AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Igår kveld var jeg altså hos frisøren og gikk meget sjokkert derifra.Jeg farget altså håret og klippet det litt, og herligheten kostet 1800 kr. Ikke gjorde jeg noe stor makeover, jeg farget etterveksten på noen cm samt klippet håret noen cm. Jeg er heller ikke fornøyd med klippen, hun skulle klippe bob, men synes ikke det ble noe særlig. Jeg har aldri betalt så mye for en frisørtime, heller ikke i den tiden jeg bodde i Oslo og klippet meg der. Nå bor jeg i en mellomstor by med stor konkurranse mellom frisørsalongene. På kvitteringen viser det seg at jeg har betalt: Klipp m/form kr. 680 Farge kr. 675 Farge tillegg ekstra farge kr. 250 Kur kr 175. De to øverste er greie nok. Regner med at ca 1300 kr går med til frisøren når jeg er der, selv om jeg aldri har betalt mer enn mellom 1000 og 1200. Er det noen frisører eller andre som kan fortelle meg hvorfor jeg betale 250 kr for ekstra farge? Det var jo bare etterveksten som ble farget, så hun brukte neppe mye farge i håret mitt. Jeg farget håret mitt i en svartnyanse, dersom fargen har noen betydning for prisen. Når det gjelder kuren så spurte hun meg om det var greit at hun hadde det i håret mitt når hun vasket det. Hun sa ingenting om at det kostet ekstra, så dumme meg trodde at det var gratis. Hadde jeg visst at det kostet meg 175 kr for å sitte med det i 5 min så hadde jeg aldri villet hatt kur! Er det bare jeg som overreagerer eller var besøket hos frisøren ekstremt dyr?
zelvara Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Det var utrolig dyrt! :O For kanskje et halvt år siden var jeg hos frisøren, farget hele håret (fra lys brun til mørkere brun) og stusset håret litt til 1100 kr. Synes frisøren kunne sagt fra om den hårkuren..
Glitnir Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Det virker ganske dyrt ja. Men det viktigste er jo om dette faktisk var i overensstemmelse med prisen du hadde fått oppgitt/eventuelt prislister eller oppslag i lokalet. I tillegg så må man få beskjed dersom det blir dyrere enn det som er oppgitt av en eller annen grunn. Dersom det var behov for ekstra farge skulle du fått beskjed, og at det koster for kuren burde du også fått beskjed om - selv om man nok bør regne med at ingenting er gratis, særlig når du blir spurt om du ønsker det eller ikke. Om du ikke var fornøyd med klippen i seg selv burde du klaget. Spurte du forresten hvorfor du fikk regning for ekstra farge?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Det virker ganske dyrt ja. Men det viktigste er jo om dette faktisk var i overensstemmelse med prisen du hadde fått oppgitt/eventuelt prislister eller oppslag i lokalet. I tillegg så må man få beskjed dersom det blir dyrere enn det som er oppgitt av en eller annen grunn. Dersom det var behov for ekstra farge skulle du fått beskjed, og at det koster for kuren burde du også fått beskjed om - selv om man nok bør regne med at ingenting er gratis, særlig når du blir spurt om du ønsker det eller ikke. Om du ikke var fornøyd med klippen i seg selv burde du klaget. Spurte du forresten hvorfor du fikk regning for ekstra farge? Ja, vet at jeg burde klaget på klippen, men jeg er av den beskjedne typen som ikke helt tørr å si ifra Kvitteringen fikk jeg ikke før etter jeg hadde betalt og såg ikke på den før jeg gikk ut. Turte ikke helt å gå tilbake å si ifra, da det sto 4 frisørdamer attmed kassen sammen med hun som jeg betalte til, og var redd for å virke gnien. Men jeg innser jo nå at jeg burde tatt meg sammen å snakket med hun og spurt hvorfor det ble så dyrt.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Er jo litt sent å komme med dette tipset nå, men når du er hos frisøren og h*n spør om du vil ha ekstra ting (som kur) bør du spørre om pris når du sitter der i stolen. Selv om jeg ikke er så ofte hos frisøren gjør jeg dette. Ser jo at noen av dem blir brydd/lettere irriterte, men sier bare at jeg har dårlig erfaring. De gangene jeg har farget håret har de alltid opplyst meg om at prisen kan bli litt høyere om de må bruke ekstra farge. Må innrømme at jeg aldri har fått en fastpris på forhånd, men jeg har fått et cabeløp, også har de forklart meg hva som eventuelt kan koste mer.
Tinker8ell Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 den hårkur-greia har jeg også skjært meg på. synes det er sykt at vi betaler nesten 200 kroner for noe di sikkert har betalt halvparten for en hel flaske. Men jeg kjenner frisøren min, så da jeg sa nei, sa hu jo og jeg betalte ingenting haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå