Gå til innhold

Navn til hunnkatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker at kattefrøkner har slike "gammel kjerring-navn" som Hjørdis og Magda. Petra, Petrine og Laura er også fine kattenavn, men disse navnene mistenker jeg at snart kommer for fullt på navnetoppen for mennesker.

Bella ville jeg diskvalifisert, da dette er navnet til en av rosabloggernes perser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sushi! Fordi katter er helt rå :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Min hunkatter har hett: Tussi, lovinda, pinky (rosa nese), Vicky, lillepus, misse. Mammas katter heter Julie og Lise. Ellers syns jeg Mille/i eller Milo er søtt :D

Skrevet

Liker godt navna på kattene til svigermor :sjenert:

Søtnos og Bamse :)

Søtnos blir ofte berre kalla saoti :rødme:

Skrevet

Katten min heter Tingeling, og hun lystrer til det og Baby hehe.. :fnise:

Bella var fint :)Hva med Sussi eller Iris?

Skrevet

Kall den taxi, så tar du den med deg ut i ødemarka å roper "taaaaxiiii"

Skrevet

Vår hunnkatt heter Krimskrams og lyder navnet sitt. (Og det er jo ikke et ord man bruker så ofte..)

Hvis vi får en katt til skal den hete Vissvass! :jepp:

Skrevet

Hankatten vår heter Psyko og lyder det navnet. Han er verdens beste pus. Bare litt rar i hodet sitt noen ganger hihi. Kaster på hodet når han leker :rødme: :hjerte:

Skrevet

Josefin eller Sofie passer på ei lita frøken.

Gratulerer med katt! Finnes ikke bedre kjæledyr, så dèt så.

:catmilk:

Skrevet

Jeg heier på Pernille :)

Hvorfor er det så mange som syns Pernille passer bra til katt? Jeg heter Pernille selv, og møter aldri noen som heter det omtrent... Bare bikkjer og katter, og en gang et hamster..

Jeg har hatt fire hunkatter i livet (tre av dem lever ennå). Het(er) Tila, Julie, Isil og Hufsa. Har tre kattunger nå (en uke gamle) hvor det er to jenter og en gutt.. Skal prøve å finne navn til dem også, så jeg må følge med i denne tråden :)

Skrevet

Et utvalg fra venners, familes og naboers kattenavn:

Olga, Purre, Gipsy, Nusse, Renate, Siri, Mia, Pusi, Tinka, Lotta, Wanda, Suzi.

Skrevet

TS her. Takk for mange flotte forslag :)

Fikk kattungen igår, men den gamle eieren sa at katten var 8 uker? Trodde kattunger ikke var leveringsklare før de er 12 uker, eller tar jeg helt feil? :sjenert:

Skrevet

Fikk kattungen igår, men den gamle eieren sa at katten var 8 uker? Trodde kattunger ikke var leveringsklare før de er 12 uker, eller tar jeg helt feil? :sjenert:

Det stemmer :( jeg hadde kontaktet eieren, jeg... kanskje h*n ikke var klar over det.

Skrevet

Dyrebeskyttelsen sier kattungene bør være 12 uker i alle fall...

Skrevet

Dyrebeskyttelsen sier kattungene bør være 12 uker i alle fall...

Jeg har noen gamle kattebøker fra 80-tallet hvor det står at kattungene kan skilles fra mor når de er åtte uker. Dette har heldigvis endret seg nå, og alle seriøse oppdrettere lar ungene være hos kattemor fram til de er 12 uker.

Det skjer mye i en kattunges liv fra de er 8 til 12 uker. Ungene trenger å være så lenge hos moren for å bli sunne, sterke og utvikle et godt immunforsvar. Det er også viktig for at de skal lære "god katteskikk" som blant annet å bruke sandkasse for å gå å gjøre fra seg. Katter som blir tatt for tidlig fra moren har vanskeligere for å bli reinslige. Jeg har selv sett hvordan kattemor lærer opp ungene til riktige dovaner.

Skrevet

TS her igjen :)

Synes det var merkelig at den var så liten, så spurte hvor mange uker den var.. bare 8 ja.

Men jeg må si jeg var ganske overrasket over at kattungen er stueren som 8 uker gammel. Når den må på do går den og gjør fra seg i kattekassen. Har ikke hatt et eneste lite uhell. Det er jeg veldig glad for!! :tommelopp:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Syns Purre var et utrolig søtt navn på en katt :)

• Liker 2
Skrevet

Min hunkatt heter Nala, passer veldig bra til henne da hun ser ut som en liten løvinne :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...