Lucky? Skrevet 7. mai 2012 #421 Del Skrevet 7. mai 2012 Herlig med en tøff gutt med skrubbsår og blåmerker Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #422 Del Skrevet 8. mai 2012 Takk for det, Lucky! Vi har et vennepar som er på fødeavdelinga NÅ. Jeg er så spent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 8. mai 2012 #423 Del Skrevet 8. mai 2012 Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #424 Del Skrevet 9. mai 2012 Spennende Alt gikk veldig fint med de, og ut kom ei lita herlig jente Jeg var hos jordmor igjen i går, og her står alt også bra til fremdeles heldigvis. Det er alltid koselig å være hos jordmor syns jeg. Jeg ligger litt under normalkurva på magemåla, men det er ikke synkende kurve hvertfall, så det er ingen grunn til bekymring. I går kveld fant jeg helsekortet mitt fra forrige graviditet også og sammenligna, og magemåla var faktisk større sist, men jeg tror det bare må ha vært livmora som var større forrige gang, for jeg føler at jeg har fått en del mage de siste par ukene og tror ikke jeg var større enn dette sist. Jaja, plutselig skyter den nok ut, og jeg tror ikke dette blir ei lika lita ei som lillegutt var. Håper jeg slipper unna svangerskapsforgiftning denne gangen Om litt over 2 timer kommer mor på besøk til oss og skal være til søndag, så da skal hun være barnevakt i helga også mens vi skal i hvert vårt utdrikningslag. Det blir veldig koselig. Jeg har jobba mye disse 3 dagene for å ta ut det meste av sykemeldinga mi for denne uka i morgen og fredag. Så kan jeg være med mor og lillegutt litt, og slappe av litt mens de finner på noe bare de to. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. mai 2012 #425 Del Skrevet 9. mai 2012 Herlig med besøk av hu mor Jeg har ei venninne som hadde større symfysemål med nr en enn nr to Er du mye sykemeldt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #426 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei pusilus! Herlig med besøk av mor ja; barnepasser og hushjelp i hus samtidig, og jeg kan slappe masse av Jeg er 50% sykemeldt nå, og kjenner at det gjør veldig godt. I går blei bekkenet/nedre del av rygg et godt hakk verre, tror det kom en liten låsning i bekkenet. Så jeg planla egentlig en liten tur i ulendt terreng i skogen like ved her til i dag, men det regna masse i går og enda verre i natt, så det er vel bare sørpe i deler av skogen da. Vanskelig kombinasjon det der når ryggen bør ha en del bevegelse og bekkenet ikke liker at jeg går for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. mai 2012 #427 Del Skrevet 11. mai 2012 Huff, må holde seg unna slikt føre med bekkenplager! Jeg oppdaget først bekkenet da jeg gikk en tur på islagt grusvei i romjula - ikke noe lurt! Godt å være sykmeldt og samtidig kunne slappe av! Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 11. mai 2012 #428 Del Skrevet 11. mai 2012 Så deilig med barnevakt og vaskehjelp på besøk Kos dere masse i helgen! Vær forsiktig med bekkenet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. mai 2012 #429 Del Skrevet 14. mai 2012 Håper helgen ble bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #430 Del Skrevet 16. mai 2012 Huff, må holde seg unna slikt føre med bekkenplager! Jeg oppdaget først bekkenet da jeg gikk en tur på islagt grusvei i romjula - ikke noe lurt! Godt å være sykmeldt og samtidig kunne slappe av! Kos deg! Uff, ikke noe morro med bekkenplager nei, høres veldig ubehagelig ut på islagt grusvei! Deilig med litt sykemelding for tida ja, må bare bli flinkere til å faktisk slappe av de timene jeg har fri merker jeg Så deilig med barnevakt og vaskehjelp på besøk Kos dere masse i helgen! Vær forsiktig med bekkenet ditt Ja det var veldig godt, og mor og lillegutt hadde kosa seg masse sammen. Jeg kosa meg også mye i utdrikningslag, og bekkenet blei bedre av å være borte fra lillegutt og ikke bære noe på han, men etter et par timer med han igjen på søndag så blei det vondt igjen. Jaja Håper helgen ble bra Den blei veldig bra, og var heldige med været i tillegg på lørdagen Nå er det helg på meg allerede. Har jobba meg inn mine 50%, så jeg kan ta meg fri resten av uka nå, deilig! 17.mai i morgen og vi har ikke de store planene. Skal på frokost/lunsj til noen venner hvertfall, og mer enn det har vi ikke planlagt. Jeg har akkurat prøvt litt klær også nå og funnet ut hva jeg skal ha på meg, så får jeg prøve å finne fram noe til lillegutt også. Klokka 13 er det fysiotrening, og jeg har egentlig lyst til å droppe den og slappe av i stedet. Fysioterapeuten sa at det kom til å bli en veldig kort time i dag pga at hun må i barnehagen i 17.mai-feiring og dra tidligere, så da var det litt ekstra tiltak å dra og trene for kanskje bare en halvtime. Men samtidig så trenger jeg treninga. Veier veldig for og imot her nå... Vi er med på en aktivitetskonkurranse med jobb også hvor vi skal gå eller gjøre aktiviteter som tilsvarer 10.000 skritt per dag, og da får jeg bra uttelling på fysiotreningene, så jeg får vel prøve å få ut fingen. Hehe. I går klarte jeg å komme meg på yoga på elixia, og var på fysiotrenig på mandag, så jeg føler at formen kommer seg litt i motsetning til i begynnelsen av graviditeten Er absolutt ingen hardtreninger jeg er på, men det hjelper. Ha en flott 17.mai i morgen alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. mai 2012 #431 Del Skrevet 20. mai 2012 Så herlig at treningen hjelper på formen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #432 Del Skrevet 21. mai 2012 Pusilus: klem: Skriver bare kjapt fra mobilen... Er i en veldig tenkeprosess om dagen. Bekkenet er en god del verre, så det er ikke bra å sitte på jobb for lenge om gangen. Den siste uka så har jeg stivna når jeg sitter, så jeg har problemer med å reise meg opp og gå, men det kommer seg når jeg har komt igang med å gå litt. Er fremdeles 50% sykemeldt, men klarer enda ikke om å fokusere på jobb, så jeg sitter der og gjør dessverre ingenting veldig ofte Så nå vurderer jeg full sykemelding... Bekkenet er det jo opp og ned med, noen dager bedre enn andre, men det har generelt blitt ganske mye vondere i det siste. Jeg snakka med kjære om det i kveld, og han såg ingen poeng i å jobbe når jeg likevel ikke får gjort noe på jobb, og må tenke på megselv og bekkenet også. Det samme sa ei venninne på lørdag.. Jeg har aldri vært fullt sykemeldt sånn før, og syns det føles veldig drastisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. mai 2012 #433 Del Skrevet 21. mai 2012 Viktig å tenke på seg selv og den lille i magen, det er dere som er viktigst nå Det er ikke verdt å presse seg for som flere sier til meg er det ingen som takker deg for at du gjør det. Jeg fikk kjeft av en av trenerene der jeg går fordi jeg skulle gå opp til 100% nå Hun var neimen ikke nådig i utsagnene sine, men roet seg da jeg sa at jeg ikke kom til å kjøre meg tom før jeg tok kontakt med legen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #434 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Viktig å tenke på seg selv og den lille i magen, det er dere som er viktigst nå Det er ikke verdt å presse seg for som flere sier til meg er det ingen som takker deg for at du gjør det. Jeg fikk kjeft av en av trenerene der jeg går fordi jeg skulle gå opp til 100% nå Hun var neimen ikke nådig i utsagnene sine, men roet seg da jeg sa at jeg ikke kom til å kjøre meg tom før jeg tok kontakt med legen igjen. Får håpe det går bra med 100% jobbing framover, men du må virkelig ikke vente for lenge før du kontakter legen igjen heller nei! Det er viktig å lytte til kroppen sin og ikke la det gå for langt Og du har helt rett i det du sier, at det er ikke verdt å presse seg, og det er ingen som takker deg. Jeg tror nok at jeg ringer legekontoret en av de nærmeste dagene og ber om full sykemelding. Men jeg gruer meg til det... Endret 22. mai 2012 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. mai 2012 #435 Del Skrevet 22. mai 2012 Det var absolutt ikke en lett avgjørelse her heller, men mannen fikk meg til slutt til å gå med på det. Og jeg ser jo nå at det var det eneste rette! Kunne heldigvis jobbe 20% hjemmefra, så jeg føler meg ikke helt unyttig! Tør hvertfall ikke tenke på hvor ille bekkenet hadde vært dersom jeg hadde fortsatt i jobb lenger enn jeg gjorde... (Må også bare si at jeg synes det kjempemoro å følge deg denne gangen også, husker jo så godt at jeg fulgte med deg gjennom ivf og greier sist - kjenner meg så godt igjen nå!) Ha en fin dag - alle fire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #436 Del Skrevet 31. mai 2012 Fant et kjempefint dikt her som jeg bare må dele: Dette er en hilsen til mamma'n min fra meg jeg ligger inni magen din og lengter etter deg - for selv om vi er nærme nå, så gleder jeg meg til å se deg smile søtt til meg og kose når jeg vil. Det blir i lengste laget å vente sånn, jeg vet men tenk - for meg har dette vært en diger evighet! For deg er ni små måneder en brøkdel av ditt liv mitt liv har ikke startet det, et rart alternativ... Å mamma'n min, jeg gleder meg. Det kiler inni meg! Tenk, om no'n små små dager så skal jeg treffe deg! Jeg kjenner dine lyder, jeg kjenner stemmen din og om no'n små små dager skal du få høre min. Tenkte du aldri kjære mor, den gang du ble gravid. da ble vi lenket sammen, og du følte det ble liv. i alle drømmer om meg, hvor du planla alt så vel da du merket at jeg sparket , da du la deg hver enkveld. Tenkte du aldri, kjære mor, at kanskje jeg la planer og... at jeg valgte helt på egenhånd, en mor å stole på. en mor som luktet søtt og hadde silkemyke hender. en hjelpsom, kjærlig skapning som kjærligeht meg sender Tenkte du aldri, da du planla å få meg. at jeg lette blant mange og til slutt fant jeg deg. og da jeg lå i dine armer, og du kikket ned på meg, da var jeg kjempe lykkelig fordi jeg valgte deg (Kommer snart innom og oppdaterer igjen, har bare litt masse planlegging å gjøre disse dagene og er litt stressa over at jeg skal være toastmaster i helga Skal svare deg også Mayami:) To bryllupshelger på rad + jobben som toastmaster gir meg ikke så mye tid til KG akkurat nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 3. juni 2012 #437 Del Skrevet 3. juni 2012 Nydelige dikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #438 Del Skrevet 4. juni 2012 Det var absolutt ikke en lett avgjørelse her heller, men mannen fikk meg til slutt til å gå med på det. Og jeg ser jo nå at det var det eneste rette! Kunne heldigvis jobbe 20% hjemmefra, så jeg føler meg ikke helt unyttig! Tør hvertfall ikke tenke på hvor ille bekkenet hadde vært dersom jeg hadde fortsatt i jobb lenger enn jeg gjorde... (Må også bare si at jeg synes det kjempemoro å følge deg denne gangen også, husker jo så godt at jeg fulgte med deg gjennom ivf og greier sist - kjenner meg så godt igjen nå!) Ha en fin dag - alle fire! Det er ingen enkel avgjørelse å kutte ned eller kutte helt jobbinga nei. Men jeg merka at bekkenet var generelt mye bedre med en gang jeg ikke jobba lenger, for når man har vondt etter en time på jobb, og ikke helt hvor man skal gjøre av seg etterpå fordi alt gjør vondt, så er det ikke verdt det lenger. Veldig morro å følge deg også, Mayami!! Du er faktisk den som fikk meg til å opprette dagbok her inne. Husker at jeg tilfeldigvis fant et innlegg ditt eller noe da jeg googla, og vi prøvte wild yam samtidig, som om det hadde noe som helst effekt på oss Utrolig morro at dere også fikk det til nå! Nydelige dikt Ja, jeg satt også med tårer i øynene da jeg fant det, og igjen i går kveld da jeg kikka på det igjen... Nydelig I dag er min første sykemeldingsdag som jeg føler at jeg kan slappe helt av. Siden det har vært to bryllupshelger på rad, og jeg var toastmaster i det siste bryllupet som var nå i helga, så har jeg ikke kunnet slappe skikkelig av og brukt mye tid på forberedelser. Gårsdagen var vedig vond for bekkenet mitt etter mye sitting i bryllup og høyhæla sko (fikk heldigvis skifta sko utover kvelden). Først måtte jeg kjøre hjem fra der bryllupet hadde vært (kjære hadde jo drukket i bryllupet, så vi ville ikke ta noen sjanser), og så var det rett i familiesamling med hele slekta til kjære i en park = ingen gode sitteplasser + at lillegutt hadde sovet dårlig i helga og var bare så dritsur som han aldri pleier å være og jeg måtte bære litt på han med vondt bekken fordi pappaen heller ikke var god nok akkurat da + at jeg var ekstremt sliten. Det var ingen suksess for vår del. Lillegutt sutra ei stund hjemme etterpå, hang over oss og halvsov på sofaen men ville ikke legge seg, overtrøtt stakkar. Når han endelig kom seg i seng, flata jeg ut på sofaen og vi bare glodde på enkel underholdning på tven og begynte på en dårlig film som vi ikke orka å se ferdig. Beklager klaginga, jeg var bare helt kake. Nå har kjære og lillegutt komt seg avgårde til jobb og barnehage, jeg har spist frokost, og nå skal jeg gå opp og legge meg igjen. Jeg har ingen andre planer i dag enn å forhåpentligvis sove ei stund til, kanskje ta meg et bad, vanne blomster, kanskje lese litt, og ellers så lite som mulig før jeg henter lillegutt i barnehagen. Og så skal jeg prøve å komme meg gjennom noen dagbøker og oppdatere meg igjen her på KG Huset er bomba, men jeg skal gjøre mitt aller beste til å overse det i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. juni 2012 #439 Del Skrevet 4. juni 2012 Wild yam ja... Det er jo ca 100 år siden! Tiden flyr! Høres ut som om du har nok planer for i dag, omtrent det samme som meg (bortsett fra at jeg må på akupunktur, selv om jeg helst vil droppe det) - veldig lurt å kutte ned jobb! Bryllup er jo kjempekoselig, men en nytelse av gode stoler og behagelige sittestillinger er det jo ikke... Bra det er kake!! Kos deg i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #440 Del Skrevet 4. juni 2012 Wild yam ja... Det er jo ca 100 år siden! Tiden flyr! Høres ut som om du har nok planer for i dag, omtrent det samme som meg (bortsett fra at jeg må på akupunktur, selv om jeg helst vil droppe det) - veldig lurt å kutte ned jobb! Bryllup er jo kjempekoselig, men en nytelse av gode stoler og behagelige sittestillinger er det jo ikke... Bra det er kake!! Kos deg i dag! Wild yam føles som 100 år siden ja! Bra det er kake i bryllup ja!!! Hihi. Mye god mat, og det går heldigvis veldig greit å ikke drikke også. Men jeg må si at jeg er misunt på de som kan nyte god rødvin til maten Jeg glemte å skrive at jeg skulle på fysiotrening også i dag, tenkte ikke helt på den i morres. Jeg gikk og la meg etter at jeg hadde skrevet her, og sov til halv ett!! Da var det bare å få på seg treningstøy og dra på fysioen, og var hjemme igjen litt over to. Så nå får jeg komme meg i dusjen (tror jeg drøyer det badet til en annen dag som jeg har mer tid på meg før henting av lillegutt + oppdatering i dagbøker får jeg ta seinere eller i morgen). Deilig å være uthvilt og ikke ha en toastmaster-jobb hengende over meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå