gjelder det bare å komme igang med noe enkelt og overkommelig så jeg ikke mister motet og blir gira på å sy mer :ler:

Jeg tror første prosjekt blir å sy ei lita vimpelrekke å pynte rommet til lillegutt med. Det skal ikke være alt for avansert, og jeg har funnet en forklaring på hvordan man gjør det på en blogg på nettet :) Og så har jeg og ei venninne kjøpt oss helt like tynne sjal/skjerf, men i ulike farger, og de var alt for svære, så vi har planer om å klippe begge to i to (så de ikke blir så breie) og sy på ny kant, og skal bytte på så vi begge har ett av hver farge. Vi kjøpte de begge uten å vite om den andre, og begge sleit med størrelsen på de, så vi syntes det var en god idé sånn at vi får dobbelt opp ;)

Jeg skal på besøk til hun venninna mi i kveld, så jeg får ta det med meg da, så får vi se om vi får klippa de opp da. I tillegg er det sommeravslutning i barnehagen i ettermiddag, og utenom det har jeg ingen planer. Kanskje jeg skal finne fram noe stoff og prøve å lage en vimpel? Jeg har jo ikke akkurat lager med stoffer siden jeg ikke har sydd før, men kan klippe opp noe klær som skulle kastes uansett så jeg hvertfall får testa, så får jeg gå til innkjøp på stoffer snart :)

Nå får jeg komme meg i seng igjen og gjøre et lite forsøk på å sove mer. Jeg kjenner det er nok en dag med vondt bekken, og jeg får prøve å være flink til å ta det litt med ro i dag. Men hva skal man gjøre med vondt bekken? Det er vondt å sitte lengre perioder, det er vondt å stå og gå lengre perioder, husarbeid er vondt... Skal man liksom bare ligge på sofaen? Det går jo ikke det! Kjenner jeg er litt frustrert.. Siden jeg først går hjemme, så ser jeg jo på ting jeg vil få gjort, og klarer ikke å unngå å gjøre en del. Men, jeg kan jo ta ting i mitt eget tempo da, må bare være flink til å begrense meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro med symaskin ja! :jepp: Fikk også en til jul for et par år siden, men har liksom ikke kommet i gang med å bruke den. Sånn vimpelrekke hørtes greit ut da - har du link til bloggen? :) Har også hatt ambisjoner om å prøve å lage sånne siklesmekker med trykknapp. De så heller ikke såååå vanskelige ut.

Bekkensmerter tror jeg må være det mest frustrerende som finnes!! Som du sier, det blir vondt uansett hva man gjør, og å ligge på sofaen hele dagen er jo heller ikke noe alternativ. Man må bare være steeng med seg selv og gjøre litt men ikke for mye, og ta pauser ofte.. Men det vet du jo om fra før! ;) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt på vimpler til rommet til A. :jepp: Gjør det litt annerledes enn det som ''alle'' gjør jeg da, siden jeg ville ha en litt røff snor i stedet for skråbåndet. Jeg syr altså rundt nesten hele vimpelen, men har hull nok til å vrenge og til å putte snoren inni etterpå. Har ikke kommet så langt da, siden nålen på symaskinen knakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro med symaskin ja! :jepp: Fikk også en til jul for et par år siden, men har liksom ikke kommet i gang med å bruke den. Sånn vimpelrekke hørtes greit ut da - har du link til bloggen? :) Har også hatt ambisjoner om å prøve å lage sånne siklesmekker med trykknapp. De så heller ikke såååå vanskelige ut.

Bekkensmerter tror jeg må være det mest frustrerende som finnes!! Som du sier, det blir vondt uansett hva man gjør, og å ligge på sofaen hele dagen er jo heller ikke noe alternativ. Man må bare være steeng med seg selv og gjøre litt men ikke for mye, og ta pauser ofte.. Men det vet du jo om fra før! ;) Ha en fin dag!

Her er link til miniguide i vimpelrekke-laging :)http://mali-mo.blogspot.no/2009/03/vimpler-et-minikurs.html

Siklesmekker med trykknapp var også god idé ja, og kan vel ikke være ekstremt vanskelig. Da kan man bare finne ei siklesmekke, og tegne opp mønster etter den. Trykknapp har jeg ikke festa på noe før, men det finnes helt sikkert bruksanvisning på nettet det også :ler: Jeg lurer på hva jeg skulle ha gjort uten google ;)

En sånn som dette til strikkepinnene hadde også vært kjekt å lage forresten http://loppehjemmet.blogspot.no/2012/01/strikkepinnekebab.html. Og legoteppe/legopose... Hm, jeg må slutte å søke på nettet etter ting å lage nå, for lista begynner å bli lang før jeg i det hele tatt har begynt å sy :fnise:

Jeg har også begynt på vimpler til rommet til A. :jepp: Gjør det litt annerledes enn det som ''alle'' gjør jeg da, siden jeg ville ha en litt røff snor i stedet for skråbåndet. Jeg syr altså rundt nesten hele vimpelen, men har hull nok til å vrenge og til å putte snoren inni etterpå. Har ikke kommet så langt da, siden nålen på symaskinen knakk.

Hvordan gjør du det da? Du syr på alle kanter, men med hull i endene på den øverste sida for å stikke inn en litt røffere tråd eller noe? Det hørtes veldig fint ut. Men kjedelig at nåla knakk, for det er så utrolig tiltak å få tak i ny og få det ordna (for min del hvertfall) :)

Nok en formiddag jeg har sovet bort. Hadde ikke regna med å sove så lenge i dag, men sov til over 11 :nigo: Det er deilig, samtidig som at jeg føler at jeg har sovet bort hele dagen. Vurderte å komme meg ut og klippe litt på tujahekken som ikke ser ut, men så er det blå himmel på ene sida av huset, og veldig mørke skyer på andre sida. Kanskje jeg bare skal ta meg en liten tur ut med en gang og klippe bittelitt, så kan jeg stikke inn og tegne opp en vimpel-mal på et papir etterpå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd langs hele vimpelen, med et hull øverst i hvert hjørne, stort nok til å vrenge vimpelen. Vimpelen skal jo uansett strykes, og da tenker jeg at hullene ikke vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sydd langs hele vimpelen, med et hull øverst i hvert hjørne, stort nok til å vrenge vimpelen. Vimpelen skal jo uansett strykes, og da tenker jeg at hullene ikke vises.

Lurt :) Jeg får teste meg litt fram og lage noen prøvevimpler først, og se om de kommer med i vimpelrekka eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg igang med syinga såvidt. Har laga en vimpel som blei helt grei, er usikker om den er for liten eller om jeg vil ha den sånn. Og så har jeg splitta opp et alt for svært skjerf, delte i to på langs og sydde på nye kanter, så nå er det to passe skjerf i stedet :)

I dag la jeg meg rett til å sove igjen etter kjære og lillegutt dro, som vanlig. Klokka 11 blei jeg vekka av at de sto i døra, da hadde både barnehagen og kjære prøvt å ringe meg om en febersyk gutt, mens jeg lå og sov med lyden av på mobilen ;) Kjedelig at kjære måtte dra sine 40 minutter fra jobb, men samtidig godt å slippe å ta lillegutt aleine i dag.

Nå får jeg prøve å sove litt. Lillegutt må være hjemme i morgen også, og kjære skal jobbe hjemmefra og kan forhåpentligvis hjelpe litt til innimellom. Og så skal jeg på sommerfest med jobben om kvelden, det blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig med syk lillegutt! Har jo syk storetass her, så føler med deg! Greit at mannen kan være hjemme da, så slipper du å løpe rundt etter lillegutt hele dagen! :jepp: Man får veldig dårlig samvittighet av å ikke høre telefonen når de ringer fra barnehagen... Bra at kjære kunne hente han da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper lillegutt er frisk igjen og at sommerfesten ble fin :)

Jeg hadde neppe turt å dele et sjal i to jeg, men noen av dem er jo så store at det virkelig trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vimpelrekka så jo overkommelig ut! Etter at jeg fikk symaskin av kjære for noen år siden har jeg hatt så lyst å bruke den til noe veldig kreativt, men det har bare blitt med opplegging av gardiner og putetrekk, samt noe dukkestasj til snuppa (kjole, pute og dyne til dukke vogna og en dukke-voksipose-sak).

Håper sjalene ble bra, for det hørtes jo lurt ut!

Synes tiden går fort her, og jeg håper du får nytt ukene før lillefrøkena kommer! Godt med redusert jobbing da ja!

God bedring til den febersyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig med syk lillegutt! Har jo syk storetass her, så føler med deg! Greit at mannen kan være hjemme da, så slipper du å løpe rundt etter lillegutt hele dagen! :jepp: Man får veldig dårlig samvittighet av å ikke høre telefonen når de ringer fra barnehagen... Bra at kjære kunne hente han da!

Ekstra kjedelig med syk storetass hos deg nå som har født.

Uff ja, man får dårlig samvittighet av å ikke høre telefonen når de ringer fra barnehagen, men det var godt at det ikke gjorde så mye den dagen for kjære og han ikke hadde noe viktig på jobb den dagen så jeg fikk hjelp :)

Håper lillegutt er frisk igjen og at sommerfesten ble fin :)

Jeg hadde neppe turt å dele et sjal i to jeg, men noen av dem er jo så store at det virkelig trengs.

Lillegutt er frisk igjen nå ja, men vi tror det er ei tann på gang som er sikkert grunnen til at han var sutrete hele forrige uke + feber + masse drittbleier. De kommenterte i barnehagen i går også at han gikk og beit seg en del på hendene og hadde ei diarebleie, så de trodde også at det måtte være tann på gang :)

Sommerfesten blei fin også :Nikke:

Jeg var veldig skeptisk til å dele sjal i to selv, men så svære som de var så blei de ubrukelige, så vi fant ut at jeg skulle teste det hvertfall, og om det blei helt ille så kunne vi fått noen andre til å klippe bort mine feil igjen og fikse. Nå har to sjal blitt til fire, og jeg er faktisk fornøyd med resultatet! ;)

Den vimpelrekka så jo overkommelig ut! Etter at jeg fikk symaskin av kjære for noen år siden har jeg hatt så lyst å bruke den til noe veldig kreativt, men det har bare blitt med opplegging av gardiner og putetrekk, samt noe dukkestasj til snuppa (kjole, pute og dyne til dukke vogna og en dukke-voksipose-sak).

Håper sjalene ble bra, for det hørtes jo lurt ut!

Synes tiden går fort her, og jeg håper du får nytt ukene før lillefrøkena kommer! Godt med redusert jobbing da ja!

God bedring til den febersyke!

Hei Miss I.W! :)

Oj, om du har sydd kjole til dukka, så kan du jo teste å sy kjole til snuppa også? Jeg har tenkt å prøve meg på en a-formet kjole til vesla i magen etterhvert. Men jeg prøver meg på ting som vimpelrekke og litt enklere ting nå først for å bli mer kjent med maskina og se at jeg får til litt først, for jeg har ikke lyst å lage en totalt mislykka kjole heller :fnise: Det finnes masse bra inspirasjon i blogger på nettet.

I dag er planen å dra på jysk og kikke på stoffer der (regner med dårlig utvalg, men noen basisstoffer i helt ok farger kan jeg være heldig å finne?), forhåpentligvis sitte ute i sola litt om været er like nydelig som i går (da fikk jeg sittet lenge ute i sola med boka mi :sol: ), og dra på fysiotrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pakket klart til barnehage-tur i morgen. Jeg skal være med lillegutt på tur med barnehagen til dyreparken i krsand. Gru-gleder meg til lang busstur og mye gåing med vondt bekken, og håper lillegutt er tålmodig på bussen. Gleder meg masse til å se småen se på alle dyra, for det er sååå stas med dyr! Nå får jeg legge meg til å sove, for det blir en lang dag i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...