Gå til innhold

"Stang" til å henge kleshengere på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flytter snart inn i ny leilighet, og der er det en liten bod ved siden av soverommet som jeg skal gjøre om til walk-in closet! :hjerte: Så jeg driver da og planlegger innredningsløsninger der. Pga. stort sikringsskap i den ene enden så kan det ikke bygges inn noe stort og permanent. Jeg prøver å finne ut en måte på hvordan jeg kan få hengt opp mest mulig... Jeg ønsker meg en stang som går fra den ene enden av rommet til den andre. Tenkte først bare å kjøpe en sånn dusjforheng-stang, men kom på at de er sikkert ikke beregnet på å tåle så veldig mye vekt?

Noen som har noen gode idéer til hvordan jeg kan løse det? Er ikke helt sikker på hvor langt rommet er, kanskje 2-2.5 meter maks.

Skrevet

Tenkte på den jeg og + at de har to typer til, en høy og en lavere utgave uten skohylle under...på IKEA. De er ikke så lange som 2 meter men du kan jo kjøpe to stk. Og hvis du flytter kan du ta de med deg ;)

Skrevet

Ikea har billige garderobestenger.. sånn som vanligvis henger inni kleskap. Er bare å montere på en vegg til en annen. Enklere blir det vel ikke.. Har du ikke ikea i nærheten er det mulig du finner det på en stor coop obs butikk eller andre møbelbutikker (litt dyrere der da..)

Skrevet

Jeg kan ikke ha gulvstående stativer, for jeg har andre hyller som skal stå på gulvet ;)

Liv T. : Jeg finner ikke på nettsidene deres, men det er kanskje bare jeg som er fryktelig forferdelig blind? :sjenert:

Skrevet

Sjekk ut Elfa sitt system. Det eneste som skal skrues inn er vertikale skinner. Du velger selv høyde og bredde. Her får du garderobestang samt hyller. Har sånt i entreen min og det tåler vekt av tunge vinterplagg ++

Skrevet

Våre forrige leieboere skrudde opp sånne i taket i leiligheten vår. Tror de sa de hadde kjøpt dem på Maxbo.

Skrevet

Kom på noe. I ganga har jeg en krok hvor ingen garderobesystem passer inn så jeg har hengt opp et kosteskaft og under der står det ei elfa kurvhylle i ene siden. Og, så et gardin foran som skjuler alt.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan har du hengt opp kosteskaftet ditt, AB? :)

Skrevet

Jeg har også gjort om en bod til Walk-in closet og jeg kjøpte bare en gardingstang i stål og la den den oppå 3 hylleknekter og skrudde den fast. :-) Funker flott. :jepp:

Skrevet

Hvordan har du hengt opp kosteskaftet ditt, AB? :)

Fikk pappa til å skjære ut to "U" i tre som jeg skrudde fast i veggen og så la jeg kosteskaftet i. Evt kan man bruke metallbånd med huller i...(husker ikke navnet men de har det på maxbo o.l)

I så fall er du ikke avhengig av en vegg, men kan hegne den i taket.

Skrevet

Du finner sånne stenger hos de fleste som selger garderobesystemer. Der burde du også kunne finne forskjellige festemåter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...