Lucky? Skrevet 21. juni 2012 #461 Del Skrevet 21. juni 2012 Symaskin er gøy Har ikke fått sydd noe etter lillegutt kom, men satser på å få gjort det igjen når han begynner å legge seg til mer normale leggetider Så koselig med tur til dyreparken da, håper det går fint på busstur og med bekkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #462 Del Skrevet 21. juni 2012 Symaskin er gøy Har ikke fått sydd noe etter lillegutt kom, men satser på å få gjort det igjen når han begynner å legge seg til mer normale leggetider Så koselig med tur til dyreparken da, håper det går fint på busstur og med bekkenet Ja, jeg hadde faktisk ikke trodd at symaskin var så gøy, men jeg har blitt litt hekta Vi har hatt en veldig fin dag i dag. Lillegutt var litt lei i bussen til tider, og vi var begge veldig slitne når vi kom hjem, men vi har kosa oss masse. Veldig kos å tilbringe hele dagen sammen med han, jeg satte meg på en benk i sola mens han hvilte så jeg fikk slappa av ei god stund også, og veldig stas å se på dyr for han. Nå skal jeg bare ligge som et slakt på sofaen resten av kvelden, og legge meg tidlig. Helt utslitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. juni 2012 #463 Del Skrevet 22. juni 2012 Så bra det gikk fint Gleder meg til lillegutt blir så stor at vi kan dra til dyreparken også Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. juni 2012 #464 Del Skrevet 22. juni 2012 Høres ut som en veldig koselig dag! Moro når de blir store nok til sånne ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. juni 2012 #465 Del Skrevet 22. juni 2012 Så koselig med dyreparktur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #466 Del Skrevet 23. juni 2012 til lucky, mayami og pusilus I går kveld begynte jeg på legoteppe som jeg skal sy. Jeg googler jo alt, siden jeg ikke kan noe fra før, og er imponert over alle som legger ut så bra beskrivelser på nettet. Her er den jeg følger nå: http://houseofhopen.blogspot.no/2011/08/fredags-tutorial_12.html?showComment=1340400193888#c6959804461590102421 Så nå er det stort sett selve sy-delen som gjenstår, alle forberedelser tar mye tid for en nybegynner I dag var det min tur til å sove lenge, så kjære ligger og sover nå som lillegutt sover, og jeg har gjort masse reint i huset. Kjenner at jeg kommer til å svi for det utover dagen (bekkenet), men det måtte bare gjøres, og kjære er ikke flink til å hjelpe til med sånt dessverre. Om jeg spør om han kan gjøre det, så sier han ja, og mener nok ja akkurat der og da, men han vil ta det neste dag eller noe, og neste dag passer det liksom aldri, og sånn går no dagan. Vaskedama vår er i Romania hele juni, så det er derfor det såg så bomba ut her nå, så jeg gleder meg til hun er tilbake igjen Nå er det noen minutters hvil på sofaen for meg, så må jeg vel snart vekke de to gutta mine. Drøyer det litt til så jeg kan nyte freden i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #467 Del Skrevet 23. juni 2012 Der fikk jeg endelig endra signaturen min, så nå stemmer det med hvor langt jeg er på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. juni 2012 #468 Del Skrevet 24. juni 2012 Har falt ut her også, jeg... Langt på vei, nå ja! Håper formen din er fin! Sånt legeteppe hadde vi hjemme også, flittig brukt av broren min.... Splæææææææsj, og vips var det masse lego på gulvet! Lekte mye med det, ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. juni 2012 #469 Del Skrevet 24. juni 2012 Det er jo snart bare 10 uker igjen jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #470 Del Skrevet 2. juli 2012 Har falt ut her også, jeg... Langt på vei, nå ja! Håper formen din er fin! Sånt legeteppe hadde vi hjemme også, flittig brukt av broren min.... Splæææææææsj, og vips var det masse lego på gulvet! Lekte mye med det, ja.. Tida går fort ja. Formen er grei så lenge jeg kan ta ting i mitt eget tempo Det er jo snart bare 10 uker igjen jo Ja, og nå er det faktisk under 10 uker igjen Jeg tror ikke jeg kommer til å bli helt klar for å føde denne gangen heller Jeg har sikkert sagt det flere ganger før, men jeg syns tida går så utrolig fort. Ikke har vi begynt å diskutere navn (har masa på mannen om at vi MÅ begynne å diskutere snart), ikke har jeg handla inn noe som helst av babyklær eller -utstyr, og jeg har vel egentlig ikke gjort noe som helst for å bli klar for en til unge i hus Vi gleder oss ekstremt mye, men jeg klarer liksom ikke å få ut fingen likevel. Vi har jo det meste av utstyr da, og har mye klær som lillejenta kan bruke, så vi trenger ikke mye nytt, men jeg har jo egentlig lyst til å handle inn litt likevel. Jeg skal på Oslotur neste mandag-tirsdag på Pearl Jam konsert sammen med et par venninner (gleder meg masse!!), og da har vi også planlagt å shoppe litt samtidig, så jeg har planer om å handle inn litt jenteklær da Håper bekkenet mitt holder til noen timer med shopping, det er det pent nødt til å gjøre akkurat da En ting jeg faktisk har ordna, er søskenvogn. Vi skal få overta av ei venninne av meg som ikke trenger sin lenger, og det er jo helt supert å ha i boks. Så det eneste store vi trenger nå er ei til sprinkelseng tror jeg. Lillegutt sover fremdeles i si, og jeg syns det er litt for tidlig å bytte den ut (han prøver ikke å klatre utav den), så vi får ha to unger i sprinkelseng ei stund før vi bare får selge den ene igjen. Tror jeg skal legge meg nedpå igjen litt før fysiotreninga kl 11. Har egentlig så mye jeg skulle ha gjort i dag, men egentlig ingenting som haster, så jeg får se hva jeg ender opp med. Er forresten veldig glad for at vaskedama kommer hit igjen på onsdag etter å ha vært bortreist i en måned, så får vi endelig rydda skikkelig igjen her før vask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. juli 2012 #471 Del Skrevet 2. juli 2012 Vaskedame, o'lykke Jeg får vel ta meg en runde selv når jeg krangler ut av sengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. juli 2012 #472 Del Skrevet 3. juli 2012 Høres veldig bra ut med vaskedame!! Tror vi må ordne oss med det når jeg skal ut i jobb igjen... Jeg var igså veldig treg med shoppingen, men det var mest fordi jeg ikke visste hva jeg trengte. Har handlet en del mer etter lille ble født, og det var GODT å konme seg litt ut! Ta det rolig med vaskingen, pass på bekkenet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #473 Del Skrevet 3. juli 2012 Vaskedame, o'lykke Jeg får vel ta meg en runde selv når jeg krangler ut av sengen Vaskedame ER lykke ja Du bør heller få din kjære til å ta en runde forresten, du må lade opp til fødsel! Høres veldig bra ut med vaskedame!! Tror vi må ordne oss med det når jeg skal ut i jobb igjen... Jeg var igså veldig treg med shoppingen, men det var mest fordi jeg ikke visste hva jeg trengte. Har handlet en del mer etter lille ble født, og det var GODT å konme seg litt ut! Ta det rolig med vaskingen, pass på bekkenet!! Vaskedame er absolutt å anbefale ja, uten det hadde vi skjelden fått rydda skikkelig, og vaskinga hadde heller ikke blitt gjort ofte nok Nå er det ryddings på gang, og vi har faktisk handla oss nytt servise i dag (som jeg har sikla på kjempelenge), så vi må rydde litt i kjøkkenskapene samtidig Jeg får vel fortsette her, det går ikke akkurat kjapt med meg, men det blir godt å få gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #474 Del Skrevet 4. juli 2012 I dag har det vært en skikkelig herlig sommerdag! Jeg skulle egentlig på fysiotrening i formiddag, men sov så lite i natt at jeg måtte prioritere søvn i stedet for trening. Deretter dro jeg på kafe med ei venninne, og satt ute og spiste lunsj i sola og skravla. Veldig koselig! Og så var jeg innom polet og kjøpte ei svindyr flaske med whisky til min kjære som han skal få på vår 5-års bryllupsdag på lørdag Vi pleier ikke å gjøre noe utav bryllupsdagen, og vi har ikke gitt hverandre gaver heller før, så jeg tror han kommer til å bli glad for denne Så var det hjem til nyvaska hus, grilling og honningmelon. Helt perfekt! Nå har jeg endelig satt meg ned med NAV-skjemaene, og var bare litt usikker på ett punkt som jeg sendte spørsmål til en av våre regnskapsførere om (hun hjalp meg så godt med dette forrige gang også vet jeg). Og kjære har satt seg ned og kikker i navneboka (endelig!), han sitter og ler over alle rare navn, så spørs det bare om han finner noen han liker :gjeiper: På tide å få unnagjort litt praktiske ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 4. juli 2012 #475 Del Skrevet 4. juli 2012 Rare navn ja, vi ahr hatt oss noen runder med dem vi også :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #476 Del Skrevet 5. juli 2012 Rare navn ja, vi ahr hatt oss noen runder med dem vi også :gjeiper: Hehe ja, hvem kaller for eksempel jenta si for "Bolle"? Nok en flott sommerdag her i dag. Jeg prøvte å sove videre etter at kjære og lillegutt dro i dag, men det gikk ikke, så da leste jeg ut boka mi i stedet før jeg sto opp. Så hadde jeg årets første utefrokost (hvertfall her hjemme), og dro og handla litt blomster til å pynte mer ute. Deretter klippa jeg plenen og var helt utslitt etterpå, så resten av dagen har jeg tatt det med ro i sola stort sett Da jeg dro for å hente lillegutt i barnehagen, så satt han i en søleputt og kjølte seg ned i varmen. Han plaska med hendene, tok hendene i pytten og så inn i munnen og sa "NAMM", og spiste litt på småstein.... Mammaen syntes ikke det såg like deilig ut (og en annen unges pappa virka til å syns synd på meg), og det måtte full skift til før vi kunne sette oss i bilen Skulle ønske jeg hadde bilde av det synet! Det blei besøk og grilling i ettermiddag/kveldinga, og jeg hadde egentlig tenkt å sitte ute og lese etter at de dro, men stupte ned på sofaen i stedet og har ikke lest ei side. Noen som forresten har tips til litt lett sommerlesning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 5. juli 2012 #477 Del Skrevet 5. juli 2012 Lett sommerlesing vet jeg ikke om det er, men "Halvbroren" av Lars Saabye Christensen er en av de beste bøkene jeg har lest! Greide ikke å legge den fra meg - og det resulterte i enkelte svidde middager... Lillegutt høres fantastisk ut, til tross for nødvendige skift før avreise fra barnehagen! Mammahjertet må da vel smelte av det synet - i alle fall in retrospect?! Har var sikkert bra lykkelig der han satt! Kjenner hvertfall at det er veldig lett å tilgi lille når han hyler midt på natta, han trenger bare å kikke opp på meg så er alt greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #478 Del Skrevet 6. juli 2012 Gratulerer så mye til pusilus som har blitt mamma i natt!! Lett sommerlesing vet jeg ikke om det er, men "Halvbroren" av Lars Saabye Christensen er en av de beste bøkene jeg har lest! Greide ikke å legge den fra meg - og det resulterte i enkelte svidde middager... Lillegutt høres fantastisk ut, til tross for nødvendige skift før avreise fra barnehagen! Mammahjertet må da vel smelte av det synet - i alle fall in retrospect?! Har var sikkert bra lykkelig der han satt! Kjenner hvertfall at det er veldig lett å tilgi lille når han hyler midt på natta, han trenger bare å kikke opp på meg så er alt greit! Takk for boktips Den har jeg ikke lest, så kanskje jeg skal prøve meg på den. Har egentlig lova megselv å lese litt flere av bøkene jeg ikke har lest i bokhylla mi før jeg handler flere bøker, så jeg får ta en gjennomgang der igjen også først kanskje Lillegutt er helt herlig ja, og jeg måtte bare sette meg ned og se på han der han satt i søleputten i går. Irriterte meg bare over at jeg ikke hadde kamera Det skal veldig lite til for å smelte helt av de små ja, og merker at jeg bekymrer meg litt over å ikke føle at jeg får nok tid med hver av ungene når lillejenta kommer (selv om jeg i bunn og grunn mener at det blir bra for de å dele oppmerksomheten. For en start på dagen sier jeg bare... Jeg er utrolig trøtt, men klarte likevel ikke å sove videre etter at kjære og lillegutt dro i dag. Så etter å ha prøvt å sove ei stund, så sto jeg bare opp for å spise. Og hallo hormontroll!! Jeg har sittet her og grenet over små pirketing som irriterer meg, og klarte nesten ikke å slutte å grine. Og så dukka kjære opp på msn fra jobb når jeg slo på pcen, og jeg fikk klaga litt til han, og han sa at det blir kanskje bedre når han begynner ferie etter i dag. Da begynte jeg bare å grine enda mer, for jeg tenker at det er nå som jeg er helt aleine at jeg har mulighet til å slappe av, de neste 3 ukene skal vi alle 3 være hjemme, og det kommer jo bare til å bli mer travelt! Misforstå meg rett, jeg gleder meg masse til å ha de hjemme, men det kommer til å bli travlere uansett for meg, det er umulig å unngå. Og så liker jeg ikke helt det å ikke ha noen planer for ferien og er litt bekymra over at vi kommer til å gå litt på veggene her hjemme, så jeg håper vi klarer å være flinke til å finne på ting. Vi må ta oss en tur på hytta etterhvert uansett, og har snakka om en Sverige-tur også (sannsynligvis dagstur). I tillegg har jeg tenkt å teste ut åpen gård, for lillegutt er så fascinert av dyr. Så det kommer nok til å gå bra, det er bare denne hormonelle kjerringa her som tenker for mye tanker i hodet sitt Det var dagens utblåsning. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke er hormonell til vanlig, og en sånn morgen som dette har jeg aldri opplevt før. Tenk å sitte aleine og hulke over at kjære ikke hadde tømt oppvaskmaskina i går kveld (+ et par andre like små filleting som absolutt ikke er noe å grine over). Om et par timer skal jeg le av megselv, for jeg ser jo tydelig hvor teit det er Nå er planen å spise opp frokosten, så skal jeg legge meg i senga og lese litt og ikke stå opp igjen før jeg har klart å sove mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #479 Del Skrevet 6. juli 2012 Da har jeg jammen meg sovet bort hele dagen i dag, og gjett om det trengtes Hormonene mine kommer nok mest i forbindelse med lite søvn, for da tåler jeg virkelig ingenting for tida. Jeg våkna i ett-tida, drøyde det litt før jeg sto opp, tok meg en dusj, har spist, og plutselig er klokka over halv 3 og det er bare en time til jeg skal hente lillegutt i barnehagen. Godt at det er overskya i dag og at jeg ikke hadde noen planer for dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #480 Del Skrevet 9. juli 2012 Nå er det snart avgårde til Oslo med god-jentene. Pearl Jam, god mat, skravling og shopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå