AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Her er en oppskrift jeg snublet over helt på egenhånd, og som jeg fikk lyst til å dele med KGs lesere: Ingredienser * 200 g TINE Ekte Meierismør * 200 g sukker * 1 eggeplomme * 1 ss sirup, lys * ½ ts malt kanel * 1 ts vaniljesukker * 1 ts natron * 300 g hvetemel * Pensling og dryss: 0 sammenvispet egg * 1 dl perlesukker * 1 dl hakkede mandler Slik gjør du Rør smør og sukker godt. Bland i resten av ingrediensene. Elt deigen og del den i 6 emner. Trill pølser og trykk dem litt flate på stekeplaten. Pensling og dryss: Pensle med egg, dryss på mandler og sukker. Stek kakene i stekeovnen ved 175 grader i ca.10 minutter. Skjær stengene på skrå i smale kaker mens de er varme. Legg pinnene på et fat og spis dem selv sammen med familien. De må ikke under noen omstendighet gis bort. 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 0 sammenvispede egg? Det var ikke mye Regner med dette er TINEs oppskrift, mtp ingredienslisten? Men den ser god ut da
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 0 sammenvispede egg? Det var ikke mye Regner med dette er TINEs oppskrift, mtp ingredienslisten? Men den ser god ut da Hehe nei det har du rett i, jeg reagerte også litt da jeg så antall vispede egg. Og ja, jeg har ærlig og redelig stjålet den fra TINEs sider, hvor det står 0 sammenvispede egg Men siden plommen allerede har blitt brukt i deigen kan sikkert da hviten som er til overs brukes til pensling tenker jeg
Gjest Pet Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Å, for ei gild og grom oppskrift! Da blir det jul hjå meg, au!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Jeg anbefaler dere å være langt rausere med kanelen - men ellers en "planke"oppskrift på brune pinner som går igjen veldig mange steder - inkludert nettsiden min. http://kjoekkentjeneste.blogspot.com/2010/12/advarsel-avhengighetsskapende-brune.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå