Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:) Ikke enkelt å sette seg inn i sånt nei.. Det spiller jo ingen rolle hvor mye energi man hadde før, et svangerskap tar en del har jeg forstått! Bra du har en forståelsesfull sjef! :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et svangerskap tar veldig mye energi i grunn. Jeg var sliten forrige gang også, mens denne gangen går det virkelig ut over alt. Jeg savner det å kunne legge meg på sofaen og sove etter jobb, for det hjelper veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt til legekontoret og bedt om 50% sykemelding fra og med torsdag i denne uka. Jeg hadde egentlig tenkt å si fra neste uke, men så er jeg slu og inkluderer en planleggingsdag i barnehagen som jeg må være hjemme med lillegutt i sykemeldinga likevel. Det er jo ingen grunn til å vente til neste uke uansett da, men men... Jeg har ikke snakka med legen selv, men hun i resepsjonen sa at den skulle ligge klar til meg i morgen, så da ser det ut som at det går i orden. Må si at jeg ser veldig fram til mer tid til megselv og ikke minst slappe av mer!

Og i natt skal lillegutt sove hos svigers også, så når jeg kommer hjem så er vi aleine uten en liten gutt, så da kan jeg legge meg nedpå og hvile med en gang :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du ordner opp! Litt hvile høres helt riktig ut for deg nå ;)

Jeg tror nok det er lurt nå ja :)

Høres ut som flere gode ideer! :) Ha en fin og avslappende kveld!

Takk for det!

Jeg hadde noen ærend på vei hjem fra jobb i går, og da jeg kom hjem så stupte jeg rett i senga. Men tror dere jeg klarte å sove? Neeeida... Fryktelig irriterende å være så sliten og ikke klare å sove. Og så ble jeg bare mer og mer frustrert også, endelig få være helt alene og slippe å hente lillegutt og ta meg av han, og hadde ikke fått sovet ut siden natt til fredag forrige uke. Men vi fikk laga oss middag, jeg dro på yoga, vi pressa inn litt sengekos :lur: , og i morres var det hardt å stå opp igjen. Men deilig å slippe å ha en liten gutt som våkna kl 5:30 som ligger og kaver i senga vår i en time før vi står opp ;)

I dag er jeg nødt til å prøve å få gjort litt på jobb, for å få gjort litt mer før et møte på fredag. I ettermiddag er det fysiobehandling og deretter fysiotrening, så da forsvinner noen timer på jobb der, og i morgen har jeg hjemmedag med lillegutt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom igjen for å skrive at i dag er jeg halvveis :hoppe:

Jeg må få retta opp i tickeren min forresten...

Det var veldig godt å få hjem lillegutt igjen i ettermiddag, etter to dager hos farmor og farfar. Han var veldig kosete og glad for å se meg igjen. Jeg er veldig glad for at an er så glad i kos :hjerte:

Til ett årsdagen hans i høst så fikk han skinnjakke (ikke ekte skinn da) av oss som passer han perfekt enda, og så har jeg kjøpt en sixpence til han en gang, og de to tinga er det så morro å ta på han syns vi, for da blir han så tøff. Men det morsomste er, at i det siste så har han blitt fryktelig glad i de to tinga selv, og han går og finner det fram og vil at vi skal ta det på han så han kan gå med det inne! Syns det er så herlig jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt høres helt herlig ut! :rodmer:

Også så bra at du har fått litt er sykemelding! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du har fått sykemelding :Nikke: Håper det hjelper på energien og at du får slappet av litt når du har fri :)

Deilig med snille besteforeldre som passe lillegutt litt innimellom ;)

:strix: Halveis :strix:

Lillegutt høres helt herlig ut :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt høres helt herlig ut! :rodmer:

Også så bra at du har fått litt er sykemelding! :hoppe:

:klemmer:

så bra du har fått sykemelding :Nikke: Håper det hjelper på energien og at du får slappet av litt når du har fri :)

Deilig med snille besteforeldre som passe lillegutt litt innimellom ;)

:strix: Halveis :strix:

Lillegutt høres helt herlig ut :hjerte:

De besteforeldrene er gull ja, skulle ønske vi hadde hatt begge par i nærheten.. ;)

I kveld skal jeg på date med ei venninne, ut og spise og kino etterpå :strix: Jeg gleder meg masse! Siden jeg har hatt så lite energi de siste månedene, så har jeg stort sett bare holdt meg hjemme, og jeg husker ikke sist jeg var ute på noe en kveld i helga. Så nå ser jeg veldig fram til god middag og kino :nigo:

Jeg har et par venninner som vil ha meg med ut i morgen også, men da skal kjære ut, så jeg får kanskje sjekke om jeg får ordna barnevakt igjen. Har ikke lyst å bruke opp de barnevaktene heller nå som det blir en del framover, og så syns jeg jo at det hadde vært mye enklere å spørre mine egne foreldre enn svigers... :sjenert:

Ha ei flott helg til dere som er innom!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut med mye venninne-aktivitet! Prøver å få til noe jeg også, men alle mine venninner er så opptatt!! Føler meg helt undersosialisert - er vel hakket før jeg begynner å gnage på plankebiter og rope ut ukvemsord på offentlige steder! :fnise: Bra å holde kontakten med omverden!

Lillegutt høres helt fantastisk ut - så heldige dere er! :) Ha en fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut med mye venninne-aktivitet! Prøver å få til noe jeg også, men alle mine venninner er så opptatt!! Føler meg helt undersosialisert - er vel hakket før jeg begynner å gnage på plankebiter og rope ut ukvemsord på offentlige steder! :fnise: Bra å holde kontakten med omverden!

Lillegutt høres helt fantastisk ut - så heldige dere er! :) Ha en fin fredagskveld!

Vi er veldig heldige ja :Nikke:

Ja nå har jeg hatt masse venninne-aktivitet, og det er virkelig av det skjeldne slaget for min del også. Kjedelig når alle andre er så opptatt, du får legge ut kontaktannonse etter nye venninner :ler: Man trenger litt kontakt med omverdenen ja. Får håpe du får ei bra barselgruppe så du kan ha det sosialt i permisjonen hvertfall, jeg går og håper på et samme her :)

I går kveld var vi og spiste sushi, og satt og skravla lenge etterpå, det var veldig koselig! Og så opp med lillegutt kl 6 i dag, ikke like koselig;) Skulle virkelig ønske at han sov til i 7-tida hvertfall, men men, jeg pleier å være tidlig i seng for å være noenlunde oppegående neste dag. Dagen i dag har vi ingen planer for. Det er kjære sin tur til å sove lenge, og han var ute seint i går/natt, så det tar nok tid før jeg klarer å få opp han i dag tenker jeg. Tror nesten jeg får ty til litt drømmehagen snart så jeg kan lukke øynene litt på sofaen mens lillegutt sitter helt forheksa og ser på tv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uka har heldigvis starta mye bedre enn forrige uke. Jeg strutter ikke av energi da, men litt mindre jobbing hjelper syns jeg. I går sov jeg en halvtime etter fysiotreninga, og i dag blei jeg sittende og jobbe hjemme ei stund etter at jeg kom hjem. Har organisert og meldt flere på jobben på konkurranse på dytt.no, hvor vi skal i snitt gå 10000 skritt per dag i 60 dager, starter nå på torsdag, så det var faktisk det jeg satt med i ettermiddag;)

I kveld har jeg vært hjemme alene ei stund, så da fikk jeg lest ut boka mi, og sydde sammen sidene på putetrekket jeg har strikka. Lurer bare på om jeg skal sy sammen siste åpningen eller ikke nå... Lesing og strikking har jeg nesten ikke orka de siste månedene, så håper at det blir mer av det framover nå.

Har lagt meg i senga nå og hører på en nabo som sannsynligvis har russefest eller noe. Er ikke akkurat nattamusikk.. Dunk dunk... (Ja, jeg føler meg veldig gammel nå) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det fungerer med ferie i forhold til sykemelding? Jeg vet at om man skal ha ferie og er 100% sykemeldt, så kan man utsette ferien og eventuelt ta den i mammapermisjonen (som det eventuelt hadde blitt for min del). Men når jeg er 50% sykemeldt nå og om jeg fremdeles er det når jeg skal ha ferie i sommer, hvordan fungerer det da? Er det sånn at jeg bruker 1 uke ferie om jeg har 2 uker ferie da? Eller må man ha full sykemelding for å på en måte få igjen noe ferie?

Vi har allerede satt opp ferie for lillegutt i barnehagen nå, og jeg har jo ikke akkurat planer om å bli mer sykemeldt, men lurer bare litt på hvordan det blir i forhold til min ferie, hvordan det fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ingenting ang sykemelding i ferie dessverre :(

Men ønsker deg en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om å ikke følge med altså :daane: Jeg har gått glipp av hele dagboken din jeg :flau:

Noen som vet hvordan det fungerer med ferie i forhold til sykemelding? Jeg vet at om man skal ha ferie og er 100% sykemeldt, så kan man utsette ferien og eventuelt ta den i mammapermisjonen (som det eventuelt hadde blitt for min del). Men når jeg er 50% sykemeldt nå og om jeg fremdeles er det når jeg skal ha ferie i sommer, hvordan fungerer det da? Er det sånn at jeg bruker 1 uke ferie om jeg har 2 uker ferie da? Eller må man ha full sykemelding for å på en måte få igjen noe ferie?

Vi har allerede satt opp ferie for lillegutt i barnehagen nå, og jeg har jo ikke akkurat planer om å bli mer sykemeldt, men lurer bare litt på hvordan det blir i forhold til min ferie, hvordan det fungerer :)

Er du sykemeldt 50% (eller annen gradering) og fremdeles er det når du tar ut ferie bruker du dine to uker, er du 100% sykemeldt får du igjen ferien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ingenting ang sykemelding i ferie dessverre :(

Men ønsker deg en fin dag :klemmer:

Takk for det, Lucky :klemmer:

Snakk om å ikke følge med altså :daane: Jeg har gått glipp av hele dagboken din jeg :flau:

Er du sykemeldt 50% (eller annen gradering) og fremdeles er det når du tar ut ferie bruker du dine to uker, er du 100% sykemeldt får du igjen ferien..

Hehe, det går helt fint, pusilus. Jeg tror jeg fremdeles ligger i de generelle dagbøkene enda, og har vel ingen link i signaturen min heller mener jeg(?). Har liksom tenkt å gjøre noe med det uten å komme så langt :gjeiper:

Takk for svar når det gjelder sykemeldinga:) Jeg googla litt mer etter at jeg hadde skrevet her i går, og da forsto jeg også det som at det var sånn det fungerte, men det var vanskelig å finne noen klare svar. Jaja, jeg får ta det som det kommer, vet jo ikke hvordan det blir med sykemelding i sommer uansett. Egentlig litt merkelig at man må være 100% sykemelding for å få igjen ferie, man burde jo fått igjen 50% ferie om man er 50% sykemeldt også, for nå "lønner" det seg å være fullt sykemeldt, og så blir man "straffa" for å ha gradert sykemelding. Jaja, jeg kommer jo til å ha nok "fri" når permisjonen begynner, og går jo ikke fullt på jobb nå heller, så det er ikke vits i å irritere seg over.

Jeg er litt tom for noe å skrive om akkurat nå. Kommer sterkere tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med sånne ting som man får på hjernen, som regler for ferie og sånn...! Og hvis man prøver å finne det ut på nav.no blir man bare mer irritert! :fnise:

Ha en fin kveld - snart barnetv nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayami!

Hehe, helt riktig; man må hvertfall ikke gå til nav om man faktisk har lyst til å finne ut noe! :fnise: Må si jeg syns synd på de stakkarene som jobber der og faktisk prøver å gjøre en ok jobb :)

Nå har jeg sydd i glidelås i ei pute jeg har strikka, så den er helt ferdig!! Jeg er utrolig fornøyd, for denne puta har jeg brukt laaang tid på (ikke noe avansert pute å strikke altså, bare jeg som er treig og veldig glad for å endelig være ferdig).

Plutselig nå har forresten lillegutt blitt kjempetøff. Han har vært pysete og syntes det var ekkelt å gå i gresset, ville ikke gå i noe særs bakker, jeg har måttet bære han mange steder som ikke er skumle å gå. Og nå går han plutselig over alt! Gikk rundt på tur i byggefeltet her i ettermiddag for første gang, løp nedover bakkene, løp opp og ned en liten bratt bakke på lekeplassen (da måtte han holde meg i hånda da) og har storkosa seg sånn. Veldig morro å se på! Så nå er vi igang med skrubbsår på knærne og flere blåmerker, akkurat sånn det skal være noen år framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...