Sophie-Ann Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Jeg tenkte på Fretex, men jeg ønsker at de som trenger det ikke skal betale for det. Vet dere om en organisasjon som tar i mot og gir det bort til folk som trenger det??
Gjest brutal_mann Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Ta deg en tur til barnhjem rett over grensen. Er MYE som trengs der.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 kanskje fattighuset tar i mot... Vet de tar i mot nye julegaver og gir til de som ikke har råd til å feire jul hvertfall. 1
Antlers Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Fattighuset: Ønsker du å bidra? Dersom du ønsker å bidra til Fattighuset i Oslo kan du levere klær, møbler, kjøkkenustyr, mat, sko og alt du ellers måtte ha til over direkte til Fattighuset i Grønlandsleiret. Vi henter dessverre ikke. Du kan støtte driften av Fattighuset på flere måter: Fattighuset tar imot alt du måtte ha til overs, så lenge det er i nogenlunde stand. Møbler, kjøkkenutstyr, klær for både sommer og vinter, sko, bøker.. Alt du kan avse vil bli verdsatt av de som trenger det.
Gjest Annaires Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 http://www.fattighusetoslo.no/du-kan-bidra/ Fattighuset i oslo tar hvertfall i mot, og formidler det videre til de som har behov for det. 1
Sophie-Ann Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2010 Ta deg en tur til barnhjem rett over grensen. Er MYE som trengs der. Nå har jeg dessverre ikke muligheten å reise til Russland, men jeg skulle gjerne ha gitt alle klærne til et barnehjem der.
Sophie-Ann Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2010 Bor ikke i Oslo, dessverre..
Gjest Iril Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Tror du kan sende det i posten til fattighuset i Oslo, det kan man i hvert fall om man gir julegaver. Ring og spør. 1
Sophie-Ann Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2010 Jeg har så mye at det vil koste en formue å sende det, ellers skulle jeg gjort det
Gjest Annaires Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Kanskje det finnes noe liknende der du bor?
Sophie-Ann Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2010 Jeg prøver å google, men finner ikke noe foreløpig....
*Mocca* Skrevet 10. desember 2010 #12 Skrevet 10. desember 2010 Gis bort annonse på finn eller i avisen? Informer venner og bekjente, kollegaer som igjen kan informere de som de kjenner. Kanskje noen trenger det der? Ellers evt. krisesentre?
Sophie-Ann Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. desember 2010 Krisesentre var en god ide! Takk
Gjest brutal_mann Skrevet 10. desember 2010 #14 Skrevet 10. desember 2010 Nå har jeg dessverre ikke muligheten å reise til Russland, men jeg skulle gjerne ha gitt alle klærne til et barnehjem der. Du skal ha pluss for å ha tatt hintet. Men det bør være mulig å google noen som gjør jobben for deg. Noe ala polen-pakkene fra 80-tallet.
Gjest Caylee Skrevet 10. desember 2010 #15 Skrevet 10. desember 2010 (endret) Jeg tenkte på Fretex, men jeg ønsker at de som trenger det ikke skal betale for det. Vet dere om en organisasjon som tar i mot og gir det bort til folk som trenger det?? Bor du i Oslo? For i Oslo sentrum er det et svært juletre, og der kan man legge gaver i en slags "gryte" har jeg hørt. For å gjøre det må du pakke inn klærne i gavepapir og skrive hvilken aldersgruppe det er til. Gaven blir ikke solgt, det blir bare sendt til de som er fattige som trenger gave til jul Man kan også gi leker og masse annet, jeg tror nok mange barn som får gavene setter stor pris på det. Det er frelsesarmeen som styrer det. Endret 10. desember 2010 av Caylee
Sophie-Ann Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #16 Skrevet 10. desember 2010 Takk for den BM Jeg kontaktet krisesenteret og de ble kjempe glad. De kommer i dag for å hente. Tusen takk for hjelpen folkens
Gjest brutal_mann Skrevet 10. desember 2010 #17 Skrevet 10. desember 2010 Bor du i Oslo? For i Oslo sentrum er det et svært juletre, og der kan man legge gaver i en slags "gryte" har jeg hørt. For å gjøre det må du pakke inn klærne i gavepapir og skrive hvilken aldersgruppe det er til. Gaven blir ikke solgt, det blir bare sendt til de som er fattige som trenger gave til jul Man kan også gi leker og masse annet, jeg tror nok mange barn som får gavene setter stor pris på det. Det er frelsesarmeen som styrer det. Måtte lese fire ganger for å se at det stod "svært"... Leste bare "svart juletre"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå