Gå til innhold

Hvilken behandlingsmetode har hjulpet mot din depresjon/angst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge slitt med angst og depresjon, og har gått på antidepressiva i mange år, men føler at dette ikke er nok, jeg vil komme mer til bunns i problemene mine og er villig til å prøve d meste. Noen som har prøvd healing? tft? psykose? eller ect f. eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har prøvd rosenterapi/healing. og det er det eneste som har funka på meg.. sliti med depresjoner og angst i 12 år, prøvd psykolog og piller. men etter to ganger med rosenterapi, så var det endelig lys i tunnellen.. anbefaller det på det varmeste!

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd rosenterapi/healing. og det er det eneste som har funka på meg.. sliti med depresjoner og angst i 12 år, prøvd psykolog og piller. men etter to ganger med rosenterapi, så var det endelig lys i tunnellen.. anbefaller det på det varmeste!

Lykke til :klemmer:

Så bra!

Hvor gjør man dette?( sorry dumt sp.mål. men har ikke peiling. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var deprimert for noen år siden,fikk jeg cipramil.Det funka ikke i det hele tatt,så jeg tok saken i egne hender og fant ut at det er bare en ting som hjelper;

Trening,trening og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med depresjon, det som har hjulpet er samtaler med psykolog og healing. Var litt skeptisk til healing, men fikk mye mer energi av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde mye og var hos psykolog, men jeg kom meg gjennom det på egenhånd, uten andres hjelp. Har fortsatt noen "tilbakefall" men det går greit. Hvis jeg skulle valgt en behandlingmåte jeg kunne prøve, hadde jeg nok prøvd healing eller akupunktur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thefainter

Jeg gikk og fikk massasje av en healer, og det hjalp meg en god del.

Også har musikk hjulpet meg MYE! Hørte på musikk som gjorde meg glad, og lærte meg å spille gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gikk til forskjellige psykologer, men det som fikk meg ut av min verste depresjon var å selv bestemme meg for å endre på mine negative tanker. Dette gjorde jeg ved å følge noen råd som jeg leste blant annet her (søkte også ellers mye på andre råd om bedre selvfølelse, dette var bare et eksempel). Råd fra forfatter Mia Törnblom som har skrevet boken "Selvfølelse nå". Den boken har jeg imidlertid ikke lest (burde kanskje). Jeg var ganske langt nede, så i begynnelsen skrev jeg ned og tenkte mye bra om meg selv, selv om jeg følte det overhodet ikke var sant. Jeg måtte i begynnelsen tvinge meg selv til å gjøre det og hver gang jeg tenkte noe negativt prøvde jeg å være oppmerksom på det og med en gang skifte tankten til noe positivt. Etter hvert ble jeg påvirket av dette og jeg begynte å innse at noe av det jeg før hadde hatet med meg selv ikke var så gale allikevel. Man må jobbe litt for å gjøre det til en vane å tenke i litt mer positive baner, men det kan være skikkelig vanskelig i begynnelsen. Jeg trodde jeg var en umulig sak og at jeg bare kunne gi opp, men heldigvis tok jeg feil og innså det til slutt :) Hos psykologene var det dessverre bare pjatt og jeg fikk ingenting ut av det.

Dette ble kanskje rotete skrevet, men håper det var litt forståelig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn gikk til en hypnotisør, og det fungerte veldig bra på.

http://www.velghypnose.no/omdaneel.html

Vi var kommet til et punkt der vi var villig til å prøve alt, og jeg søkte på nett og fant Daneel. Han har gode resultater, og jeg syns det var verdt alle pengene vi brukte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piller ;) . Dvs. antidepressiva virket veldig bra på min depresjon.

Slet med sosialangst i barndommen, men den ble jeg kvitt vha. kognitiv terapi (dvs. å øve på å være i de situasjonene som fremkalte angsten). Det tok sin tid og var tøft mens det sto på, men det hjalp. Direkte utadvendt blir jeg nok aldri, men angsten forsvant og det var det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter endel med angst, noen ganger også panikkangst. det som har hjulpet meg er gruppeterapi. Det har vært fantastisk. Jeg var nok også veldig heldig med de jeg var i gruppa med. Spredning i både alder og livssituasjon, men vi "traff" hverandre. Nå, etter endt terapi, fortsetter vi å treffe hverandre. Heldigvis!

Jeg har heldigvis foreløpig klart meg uten medisiner, og håper det fortsetter sånn. Merker jeg ikke alltid klarer dette helt alene, og skal i behandling igjen. Sannsynligvis individuell (psykolog). Jeg har blitt bedre på å takle angsten nå. I gruppeterapien hadde vi også kunstterapi og kroppsbeherskelsesterapi. Sistenevnte lærte meg mye om hva angst er og hvordan takle den. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet med angst og depresjon som gikk i en ond sirkel med tvang i ca 5 år. Har gått mye til samtaleterapi, samt at psykologen forsøkte å dytte i meg piller. Ingenting hjalp før jeg kom til spesialist på feltet angst og tvang på gaustad sykehus. Fikk da kognitiv terapi, og på et halvt år var jeg helt frisk. Har nå vært frisk i snart et år og klarer meg kjempefint. Stortrives i tilværelsen og takker meg selv, psykologen og høyere makter nesten daglig for at jeg endelig fikk en behandlingsform som hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med angst og depresjon som gikk i en ond sirkel med tvang i ca 5 år. Har gått mye til samtaleterapi, samt at psykologen forsøkte å dytte i meg piller. Ingenting hjalp før jeg kom til spesialist på feltet angst og tvang på gaustad sykehus. Fikk da kognitiv terapi, og på et halvt år var jeg helt frisk. Har nå vært frisk i snart et år og klarer meg kjempefint. Stortrives i tilværelsen og takker meg selv, psykologen og høyere makter nesten daglig for at jeg endelig fikk en behandlingsform som hjalp :)

kan jeg spørre hvordan du fikk byttet behandler/behandlingsform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var deprimert for noen år siden,fikk jeg cipramil.Det funka ikke i det hele tatt,så jeg tok saken i egne hender og fant ut at det er bare en ting som hjelper;

Trening,trening og trening!

Kan det hende at bruken av Cipramil fikk deg igang med treningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det gjør du hos en rosenterapaut! :P

http://www.behandler.no/

Kan du fortelle litt om hvordan denne behandlingen fungerer? Leste litt om det, men det var ikke så mye info. Fikk med meg at det går på berøring. Masasje?

Hvor mye koster dette? Må man ha mange behandlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle litt om hvordan denne behandlingen fungerer? Leste litt om det, men det var ikke så mye info. Fikk med meg at det går på berøring. Masasje?

Hvor mye koster dette? Må man ha mange behandlinger?

hehe jeg kan prøve. er ikke så flink til å forklare men.

du ligger på benk, og hu holder enten så vidt på kroppen din,eller holder henda i lufta over kroppen, og så "snakker" kroppen til hu på en måte. jeg har sliti i 12 år, og da sier det seg selv at det var mye grums, pluss at jeg har vanskelig for å sette ord på tingene. hu finner ut det meste selv, jeg har sluppet å si noe som helst. bare ja eller nei, eller mest nikking inni mellom tårene :P

anyways, hu holder henda på kroppen, løser opp spenninger i kroppen, og healer sinnet. hu setter også nåler.

en veldig enkel behandling, men fy som den fungerer.

jeg har hatt fire behandlinger, og på grunn av den så har jeg kommet meg opp av senga og begynt på skole, begynt på lappen, lagt planer til fremtiden.

hvor mange du trenger kommer jo ann på, men det er ikke mange. til å begynne med tar du flere rett etter hverandre, og så holder det med en gang i blandt etterpå.

timene hos hu jeg går koster 600 men det er det absolutt verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...