honning Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #1041 Del Skrevet 26. februar 2013 Åh, som jeg gleder meg til bar bakke! Synes også det er et tiltak å komme ut på tur på isen, tross piggsko. Ikke lenge til våren er her for fullt (håper jeg) I dag er vesla syk stakkar. Hun har kasta opp 3 ganger, og klarer ikke å holde på maten. Storebror kasta opp 3 ganger i helga han, så hun har tydeligvis fått det fra han. I går kveld var hun veldig klagete, så jeg måtte bære på henne litt, og hun ville ikke ha pupp da jeg prøvte å legge henne, men nå forstår jeg jo hvorfor. Håper det går over i løpet av få timer. Nå sover hun endelig igjen hvertfall, etter å ha vært våken i over 3 timer. Krysser fingre og tær for at mannen og jeg slipper unna oppkast og sykdom, for det orker jeg ikke med to små unger... Klesvask nummer 2 for dagen står på nå, og en stor haug med skittentøy ligger på gulvet på vaskerommet + at jeg har lagt sammen et par maskiner med klær også i dag. Så jeg skal ikke kjede meg (dessverre ). Huset må også ryddes til vaskedama kommer i morgen, men det blir mannen med og hjelper til med i kveld. Jeg får begynne litt om jeg rekker. Jeg skal få med meg litt ski-vm uansett. Skulle egentlig til ei venninne for å se på ski i dag, men måtte avlyse det, så vi ikke drar smitten videre. Godt kjære kjøpte en pakke sjokoladeterapi til meg i går kveld (som jeg skulle hatt med meg på besøk i dag) Det blei dagens klageinnlegg. Hehe. Sola skinner ute hvertfall da, og formen min er bra, så det går jo fint. Om vesla ikke spiser/holder på maten over for lang tid, så skal jeg heller bli bekymra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #1042 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Måtte bare fjerne dette innlegget igjen fra tidligere i dag... Hadde noen tanker som jeg ikke burde ha skrevet ned... --- Vesla er i mye bedre form nå hvertfall. Hun har ikke kasta opp mer, og spiser bra igjen. Første måltidet etter hvilen blei hun ikke tilbudt fullt måltid, jeg tenkte at det var greit å ikke presse i henne for mye så magen kunne venne seg til mat igjen. Etter å ha kasta opp på senga vår og over meg og segselv et par ganger, så har det ført til ekstra klesvask i dag. 6 maskiner har jeg kjørt... Satser på en normal dag i morgen Nå har forresten kjære også blitt gira på nytt kjøkken, som jeg har gått og tenkt på i det siste. Det blir uansett ikke dette året, men vi kan kanskje begynne å spare litt til det hvertfall Endret 26. februar 2013 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. februar 2013 #1043 Del Skrevet 27. februar 2013 Håper dere blir kvitt sykdom fort, det er ikke lett med småunger! Det verste er jo når disse minste begynner å kaste opp... Forferdelig å se àt de er så syke! Dt hjelper i alle fall på humør og klesvask at det. ute! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #1044 Del Skrevet 28. februar 2013 Håper dere blir kvitt sykdom fort, det er ikke lett med småunger! Det verste er jo når disse minste begynner å kaste opp... Forferdelig å se àt de er så syke! Dt hjelper i alle fall på humør og klesvask at det. ute! Ha en fin dag! Det er slitsomt med sykdom og små unger ja. Heldigvis har begge ungene vært i godt humør når de har vært syke. Vesla gliste nesten rett etter at hun kasta opp (er det mulig? ) Men, sykdommen er dessverre ikke ute av huset. Nå var det min tur. Jeg var på besøk i går kveld, for jeg trodde ikke vi hadde mer smitte, men på slutten mens jeg var der kjente jeg at jeg begynte å bli litt dårlig, og på vei hjem lurte jeg på om jeg måtte stoppe og spy. Jeg kom meg inn døra og opp på badet først hvertfall. Så her har jeg hatt oppkast og diare i natt, og vaska badet et par ganger Tror jeg tok av et kilo på de 4-5 timene, og har nesten ikke krefter i beina i dag. Formen er mye bedre, jeg har fått spist noen få biter av et knekkebrød, og sitter nå med litt brus og chips (vesla hyler jo av brus hun da, reagerer når jeg drikker det, så jeg ga henne mat først, og så brus (på meg altså, hehe), så får jeg heller ha et brus-opphold før hun skal spise igjen). Håper jeg holder på maten nå og får igjen kreftene litt etter litt. Det er skjelden tven står på på dagtid når jeg er hjemme i permisjon, men i dag står den på, og jeg har ikke planer om å gjøre noen ting. Middagen fra i går står på spisebordet fremdeles, masse klær bør vaskes, jeg bør gå over golvet på badet en gang til... Men jeg skal ikke gjøre noe før jeg får igjen krefter, for det er tungt å bære på vesla akkurat nå. Her var vaskedama i går, men det ser neimen ikke sånn ut (er ikke skittent igjen altså, bare rotete) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #1045 Del Skrevet 28. februar 2013 En positiv ting i dag da: Italiatur er bestilt for kjære og meg!!! Nå er bekymringen bare å få vesla til å spise mer fast føde og begynne å drikke skikkelig fra tutekopp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 28. februar 2013 #1046 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Kjærestetur til Italia! Holder med deg i å la rot være rot! Slapp av, ta deg av deg selv og vesla, og la resten være! Det som er så kjekt med rot er at det ikke går noe sted, det står så fint der det står! God bedring! Endret 28. februar 2013 av Miss I.W. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #1047 Del Skrevet 28. februar 2013 Takk for det, Miss I.W. Jeg ligger på sofaen og bare venter på at det skal bli kveld og ungene skal legge seg, så skal jeg også legge meg. Er helt utslitt, har sovet litt mens vesla har hatt sine små dupper, og holdt på å sovne sittende i sofaen flere ganger. Og null krefter i beina... Vesla klager en del i dag, og må bare klage på gulvet eller grine i armene mine. Typisk at hun er sånn akkurat i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. februar 2013 #1048 Del Skrevet 28. februar 2013 Huff da, trasig med sykdom. God bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #1049 Del Skrevet 28. februar 2013 Takk for det, pusilus! Tror jeg har mista en del melk nå når jeg er syk, for vesla nekter ofte å ta puppen og bare hyler nå. Det endte med at kjære kjører tur med henne nå, men hun må jo få i seg mat. Ikke enkelt når hun ikke vil ta tutekopp eller flaske heller Dette tærer på kreftene mine nå. Er spent på hvordan natta blir nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. februar 2013 #1050 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg mistet også en del når jeg var syk, men det ordnet seg da lita var forkjølet og febersyk uken etter og hun i'll pupp 5-6 ganger på natten Håper dere klarer å få opp produksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #1051 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg mistet også en del når jeg var syk, men det ordnet seg da lita var forkjølet og febersyk uken etter og hun i'll pupp 5-6 ganger på natten Håper dere klarer å få opp produksjonen. Det går heldigvis bedre allerede og nå virker hun blid og fornøyd Jeg er så utrolig glad for at gårsdagen er over!!! Det var en grusom dag. Vesla hylte igjen hele kvelden etter kjøreturen med kjære, jeg klarte å få i henne litt MME med skje etterhvert, så hun fikk i seg litt mat hvertfall, og sovna av utmattelse i 9-tida. Da la jeg meg også. Men 21:40 våkna hun igjen og hylte, men da klarte jeg å skvise ut litt melk fra puppen, så hun tok den etter litt om og men, og fikk i seg en del mat og sovna igjen. Og hun spiste bare en gang til i løpet av natta faktisk, det er jo helt utrolig. Veldig deilig siden jeg virkelig trengte søvnen. Og hun har spist igjen i dag. Så nå må jeg bare få i meg litt mer mat i dag, så går alt så mye bedre. Har grandis-rester til oppvarmin nå Litt av en frokost må jeg si... Håper jeg kommer meg på butikken i dag for å handle inn litt normal mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. mars 2013 #1052 Del Skrevet 1. mars 2013 Kjapt innom med en Og du, drikke masse er kjempeviktig! Det gjør underverker for melkeproduksjonen. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #1053 Del Skrevet 1. mars 2013 Takk for tips, siebaeo! Skal drikke så mye jeg orker Ha en fin dag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #1054 Del Skrevet 3. mars 2013 En koselig kveld på middagsbesøk i går kveld. God mat og godt selskap Men økedøgn i natt og ei lita som ikke ville sove i senga si hver gang jeg prøvte å legge henne over i si seng, så i dag er jeg sliten. Hun har sovet de siste timene i vår seng da, noen netter er det bare å gi opp kampen og prioritere søvn. Nå skal jeg finne fram attester og vitnemål og bruke noen få ledige minutter på å forberede meg på intervju med bemanningsbyrå i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. mars 2013 #1055 Del Skrevet 3. mars 2013 Lykke til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. mars 2013 #1056 Del Skrevet 3. mars 2013 Lykke til i morgen! Det er jo en utfordring å møte frisk og opplagt på intervju med sånne hjemmeforhold! Det er ikke alltid man får til å gjøre det som er "riktig", for av og til må man bare prioritere søvn. Vesla kommer nok til å flytte ut av senga deres til slutt uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 3. mars 2013 #1057 Del Skrevet 3. mars 2013 Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #1058 Del Skrevet 4. mars 2013 Takk for det pusilus, mayami og miss i.w. Nei, forberedelse til intervju er virkelig ikke hva det engang var Mayami. Nå er det lite søvn, nattamming, bleieskift, barneskrik, pakking av hva ungen trenger, gi mat og kle på ungen før man drar, og minimalt med fokus på megselv. Litt stressende, men på den andre siden så får jeg jo ikke tid til å være stressa over intervjuet, for jeg må jo tenke på alt annet Men men, det går nok bra. Nå sover vesla, jeg har pakka litt ting i bilen, pussa tennene, lagt klar klærne jeg skal ha på i gangen (for jeg kan jo ikke kle meg før vesla sitter klar i bilstolen sin) og lagt klar attester og vitnemål. Vi må kjøre hjemmefra om under en time, og jeg må amme før jeg drar. Gleder meg til å ha hele greia overstått!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #1059 Del Skrevet 4. mars 2013 Intervjuet er vel overstått, og jeg tror det gikk greit. Skriver mer i bloggen når jeg får mulighet, for nå er det ei lita jente som klager på golvet Godt å kunne senke skuldrene og ha det overstått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #1060 Del Skrevet 4. mars 2013 Stakkar storebror. Han var hos svigers i dag, for han hadde litt feber i morres, så da sendte vi han ikke i barnehagen. Men han kom hjem med 40,5 i feber for en time siden Han fikk av seg yttertøyet og gikk rett og la seg på golvet i spisestua, og ville ikke se på tv eller drikke saft. Jeg fikk i han febernedsettende, og etter litt kunne jeg få lov til å bære han inn på sofaen. Så nå har han drukket litt saft, og til og med sunget litt med til Ole Brumm. Skal ta tempen hans igjen om ca et kvarter, og da kan jeg ringe legevakta og si fra om status, så får de si om vi skal komme med han eller ikke (ringte og hørte med de for litt siden). Er i tilfelle greit å få han på legevakta før det blir for seint på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå