Gå til innhold

Hvilken behandlingsmetode har hjulpet mot din depresjon/angst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hehe jeg kan prøve. er ikke så flink til å forklare men.

du ligger på benk, og hu holder enten så vidt på kroppen din,eller holder henda i lufta over kroppen, og så "snakker" kroppen til hu på en måte. jeg har sliti i 12 år, og da sier det seg selv at det var mye grums, pluss at jeg har vanskelig for å sette ord på tingene. hu finner ut det meste selv, jeg har sluppet å si noe som helst. bare ja eller nei, eller mest nikking inni mellom tårene :P

anyways, hu holder henda på kroppen, løser opp spenninger i kroppen, og healer sinnet. hu setter også nåler.

en veldig enkel behandling, men fy som den fungerer.

jeg har hatt fire behandlinger, og på grunn av den så har jeg kommet meg opp av senga og begynt på skole, begynt på lappen, lagt planer til fremtiden.

hvor mange du trenger kommer jo ann på, men det er ikke mange. til å begynne med tar du flere rett etter hverandre, og så holder det med en gang i blandt etterpå.

timene hos hu jeg går koster 600 men det er det absolutt verdt!

Ok. Hun kan altså lese seg frem til hvor problemet ligger? Trenger man å ha fysiske problemer som muskelplager eller behandler de hvis det kun er psykisk også? Er trett og utenfor om dagen. Ikke helt i humør.

Dette høres spennende ut. Har funnet to behandlere her jeg bor. Er bare usikker på hvem av de jeg skal velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, hu leser ihvertfall meg som en åpen bok, uten at jeg trenger å si noe.

nei man trenger ikke ha fysiske problemer, men mest sannsynligvis finner behandleren en plass du har vondt som du ikke visste om. alle ting du har opplevd, ting du beskymrer deg for lagres forskjellige plasser rundt om på kroppen.

jeg får også mer energi av det!

så jeg ville prøvd det :)

det er ihvertfall det beste alternativet for meg :)

hør litt rundt der du bor om det er noen som har prøvd noen av behandlerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre hvordan du fikk byttet behandler/behandlingsform?

dette lurer jeg og på, hvordan man tar seg fram i systemet når den behandlingen man får ikke fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg kan prøve. er ikke så flink til å forklare men.

du ligger på benk, og hu holder enten så vidt på kroppen din,eller holder henda i lufta over kroppen, og så "snakker" kroppen til hu på en måte. jeg har sliti i 12 år, og da sier det seg selv at det var mye grums, pluss at jeg har vanskelig for å sette ord på tingene. hu finner ut det meste selv, jeg har sluppet å si noe som helst. bare ja eller nei, eller mest nikking inni mellom tårene :P

anyways, hu holder henda på kroppen, løser opp spenninger i kroppen, og healer sinnet. hu setter også nåler.

en veldig enkel behandling, men fy som den fungerer.

jeg har hatt fire behandlinger, og på grunn av den så har jeg kommet meg opp av senga og begynt på skole, begynt på lappen, lagt planer til fremtiden.

hvor mange du trenger kommer jo ann på, men det er ikke mange. til å begynne med tar du flere rett etter hverandre, og så holder det med en gang i blandt etterpå.

timene hos hu jeg går koster 600 men det er det absolutt verdt!

Hvem har du gått til? Har hun lang venteliste ? Er dette i oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei dette er i sandefjord, og ikke venteliste. får vanligvis time samme uke, eller uka etter.

vet ikke hvordan det er i større byene, men tror ikke det er så lang ventetid på alternative behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hu leser ihvertfall meg som en åpen bok, uten at jeg trenger å si noe.

nei man trenger ikke ha fysiske problemer, men mest sannsynligvis finner behandleren en plass du har vondt som du ikke visste om. alle ting du har opplevd, ting du beskymrer deg for lagres forskjellige plasser rundt om på kroppen.

jeg får også mer energi av det!

så jeg ville prøvd det :)

det er ihvertfall det beste alternativet for meg :)

hør litt rundt der du bor om det er noen som har prøvd noen av behandlerne :)

Takk for tipset :) Har tenkt på det mange ganger og lest litt om det, men det har aldri blitt noe med meg.

Hvis hun bare kan få meg i bedre humør og litt mer våken så er det verdt pengene.

Fant en i dag rett ved siden av jobben! Visste ikke at de var der før jeg leste tipset ditt og søkte etter det.

Hvordan er man i form samme dagen? Kan jeg gå på jobb etterpå tror du?

Grunnen til at jeg spør er at jeg prøvde soneterapi en gang og fikk en voldsom reaksjon etterpå. Fikk beskjed om å reise rett hjem fordi det kunne komme og det gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nja, jeg blir ikke sliten eller trøtt av det, selvom det skjer med mange. men du blir isåfall bare litt daff. ellers fikk jeg en kraftig reaksjon første gangen jeg var der, datt helt ned i kjelleren og lå bare å grein i en uke. men så ble alt mye :) hu gravde helt tilbake i barndommen min da, men hvis du ikke har noe store ting du sliter med så tror jeg ikke du får en kraftig reaksjon. tror du trygt kan dra på jobb etter behandling :)

jeg er ihvertfall veldig fornøyd med det, og funker perfekt for meg. så jeg anbefaller det til alle som vil høre hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge slitt med angst og depresjon, og har gått på antidepressiva i mange år, men føler at dette ikke er nok, jeg vil komme mer til bunns i problemene mine og er villig til å prøve d meste. Noen som har prøvd healing? tft? psykose? eller ect f. eks?

Har slitt mye med angst og depresjon i flere år, og sliter mye mindre enn før. Det som har hjulpet meg er:

endret kosthold(melkeprod. og gluten lager kjemisk ubalanse i hjernen, og å kutte drastisk ned på sukkeret)

være aktiv, gå tur, være med på ting

mestre ting i hverdagen

ha mål å jobbe mot og å klare disse målene

gå til terapeut og i gruppeterapi

det er mye annet som hjelper, og jeg har god tro på healing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd rosenterapi/healing. og det er det eneste som har funka på meg.. sliti med depresjoner og angst i 12 år, prøvd psykolog og piller. men etter to ganger med rosenterapi, så var det endelig lys i tunnellen.. anbefaller det på det varmeste!

Lykke til :klemmer:

Sliter nå, måtte opp på en bitteliten dose (minstmulige) dose antidepressiva, det gjorde det STORE utslaget for meg, der jeg klarte å "kome meg ut": ha det sosialt, TRENE, gi deg selv "en ny start", omgi deg med positivitet: -positive personer, bøker, komedier, osv... :) BELØNNE deg selv, fordi Du er fantastisk og faktisk ikke har tid til å sløse bort livet ditt på å ha det døvt :)

Ett steg om gangen! =) Beste ønsker til deg"!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med angst og depresjon som gikk i en ond sirkel med tvang i ca 5 år. Har gått mye til samtaleterapi, samt at psykologen forsøkte å dytte i meg piller. Ingenting hjalp før jeg kom til spesialist på feltet angst og tvang på gaustad sykehus. Fikk da kognitiv terapi, og på et halvt år var jeg helt frisk. Har nå vært frisk i snart et år og klarer meg kjempefint. Stortrives i tilværelsen og takker meg selv, psykologen og høyere makter nesten daglig for at jeg endelig fikk en behandlingsform som hjalp :)

kan jeg spørre hvordan du fikk byttet behandler/behandlingsform?

Jeg fikk byttet behandler i og med at jeg skulle flytte til Oslo, den psykologen jeg da hadde på DPS sendte henvendelse til Gaustad sykehus. På den tiden var det kategorisert som hastesak og fikk derfor begynne i behandling så fort jeg hadde flyttet. Behandlingsformen fikk jeg ikke tilbud om før etter jeg var begynt i vanlig samtaleterapi på Gaustad.

Ønsker alle som sliter med angst/depresjon/tvang lykke til videre på veien mot å bli frisk. Det gjelder å holde hodet høyt hevet, motet oppe og ikke minst ønsket om å bli frisk. Det er bare å stå på, det er tøft når man står i det, men uendelig befriende etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg gått til psykolog siden jeg var liten. Jeg begynte på PP tjenesten, fortsatte til BUPA med psykolog og videre til OBU i en slags jentegruppe som hjalp meg mer enn jeg har innsett før nå. Veien derfra gikk til DPS, medisiner og en stor nedtur, jeg nådde bunnen og mistet kontakt med omverdenen og mest av alt mistet jeg min klippe i livet, eks samboer som ikke klarte mer å gikk fra meg. Etter det gikk det opp for meg hvor galt jeg levde, og nå som klippen var vekk måtte jeg gjøre alt jeg fryktet på egenhånd. Jeg tok mot til meg, startet i jobb og utfordret meg selv hver dag ved å sitte i en kasse å betjene minst 1000 mennesker per dag. Så tok jeg kontakt med lege og fikk henvisning til DPS og har startet opp i gruppeterapi som jeg holder på med nå. I tillegg fant jeg ut hva problemet var, jeg fikk vite at jeg alltid hadde hatt sosialangst og unnvikende personlighetsforstyrrelse (jeg trodde bare jeg var ekstra følsom, sårbar usikker og sjenert)Det ga meg et nytt syn på meg selv hvor jeg lærte at den eneste måten å komme ut av det på var å utfordre angsten. Så jeg fortsetter å jobbe med meg selv, har skaffet meg en livsveileder/coach som kan hjelpe til å holde humøret og håpet oppe i tunge tider. Jeg er fortsatt ikke frisk, men vet at jeg er på god vei til å få det bedre. For 5 år siden klarte jeg ikke gå til postkassa, i dag jobber jeg i butikk. Så det finnes håp for alle, det er noe jeg vet nå. Og jeg tror at det som har styrket meg mest og som vil være grunnen til at jeg får et bedre liv er alle prosessene jeg har vært igjennom på både godt og vondt. Alt er med på å styrke og skape fremtiden min.

Men har veldig lyst til å prøve hypnose, har hørt at mange har god virkning av det. Har også erfaring med healing, som førte til at jeg fikk en skikkelig knekk med innleggelse så det frykter jeg litt. Kinesiologi er også noe jeg har erfaring med og selv om man ikke merker det med en gang tror jeg alle sånne prosesser har mye å si og at det skjer noe innvendig uten at man tenker over det. Medisiner har jeg også erfaring med, men ønsker helst å unngå. Jeg går på en liten dose for tankekjør nå som jeg er i intens gruppeterapi men målet er å slutte med det etterhvert.

Spennende å lese om andres erfaring og ble spesielt positivt overrasket over at kognitiv terapi kan ha så god virkning på bare 6 måneder. Vi bruker det i gruppa men jeg føler ikke at jeg får så mye ut av det personlig som hvis jeg hadde hatt det inviduelt. Men det gir meg absolutt nye tanker og endrer synet på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...