Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

God bedring alle mann! :klemmer:

Rart hvis flere barn plutselig får utslett rundt munnen en mandags morgen!? Håper det ikke er alvorlig, men noe så enkelt som noe de har fått servert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det, Miss I.W. :klemmer: Vi merka utslettet på lillegutt i går også, men jeg tenkte at det var tutten.. Men det var flere syke barn på fredag i barnehagen også, og da var lillegutt også syk, så det kan være noe som kom før helga?

Mannen sa at de blei sendt hjem fra legen igjen og fikk time 14.30, så de stakk ut så lillegutt skulle få sove først, og drar rett til legen etterpå.

Åh, jeg klarer ikke å slutte å tenke på Redbird i dag. Håper virkelig de får seg en positiv overraskelse av blodprøven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig forsvant våre "problemer" med sykdom helt etter å ha vært innom dagboka til Redbird og hulka meg gjennom innlegget hennes. For en trist dag dette blei :( Livet er ufattelig urettferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke rettferdig i det hele tatt!! Unner ingen å gå igjennom det Redbird har gjort, det tar på med så mange negative forsøk!

Håper lillegutt er bedre i dag, merkelig at så mange skulle få de samme utslettene på samme dag hvis det ikke har noe med barnehagen å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, livet er forferdelig urettferdig! :riste:

Munn-, hånd- og fotsyke går i barnehagene her i området for tiden ihvertfall. Håper lillegutt blir fort frisk igjen ihvertfall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg klarer ikke å slutte å tenke på Redbird... Heldigvis virker det som at hun har en utrolig bra mann, og at de er flinke til å ta vare på hverandre og legge fine planer sammen :)

Mannen og lillegutt kom hjem fra legen i går, og hun sa at lillegutt var frisk, men at det nok var mye bruk av tutt i det siste som førte til sår rundt munnen. Og jo, han har brukt tutten mye i helga, spesielt siden han hadde så høy feber. Vi fikk beskjed om å kaste tuttene hans, kjøpe nye, smøre han med salve hver kveld til han bli fin, og koke tuttene hans hver kveld.

Men, i går kveld så fikk jeg sår mellom to tær på begge føttene mine, og i dag har jeg begynt å få en del prikker inni hendene mine, så jeg tror vi har munn-, fot og håndsyke begge to. Feberen min er også over nå heldigvis, så vi føler oss friske begge to hvertfall nå. Vi sendte jo lillegutt i barnehagen i dag da, i den troa at han var frisk, men nå som jeg har fått litt greier i hendene også utover dagen, så har jeg begynt å få dårlig samvittighet for å sende han dit. Men nå skal jeg snart hente han, og får se hvordan han er og høre hva de sier i barnehagen.

Får løpe inn til lillesøster igjen nå, høres ut som at hun trenger oppmerksomhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke i tvil lenger hvertfall. Det må være den munn-, hånd og fotsykdommen vi har. Jeg har masse små blemmer på hendene, de fleste viser nesten ikke, de bare kjennes på fingrene og spesielt fingertuppene. De gjør det vondt å kneppe knapper (dvs vanskelig for meg å skifte på vesla nå, blant annet). Og så har jeg fått et par blemmer under tær, i tillegg til mellom tær, som gjør det vondt å gå. Blæh.. Måtte bare klage litt, for dette er ubehagelig rett og slett.. ;)

Er litt glad for at legen som mannen og lillegutt var hos kun er vikar for fastlegen min, for de bør vel klare å kjenne igjen så vanlige barnesykdommer? :vetikke:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kvist :) Uff, jeg har enda ikke klart å somle meg inn i dagboka di... Har vært uten pc de siste ukene, og alt er så mye mer tungvint fra mobil, men nå har jeg akkurat fått pcen opp og gå igjen, så jeg lover å komme snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig! Og så ubehagelig da! :sur:

Vi hadde det også i bhg, men da var det kun snuppa som var lettere angrepet og det så ikke ut som om hun plagdes så mye. Håper lillegutt slipper lett unna! :Nikke:

Vi slet også lenge med smukkeutslett. Smurte og kokte, men det tok lang tid å bli kvitt det, litt pga årstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kvist :) Uff, jeg har enda ikke klart å somle meg inn i dagboka di... Har vært uten pc de siste ukene, og alt er så mye mer tungvint fra mobil, men nå har jeg akkurat fått pcen opp og gå igjen, så jeg lover å komme snart ;)

Hehe, det er bare å stikke innom ;) Mye ventemas der for tida da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja ventemas blir det nok litt av, kvist :ler: Får håpe ventetida snart er over ;)

Ingen pc-tid i dag forresten, så jeg prøver igjen i morgen :nigo:

Snille lille jenta mi har hatt et par fantastiske netter. I natt sov hun fra ca 23.30 til 7(!), fikk mat og sovna kjapt igjen, våkna igjen kl 10 og fikk mat, og sovna kjapt igjen. Klokka 12 måtte jeg vekke henne pga at vaskedama kom (en time for tidlig). Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke føler at jeg ammer halve nettene denne gangen :nigo: Natt til i går var omtrent helt lik, sovna vel rundt 12, og sov til 13 med to amminger mellom. Så jeg fikk 3 timer på meg til å dusje, spise, rydde, legge sammen mange maskiner med klær, og å strikke litt før hun våkna. Jeg er så utrolig fornøyd over at jeg får en del sånne flotte netter, mer heldig kan man ikke bli!

Jeg føler jo at jeg må ut av huset når vaskedama kommer, og det passa meg dårlig i dag siden jeg har vondt for å gå.. Men,må man så må man ;) Jeg stakk først på europris og kjøpte plastbokser til barneklær (trengte flere, og nå var de til halv pris), og så til et kjøpesenter like ved og fikk handla litt mer eller mindre fornuftige ting :fnise: Kjøpte et par sommerplagg til vesla til 70%, vinterdress til lillegutt til 250kr som han kan ha hjemme (har barnehagedress), smertelindrende krem til blemmene mine, og møbelstoff til å trekke om spisestuestolene med til 40%. Jeg har lyst til å male både stolene og bordet også, og vi har snakka om å bytte ut et skap i spisestua med et større vitrineskap. Trenger mer plass.. Jeg kommer til å føle at vi får helt ny spisestue om vi får gjort hvertfall et par av de tinga :)

I morgen skal kjære jobbe hjemmefra. Jeg skal i barseltreff på helsestasjonen kl 13, og får besøk av strikkeklubben på kvelden. Det blir en koselig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å svare deg, Miss I.W.: lillegutt slipper lett unna munn-, hånd- og fotsykdommen ser det ut til. Han var bare slått ut den dagen han hadde feber, men ser ikke ut til å være plaga av utslett/blemmer. Jeg får det sikkert litt kraftigere siden jeg får det som voksen? Gleder meg til å være ferdig med det hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så tungt å være syk og ha små barn å ta ansvar for.. :( Det er jo ganske høy feber. Ammende babyer har jo heldigvis mye beskyttelse i morsmelka. Og nå får hun vel dine antistoffer!(?) :)

God bedring, håper dere sover det av dere, alle mann ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke lillesøster som sover så godt, og herlig for deg som får overskudd til å fikse i hus og heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så tungt å være syk og ha små barn å ta ansvar for.. :( Det er jo ganske høy feber. Ammende babyer har jo heldigvis mye beskyttelse i morsmelka. Og nå får hun vel dine antistoffer!(?) :)

God bedring, håper dere sover det av dere, alle mann ;)

:klem:

Takk for det, siebaeo :klem: Vi føler oss i bra form nå alle mann hvertfall, feberen er over, lillegutt er ikke plaga ser det ut som, og jeg må bare bli kvitt de vonde blemmene mine ;) Og ja, jeg er glad for at lillejenta sannsynligvis er godt beskytta av morsmelka!

Flinke lillesøster som sover så godt, og herlig for deg som får overskudd til å fikse i hus og heim.

Ja, det er luksus! :nigo:

Jeg skal liksom i barseltreff klokka 13, men det er kanskje ikke så populært å dukke opp der med sykdom. Det skal visstnok kun smitte med hudkontakt, og jeg er nøye med håndhygienen syns jeg selv, så egentlig tror jeg det er nokså trygt. Ikke har jeg tenkt å pirke borti de andre babyene heller. Men så er jeg så rød og fæl på haka at jeg ikke liker å vise meg for folk engang nå og vil helst holde meg hjemme, samtidig som jeg trenger å komme meg ut... Mannen sa at jeg måtte få på noe dekkstift, og da er det ikke fint, når han gir meg sånne beskjeder i klar tale :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blei det hjemmedag på meg. Ringte til helsestasjonen, og de var enige i at det var nok best om jeg holder meg hjemme fra barseltreff i dag, så vi er sikre på at jeg ikke smitter noen. Jeg hadde nok heller ikke likt om noen kom dit med det samme som jeg har, i fare for å smitte min unge på bare få uker.

Jeg får heller trille en liten tur i det fine været, og ikke tenke på vondter under foten når jeg går :) Det er en nydelig høstdag ute i dag, med helt blå himmel og vindstille, så jeg kan ikke bare sitte inne ;) Får vente til vesla våkner igjen tenker jeg, så kan jeg sitte på sofaen og lese litt imens :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man endre undertittelen til dagboka igjen? Jeg trodde det skulle være ved å endre på det første innlegget, men fant det ikke :vetikke:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...