Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lærlinger jobbe på helligdager? tenkte på julaften/nyttårsaften å slikt? eller har man rett på fri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer vel ann på hva man er lærling som, og hvor man jobber vel?

Skrevet

Lærlinger må ta sin del og jobbe noen helligdager, akkurat som de andre annsatte. Desverre;-)

Gjest Cupcakes
Skrevet

når jeg var lærling jobbet jeg helligdager, senvakter, tidligvakter og alle andre mulige vakter som resten av de ansatte også jobbet.

Skrevet

som lærling skal man jobbe akkurat slik som en annen ansatt må!

Skrevet

Julaften og nyttåraften på dagen er vanlig arbeidsdag. Noen har korteredag bare.

Du har nok ikke noe rett på fri, men du skal ha ekstra betalt om du må jobbe timer der de andre får ekstra tillegg. Du skriver ikke hva du er lærlig som heller.

Jeg hadde ikke rett på fri som omsorgsarbeiderlærling ihvertfall, men ingen ville ha ekstrautgifter med lærlingen så jeg ble tilbudt å jobbe for vanlig lønn (assistentlønn) + tillegg og gå inn som en vanlig ansatt. Syns det var ok løsning og fikk fri de dagene det ikke var behov for meg.

Gjest Villrips
Skrevet

Julaften og nyttårsaften er ikke helligdager, men første og andre juledag er, samt første nyttårsdag. På mitt arbeidssted holder vi stengt helligdagene.

Hos oss legger vi inn ønsker for fri i julen, og så blir vi prioritert ut fra om vi skal reise bort, om vi hadde fri i fjor osv. De fast ansatte har ingen fordeler over vikarene (vi har dog ingen lærlinger).

Skrevet

En lærling skal følge den turnusen som har blitt satt opp, og det er som regel en helt vanlig turnus inkl. helligdager.

• 4 uker senere...
Skrevet

Du som lærling skal jobbe halve ( delt opp, 1/2)helligdagene, dette har du krav på..

Ble fortalt dette av en som har med turnuser å gjøre, samt utvalg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...