Gjest pepsimax Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 hei jeg er en veldig utadvendt person, som lett kommer i kontakt med andre mennesker, og som prater lett med andre mennesker. jeg visste ikke at jeg var så flink til det før jeg begynte her. Beboerne virker veldig fornøyde når jeg er på jobb, og forteller meg det til stadighet, jeg jobber forresten på somatisk - så samtalene er ekte og menneskene mener det de sier til meg. jeg undrer ofte på om dem jeg jobber sammen med er kalde og lite imøtekommende når de arbeider med brukerne på tomannshånd, eller om brukernen sier sånn til alle. jeg får liksom inntrykk av at de blir så voldsomt fornøyd når jeg er der, så det prøver jeg og tenke på når jeg gruer meg til jobb. men det er andre ting som gjør at jeg føler meg så udugelig. Jeg er ikke boksmart, som det heter, så det vi lærte på skolen sitter ikke. jeg husker feks ikke en enkel liten sak som og gi bekken, og det har jeg adri gjort heller - bare sånne små ting får meg til og føle: hva gjør jeg her? jeg har medisinkurs, men får aldri lære og gi medisiner.. jeg liker og kunne gjøre alt, fordi jeg er god i praksis - jeg må få lære mens jeg gjør liksom. mange av dem som jobber der er lite inkluderende, noe jeg ikke syns er lett heller, jeg lærer ikke noe av det. men om de hadde hatt litt interesse av og kjenne meg hadde de blitt kjent med en morsom og hyggelig jente.. dumme verden! jeg sloss sånn mot helsa mi, og denne jobben som jeg så gjerne vil at skal være en gøy jobb! men det er så vanskelig og passe inn.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Hei! Det høres jo ut som du er flink og trives med jobben, men ikke med kollegene. At du ikke er "boksmart" behøver vel ikke å være noe hinder, som du sier, det er i praksis man ofte lærer best,enten det gjelder å plassere et bekken eller andre ting. Hjelpepleier er jo til en stor grad et praktisk yrke. Intrykket jeg har fra sykehjem er (dessverre) at det ofte er mange godt voksne damer som jobber der, noen har jobbet der i "alle" år, de er litt slitne og lite mottakelig for forandring, det virker som om det er mest behagelig for dem å fortsette i den samme gamle rutinen uten å reflektere noe særlig over jobben de gjør. Men la deg ikke skremme av de sure grinebiterne, bare vær deg selv og vær stolt av jobben du gjør. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har jobbet der, men det tar jo ofte litt tid og bli inkludert på sånne steder.Men er man flink og gjør jobben godt så får man ofte lettere innpass,så det løser seg nok for deg etterhvert. Det at du ikke får lære å gi medisiner syns jeg du skal ta opp med lederen din.
Gjest pepsimax Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 ja, det er akkuratt sånn det er her. en hel gjeng med grinebitere som ikke snakker serlig med meg. jeg har jobba der i litt over 2 mnd og etter jul har jeg 3 mnd igjen av vikariatet mitt. gruer meg til jobb hver dag. jeg jobber rævva av meg for og gjøre en god jobb, men det er ikke så enkelt, jeg føler meg helt alene - og ingen jeg kjenner jobber med det samme, og forstår utfordringene. takker for svar:)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Bare hyggelig:) Fortsett som før,men ikke la deg pille på nesen. Så skal du se at de tiner opp etterhvert. De aller fleste er egentlig hyggelige når man blir litt bedre kjent.Og ta en prat med lederen hvis det blir for vanskelig, det er ikke noe ålreit og gå å grue seg til å jobbe. Det er veldig synd at de ikke kan ta i mot folk på en skikkelig måte også, for det er jo det de trenger på slike steder-nytt blod og folk som er glad i jobben sin.
Gjest pepsimax Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 ja det er akkuratt som om de ikke vil ha meg der liksom, og jeg skal jo bare være der til april så.. men likevel, skulle nå tro de ville være glade for og ha kollegaer likevel. jeg har liksom ikke noe jeg skulle ha sagt, jeg mangler så mye kunnskap.. takk for sbar, igjen:)
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 Det er sånn mange steder dessverre. Jeg har opplevd det samme, mange steder er det veldig vanskelig å komme inn i miljøet hvis de ansatte har vært der i mange mange år. Ikke ta det personlig, det er fordi du er ny.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Det høres ut som du gjør en god jobb Når det gjelder ting du ikke kan/husker - spør du de andre der om de kan vise deg? Det er sikkert lurt, og det må også være lov å være litt usikker når man er ny i jobben. Det er synd hvis de andre er vanskelige å forholde seg til og de ikke vil hjelpe deg - da jeg jobbet på sykehjem var det utrolig forskjellig innstilling på de ansatte der. Noen gjorde sitt beste for å sette oss nye og ufaglærte i vanskelige situasjoner, og hadde aldri "tid" til å lære bort noe. Mens andre var kjempeflinke, gjorde arbeidsoppgavene sammen med oss, viste og var hyggelige. Det kan hende de finnes begge slag der du jobber også. Skjønner godt at det er vanskelig når man ikke får positive tilbakemeldinger fra kollegaer, men ta til deg at beboerne er glad i deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå