Gå til innhold

Går dere rundt juletreet?  

2 stemmer

1. 1. Går dere rundt juletreet?

• Ja
      7
    • Nei
      17
    • Tja, noen ganger!
      1
    • Aldri i livet!
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså mitt spørsmål er om dere går rundt treet på julaften?

Det har ikke vært skikk hos oss, men det er veldig trivelig!

Litt ekstra julestemning. :nisse:

Jeg gleder meg!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Nei det har vi ikke plass til. Syns jeg ser samob dra frem treet (som han synes er for stort )for at jeg skal gå rundt treet :hoho: kanskje jeg skulle prøvd det :hoho: Bort med bord og stoler og frem med granen :wink: Det hadde han sikkert likt :hoho:

Skrevet

Nei, det har jeg aldri vært vant til egentlig! Der vi bor nå, har vi ikke noen plass til det heller!!

Gjest Zalomine
Skrevet

Selvfølgelig.

Vi går rundt juletreet til vi ikke kan flere sanger, og såååå først er det pakketid. Nemlig.

Skrevet

Jeg stemte ja, men det er kun fordi at vi har bestemt oss for å gå rundt juletreet i år (og forhåpentligvis neste år etc, etc.). Vi har ikke gjort det før, og jeg er ikke vant med det hjemmefra. Men jeg synes det er en koselig ting å gjøre, og da gjerne før pakkene deles ut.

Vi bruker ikke å ha så stort juletre, så ved hjelp av en bamse eller to :ler: , får vi nok til en ring som er passe stor.

Skrevet
:nisse: Vi går rundt juletreet den dagen vi skal kaste det ut. :nisse:
Skrevet

Nei, er ikke noe glad i å gå rundt treet gitt. Har heldigvis sluppet unna de siste årene.

Skrevet

Nei, har aldri gjort det hjemme selv om det forsåvidt er plass i stua hjemme hos mamma og de.. Ingen av oss har sangstemme, og ikke mange kan sangene så alt for godt. Men de siste årene har lillesøstern spilt ett par julesanger på pianoet i steden, sånn rett før gaveoppakkingstid...

Men på juletrefester og slike ting, da er vi såklart med og går rundt treet!

Skrevet

Vi har aldri gått rundt juletreet, og jeg syns det er dødskjedelig,

så det passer meg alldeles utmerket!!

Skrevet

Ha ha, det er noe i det madam felle sier her! :ler:

Treet vårt blir også alt for stort, men vi skal nok ta et basketak og dra det frem i år.

Trenger heldigvis ikke å omøblere stuen for det vi da!

Nå som sønnen vår skjønner litt mer av jula, så skal vi begynne å gå rundt treet. :nisse:

Skrevet

Ja, vi går rundt juletreet. Synes det er en veldig koselig tradisjon å synge noen julesanger (i hvert fall første vers :blunke: ) og gå noen runder rundt treet før gaveåpningen :D

Er det ikke derfor man har juletre da? Å ha noe å ha pakkene under, og å ha noe å gå rundt :ler:

Skrevet

Nei, det e vi ikke vant med og vi har heller ikke plass. :blunke:

Gjest Zalomine
Skrevet

Man trenger ikke NÅ RUNDT for å GÅ RUNDT da....

Da vi var barn hadde vi allslags bamser med lange armer til å hjelpe til for å nå rundt, men det ble langt lettere det året vi aksepterte at vi ikke nådde rundt...

Skrevet

Mor insisterer på at vi skal gå rundt juletreet. Jeg slipper siden jeg spiller piano til sangene!!

:rosasmil:

Skrevet

Vi går alltid rundt juletre'et, og synger..

Merkelig nok kommer julenissen alltid når

vi synger nissen på låven .. :nisse:

Skrevet

Det er visst noen år siden sist, litt trist i grunnen. Tror vi må skjerpe oss til jul, og gå rundt treet. Vanligvis er vi ikke så veldig mange samlet på julaften, så det kan bli et problem å rekke rundt treet... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har aldri vært noen tradisjon i min familie og jeg kommer nok heller ikke til å bringe det inn i min fremtidige familie tror jeg. De eneste gangene jeg har gått rundt treet var på barneskolen og på alle juletrefester.

Skrevet

Vi har alltid gått rundt treet i familien vår, mest for barnas skyld egentlig. Men syns det er litt koselig jeg, sikkert fordi det er en tradisjon for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...