AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Hvordan løser andre det når det er mat til overs etter overtid? Opplevde at ei mor på min arbeidsplass ble bedt om å ta med seg all maten hjem, men det var da faktisk flere mødre der og også andre som vel kunne hatt lyst til å ta med noe hjem, men det blir jo selvsagt ikke til å at man sier noe om det. Men syntes dette likevel var noe urettferdig, og ganske ubetenksomt sagt. Eller kanskje vi andre ikke var verdige nok....
Antlers Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Maten er der for at du skal spise deg mett. Har du spist deg mett, burde det ikke ha noe å si hvem som får med seg restene hjem. Det er snakk om resteovertidsmat, ikke "nå skal jeg passe på at dere får nøyaktig like mye saft i glassene"-besøk hos bestemor. Kanskje er det du som får med deg mat hjem neste gang, så får de andre noe å irritere seg over
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Maten er der for at du skal spise deg mett. Har du spist deg mett, burde det ikke ha noe å si hvem som får med seg restene hjem. Det er snakk om resteovertidsmat, ikke "nå skal jeg passe på at dere får nøyaktig like mye saft i glassene"-besøk hos bestemor. Kanskje er det du som får med deg mat hjem neste gang, så får de andre noe å irritere seg over Å, så det er for å spise seg mett? Neste gang skal jeg virkelig hive inn på da! Man prøver jo liksom å te seg litt pent også da...man vil ihvertfall ikke skille seg ut. Men neste gsng åpner jeg hele pizza esken og hiver innpå!!
Antlers Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Å, så det er for å spise seg mett? Neste gang skal jeg virkelig hive inn på da! Man prøver jo liksom å te seg litt pent også da...man vil ihvertfall ikke skille seg ut. Men neste gsng åpner jeg hele pizza esken og hiver innpå!! Ja, da slipper du i alle fall å irritere deg over hvem som blir den heldige som får med seg restematen hjem. Når ingen får, blir det vel rettferdig nok? Men husk på at det er best å spise seg mett uten å hive innpå, da. Man kan fint bli mett med manerer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå